Skocz do zawartości

Mieto-68

Forumowicz
  • Zawartość

    147
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Mieto-68

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Środkowopomorskie
  • Model
    Opel Zafira A
  • Silnik
    1.8-16V 92KW
  • Nadwozie
    Mini-van
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Witam, po wymianie rozrządu w V6 2,8 benzyna mam ciągle te dwa błędy - P0017 i P0008 przez co auto jest stale w trybie awaryjnym. Jak sobie z tematem poradzić bo mechanicy już ręce rozkładają. Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc.
  2. Kolego - musiał spaść wężyk podciśnienia powietrza przy przepustnicy. Miałem dokładnie takie same objawy.
  3. Mieto-68

    1.8 92kW 16V Z18XE Uszczelniacz wału korbowego.

    Oto szczegóły po wymianie - może się komuś przydadzą: tylny simering/uszczelniacz wału korbowego, montowany z tyłu silnika /od strony skrzyni biegów/, niemieckiej firmy DELLO. Stosowany w samochodach marki OPEL w większości modelach z silnikami benzynowymi pojemności od 1.0 do 1.8, według poniższej specyfikacji. Numer katalogowy: OPEL 06-14-830 / 06-14-821 GM 90352112 / 90233236 Parametry techniczne: Szerokość [mm]: 10 Materiał: FPM (fluor-guma/viton) Średnica wewnętrzna [mm]: 80 Średnica zewnętrzna [mm]: 98 Rodzaj obrotów: skręt lewostronny Ukształtowanie uszczelki w układzie poprzecznym wału: A/BS Ochrona przeciwpyłowa: z uszczelką wargową przeciwpyłową Strona pasowania: strona skrzyni biegów Pozdrawiam - Mieto-68!
  4. Witam! Podkapuje mi olej z tylnego uszczelniacza wału korbowego. Kto wie i mógłby podpowiedzieć jakie ma wymiary w silniku Z18XE (Zafira A rocznik 2000 1.8-16V - 125 KM), bo chciałbym go zamówić zanim jeszcze rozłożę silnik??? Chodzi mi tutaj o tylny uszczelniacz, który jest od strony koła zamachowego ( przy sprzęgle).
  5. Dzięki Zafirek. Mój kolega mechanik będzie zmieniał mi rozrząd to przy okazji zrobimy w warsztacie wymianę nagrzewnicy z pomocą tych zdjęć i opisu. Pzdr
  6. Witam! Chciałbym wymienić nagrzewnicę w Zafci 1.8-16V, która ma nagrzewanie w opcji BEHR. Czy ktoś może podpowiedzieć jak ją można zdemontować/wymienić bez konieczności wizyty w ASO? Dzięki z góry za wszelkie sugestie...
  7. Zmień przepływomierz powietrza - pada jak niegdys u mnie. Tylko sprawdź numery na przepływce - mają znaczenie - ja założyłem od Vectry 122 KM i jest OK.
  8. Mieto-68

    Wymiana popychaczy.

    Popychacze są hydrauliczne -- maja hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego. Powinno być cicho. Po ok. 500 km należy dokonać korekty we wstępnym ustawieniu luzów zaworowych i po tym powinno być jak w nowym silniku.
  9. Mieto-68

    zapchana, niedrożna klimatyzacja

    Jak zrobisz to daj znać jak sie czyści zapchana klimę - prawdopodobnie będę miał ten sam problem co Ty...
  10. Mieto-68

    1.8 92kW 16V Z18XE zafira a wypadanie zaplonow

    Kiedyś zdarzyło mi się podobne zjawisko kiedy miałem założone inne opony na przodzie i inne na tyle - ( była różnica w obwodach kół ) i samochód przechodził w tryb awaryjny właśnie ok. 60 km/h. Z tego co opisujesz u siebie to wskazuje na elektronikę sterowania silnika - komputer. Spróbuj na początek odłączyć całkowicie akumulator i zdjęte klemy połącz /zewrzyj kabelkiem najlepiej na całą noc - być może to pomoże, gdyż jest to m. in. sposób na wykasowanie błędów komputera.
  11. Mieto-68

    z22se nie odpala

    Kolego - sczytaj błędy metodą gaz/hamulec i napisz co wyświetliło. Pamiętaj, że dziesięć mignięć kontrolki należy odczytać jako "zero".
  12. Mieto-68

    Check w Z18XE

    Sondę wymieniłem - chodzi bez zarzutu. Przy okazji wymieniłem i świece zapłonowe. "Check" przeszedł w stan uśpienia. Ta sonda też była fabrycznie pokryta smarem na wysokie temperatury. Problem rozwiązany - Pzdr. [ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 18:50 ] Jeszcze jedna istotna uwaga dla tych, którzy będą korzystać z opisanego rozwiązania. Jeśli nie korzystacie z TECH-a do wykasowania błędu-kontrolki "check engine" to musicie po zmianie sondy lambda uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dopiero po 20-stu prawidłowych cyklach uruchomienia silnika ta kontrolka samoczynnie zgaśnie. Tak jest zaprogramowany komputer sterowania silnikiem - ECU i na początku mimo iż "check" jeszcze się świeci da się poczuć różnicę, że silnik lepiej ciągnie. Powodzenia.
  13. Mieto-68

    Check w Z18XE

    slawinek - piszesz o 0130 a ja mam 1130. Myślę, że się pomyliłeś. Sonde kupiłem na tej aukcji Allegro: 950184085.
  14. Mieto-68

    Check w Z18XE

    Dłuższy czas jeździłem na V-power racing i stąd chyba interpretacja błędu 1130 jako "adaptacyjne paliwo przy granicy" - tak przetłumaczyło mi na translatorze opis tego błędu z angielskiego, które brzmiało "adaptive fuel at limit". Z tym pierwszym jest powiązany błąd 0170 - za uboga lub za bogata mieszanka. Zamówiłem już na Allegro nową sondę i czekam co będzie. O efektach poinformuję na forum.
  15. Kto ćwiczył coś podobnego...? Zapaliła się lampka "check engine", wszystko chodzi jak powinno a błędy zczytane metodą -gaz-hamulec to: 1130 i 0170? O ile ten drugi dotyczy składu mieszanki to za cholerę nie moge znaleźć opisu tego pierwszego błędu? Mam Zafcię bez gazu z grudnia 2000, czyli 125 KM, a błędy czytałem z dziesięć razy i zawsze jest tak samo: 1130 a po nim tylko 0170...
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.