Skocz do zawartości

boho

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O boho

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Nie Opel
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Witam koledzy i proszę o poradę. Leje mi jeden cylinderek z tyłu. Widać jak płyn wycieka na dole bębna. Zresztą po mocniejszych hamowaniach drugi bęben się rozgrzewa, a ten pozostaje zimny, pewnie szczęki ślizgają się swobodnie. Na dodatek co jakiś czas musze dolewać płyn, więc sprawa jest jasna. I teraz dwie kwestie, które mnie interesują: 1. czy bęben zalany płynem hamulcowym wystarczy przeczyścić od wewnątrz np. spryskać zmywaczem do hamulców żeby pozbyć się resztek płynu ? wiem, że okładziny szczęk lub klocki zalane płynem nie nadają się do użytkowania, ale jak to wygląda z bębnami ? Czy zmywacz wystarczy ? 2. cylinderek leje i coś trzeba z nim zrobić. I tak, można zamontować nowy (koszt niewielki), albo wymienić gumy w starym, oryginalnym. Moje pytanie dotyczy tego, jak ocenić, czy cylinderek nadaje się do recyklingu ? Czy po prostu patrzymy na tłoczki, czy są gładkie, czy nie mają rys czy wżerów i jak nic nie wykryjemy to dajemy tylko nowe gumy ? Czy jakoś inaczej do tego trzeba podejść Jak zwykle liczę na wasze cenne rady....
  2. Cześć mk5 ! Mam w swojej Astrze ten sam silnik, tylko mój wózek jest kombi Pojadę sobie do innej stacji , zobaczymy co im tam wyjdzie na trzęsawce. Koszt niewielki a może to uspokoi moje sumienie. Mój ma na pewno 190 tys. jak zaczynałem jeździć to miał 5 km.
  3. OK, zostawiam. Przy wartościach 68 i 71% mają jeszcze zapas, żeby się zepsuć. Wymienię tylko sprężyny i łożyska, bo chrupią przy skręcie.
  4. W pierwszej chwili to się zastanowiłem, czy trzęsawka w stacji dobrze działa. Jeszcze poprosiłem gościa, żeby wszedł na dół i zobaczył, czy są suche. I są ! To mówisz zostawić ? Ciekawe ile mogą jeszcze pociągnąć na naszych drogach....
  5. Zrobiłem jak ArKOs opisał i wszystko poszło bezproblemowo. Dzięki za podpowiedzi !
  6. Witam i proszę kolegów o opinie. Pękła mi sprężyna z przodu (oczywiście z prawej strony). Chcę wymienić sprężyny - właściwie muszę.... Operacja tania nie jest, więc pomyślałem, że może amortyzatory przy okazji załatwić. Z ciekawości pojechałem na stację diagnostyczną na badanie przedniej osi. I tam zaskoczenie. Amortyzatory fabryczne, suchutkie, nic się nie leje, mają już przejechane 190 tys. km, a badanie pokazało 68 i 71%. Granica to chyba 50%. Myślałem, że po takim przebiegu będzie kiepsko, a jest całkiem nieźle. I teraz nie wiem, wymieniać, czy zostawić ? Co poradzicie ? Co podpowiada wasze doświadczenie ?
  7. dzięki za odpowiedzi. spróbuję zrobić jak ArKos opisał.
  8. Witam wszystkich. Mam zamiar wymienić sprężyny na tyle Astry G kombi - sprężyny normalne. Będę wymieniał każdą stronę osobno. I teraz moje pytanie: czy w trakcie wymiany muszę ścisnąć sprężynę ? czy po zdjęciu amortyzatora i opuszczeniu belki po jednej stronie, sprężyna tak się rozpręży, że można ją będzie spokojnie wyjąć, a nie wyskoczy mi w twarz ? ktoś z praktyków może podpowiedzieć ?
  9. teraz patrzę,że miska składa się jakby z dwóch części.
  10. witam i mam pytanie. czy ktoś z Was robił wymianę uszczelki miski olejowej w tym silniku ? z tego co widzę, to nie ma tam uszcelki, tylko jest to robione na jakiś uszczelniacz. jaki uszczelniacz polecacie ? czy wystarczy odkręcić uszczelnić i wszystko ? czy też po drodze są jakieś niespodzianki ?
  11. witam i mam pytanie ktoś mi wjechał hakiem w przód samochodu. plastikowa osłona dzielnie to zniosła ale niestety mam wgniecenie dosyć duże belki zderzaka. chcę wymienić ją i mam pytanie: czy lepiej kupić oryginalną używkę czy nową belkę no-name ? macie jakieś doświadczenia w tej kwestii ?
  12. witam i mam pytanie... jestem lekko skołowany bo chcę kupić filtr oleju do asterki. dla silnika Z17DTL odpowiedni filtr to MANN HU820x - http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?ktlg_page=6&prdsl=3208&ktlg_lang=9&ktlg_01_mrksl=33&ktlg_01_mdrsl=43&ktlg_01_modsl=7&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1&ktlg_subpage=0&gobackToPage=1 albo FILTRON OE 648/4 - http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=15&fd=&Typ_Pojazdu=1&Marka=8030&FC_Marka=8030&Identyfikator1=24436&TYP_SILNIKA_P=Z17DTL&Model=10599&SILNIK1=1.7CDTI%2016V&MOC=80#idn24436 tylko że te filtry wyglądają ZUPEŁNIE inaczej ! FILTRON na plastikowe denka i wystający kołnierz. MANN tego nie ma. co na ten temat sądzicie ? i który będzie właściwy ?
  13. witam wszystkich i mam pytanie... siostra przymierza się do wymiany rozrządu w Astrze 1.4 16V z 2000 roku i mam zamiar kupić jej te części.... na stronie skf są zestawy rolek, z zaznaczeniem "do nr silnika........" "od nr silnika...... " o co tu chodzi ? dlaczego potrzebny jest numer silnika ? te rolki się zmieniały ? i gdzie ja znajdę ten numer ? jeszcze jedno - czy z punktu widzenia elementów rozrządu jest obojętne, czy to jest Z14XE czy X14XE ? czy ma to znaczenie ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.