Skocz do zawartości

Bolek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Bolek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Konin
  • Model
    Opel Insignia
  • Silnik
    A20DTE 140 km
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1758 wyświetleń profilu
  1. Proszę o pomoc fachowców. Jak zdemontować drzwi od strony kierowcy i pasażera w Oplu Insygni? Czy należy odkręcić zawiasy, czy wystarczy wybić sworznie?
  2. Witam, posiadam Insygnię 2013 wersja z silnikiem A20DTE 140 kM przebieg 170000 km. Czy ten silnik ma problem z uszczelką smoka pompy oleju? Pozdrawiam
  3. Witam, Przepustnicę kupiłem nową, taką jaką miałem wcześniej.
  4. Cześć Grzes08, Wyczyściłem filtr cząsteczek stałych. Sam zdemontowałem i wyczyściłem acetonem technicznym. Aceton rozpuszcza sadze a jednocześnie nie wypłukuje tlenków napylonych na ceramikę filtra,czyli tlenku platyny, glinu i ceru. Po czyszczenie przejechałem 60 km po autostradzie z prędkością 140-160 km/h. Auto zbiera się lepiej, jest bardziej elastyczne. Jednak co jakiś czas powraca problem z przepustnicą(błąd ECN 262008). Wygląda jakby okresowo nie było właściwego styku. Chyba zdecyduję się na demontaż wtyki do modułu i wyczyszczenie jej. Czy masz jakieś sugestie w sprawie przepustnicy? Może ta nowa jest uszkodzona. Może ją reklamować? Pozdrawiam
  5. Witam, Nie odłączyłem wtyczki od modułu, siedzi bardzo mocno w gnieździe, bałem się że coś popsuję. Ale mam znajomego, który posiada taką samą astrę z takim samym silnikiem. Mam zamiar pomierzyć napięcia z przepustnicy. A teraz mam pytanie, które może wiązać się z problemami jakie posiadam. Mianowicie chodzi mi o filtr cząsteczek stałych. Ostatnio często włącza się proces wypalania tego filtra(raz na półtora tygodnia). Prawdopodobnie jest już w znacznym stopniu zanieczyszczony i może zakłócać poprawną pracę silnika. Czytałem, że jest szereg następstw niekorzystnych, które powoduje zapchany filtr. Mam zamiar zdemontować go i we własnym zakresie wyczyścić. Chcę użyć do tego celu dostępnych w handlu środków chemicznych a następnie przepłukać myjką wysokociśnieniową. Czy to jest dobry sposób, jakie masz Grzes08 doświadczenie w tym temacie. Może polecisz mi jakiś środek, słyszałem, że ASO opla czyści też filtry we własnym zakresie. Pozdrawiam
  6. Witam, Dzięki za informację odnośnie wtyczki. Jaka powinna być wartość napięcia przy obrotach 850 na pinie 2? Ostatnio popracowałem przy astrze i poczyściłem wszystkie dostępne wtyczki benzyną ekstrakcyjną. Pomocowałem przewody opaskami. Po tych czynnościach samochód pracuje częściej bez sygnalizacji błędu. Pozostała mi do wyczyszczenia wtyczka wchodząca do modułu. Myślę, że może być zanieczyszczona albo luźna. Po wymianie dwu masy ostatnia szeroka opaska przed modułem trzymająca wiązkę kabli, była oberwana. Wiązka zwisała swobodnie. Wtyka mogła się wysunąć i zabrudzić. Jak bezpiecznie wyczyścić wtykę, czy ma jakiś zatrzask, czy odłączyć akumulator, może są jakieś niuanse o których trzeba wiedzieć. Pozdrawiam
  7. Dziś zgasły kontrolki awarii, obroty powróciły z 1000 do 850 na biegu jałowym,turbina pełna wydajność, więc postanowiłem pomierzyć napięcia z przepustnicy. 1.Obroty 850: 4 pin i masa 14,01 V 3 pin i masa 13,02 V 2 pin i masa 10,02 V 2.Obroty ponad 1000: 4 pin i masa 14,01 V 3 pin i masa 13,02 V 2 pin i masa 1,73 V Pytanie, czy to 5 V ma być między pinem 2 a masą czy między pinem 2 i 3 ? Pomiary napięć w drugi przypadku są takie same jak przy zapalonej kontrolce awarii, obrotach 1000 na biegu jałowym i niewydajnej turbinie. Oczywiście cały czas jest błąd ECN 206008. Powoli zastanawiam się czy przyczyną tego błędu jest przepustnica. Dzisiaj pół dnia przejeździłem bez sygnalizacji awarii. Po pewny czasie włączyła się procedura wypalania DPF i wyskoczył błąd związany z przepustnicą. Dodam, że wczoraj jak byłem u mechanik podłączył komputer i odczyt z DPFa był 100% czysty. O co tu Grzes08 chodzi? Pozdrawiam
  8. Błąd diagnostyczny był aktywny. Nie zmieniał się podczas dodawania gazu. Czy przepustnica się ruszała nie mogłem stwierdzić ponieważ robiłem to sam. Byłem dzisiaj u mechanika i potwierdził że błąd pochodzi z przepustnicy. Morze być uszkodzona ta nowa przepustnica lub problem jest z kablami.
  9. Witam. Przylutowałem jeszcze raz wtyczkę. Stan bez zmian. Pomierzyłem napięcia: między 4 a masą 14,01 V między 3 a masą 14,05 V między 2 a masą 1,84 V 1 masa Wszystko przy 1000 obr bez dodawania gazu. Proszę o diagnozę.
  10. To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak ? Pomiędzy którymi pinami? Mam tylko cztery piny. Dzięki za informacje Grzes08. Jutro biorę się do roboty. O efektach napiszę. Pozdrawiam
  11. Nie mierzyłem. Jakie powinny być te napięcia? To 5V to napięcie sterujące położeniem przepustnicy tak?
  12. Pisałem Ci wcześniej, że problemy z przepustnicą pojawiły się po wymianie dwumasy. Uszkodzili mi wtyczkę do przepustnicy- wysuwała się z gniazda (złamali zapadkę blokującą ). Kupiłem na allegro przepustnicę z wtyczką za 100. Przylutowałem wtyczkę. Wiązka ta prowadzi bezpośrednio do komputera czy innego miejsca? Czy wtyczka może być lutowana czy lepiej zaciśnięta?
  13. Jeszcze jedno pytanie.Gdzieś czytałem że nową przepustnicę trzeba "nauczyć" działania?
  14. Sprawdziłem przepustnicę jak sugerowałeś. Zdemontowałem wąż doprowadzający powietrze do przepustnicy. Nie wygenerowałem błędu przepływomierz bo przecież turbina wymusza przepływ powietrza. Przepustnica niestety nie zachowywała się tak jak opisywałeś na wolnych obrotach, cały czas była otwarta. Tylko nie było 850 obr tylko 1000 obr. Stan ten nie można chyba traktować jako bieg jałowy. Poza tym ma wątpliwość co do Twojego opisu działania przepustnicy w dieslu(to jest działanie przepustnicy w benzynie) . Poprzednia przepustnica była uszkodzona w tym stopniu, że były trudności z wygaszeniem silnika. Poza tym pojawił się nowy błąd 063806. On też dotyczy przepustnicy. Jeszcze jedno pytanie. Czy nową przepustnicę trzeba "nauczyć" działania?
  15. Przepustnica jest nowa. Czy przepustnica w dieslu pracuje jak opisujesz? Czytałem że praktycznie jest cały czas otwarta w 95% i zamyka się przy gaszeniu silnika. Zmiana prędkości regulowana jest przez zmianę dawki paliwa. Czy jak ściągnę rurę dolotową powietrza to nie wygeneruję błędu przepływomierza powietrza?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.