Skocz do zawartości

baki

Zasłużony
  • Zawartość

    653
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana baki w dniu 30 Wrzesień 2017

Użytkownicy przyznają baki punkty reputacji!

Reputacja

19

O baki

  • Tytuł
    jestem jaki jestem

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Dom Wariatów
  • Model
    Opel Sintra
  • Silnik
    x22dti
  1. baki

    Problem chyba pompka paliwa

    Witam. Jak to w życiu bywa auto jedzie i nagle gaśnie silnik. Nigdy nie ma odpowiedniej chwili na awarię ale najgorsze są na autostradzie (sam przeżyłem) , bo tylko laweta! Tym razem uszkodzeniu uległa pompa paliwa w baku. Auto na podstawki w garażu i zdejmowanie baku . Po godzinie bak leży a w środku jeszcze 15l ropy. Po zlaniu okazało się ,że to w środku to jest żur z pleśnią (syf w czystej postaci). Jak by się nie zepsuła pompka to i tak auto by źle paliło bo wszystkie sitka były pozatykane tą pleśnią - glutem. Bak przepłukałem wodą z węża - w tej teraz temperaturze wyschnął w godzinę. Kosz pompy też pod wąż a potem przedmuch sprężonym powietrzem ( w środku jedna wielka pleśń). Trzeba odkręcić dno kosza i wyjąć pompkę (odłączyć wężyk z górnej części kosza i zasilanie pompki) , tam też syf. Nowa pompka to w moim przypadku cena 100 zł. Problem ze zdjęciem wężyka ze starej pompki - musiałem się posiłkować zapalniczką. Drugi problem to naprowadzenie dolnej części pompki do otworu w sitku tak aby można założyć dno kosza. Podczas rozbierania robić sobie zdjęcia na każdym etapie to nie będzie problemów z ponownym złożeniem. Po zamontowaniu baku i podłączeniu wszystkich wężyków (nie podłączamy kabla zasilania pompy) Wlewamy paliwo (w moim przypadku 20l ) , wcześniej oczywiście nowy filtr paliwa. Jak już mamy paliwo w baku to z akumulatora w aucie lub innego podajemy na złącze kabla z baku zasilanie , słyszymy pracę pompki. W aucie przy filtrze paliwa jest wężyk z czerwoną nakrętką , jest to odpowietrzenie układu paliwowego. Odkręcić nakrętkę i nacisnąć na wentyl np wkrętakiem - powinno wypłynąć paliwo z powietrzem. W moim przypadku nie wypłynęło - pompka nie zassała paliwa. Odłączyć zasilanie pompki. Trzeba wyjąć przewód wlotowy do filtra i do tego przewodu strzykawką 20 (dwie dawki) wlałem paliwo. Po tej operacji pompka zassała paliwo. Po zmontowaniu całości i odpowietrzeniu układu podłączyłem wtyk zasilania pompki do złącza pod autem.Następnie zdjąłem przewód gumowy doprowadzający powietrze do turbiny (od strony plastykowego łącznika z odmą) i tam napryskałem spreju do czyszczenia kokpitu ( ułatwia rozruch) Po kilku obrotach rozrusznikiem za mną siwy dym i skokowa praca silnika , ale po podłączeniu przewodu powietrznego silnik pracuje prawidłowo. Trzy dni uwalony w smarze i ropie. Wrażenia po zakończonej pracy oczywiście bezcenne. Opis złącza zasilającego pompkę: - czarny = masa - szary = + zasilania - fioletowy = wskaźnik paliwa (prawa strona czujnika) - czarno-biały = wskaźnik paliwa (lewa strona czujnika ) Pozdrawiam. Baki
  2. Witam. Jakie to łożysko to nie pomogę ale zadzwoń do najbliższego serwisu opla może mają a jak nie to odwiedź jakąś złomnicę ,może mają coś z rozbiórki. Pozdr
  3. Witam. lub link : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f825b8d7a95ac3d4.html Pozdr
  4. Witam. Niewykluczone, że kontrolka jest uszkodzona ale najbardziej prawdopodobne jest to, że taśma w zegarach jest źle wpieta lub przerywa. Trzeba wybudować tablicę zegarów i sprawdzić. Pozdr. :-)
  5. Witam. Sprawdziłeś to wzrokowo czy pomierzyłeś miernikiem? Pomocne materiały tu: lub link: http://s019.radikal.ru/i635/1204/5c/0de6b6cc58b6.jpg http://s44.radikal.ru/i105/1204/db/79691f481963.jpg http://s019.radikal.ru/i601/1204/3a/145dd801eb08.jpg pozdr. baki -
  6. Witam. Przy tego typu zakłòceniach podstawa to b.dobra masa na antenie i samym radiu. Jak te warunki są spełnione to przyczyną zakłòceń jest prawdopodobnie przetwornica ksenonòw. W zależności na jakiej pracuje częstotliwości taki trzeba dobrać filtr. Ale na początek sprawdź masy!! Pozdr:-)
  7. Witam. x80.1 to na schemacie oznaczenie silnika i modułu sterujacego (diesel) Zacisk 97 to nr bolca wtyczki wkładanej do modułu. A moduł znajdu.......je się ? W komorze filtra powietrza!!!! Osobiście myślę,że twoim problemem jest przepływomierz , ale niewykluczam też uszkodzenia zaworu sterującego podciśnieniem wlotu powietrza. Sprawdź też czy przy pompie Vacu masz dobrze umocowany wężyk ,bo jak podciśnienie bedzie skakać to też mogą dziać się cuda. Pozdr :-)
  8. Witam. Opis tej usterki : P0400 - Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego l Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 97(X80.1) Następstwo: l Maksymalna moc została zredukowana. l Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony Dotyczy zacisków: 97 Patrz krok testowy :C-020 P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) l Rzeczywista ilość recyrkulacji spalin jest zbyt wysoka l Temperatura czynnika chłodzącego w zakresie od 40 °C do 100 °C l Temperatura powietrza wlotowego w przedziale między -5 °C i 45 °C l Ciśnienie atmosferyczne w przedziale między 900 hPa ( 0,9 bar) i 1100 hPa ( 1,1 bar) l Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 5 s Następstwo: l Maksymalna moc została zredukowana. l Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony Dotyczy zacisków: Patrz krok testowy :C-034 P0400 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) l Rzeczywista ilość recyrkulacji spalin jest zbyt niska l Temperatura czynnika chłodzącego w zakresie od 40 °C do 100 °C l Temperatura powietrza wlotowego w przedziale między -5 °C i 45 °C l Ciśnienie atmosferyczne w przedziale między 900 hPa ( 0,9 bar) i 1100 hPa ( 1,1 bar) l Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 10 s Następstwo: l Maksymalna moc została zredukowana. l Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony Dotyczy zacisków: Patrz krok testowy :C-034 P0400 - za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego l Zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących zacisk 97(X80.1) Następstwo: l Maksymalna moc została zredukowana. l Zawór ukladu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony Dotyczy zacisków: 97 To na tyle w tym temacie . Pozdr baki:)
  9. Witam. Błąd który opisałeś odnosi się do wadliwej pracy wlotu powietrza do silnika i nijak ma się do ABS w hamulcach. Zły odczyt programem. A tak na marginesie to instalacja w tym aucie jest 100 razy lepsza niż w nowych oplach na Chińskich wiązkach. Pozdr
  10. Witam. To ciekawe bo umnie jest nakretka 34 bo już wcześniej naprawiałem przegub. Teraz muszę wymontować całą półoś bo dostała się woda do przegubu od str. skrzyni.(Może da się to naprawić bez wyjmowania ze skrzyni) Pękła opaska. Ale to będzie dopiero robota na następną sobotę , bo w tygodniu sinterka pracuje po 12H. Pozdr.
  11. Witam. Zaczynamy na postoju od wykręcenia całkowitego nakrętki mocującej półoś (klucz nasadowy 34)i poluzowaniu nakrętek koła. Potem półoś opryskać z przodu i z tyłu(piasty) WD40 lub W5. NIEPRÓBOWAĆ zdejmować piasty za pomocą ściągacza bo się rozleci. Tak jak pisałem polać płynami i obstukać młotkiem - musi samo zejść !!! Poterm podnośnik i reszta roboty jak w poradniku firmowym: Lub linki: http://s41.radikal.ru/i091/1203/6e/55b9f1d2d20c.jpg http://s019.radikal.ru/i634/1203/9c/01af6dd78a3a.jpg Powodzenia. baki
  12. baki

    Schemat skrzyni biegów Sintra

    Witam. Może to troche pomoże. lub link: http://s54.radikal.ru/i144/1202/19/c1557b71e19e.jpg http://s017.radikal.ru/i436/1202/f6/130f8ff7275d.jpg http://i070.radikal.ru/1202/23/0e64607f5f5d.jpg http://s005.radikal.ru/i210/1202/4a/4b49d06253be.jpg http://s018.radikal.ru/i525/1202/50/ab92b7785ef5.jpg http://s003.radikal.ru/i204/1202/2f/5428c1775e8c.jpg http://s017.radikal.ru/i443/1202/6a/f4abebdce75a.jpg Pozdr. baki
  13. baki

    Szarpie , przerywa do 2 tyś obrotów.

    Witam. Sintra ma bardzo dobry rozrusznik i jak wszystko w aucie jest sprawne to po zgaszeniu się lampki podgrzewania świec żarowych przy temperaturze -21stc powinna zapalić za czwartym obrotem rozrusznika. Tak ma moja. Bez żadnych dodatkowych bajerów (modułów- świec) i innych. Poprostu jak dbasz o auto tak masz . Normalnie wlewam olej 5w40 a na zimę 5w30 wymieniam co 15tys.Paliwo tankuję na BP i stacji Auchan co trzecie tankowanie wlewam płyn czyszczący wtryski, filtr paliwa wymieniam pod koniec listopada przed zimą. Przed zimą najlepiej też (przy wymianie filtra )pozbyć się wody w obudowie filtra-zdjęcie poniżej. lub link :http://s002.radikal.ru/i198/1202/06/a96a73817c5e.jpg Pozdr baki:-)
  14. Witam. Kilka postow niżej!!!!!!! http://forum.opel24.com/topic/47464-Regulator-napiecia/ Pozdr.
  15. Witam. Weź klucz i dobrze (bardzo mocno) dokręć śruby na amortyzatorach u góry i u dołu. Sprawdź też czy koło zapasowe dobrze jest zamocowane. Możliwe ,że przyczyną jest uderzanie końcowego tłumika o zaczep holowniczy. Pozdr.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.