Skocz do zawartości

mzuberek

Użytkownik
  • Zawartość

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O mzuberek

  1. mzuberek

    P188C obecny

    Adam, gdzie mogę znaleźć poprawne widełki dla poszczególnych parametrów.
  2. Vivaro 1,9 74kW F9Q960 2005r. Mam błąd P188C oraz P0400. P188C - pojawia się niedługo po skasowaniu błędów i uruchomieniu silnika oraz zapala się kontrolka świec żarowych i nad nią zygzak w prostokącie. P0400 - pewnie wywala bo zaślepiony EGR (nie było z tym problemu). Podczas jazdy z zimnego przez kilka sek. jest moc, potem przez kilka sek. nie ma mocy, powtarza się, a po jakimś czasie niby ok. Parametry na zimnym (jałowy) jak na fotce.
  3. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Problem rozwiązany (prowizorka na szybko) - opis dla potomnych jakby ktoś miał podobny problem. Sam czujnik w porządku, jednak styki czujnika już nie. Styki przeczyszczone pilnikiem iglicowym i preparatem do czyszczenia styków. Zaczepy czujnika połamane przy okazji zdejmowania - kostka przyłączeniowa związana drutem z przewodem klimatyzacji. Przewód klimatyzacji bardzo dobrze dociska kostkę przyłączeniową do czujnika. Całość robiona na szybko na chodniku w mieście po tym jak vivaro się rozkrzaczyło podczas jazdy. Całość do poprawy - pewnie jak się kolejny raz rozkrzaczy. Na razie tydzień jeżdże i połączenie ok. Do tej pory uważałem że opel wykonuje samochody "z głową". Ale kto montuje czujnik tak że kostka najważniejszego czujnika jest złączem do góry (w stronę chmur) - przecież wiadomo że po 10 latach nawet najlepsza złączka hermetyczna AMP "puści" wodę. No i umiejscowienie - beznadzieja. Żeby cokolwiek zrobić trzeba poobdzierać ręce lub zdemontować chłodnicę. Cała sprawa jednym tylko na rękę - ASO i rasowym mechaniorom. Wojtku - mam opcoma - dobra sprawa, (zakupiony za Twoja namową w 2014r.) sczytałem nim błąd P0366 - tak jak napisałem powyżej w wypowiedzi. Ale opcom to nie wszystko - trzeba umieć (nie licząc kodów błędów) interpretować otrzymane dane pomiarowe, a to bez określonej wiedzy (doświadczenia) i zakresów w jakich dane wartości powinny się znajdować jest dość utrudnione.
  4. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Na plaka też nie zapala. Za to pokazuje błąd P0366 (obecny) Działanie obwodu czujnika położenia wału korbowego. Gdzie umieszczony jest ten czujnik (Vivaro CDTI 1,9 74kW 2004 rocznikowo 2005) ? Znalazłem na jakimś forum że w skrzyni biegów - to ten na fotce ? ok. Już prawie wszystko wiem. Ten czujnik (czujnik położenia wału korbowego) to jeden z najważniejszych czujników. Bez niego komp nie wie gdzie jest górny martwy punkt, nie może sterować silnikiem i zapewne dlatego auto nie odpala. Jedno mnie jeszcze zastanawia - jak wygląda moment zapłonu w silniku F9Q960 ? Czy zapłon następuje na skutek sprężenia mieszanki czy jest jakieś źródło zapłonu w komorze spalania - swieca żarowa, etc. ? Świece żarowe podgrzewają/powodują zapłon tylko zimą czy latem też ?
  5. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Jeszcze nie próbowałem - nie dałem rady otworzyć komory filtra, śruby się kręcą w kółko, zdjąłem całą obudowę. Spróbuję plaka, jak ponaprawiam mocno poprzecierane przewody pod filtrem powietrza - wygląda tragicznie i może one też powodują problemy z rozruchem.
  6. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Podłączyłem kompa i zaobserwowałem coś takiego: 1) Przekaźnik pompy paliwa - po przekręceniu stacyjki (kontrolki się zapalają) - ma stan aktywny a po chwili nieaktywny Czy to normalna sytuacja, czy powinno być cały czas aktywne ? 2) Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (kontrolki się zapalają) - pompa wtryskowa cały czas buczy 3) Przy próbie rozruchu Common Rail, ciśnienie paliwa - wskazanie 17024 kPa czyli 17 bar - czy to może oznaczać uszkodzenie pompy wtryskowej ? 4) Jak sprawdzić bez kompa czy pompa wtryskowa działa niepoprawnie ? 5) Czy pompę wtryskową da się wyczyścić/zregenerować ?
  7. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Nie wiem jak się odpala na samostarcie - możesz podpowiedzieć. Nie wiem też jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa żeby porównać z odczytanymi wartościami z kompa. Na razie ładuję zarżnięty akumulator
  8. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Pompkę mam w komorze silnika po lewej stronie patrząc po otwarciu maski, chyba że to inna pompka. Pompuje, gruszka robi się twarda, kręce kilka sekund, gruszka robi się miękka. Zrobiłem tak 10 powtórzeń i nic - nawet raz nie zaskoczył. Zaworki zwrotne są ok jak się napompuje gruszką i trzyma cały czas (nie robi się miękka) ? Mam interfejs do vivaro, ale jak nie zapala to coś wogóle z jego danych da się wywnioskować ?
  9. mzuberek

    Nie chce zapalić po długim postoju

    Na to właśnie wpadłem, bo jest tam kawałek rurki przezroczystej i jakby powietrze w środku między paliwem - widać jak się przesuwa podczas pompowania. Ale napompowanie do twardości gruszki i próba odpalenia nic nie dała. Zastanawia mnie skąd w tej rurce wzięło się powietrze. W baku 60% paliwa, a układ paliwowy to układ zamknięty. Jakby kończyło się paliwo to rozumiem że pompa może zaciągnąć powietrze i wówczas się zapowietrzy. Ale jak w układzie zamkniętym może wyparować ? W jaki sposób odpowietrzyć układ paliwowy. Ma ktoś instrukcję jak się to robi i się podzieli ?
  10. Vivaro CDTI 1,9 74kW 2004. Do tej pory nie miałem tego typu problemów przy dłuższym postoju auta. Teraz się pojawił - po około 1 miesiącu postoju na parkingu pod chmurką autko nie chce zapalić. Kręcę 20 sek. i nic - jakby nie dostawało paliwa. Mogły się przewody paliwowe zapowietrzyć ? Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i jak je wykonać.
  11. mzuberek

    vivaro - filtr, nieszczelności

    ok. Czy silnik śmiało można umyć karcherem, czy to raczej niezalecane ? Czy jakiś element trzeba jakoś szczególnie zabezpieczyć przed umyciem ?
  12. Vivaro 1,9 2004r. 1) Czy przy dieslu - silnik F9Q960 - jest filtr powietrza ? Nie jestem w stanie go zlokalizować. Kabinowy też nie wiem gdzie jest. Może ktoś podpowiedzieć gdzie są te filtry. 2) Nie wiem jaki aktualnie olej jest zalany więc nie mogę nic dolewać. Zakupiłem do wymiany 5W40 Diesel oraz filtr i zastanawiam się czy przed wymianą dolać jakiś preparat (rozrzedzający/płukający ??) Zlać stary olej, zalać nowy i zaryzykować zmieszanie resztek starego z nowym (może są różne lepkości), czy zaryzykować preparat płukający na starym oleju ? Z drugiej strony płukanie przy starym silniku może tylko pogorszyć sytuację. 3) Mam 2 nieszczelności skąd przesącza się olej (nie wiem skąd) - podpowiedziałby ktoś przypuszczalnie skąd/spod jakiej uszczelki może przeciekać olej - fotki w załączniku. Jak nie znajdę wcześniej miejsca przecieku to na wiosnę umyję silnik i znajdę wtedy.
  13. Przy ruszaniu z 1 auto szarpie (czasami dosyć mocno). Przy pozostałych biegach podczas jazdy nie ma problemu. Silnik 1.9 cdti F9Q760 (2004 rok). Czy tak wygląda objaw kończącego się sprzęgła ? Czy to może wina zaślepionego u mnie EGR, potem przepływki i na koniec jaką mieszankę komputer podaje do silnika - choć to mi się wydaje mniej prawdopodobne ? Jutro posprawdzam czy są jakieś błędy w kompie.
  14. mzuberek

    Błąd P1125

    Po założeniu zaworka działa jak powinien. Błąd znikł i autko znowu zaczęło jeździć. Wojtku - dziękuję za pomoc.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.