Skocz do zawartości

lukecz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O lukecz

  • Urodziny 03.04.1981

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Dąbrowa Górnicza
  • Model
    Opel Vectra B
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Nie działa mi otwieranie i zamykanie centralnego zamka z pilota w oryginalnym kluczyku (TAKIM) Mam dwa takie piloty, w jednym po naciśnięciu przycisku zapala się dioda (nic się nie dzieje, po ponownym naciśnięciu dioda się nie zaświeca - muszę odczekać chwilę i gdy nacisnę to znowu się zaświeca) w drugim nawet ta dioda nie działa Oba piloty kiedyś działały, ale z czasem robiły to bardziej opornie (musiałem podejść bliżej, wcisnąć mocniej lub kilka razy) aż przestały działać w ogóle Baterie sprawne. W pilocie sprawdziłem miernikiem czy zasilanie przechodzi od baterii na płytkę i jest ok Kluczyki próbowałem programować w stacyjce (wsiadam do auta, zamykam drzwi, przekręcam kluczyk na pozycję II i naciskam przycisk na pilocie - nic się nie dzieje) Myślałem że nie wysyłają żadnego sygnału radiowego, ale w Opcom Zamek centralny po jednokrotnym wciśnięciu (tylko kluczyk gdzie zaswieca się dioda) pokazuje jak na poniższym filmie: https://streamable.com/np3hr Po jednokrotnym naciśnięciu przycisku zmienia się kilka razy status Aktywny/Nieaktywny (dopiero jak przestaje się zmieniać to wtedy naciśnięciu przycisku towarzyszy dioda) Po naciśnięciu zamykania jest info Nie zaprogr (i też zmienia się Aktywny/Nieaktywny) Czyli jakaś komunikacja z centralką jest, ale nie zamyka (dodam że centralny działa przy użyciu klucza w drzwiach - zamyka wszystko) Mogę coś jeszcze sprawdzić albo zmusić tego pilota do działania?
  2. Tak, po rozłączeniu bezpiecznika LPG to samo. Niestety to musiało być jakieś zwarcie na kablach, bo poruszałem wiązkami i teraz bezpiecznika nie pali, oba błędy się nie pojawiają. W tej sytuacji problem pewnie prędzej czy później niestety wróci
  3. Corsa C 1.0 z 2001r. (silnik Z10XE z instalacją LPG na sterowniku Qbox basic) cały czas przepala bezpiecznik nr 9 (20A, ukł. wtryskowy, pompa paliwa, nagrzewnica) najczęściej po ruszeniu (ale bywa że i przy zapalaniu auta) Wg Opcom błędy P0201, P0202, P0203 czyli Obwód wtryskiwacza cylindra 1,2,3 sygnał za niski (obecny) B1485 czyli Prąd wzbudzenia alternatora zacisk 61, napięcie za niskie (obecny) Próbowałem bezpiecznik 25A ale jest to samo Co mogę sprawdzić (mam Opcom i miernik) przed wizytą u elektryka?
  4. Tak jak wspominałem gdy auto stanie i nie mogę go odpalić, a następnie ostygnie to normalnie odpala i jedzie. Dziś gdy stanęło, odpiąłem na 1min aku i podłączyłem z powrotem - odpaliło i pojechało. Jeszcze nie sczytywałem błędów, ale w tej sytuacji to chyba jednak ECU będzie (bo pewnie wyjdzie znowu kod P1600) walnięte? Czy uszkodzonemu czujnikowi wału kor. robiłoby różnicę odpięcie aku? Dodam, że gdy problem występuje to dodatkowo "cyka" mi zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (nawet na wyłączonym zapłonie) Ciekawa opcja z tym przeniesieniem ECU na ścianę grodziową - wymaga to jakiejś większej ingerencji w wiązkę? EDIT: Na innym forum wyczytałem że ktoś w podobnej sytuacji wymienił nawet ECU i nic się nie zmieniło, dalej auto stawało. Więc może nie potrzebnie kombinuje z tym ECU... Chociaż z drugiej strony P1600 mnie martwi i chciałem się upewnić czy uszkodzony ECU nie daje mi tych oznak typowych dla uszkodzonego czujnika wału korbowego.
  5. Ten błąd przepływki mam już jakiś czas (wymieniałem już przepływkę, problem ustąpił ale wrócił po ok 2 miesiącach), nawet chyba mam plik Livedata ze wskazaniami. Poza tym że wyświetla błąd nie zauważyłem innych objawów jak nierówna praca silnika czy zwiększone zużycie paliwa. Jutro wizualnie pooglądam ten czujnik położenia wału korbowego bo on raczej będzie popsuty mimo że nie mam z nim błędów Ten zestaw błędów (ze stukowym i ECU) mam przy każdym takim zatrzymaniu auta, martwię się że chyba jednak też coś nie tak z tym ECU (to ten model z ECU na bloku silnika), może ktoś już dawał to do regeneracji i podzieli się doświadczeniami i kosztami?
  6. Dzięki @rafalgrzegorz za wyjaśnienie Odczytałem kody błędów, nie pojawia się niestety kod błędu czujnika wału korbowego, mimo że rzeczywiście objawy na niego wskazują Chyba mam ECU do regeneracji - jakie to mogą być koszty i czy ma ktoś namiary na speców od tego, ile to może kosztować? Możliwe że komputer nie wykazuje w błędach tego uszkodzonego czujnika? Po skasowaniu błędów zostaje tylko błąd przepływki który już miałem
  7. A to nie jest tak że zepsuty czujnik położenia wału powoduje problemy z działaniem silnika ale silnik jednak działa? Zdaje mi się że czytałem to gdzieś tu na forum. Właśnie mam 20min przerwę bo znowu się to stało. Podlacze po południu OPCOM i zobaczę co pokazuje.
  8. Myślałem że problem z czujnikiem minął ale już 3 raz auto stanęło mi na drodze. Po tym jak stanę, rozrusznik kręci ale auto nie odpala Co ciekawe, gdy odczekam 10-20min to wszystko wraca do normy i auto normalnie odpala i jedzie (znajomy miał to samo w FOrdzie i po wymianie czujnika położenia wałków problem ustąpił) A skąd myślę że chodzi o czujnik? Powiedział mi o tym mechanik przy okazji wymiany rozrządu, że pasowałoby wymienić bo mimo że kabelki poizolował to w przyszłości może pojawić się problem. No i się pojawia Dzięki za manual @ArKos - czy wystarczy zdjęcie górnej części obudowy rozrządu aby dobrać siędo czujnika?
  9. To było śmieszne Po co się tak napinasz, poradnik zasadniczo jest dobry i potrzebny - zawsze to lepiej odesłać do niego niż odsyłać nowych użytkowników do przejrzenia 90 podstron w tym temacie, co czynione było przed poradnikiem a zajeżdżało elektrodą.... Skoro wstawiasz poradnik to można też zadbać o to aby nie zawierał takich kwiatków
  10. Nie mogę pobrać poradnika OBD z Twojego komputera A auto odpala na kluczyku, problem jest tylko z otwieraniem/zamykaniem z pilota. Zaczęło się od tego że coraz ciężej to działało (chyba z coraz bliższa musiałem naciskać) aż w końcu przestało całkowicie działać, myślałem że chodzi o baterię ale po jej wymianie dalej nie działa. Mam dwa kluczyki, i w obu nie działa otwieranie z pilota więc to może t być problem z centralką, ale zastanawiałem się co z tego mogę OPCOM-em sprawdzić.
  11. A tak na poważnie, czy w OPCOM, mogę przetestować czy w VB 2001 działa mi pilot w kluczyku? Bo auta nie otwiera i się zastanawiam czy zepsuty jest pilot czy centralka (baterię już wymieniłem, ten trik z wsadzeniem kluczyka do stacyjki, zapłon i naciskanie zamykania/otwierania też - zero efektów)
  12. Czy wymiana czujnika wałka rozrządu w silniku Z18XE (Vectra B 2001 1. przebiega tak samo jak na załączonym silniku czy może czekają jeszcze jakieś inne niespodzianki przy dostaniu się do czujnika? A drugie pytanie - inwestować w cokolwiek markowego (najtaniej chyba Topran) czy tanie Maxgear i tym podobne też będą dobre?
  13. Tak jestem pewny że to silnik Z18XE, był on też chyba stosowany w VC, przynajmniej na początku. Zauważyłem że błąd "P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski" nie pojawia się od razu, tylko po przygazowaniu auta na wyższych obrotach (ale po zczytaniu OPCOMem dalej "(02) - Nie występuje"). Poczytałem trochę info o tych felernych sterownikach Siemens montowanych do silnika. Są firmy które je naprawiają, zadzwoniłem do jednej z nich i po objawach zapytali mnie czy mam LPG, po potwierdzeniu dowiedziałem się że mogą być rozjechane mapy i dlatego jest ten błąd (o ile dobrze zrozumiałem korekta map mogłaby rozwiązać problem). Mieliście jakieś doświadczenia z tego typu firmami? Sprawdzenie sterownika (pomiary) jest ponoć za darmo, sprawdzenie na aucie 300zł, naprawa 300-400, a poprawienie problemu z mapami - 200. Do tego koszt odesłania (dosyć drogi) 40zł (30 wysyłka, 10 zł pakowanie) W połowie lipca zamierzam się wybrać do Chorwacji tym autem i wolałbym dojechać bez niespodzianek po drodze
  14. Po wyczyszczeniu przepustnicy kod jej dotyczący już się nie pojawia (był zatkany ten malutki kanalik) Pozostaje błąd przepływomierza u mnie (Z18XE czyli 1.8 125KM) ma on oznaczenie Siemens 5WK9 606 (ciężko je znaleźć po taniości - więcej jest 5WK, lub 5WK9 z innymi symbolami niz 606 - czy do mojego silnika musi być dokłądnie 5WK9 606?
  15. Dzięki za info. Błędy z silnika i ABS niestety wracają po skasowaniu Zmartwiłeś mnie tym że te błędy sugerują nie tylko uszkodzenia wskazanych urządzeń ale może to być uszkodzony sterownik Czy zanim oddam auto do wymiany sterownika, mogę jakość sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i (chyba) przepływomierz aby wyeliminować ich uszkodzenia?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.