Skocz do zawartości

radus124

Użytkownik
  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O radus124

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Sorry za post pod postem, ale nie widzę opcji edytuj. Cewki podmienione, potestuje i dam znać. ArKos widzę, że znasz temat Opli, jak prawidłowo powinien pracować rozgrzany silnik, może mieć jakieś drgania? Co prawda na zimnym ani drgnie, ale może te auta tak mają?
  2. Co się dzieje z tymi świecami/cewka w astrach? Świece i cewkę zmieniałem w październiku 2016 roku.
  3. Zacznę od podmiany cewki zapłonowej i sprawdzę czy coś się poprawi. ArKos jakie ewentualnie świece polecasz do 1.4 A14NET?
  4. Kurcze świece i cewkę wymieniałem 2 lata temu i do tej pory zrobiłem na nich 23 000 km. Tylko pytanie co ma do tego temperatura na zewnątrz.
  5. Witam, Panowie ostatnio w mojej Astrze J 1.4NET wrócił problem drgań na zimnym silniku. Co prawda nie wyskakuje żaden błąd, ale silnik przez kilka sekunda po dłuższym postoju mocno telepie (jakby nie palił na wszystkie cylindry). Dzieję się tak jak odpala na ssaniu i wskakuje na jakieś 1300 obr./minutę (przy pierwszy odpaleniu, przy kolejnych nawet na ssaniu jest ok). Po odpaleniu zimnego silnika wpada w mocne drgania i trzęsie budą, ale wystarczy przegazować i problem znika, aż do kolejnego dłuższego postoju. Samoistnie wszystko wraca do normy po 10-15 sekundach. Problem narasta w ciepłe/gorące dni. W zimie w sumie nie występował. Do tego mam wrażenie, że silnik po odpaleniu na zimnym (jak wszystko w normie) pracuje bez drgań, jak już osiągnie temperaturę roboczą to mocniej nim telepie. Nie wiem jak to u Was wygląda, chyba, że ten typ tak ma. Doradźcie proszę gdzie szukać. ASO stwierdziło, że problemu nie ma i kazało jeździć do wystąpienia większych problemów...
  6. Tak to u mnie wygląda, nie wiem czy te zdjęcia coś powiedzą: http://www.fotosik.pl/u/radus124/album/2298667 Wyciek oleju jest minimalny. Na bagnecie poziom zmniejszył się o 1-2 mm.
  7. Byłem u speca. Stwierdził, że podejrzewa simmering. I jeden ze speców sugerował parkować samochód w miejscach, w których kapiący olej nie będzie widoczny (nie parkować na kostce). Co do oglądnięcia osłony łańcuszka to nie wiem jak się do niej dobrać, żeby czegoś nie spierniczyć. Zaglądałem pod spód (leżąc na ziemi wiele nie widać) i widać, że olej spływa od mniej więcej połowy wysokości silnika w dól, spróbuje to zobrazować na załączonej grafice (http://www.fotosik.pl/zdjecie/bd0210ae6928aa4b) To nie tak, że ogarnęło mnie lenistwo. Tylko od nie jednego speca usłyszałem już, że "jak ci trochę cieknie olej, to nie parkuj na asfalcie to nie będzie widać", albo jak coś Ci szumi w silniku "to se podgłoś radio". Stąd te pytania do Was. Z kolei inny spec twierdził, że olej wyciek spod jakiejś obudowy (sam nie był pewny spod jakiej), ale coś tam niby wyczyścił, uszczelnił i miało być ok, a cieknie dalej. Nie jestem pewny czy to zdjęcie to silnik 1.4T ale mniej więcej obrazuje sytuację.
  8. Witam, Forumowicze, spotkał się ktoś z Was z wyciekiem oleju od strony rozrządu w Astrze J z silnikiem 1.4 TURBO 140 KM? Podejrzewam simmering, albo wyciek gdzieś spod obudowy rozrządu. Tak na wysokości połowy silnika. Nie znam się na tym za bardzo. Nie jest to duży wyciek, plam pod samochodem jeszcze nie ma, a olej silnikowy nie ubywa znacznie. Fakt, że przebiegi roczne w moim przypadku nie przekraczają 10 000 km. Trzeba to już naprawiać, czy można z tym jeździć? Auto z 2012 roku. Przebieg 80 tys. Co to może być? Czy trzeba by demontować rozrząd? Ile taka naprawa może kosztować?
  9. radus124

    Lekki szum zza konsoli środkowej w Astrze J

    Wczoraj wreszcie wymieniłem olej w mojej skrzyni M32. Oleju była odpowiednia ilość, miałem już ten nowy olej słomkowy. Olej czysty. Skrzynia wg mechanika w porządku. Znaleźli za to wyciek oleju spod takiej hm zatyczki na wysokości pokrywy zaworów od strony rozrządu, może przez to był szum. Jednak nadal coś bardzo delikatnie szumi z okolic skrzyni, ale po nagrzaniu przestaje. Ruch lewarka na luzie lewo/prawo zmienia ton. Szum prawie niewykrywalny. Wyczuwalny pod palcami minimalny ruch lewarka na 1,3 po szybkim wciśnięciu sprzęgła. Na razie o zostawię, do momentu mocniejszych szumów.
  10. radus124

    Lekki szum zza konsoli środkowej w Astrze J

    Dzięki poszukam warsztatu żeby sprawdzić ten olej. Chyba, że można to zrobić w warunkach domowych?
  11. radus124

    Lekki szum zza konsoli środkowej w Astrze J

    Mam nadzieje, że nic się jeszcze nie trwale nie uszkodziło. Spróbuje w poniedziałek podjechać na serwis Fiata, tam chyba też się powinni na tych skrzyniach znać?
  12. radus124

    Lekki szum zza konsoli środkowej w Astrze J

    Sprawdzę poziom po 4 stycznia, bo teraz ciężko o jakiś rozsądny warsztat. Byłem w ASO żeby mi sprawdzili, a najlepiej wymienili olej, ale odesłali mnie z kwitkiem, twierdząc, że to nic nie da, że nie ma sensu itd... Tylko pytanie, czemu po nagrzaniu to ustaje? Jak pojeżdżę tak tydzień to będzie to bardzo szkodliwe?
  13. Witam, Miał ktoś coś takiego, że słychać szum z okolic konsoli środkowej? U mnie występuję coś takiego nie mogę zlokalizować skąd ten szum. Dźwięk przypomina pracę szumiącego łożyska wentylatora (mam do przesmarowania). Oczywiście przy sprawdzaniu wentylator wyłączony na zero. Jak raz jechałem ze zdjętym mieszkiem to było to mocniej słychać. Kiedy samochód się rozgrzeje (zazwyczaj po kilku minutach jazdy) jest już cisza. Myślałem, że może łożysko w skrzyni, ale ponoć po rozgrzaniu wyje jeszcze mocniej, a u mnie następuje cisza. Co może dawać takie objawy? Samochód zimny - szumi, ciepły - przestaje. Zazwyczaj występuje to powyżej prędkości 30 km/h, obroty, jazda na biegu, czy na luzie bez znaczenia. Ostatnio tylko jak jechałem to zauważyłem, że zrzucenie z 3-jki na luz jakby zmniejszało szumienie, a z kolei innym razem nie miało to znaczenia i szumiało cały czas do rozgrzania silnika. Macie jakie pomysły? Trochę mnie to niepokoi. Samochód Astra J 1.4T 140 km.
  14. radus124

    Szum w samochodzie przy wyższych prędkościach

    Byłem u mechanika, który oplami zajmuje się już sporo lat i ponoć na skrzyniach m32 się zna. Przewiozłem go parę kilometrów i mówi, że to na pewno nie skrzynia. Wg niego gdyby coś działo się ze skrzynią, to na gorącym silniku byłoby słychać mocniej. Zresztą wg niego ogólnie wszystko chodzi ok. Mówi, że to raczej jakaś pierdółka i nie ma powodu do zmartwień. Słyszałem, gdzieś, że może szumieć po wymianie szyby, bo na zimnie się kurczy uszczelnienie, a szyba u mnie była zmieniana.
  15. Witam, Spotkał się ktoś z Was z taka sytuacją w swoich Astrach, że słychać w samochodzie jakby szum, takie cykanie. Co ciekawe słychać to dopiero po przekroczeniu około 40 km/h. Do tej prędkości cisza. Myślałem, że to może od skrzyni (mam tą szanowną M32), ale spec od skrzyń stwierdził, że skrzynia wydawałaby cały czas jakiś dźwięk. A tu szum jest najbardziej zależny od prędkości. Rozpędzam się powiedzmy do 100 km/h, wciskam sprzęgło, bieg wrzucam na luz, silnik zwalnia do 800 obrotów, a szum słychać i tak się toczę, aż zwalniam poniżej 40 km/h i szum zanika. Na postoju nie słychać żadnych dźwięków, silnikiem nie trzepie, nie telepie i wydaje się ok. Mam wrażenie, że ten szum wydobywa się zaraz gdzieś zza konsoli środkowej. Wymieniałem panel radia cd400, ale przy tej czynności mogłem coś uszkodzić? Dodatkowo jak się silnik zagrzeje do temperatury roboczej, to ten szum jest właściwie niesłyszalny. Wentylator przy nasłuchiwaniu był wyłączony. Macie jakieś pomysły? Wentylator mam do przesmarowania, ale przy nasłuchu był wyłączony. Aaa i tarcze mam już trochę zjechane, klocki niedawno wymienione. Silnik 1.4 turbo. Macie jakieś pomysły?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.