Skocz do zawartości

Corsunia

Forumowicz
  • Zawartość

    205
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O Corsunia

  • Urodziny 21.12.1989

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Włoszczowa
  • Model
    Opel Corsa B
  • Silnik
    x14sz
  • Nadwozie
    Hatchbag
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Koledzy Corsa juz trafiła do kasacji. Koszt remontu silnika nieopłacalny. Czas się pożegnać po 5 latach spędzonych z Wami. A dodam że najlepszą ofertę jaka dostałem to 340 zł a dokładnie 0.40 gr za KG. Ale kilka pamiątek sobie zostawiłem jak np.EGR😀 Trzymajcie się i dbajcie o Ople
  2. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    A oto wyniki pomiaru na zimnym silniku przed próbą olejową: 3.5 - 3 - 3,5 - 9 A więc padł silnik. Jutro dla ciekawości sprawdzę po próbie olejowej ile wydmucha ale przyczynę juz znamy. Dziękuję Wam za zainteresowanie tematem i pomoc.
  3. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Remontu już nie będzie.Silnik ok 50 tys.km temu miał remont góry. Dół nie był ruszany ze względu kosztów. Silnik już dość sporo brał oleju choć o dziwo nie kopcił bardzo. Ale żeby być pewnym zdejmę jeszcze pokrywę zaworów i zobaczę co z wałkiem. Wał korbowy jest cały ale bez dużych oporów mogę kręcić wałem słysząc jedynie uciekającą kompresję na 4 cylindrze. Czy na zimnym sprawnym silniku można przekręcic wałem kręcąc kołem pasowym?
  4. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    O i to jest porada:D Dzięki za info jutro dzień testów. Dzień następny : Sprawa wygląda nieciekawie. Mgiełka paliwowa leci jedynie z jednego cylindra i to nie zawsze w reszcie cylindrów niema śladu aby zawory ssące się otwierały bo nie dostają nic paliwa. Po kręceniu silnikiem po pewnej chwili w 3 cylindrze cieknie paliwo z zaworu widoczne na filmie. Każdy zawór wydechowy otwiera się inaczej.Tzn jeden więcej a drugi mniej lub prawie wcale. Widoczny na zdjęciu zawór wydechowy w miejscu styku z gładzią głowicy jest oblepiony syfem przez co on nie ma prawa być szczelny. Teraz rozrząd : Po ustawieniu 1 i i 4 tłoka w górnym położeniu czyli max sprężaniu górny znak pokrywa się z wycięciem w obudowie. Czyli wygląda że nie przeskoczył. https://www.youtube.com/watch?v=_IAHo8o7ewg&feature=youtu.be To zawór wydechowy za 1-wszym cylindrze i w sumie jedyny widoczny od strony gniazd świec.
  5. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Nie sprawdziłem jeszcze bo nie mam jak zdjąć koła pasowego żeby zobaczyć strzałkę na kole wału korbowego. Nie mam kanału. Ale zamówiłem Manometr do pomiaru ciśnienia więc po świętach zrobię pomiar.
  6. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Dzięki za odpowiedź. Przed chwilą jeszcze raz sprawdzałem wszystkie świece wyczyściłem i wkręciłem. Odpał i kręci i nic (Co kilka sekund słychać jedynie jakby coś się zapaliło w komorze i koniec i bez względu czy z gazem czy bez) I to samo dwie ociekają paliwem a dwie w ogóle suchutkie a iskra sprawdzana na każdej świecy jest. Pasek rozrządu nie jest bardzo napięty na się go spokojnie wcisnąć ok 1cm w najdłuższym miejscu. Jutro z rana test bez świec - okaże się czy mgiełka paliwowa będzie lecieć z otworów świecowych.
  7. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Ale tu już moja wiedza i brak przyrządów się kończy więc przeliczając koszt lawety i mechanika średnio mi się to opłaca gdzie auto jest warte może 1500 zł.Gdyby jeszcze metoda na spinacz działała.....(Auto jest z 1996r) Dzięki wszystkim za pomoc ale chętnie jeszcze poczekam może znajdzie się ktoś komu udało się zdiagnozować usterkę
  8. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Już poprawiłem...mimo iskry nie odpala...
  9. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    No i niestety zmostkowanie pinu 5 i 6 nic nie dało tzn jedynie gaśnie kontrolka silnika ale żadnych kodów w formie błysków już nie ma. Po wyjęciu mostka kontrolka zapala się. Został mi jeszcze jeden elektromechanik po świętach może coś więcej mi powie ale chyba to może być uszkodzony sterownik silnika. Jeszcze dziwi mnie dlaczego 2 świece po kręceniu są mokre a dwie następne juz nie? Oby nie strzelił wał korbowy 2 dzień: Wał korbowy raczej sprawny.Po wykręceniu świec widać jak tłoki pracują. Niestety nadal brak paliwa na dwóch pierwszych tłokach od lewej. Natomiast dwie świece od prawej są mokre ale mimo iskry silnik nie odpala. Spróbowałem jeszcze raz z zworką i nadal to samo kontrolka silnika gaśnie ale nie mruga już.
  10. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Brak czasu jedynie udało mi się wygospodarować chwilę aby elektryk podłączył się lapkiem ale niestety coś ze sprzętem nie tak bo nie udało się połączyć z ECU. Jutro będę próbował wymigac kod błędu przed wigilią może się uda. Dziś jeszcze raz przejrzałem wszystko i niestety brak pomysłu co dalej..Paliwo do cylindrów leci ,iskra jest na każdej świecy,pasek rozrządu na swoim miejscu. Jedynie co jeszcze nie sprawdziłem to czy nie przeskoczył bo trzeba trochę porozbierać. Rozumiem że trzeba wałem tak pokręcić aby znaki kontrolne nakładały się. Podpowiedzcie mi jeszcze bo z tego co zauważyłem mam kostkę diagnostyczną na 16 pinów z czego połowa nie jest aktywna. Według forumowego poradnika mam zewrzeć :
  11. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Dziś auto trafi na hol niestety nie udało się podłączyć elektryków z kompem wiec błędy nie odczytane ale po analizie świec po kilku próbach kręcenia zauważyliśmy ze dwie da mokre a dwie całkiem suche. Pasek rozrządu nie zerwany jest na swoim miejscu ale jutro zobaczę czy nie przeskoczył.
  12. Corsunia

    Corsa B X14SZ zgasł i nie odpala.Ratunku

    Tak paliwo na pewno bo wczoraj tankowałem. Paliwo dochodzi bo przy kręceniu silnikiem widać z wtrysku mgiełkę a na przepustnicy paliwo. A to nie wiedziałem że nie mruga...czyli podpięcie pod kompa zapewne da odpowiedź. A co do rozrządu to chyba jeśli by przeskoczył i byłaby kolizja tłoka z zaworami to przy kręceniu byłoby słychać jakieś chrobotanie lub stuki.
  13. Koledzy ratunku święta tuż tuż a Corsa zgasła i juz nie odpala. A mianowicie bez żadnych wcześniejszych oznak podczas hamowania silnikiem przy małej prędkości silnik zgasł. Po oględzinach zauważyłem że świece są suche a paliwo jest podawane przez wtryskiwacz (Rozpyla Benzynę) Kontrolka Check Engine nie mruga. Przy kręceniu tak jakby coś paliwa wpadało i jeden tłok łapał. Przepustnica również działa. Iskra jest podawana więc to nie czujnik położenia wału. Podczas zgaśnięcia nie był słychać żadnych dźwięków. Rozrząd wymieniany był 20,000 km temu i przy ostatniej kontroli nie budził żadnych zastrzeżeń. Bezpieczniki wszystkie sprawne. Reset kompa nic nie pomaga(przez odłączenie zasilania) Nie posiadam LPG silnik cały czas jeździ na PB95 i nie było z nim wcześniej problemu. Usterka stał się nagle. Czyżby mógł przeskoczyć rozrząd? Ale to wtedy byłby jakiś dźwięk bo to silnik kolizyjny. Jutro spróbujemy podpiąć się pod kompa zobaczyć czy są jakieś błędy ale czy wtedy nie mrugała by kontrolka Check engine?
  14. Witam. Od kilku lat posiadam Corsę B z silnikiem 1.4 60km. Dużo z tego corsa śmiga po leśnych terenach więc i była próba podwyższania amortyzatorami gazowymi. Efekt przyniosła bo siedzi trochę wyżej ale jeszcze za mało. Teraz przyszedł czas na sprzężny gdyż stare to oryginały a auto jest z 1996 r. Czy spotkał się ktoś z dystansami podwyższającymi dające corsie większy prześwit. Zaznaczam że efekt wizualny mnie nie interesuje to auto ma być w teren. Macie jakieś pomysły? Przeszczep z Vectry nie wychodzi w grę bo amorki maja rok i szkoda je wyrzucać.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.