Skocz do zawartości

tadekfo

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    190
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana tadekfo w dniu 7 Maj

Użytkownicy przyznają tadekfo punkty reputacji!

Reputacja

6

O tadekfo

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Kartuzy
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Astra k 1,6CDTI
  • Silnik
    Z1.9DTL
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A14XER mój błąd, Taki silnik jest w papierach.
  2. Mam problem z diagnozą silnika corsy d. Próby robione na dwóch działających Opcomach. Opcomy testowane i używane kilka lat co prawda w Astrze h. Co do Corsy opcom łączy się ze wszystkimi modułami tylko nie z silnikiem. Corsa z 2010 roku kupiona miesiąc temu ( brak car-pas-u ) po za tym wszystkie dokumenty włącznie z książką serwisową. Z vin-u wychodzi, że silnik 100KM a w papierach 64kW . Wiem, że wychodziły dwa rodzaje silników 1,4 90KM i 100KM. Opcom zczytuje silnik A14XEP ale dalszej diagnozy nie pokazuje, brak kodu . W certyfikacie Pojemność to 1398 cm/2. ,silnik A14XER. VIN W0L0SDL68A4289077. Gdzie szukać przyczyny?
  3. Za jakiś czas pojawi się na 5 biegu. Powoli kończą się łożyska wałka 5-6 biegu.
  4. Pewnie, że DPF. Średnio powinien wypalać się co 500-650 km.
  5. Propozycja taka. Spuść płyn chłodniczy do baniaka, zaznacz ile jest, wlej z powrotem , rozgrzej silnik i zobacz co się będzie działo. Ja tą operację przeprowadzałem 3 razy. Inne metody nie skutkowały. U ciebie jak piszesz ubyło sporo płynu,,,, czyli? Sam sobie dopowiedz.
  6. Zapowietrzony układ. Wbrew pozorom nie jest łatwo odpowietrzyć, w przypadku występowania LPG. Tak było u mnie. Bez LPG może jest prościej. Dwa razy spuszczałem płyn, znakowałem na pojemniku ilość i za trzecim razem weszło we właściwe dziury. Żadne rozgrzewanie do włączenia się wentylatora nie pomagało zarówno z korkiem czy bez.
  7. Ja robiłem sam i zderzak zdjąłem. Mało roboty ze zderzakiem ale wszystko dobrze widoczne. Nie zapomnijcie o akcji serwisowej odnośnie chłodnicy. Były dodawane dystanse między chłodnicami. U mnie Opel wsadził po prostu podkładki
  8. Ja kupowałem w sklepie z wyposażeniem do klimatyzacji. Znając rozmiar można odpowiedni dobrać, Koszt ok. 5 zł. Orginał jeden to ok,24 zł pozostałe po 10.
  9. Zdemontuj pokrywę zaworów, ustaw w najwyższym punkcie pierwszy tłok i sprawdź położenie wałków rozrządu. U mnie po wymianie rozrządu też telepało na wolnych samochodem i okazało się, że jeden wałek był źle ustawiony. ( wałek bez czujnika (blaszki 0 impulsowej ) Błędu nie było. Było to co prawda w corsie , ale działanie jest takie samo.
  10. No tak. Można i tak to teraz interpretować. Może w ferworze uszkodzenia z DPF-em opacznie zrozumiałem kolegę Wesoł.
  11. Adam, szanuję Cię bardzo za pomoc odnośnie Corsy C mojej córki. Wesoł którego rad często czytam i częściowo się z nimi zgadzam, pisze z całym szacunkiem o nielegalnej wycince DPF-a. Jedni tak robię, drudzy nie. Ja pisałem tylko o konsekwencji wycięcia DPF-a. Każdy zrobi jak uważa za słuszne. Pisałem o konsekwenciach wycinki DPF-a.
  12. Życzę Ci jak najlepiej, ale nie daj boże wyjedziesz na wakacje i np. w Austrii dupnie Cię Policja, sprawdzi stan DPF-a i papa. Auto na lawetę i niezła kara. Sam byłem świadkiem jak zatrzymali mondeo za nadmierne kopcenie. Co było dalej nie wiem. Pewnie nie do śmiechu. Jeszcze trochę i w Polsce zabiorą się za tyłek tym wszystkim co pozbyli się DPF--a. Co zrobisz jak swoją furę sprzedaż z wyciętym DPF a nowy właściciel przyjdzie do Ciebie z reklamacją ? Każe Ci wstawić DPF a może co gorsza pójdzie do odpowiednich służb? Rozumiem, ze DPF jest upierdliwy. Ja przejechałem dotychczas na swoim 250k km. i było ok. Dopiero jak syn przejął asterkę pojawiły się drobne kłopoty, ale to nie powód by kastrować DPF-a i pozbywać się homologacji na samochód. Tadek źle cytujesz. Poprawiłem
  13. No i jestem po zabawie z DPF. Na pierwszy rzut poszedł EGR. Wykręciłem, sprawdziłem szczelność i eureka. Zawór przepuszcza. Część elektryczna ok. Miałem stary EGR w garażu , zacinała się ośka części elektrycznej ( wcześniej ją wyczyściłem i zawór sprawny czekał na swój drugi żywot ) porównałem działanie i stary zawór nie puszczał. Zamieniłem częś mechaniczną i zamontowałem. Przy okazji sprawdziłem przewody od DPF do czujnika różnicy ciśnień. Przewody OK. Jak są nieszczelne wywala BŁĄD. Przy DPF wykręciłem czujnik temperatury i zaaplikowałem środek do czyszczenia DPF. Następnie trasa. Obroty dość wysokie ok.3k obrotów. Po ok. 25km zaczął się proces wypalania. Dojechałem do obwodnicy 3miasto i gazu. 4 -5 bieg 140km/h i tak trzymam. Wypalał się 20 km. Po skończeniu procesu wypalania zgasła kontrolka świec żarowych. Przypominam, że nasycenie DPF miałem na poziomie 128%. Po powrocie podpiołem opkoma i sprawdziłem nasycenie DPF. Było na poziomie 50%. Ulga. Wcześniej przy nasyceniu 124% i po wypalaniu wzrosło do 128%, czyli wypalanie było iluzoryczne.. Nie wiem co pomogło. Skłaniam się do nieszczelności EGR-a, choć błędów nie było.. Całość kosztowała mnie 100zł olej i fitr ora 35zł środek do czyszczenia DPF-a. Wniosek. Jak komuś wypala się DPF kilka razy w krótkich odstępach to proszę o zainteresowanie się sprawnością zaworu EGR.
  14. Wężyki jakby były nieszczelne to by wywaliło błąd. Taki temat już przerabiałem dwa razy. Raz uwalony był przy grodzi a drugi raz mała eska tuż przy DPF-ie. W każdym z tych przypadków był błąd i auto z kluczykiem. Pisałem, że wartości różnicy ciśnienia zmieniają się w zakresie -2 do 4 przy wysokich obrotach. Czujnika przy DPF nie sprawdzałem. Przymierzam się do jego odkręcenia w sobotę. Zamierzam wtrysnąć tam preparat do czyszczenie DPF. Podczas wypalania serwisowego temperatura jednego z czujników wynosiła 430 stopni a za DPF 380 stopni. Nie wiem jakie wartosci powinny być.
  15. Mam identycznie tylko w silniku Z1,9 DTL. Ale od początku. Zaczęło się od tego, ze moją asterką zaczął jeździć syn. ( kupiłem astrę k 1,7 ) Zaczęła mu się wypalać 3-4 razy pod rząd. Potem spokój na ok.600-700 km. Ostatnio przejechał 900km od ostatniego wypalania i się zaczeło. Wypalanie 5 razy po ok. 20 km. Podłączam op-coma , nasycenie 124 % regeneracja 0 od ostatniego wypalania 5 km. Zaaplikowałem wypalanie serwisowe , kupa dymu ( wiem, silnik dostaje w d..ę ) i jazda w trasę. Po ok. 2 0 km wypalanie normalne, obroty powyżej blisko 3 tys. Wypalał się 20 km. Podłączyłem op-coma i zonk. Nasycenie filtra 128%, proces regeneracji 0% , od ostatniego wypalania 6 km. Cały czas mruga kontrolka świec żarowych. Wygląda na to, że mimo wypalanie filtr zostaje pełny, nie można go przedmuchać. Może szwankować czujnik? Może EGR? Aczkolwiek gdyby to był EGR to po wypaleniu poziom nasycenia powinien spaść. Wartości ciśnienia oscylują od -2 do 4 jak się zwiększy obroty. Błędów żadnych nie ma. Od czego zacząć by asterka odżyła ( moc jest , jeździ prawidłowo ) Mam ją 10 lat i był spokój, przebieg 265k km.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.