Skocz do zawartości

AdamS1981

Użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O AdamS1981

  • Urodziny 15.07.1981

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    LZA
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1.7 DTI 75KM
  1. AdamS1981

    Nierówna praca silnika

    U mnie pobór prądu musi być znacznie zwiększony; włączenie ogrzewania szyby powoduje zmianę częstotliwości falowania zarówno obrotów silnika jak i świateł. Dopiero włączenie klimatyzacji "rozwiązuje problem" falowania. Marcin2000 - dzięki za popdpowiedź; sprawdzę.
  2. Mam Merivę 1.7DTI (Y17DT) z 2006 r. Ostatnio pojawiły się problemy, które objawiają się poprzez: nierówną pracę - falowanie na biegu jałowym; przygasanie (falowanie) świateł na jałowym biegu; szarpnięcie po odpuszczeniu gazu na na niskich biegach (1 i 2) na wolnych obrotach; czasami szarpanie przy jeździe na niskich biegach (1 i 2) na wolnych obrotach; wydaje się, że nasilenie objawów następuje przy zwiększonej wilgotności powietrza. Trochę poszukałem i znalazłem podobne objawy opisywane przez użytkownika irek711 tutaj: http://forum.opel24.com/topic/56503-nierowne-obroty/# ale nic nie pisze o szarpaniu na wolnych obrotach. Bardzo proszę o pomoc od czego zacząć poszukiwania źródła problemów? Czy mogą to być objawy problemów z alternatorem lub regulatorem napięcia? I jeszcze pytanie: jak to w końcu jest z tymi zaworami Denso i EGR-ami występują w tym silniku?
  3. Nie wiem po co chcesz się wpinać pod jakiekolwiek światła; źródeł prądu, który będzie włączał LEDy po przekręceniu stacyjki jest przecież pod maską kilka... Ja u siebie "kradnę" prąd spod silniczka wycieraczek - wystaczyło trochę przewodu - prawie bez kosztów przełączników, przekaźników i takich tam... Drugi przewód od LEDów podłączyłem pod postojówkę. Najważniejsze: działa po przekręceniu stacyjki i wyłącza po włączeniu świateł drogowych!!!
  4. AdamS1981

    wyswietlacz na przedniej półce?

    Żeby jeszcze bardziej Ci namieszać, to dodam że jest jeszcze trzecia wersja - w najstarszych modelach (od początku produkcji do połowy 2005 r.): wersja bez komputera pokładowego, wyświetla to samo co ten na obrazku po prawej. O taka jak tu:
  5. AdamS1981

    Opel Meriva

    Dzięki. NFoll mieści się w Zamościu na ul. Dobrej - to taka mała uliczka, boczna do Szwedzkiej. U mnie koszt foliowania wyniósł 440 PLN. Firmę gorąco polecam: działają szybko, sprawnie - pełen profesjonalizm. Póki co nic złego się z folią się nie dzieje - i oby tak dalej.
  6. AdamS1981

    Opel Meriva

    Zgadza się, przednie nie ruszane - wszystko zgodnie z prawem: przyciemnione dopiero za słupkiem B (+ tylna) Nie zdecydowałem się sam podjąć tego zadania; foliowanie szyb wykonała firma "nFoll" z Zamościa.
  7. AdamS1981

    Opel Meriva

    Tu już po zmianach, tzn. przyciemnione szyby, alufelgi, letnie oponki:
  8. Dzięki kicaj za podpowiedź. Zawsze to jakiś pomysł, będzie praca na sobotę . Mam tylko jeszcze pytanie dotyczące czyszczenia zacisków: rozbierałeś hamulec (tzn. wyjmowałeś klocki), czy jakoś tak z zewnątrz. Pytanie może głupie, ale nigdy coś takiego mi się nie zdarzyło.
  9. Ja mam podobny problem, ale w tylnym lewym kole. Piski pojawiły się po jednym z zimowych myć. U mnie popiskuje przy małych prędkościach (a może wtedy są lepiej słyszalne, nie wiem) i ustają po lekkim wciśnięciu pedału hamulca lub lekkim zaciągnięciu ręcznego (tak aby dało się jeszcze jechać). Właśnie zastanawiałem się nad wymianą klocków, ale teraz nie wiem czy jest sens. Może trzeba trochę pojeździć i samo się dotrze? Przyłączam się do pytania domel22, macie pomysł jak to rozwiązać?
  10. AdamS1981

    Opel Meriva

    Chciałbym zaprezentować Wam moją Merivę. Zakupiłem ją w październiku ubiegłego roku. Autko przyjechało z Belgii z przebiegiem (mam nadzieję) prawie 110 000 km. Rok produkcji: 2005. Posiada silnik 1.7 DTI. Wyposażone jest w: 4 poduszki powietrzne ABS centralny zamek elektrycznie sterowane szyby z przodu elektrycznie sterowane lusterka boczne regulowane położenie kierownicy wspomaganie kierownicy manualną klimatyzację radio CD30 składany fotel pasażera podłokietnik Na zdjęciach jeszcze w "wystroju zimowym" - obecnie na alufelgach i letnich oponach (Dezent RE + Dunlop Sport SP01). Oprócz tego ostatnio zostały przyciemnione tylne szyby. Wkrótce postaram się dodać jakieś świeże fotki.
  11. Mam pytanie odnośnie ewentualnej wymiany termostatu; miniona zima była dla mnie pierwsza z Merivą, a także z jakimkolwiek dieslem. Nie wspomnę już o słabym nagrzewaniu się silnika w tym czasie, ale teraz przy nieco wyższych temperaturach silnik rzeczywiście nagrzewa się szybciej, ale nie osiąga 90 st. C (słyszałem, że taka powinna być temperatura pracy silnika). U mnie wskazówka termometru zatrzymuje się w połowie skali 85 - 90 st. C (powiedzmy, że jest ok. 87 st. C); niby te kilka stopni to niewiele, ale czy tak być powinno, czy wymienić termostat?
  12. Sam właśnie zastanawiam się nad montażem świateł do jazdy dziennej; powiedzmy, że jestem już po pierwszych "przymiarkach". Jeżeli posiadasz Merivę sprzed faceliftingu (tj. rok prod. przed 2006), światełka idealnie wkomponują się w zderzak. Między elementem lakierowanym a pierwszym nielakierowanym, od podłoża jest trochę ponad 30 cm (powinno być min. 25 cm do dolnej krawędzi lampy); wytrzymuje też na szerokości (zgodnie z przepisami nie mniej niż 60 cm). Teraz wystarczy dobrze poszukać, aby nie natknąć się na chińszczyznę bez wymaganej polskimi przepisami homologacji.
  13. AdamS1981

    pomoc w kupnie alu do Merivy

    Bardzo dziękuję bad; to mi wiele wyjaśniło. Teraz już wiem czego mam szukać.
  14. AdamS1981

    pomoc w kupnie alu do Merivy

    Jeśli mogę się podpiąć do tematu... Chcę wkrótce kupić alufelgi do mojej Merivy (2005 r. prod., 1,7 DTI). Na pewno będą to 15" (ze względu na: komfort podróżowania, zaporową cenę większych rozmiarów, oraz stan naszych dróg), rozstaw śrub 4x100 (tak?) (może to nieistotne ale podobają mi się: Enzo model H, Dezent RE - lub inne pięcioramienne). Na felgę zamierzam założyć opony zgodne z minimalną specyfikacją producenta: 185/60 R15 lub 185/65 R15 (opon jeszcze nie mam, ale zamierzam zakupić Uniroyal RainExpert lub Rally 550 - decyzja prawie podjęta po dobrych ocenach ich użytkowników i miłych doświadczeniach z zimówkami tej firmy). Zarówno opony jak i felgi zamierzam kupić nowe. Mam kilka pytań dotyczących felgi: 1. jaka szerokość felgi: 6" czy 6,5"? 2. jakie jest optymalne osadzenie felgi (spotkałem się z różnymi opiniami: od ET35 do ET49! Z modeli które mi się podobają a które podałem powyżej najczęściej widuje się ET38 - może być?) 3. jaka powinna być średnica otworu centralnego (czy będę potrzebował jeszcze pierścieni centrujących?) 4. czy na coś jeszcze zwrócić uwagę? Przeczytałem już chyba wszystko co było do przeczytania i dalej mam wątpliwości. Doradźcie proszę.
  15. AdamS1981

    Jakie opony zimowe?

    Jeżeli jeszcze aktualne i nie dokonałeś zakupu, to z mojej strony polecam Uniroyal MS Plus 66; mnie udało się kupić za 190 zł/szt. (na początku listopada). Byłem mile zaskoczony cichą pracą na suchym asfalcie (poprzednie Dębica Frigo - niemiłosiernie hałasowały), nie mam problemu także w głębszym śniegu. Niestety nie miałem możliwości pojeździć po błocie pośniegowym, ale mam nadzieję, że nie będzie gorzej.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.