Skocz do zawartości

pitthegreat

Użytkownik
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O pitthegreat

  1. pitthegreat

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    A jak kolego jeździsz? Miasto czy trasa? Łagodnie czy depczesz? Dodam jeszcze, że po czyszczenieu EGR i kolektora widzę różnicę. Silnik pracuje równiej, łagodniej przechodzi pomiędzy zakresami obrotów. Z pewnością było to więc konieczne.
  2. pitthegreat

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Koledzy, rozpocząłem dyskusję więc i podzielę się doświadczeniem po rozwiązaniu problemu. Mimo porad pojechałem jednak do mechanika, po rozebraniu okazało się, że i EGR i kolektor faktycznie były bardzo brudne. Wyczyszczony zostały oba. Całość kosztowała 400zł i podobno na ~30 tyś km powinna rozwiązać problem. Nawet gdybym zdecydował się na (ponowną) wymianę EGR to problerm i tak by niedługo wrócił ze względu na stan kolektora. Wniosek: w razie problemów z EGR czyszczenie zaworu lub jego wymiana powinna być połączona ze sprawdzeniem stanu kolektora i ewentualnym jego czyszczeniem.
  3. pitthegreat

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    2 lata temu wymieniłem EGR na oryginał Opla (nie wiem czy w wersji z teflonem czy bez) ale pochodził tylko ~35 tyś km. Nie chcę kupować kolejnego...
  4. pitthegreat

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Ok, rozumiem. Po zastanowieniu się zamierzam jednak pojechać do mechanika i nie będę nic sam robił.
  5. pitthegreat

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Dzięki kolego - tak zrobię. Jedna uwaga: wymieniałem wcześniej filtr paliwa co wymaga wyjęcia obudowy filtra. U mnie ona siedzi w uchycie jedynie swoim ciężarem. Nie blokują jaj żadne śrubki.
  6. pitthegreat

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    A czy to jest skomplikowane? Można własnym siłami w garażu? Ewentualnie poprosiłbym o instrukcję. Jeśli chodzi o poziom mojej "fachowości" to jest na poziomie samodzielnej wymiany filtra powietrza czy paliwa, do bardziej złożonych tematów wolę się nie porywać Nie, oleju prawie nie ubywa. Po wymianie zalewam na 3/4 a przy kolejnej wymianie po 15 tyś km spada mniej więcej do połowy.
  7. Koledzy proszę o poradę w następującej sytuacji. Ok. 35 tyś km temu wymieniłem EGR w corsie 1.3 CDTI na nowy oryginał opla. Poprzedni zawór zatarł się przy 70 tyś km i silnik miał problemy z uzyskaniem mocy (po mocnym wciśnięciu gazu długo nic, aż nagle pełne przyśpieszenie), wyskakiwała też kontrolka silnika z kluczem. Obecnie mam powtórkę z rozrywki: wyczuwalne problemy z przejściem silnika ze stania w korku lub dotaczania się na niskich obrotach np. do świateł do normalnego przyśpieszania. Kontrolki póki co nie mam. Jeżdżę głównie po mieście, więc zapewne stąd dość szybki powrót problemów. Chciałbym prosić o odpowiedzi na poniższe pytania: 1. Czy jest sens wyczyścić zawór? Poprzednio odradzono mi sugerując, że to tylko chwilowe rozwiązanie. Ale czy po stosunkowo niewielkim przebiegu nie warto zaryzykować ewentualnej podwójnej robocizny jeśli czyszczenie nie pomoże? 2. Czy warto się porwać na czyszczenie samemu? Czy to skomplikowana robota? 3. Ktoś usuwał EGR z tego silnika? Jakie są koszty? Stosuje się emulator czy przeprogramowanie sterownika? Czy wiąże się z tym jakieś ryzyko dla silnika? 4. Słyszałem, że zacinający się EGR można czasem „rozjeździć” starając się jeździć na wyższych obrotach. Czy to prawda? Parę miesięcy temu miałem podobne objawy i wtedy samoczynnie ustąpiły. Może był to zbieg okoliczności ale zaliczyłem wtedy kilka dłuższych tras.
  8. pitthegreat

    1.3 51kW 16V Z13DT drgania na niskich obrotach

    Laczers77, a podpowiedziałbyś gdzie wymieniałeś wtryski i ile kosztowały? Nówki czy używane? Nie miałes problemów z zaprogramowaniem sterownika? Podobno trzeba dobrego warsztatu by to prawidłowo zrobili. Pytam bo mój nierówno pracuje na biegu jałowym (szczególe zimny) i czasem podczas przyśpieszania w niskich obrotów wyraźnie ma inny dżwięk - jakby głównie 3 cylindry pracowały. Mechanik powiedział, że jeszcze "trochę" pojeżdzę, ale chyba czas wydatków się zbliża
  9. pitthegreat

    1,3 cdti wymiana rozrzadu

    Jest łańcuch. Teoretycznie bezobsługowy. W praktyce ja musiałem wymienić przy 100 000km. Łańcuch daje wyraźne oznaki zużycia - głośna praca. Ale pojawia się to stopniowo i można tego niezauważyć. Ja tak miałem, na szczęście przy okazji wizyty w warsztacie mechanik mi zwrócił uwagę. Jeśli chcesz wiedzieć na czym stoisz wystarczy porównać z innym 1.3 CDTI lub podjechać na osłuchanie do mechanika. Niestety wymiana jest kosztowna bo podobno robocizna jest złożona. Mnie wyszło 1200 z częściami.
  10. pitthegreat

    1.3 51kW 16V Z13DT Obudowa filtra paliwa UFI 1.3CDTI - wyciek

    Szczerze powiem, że nie wiem czy nie rozpuści. Ale warto chyba spróbować zanim z kilku stówek wyskoczysz. Wcześniej kolega pisał też o taśmie teflonowej. To chyba jeszcze lepszy pomysł bo niczego nie zalepisz silikonem, a do tego taka taśma to tylko kilka złotych w sklepie hydraulicznym. Tak czy inaczej jest ogólna nauczka dla posiadaczy 1.3 CDTI żeby unikać odpinania przewodów paliwowych bo się łatwo wyrabiają.
  11. pitthegreat

    1.3 51kW 16V Z13DT Obudowa filtra paliwa UFI 1.3CDTI - wyciek

    Kolego po co nowa obudowa? Spróbuj dokładnie wyczyścić złączkę i obudowę i nałożyć odrobinę silikonu (na czystą powierzchnię). Tylko nie za dużo aby łatwo zszedł w razie potrzeby.
  12. pitthegreat

    1.7 55kW 16V Y17DT Ekonomia, predkosc i obroty CORSA C

    Warto sprawdzić charakterystykę momentu obrotowego w instrukcji. Np 1.3 CDTI ma max między 1750 - 2500 obr i to jest zalecany zakres pracy. Zgodzę się z przedmówcą, że musisz też wyczuć silnik. Mój np nawet jak już się lekko toczy to dławi się po wrzuceniu 2-ki (jeśli byłoby ~1000 obr) i wiem, że muszę wtedy zapiąć 1. Na wyższych biegach staram się nie jeździć poniżej 1500 obr. Wychodzę też z założenia, że w razię wątpliwości wolę wybrać bieg niższy i nie męczyć silnika.
  13. pitthegreat

    corsa 1.3 cdti problem z kompresją

    Ja ma 100k km, ale pewnie niedługo was dogonię (i z problemami). No cóż, do tego że corsa jest częstym gościem w warsztacie już się przyzywczaiłem. Powodzenia.
  14. pitthegreat

    corsa 1.3 cdti problem z kompresją

    Jakie macie przebiegi?
  15. Dodam w temacie, że miałem identyczny objaw (metaliczny szum, kontrolka akumolatora która gaśnie powyżej 2tyś obr). Do wymiany był alternator wraz wolnym kołem (o ile nie pomyliłem nazwy). Zdecydowałem się na regenerowany bo dostałem na niego gwarancję. Wymiana trwała może 30 minut. Wstawili "nowy" i zabrali stary. 600zł w Warszawie 2 lata temu. Od tego czasu jest spokój. Mechanik zarzekał się, że 100k km wytrzyma.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.