Skocz do zawartości

vitstwosz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O vitstwosz

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Model
    Opel Signum
  • Silnik
    1.9 cdti 150KM
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Witam ponownie, Intercooler wymieniony na nowy( valeo)- mam pytanie czy węże dochodzące do IC( jeden od turbiny, drugi od przepustnicy) przy obrotach 3 tyś powinny być twarde czy powinny pulsować?? to znaczy jak mocno chwycę to wyczuwam znaczące pulsowanie...Nie wiem czy jest to dobry objaw , bo wydaje mi się ze wszystkie węże powinny być twarde!? Czy te owe pulsowanie może oznaczać jakąś nieszczelność?? bardzo dziękuję za pomoc... pozdrawiam
  2. Witam.. nie pisałem długo bo chciałem mieć pewność czy udało mi się rozwiazać problem..Uporałem sie z błędem p0190 po wymianie czujnika cisnienia paliwa!!auto nie gasnie i chwilowe spalanie wróciło do normy(czyli 0,4-0,5).problem z DPF-em po wymianie tego czujnika też zanikł:)ale cały czas został ten rezonans po odpaleniu-tylko na zimnym silniku!!sprawdziłem wszystko pod tym kątem i prawde mówiąc juz brak pomysłów!!!auto jak sie nagrzeje(rozrusza)rezonans zanika!!!macie może jakieś pomysły?? pozdrawiam..
  3. Witaj popencjusz.. Wtryski miałem regenerowane jakies 4 miesiące temu, ale powiem mechanikowi aby to sprawdził, a także podpowiem o tym resecie.Mechanik ma techa 2 wiec tam raczej też da się zrobic taki odczyt, ale z tego co wiem chyba go robił i nic nie wykazało??a może wiesz gdzie szukac przy tym błędzie p0190 bo mechanik cały czas główkuje..Prawdę mówiąc albo nie potrafię szukać albo nie ma nic rzeczowego w szukajce o tym temacie...jak coś cie dowiem dam znać.pzdr
  4. Panowie proszę o jakąś podpowiedź...gdzie szukać??możliwe że winny jest tzw. map sensor??
  5. Witam.. Auto odstawiłem do mechanika,ale dzis rano po odpaleniu zapisał się błąd.."ciśnienie na szynie paliwowej poza zakresem" P0190.-już kiedyś miałem ten błąd(występował sporadycznie) ale za bardzo nie wiedzieliśmy od czego zacząć,więc podmieniliśmy tylko zawór na listwie. Wszystko było chyba w porządku aż do dzis-znów zapisałsię ten błąd i auto zgasło mi później w drodze(czyli to nie wina zaworu?)..Wracając do dpfu to sprawdziłem nasycenie od ostatniego samoczynnego wypalania: po dystansie 160 kilometrów nasycenie jest 30%-wszystko wskazuje że jest w porządku..?? Panowie czy ten błąd może odpowiadać za takie zachowanie się auta i w konsekwencji prowadzic do samoczynnego gasnięcia silnika???Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie szukać przy tym błędzie.. Z góry bardzo dziękuję za pomoc..Pozdrawiam..
  6. Drodzy koledzy.. Dziekuję za zainteresowanie się moja sprawą..Sytuacja wyglada tak że staram się dbać o auto tzn.leje olej do dpfu,tankuje dobre paliwo cały czas w jednej sieci,wiem tez ze auta z filtrem dpf lubią dostać kopa-wiec myślę o tym jak nim jezdżę, a także dbam o turbo.Po odpaleniu auta nawiew mam wyłaczony, ponieważ chorobliwie słucham juz silnika!!!.Kolektor ssący mam wymieniony na nowy!.Prawda jest taka, że z tego co zaobserwowałem to problemy zaczeły pojawiac sie z chwila gdy w zeszłym roku auto gasło mi podczas jazdy..Wystepował brak błedów i metodą na czuja podmienialiśmy rózne tematy(w między czasie wymieniłem plecionkę bo juz charczała)w tym też wtryski na używane, które jak sie okazało lały!!przejechałem na nich jakieś 200km(ale auto odziwo nie gasło) i z powrotem załozyliśmy starewięc zdecydowałem sie na kosztowną regenerację!!!Jak się później okazało to nie była wina wtrysków tylko zacinajacego się termostatu!!!Panowie mam pytanie czy dystans przejechany na lejacych wtryskach mógł w konsekwencji doprowadzić do sytuacji opisanej wyzej??Może przy tej plecionce cos nie tak poszło?-powiem wam że tuż po montażu nowej plecionki na biegu jałowym wyczuwałem dziwne drgania na tylniej kanapie!! Mechanik wartosci dpfu przed i po wypaleniu nie pamięta ale z tego co ja pamiętam to mówi że były w normie!!Dopiero w poniedziałek go odstawiam przebadamy go a ja będę stał obok z kartka papieru i notował, ale do tego czasu bardzo proszę o pomoc..
  7. Panowie.. Wczoraj odebrałem auto od mechanika-stało u niego prawie tydzień!Posprawdzał wszystko i twierdzi ze jest ok,wspomniał tez że wypalił mu się dpf podczas jazdy próbnej i znów wszystko wróciło do normy-prawdę mówiąc nie wiadomo gdzie szukać?(jak na razie brak błedów).Auto odebrałem(licznik został wyzerowany po samoczynnym wypaleniu)-czyli ponad 40km mechanik przejechał bez problemów(dlatego trudno mu szukać?), ja natomiast zrobiłem kolejne 40km i problem kur...mać powrócił!!To co zaobserwowałem to że jak silnik odpale zimny i bedę nim jeżdził do nagrzania go to niby wszytko jest ok,tylko gdy zgaszę niedogrzanego po krótkim odcinku to zaczyna sie juz powoli cos dziać aż w końcu ch..go strzela czy to na zimnym czy na ciepłym...Dziś wieczorem zajechałem do znajomych na kilka dobrych godzin,którzy mieszkają 30km za Poznaniem(w drodze wszystko było ok,tylko rano był problem na zimnym).Zaparkowałem tak że wyjeżdzając musiałem wiekszy kawałek wyjechać na wstecznym-i wtedy sie zaczęło!!! Cofając usłyszałem istotne buczenie(rezonans)przy dodawaniu gazu, wydobywające się gdzieś z okolic między dywanikami dla pasażerów z tyłu, a bagażnikiem(piszę tak orientacyjnie)i cofając dalej auto zgasło!!!Manewr tez zajął mi 10min bo po odpaleniu auto gasło kilka razy,po ustwieniu auta w kirunku odpowiednim do jazy zgasło jeszcze 3 razy(kolejna obserwacja-po ponownym odpaleniu silnik słabo pracował, a dodając równomiernie gazu obroty zamiast rosnąć to nagle słabły po przekroczeniu 2tyś, mimo że dusiłem na pedał!?i znów zgasło)W koncu odpalił jakby nigdy nic i do Poznania dojechałem bez problemów(spalanie chwilowe było w normie 0,4-0,5)!!!Panowie co to może być???/>?!!DPF,katalizator??Proszę powiedźcie jaka powinna być wartość spalania chwilowego za raz po odpaleniu po dłuzszym postoju?bo u mnie wystepuje róznie raz od 1,7 albo od 2,4-czy to normalne??.Problemy zaczynają sie chyba wtedy gdy wartości początkowe zaczynają się powyżej 2,0-bo wtedy dosyć długo schodzi do poziomu poniżej 1,0-1,1(wtedy wystepują falowania obrotów,którym towarzyszy ten rezenans i tak do nagrzania silnika-później jest norma), a przy 1,7 to jeszcze na postoju spadną do 1,2 potem przejadę kawałek i chwilowe spalanie spada do 0,7 i dalej już do normy czyli 0,4-0,5... Panowie proszę o pomoc bo nie czuje się pewnie za sterami takiego auta! Co robić???Dopiero w poniedziałek wrócę do mechanika i przedstawię mu powyszy raport!!ale do tego czasu chyba głowa mi pęknie!!Dzięki wielkie za jaką kolwiek sugestie...Pozdrawiam
  8. witam kicaj. mechanik wspomnial ze dzis wypalil sie samoczynnie w trasie, z tego co mi mowi to samoczynne wypalenie jest w 50-60%?co do popiolu to jest taka mozliwosc ale jak to sprawdzic?z tego co wiem chyba nie da sie tego sprawdzic?-co prawda ma juz swoj przebieg 190tys , ale nie wykluczone ze moze miec wiekszy!?przeplywka to jedyna rzecz jaka mam podmieniona od roku na uzaywana(reszta na nowe),ale ona dziala poprawnie z tego co wiem.Wtryski nie leja na 100%,mialem wprowadzone tylko poprawki w fejsie-zalecane przez serwis, a co do nieszczelnosci dolotu to nie wiem?-sa jakies charakterystyczne objawy ktore moga mnie na nia naprowadzic?,moze rzeczywiscie gdzies tu szukac?(czasami, ale rzadko wystepuje take lekkie przyduszenie przy gwaltownym przyspieszeniu na 2i3 biegu)... mechanik dalej bedzie szukac przyczyny ,takze pod wzgledem nieszczelnosci..dzieki za pomoc
  9. witam. jestem po rozmowie z mechanikiem. z tego co wiem to wszystkie czujnikii i przewody od dpfu działają poprawnie..problem polega na tym że mój dpf dość szybko się zabrudza i nie mamy pojęcia co jest tego przyczyną?? Maciemoże jakieś pomysły , albo znacie z własnego przykładu gdzie szukać powodu?. Bardzo proszę o pomoc...
  10. Dzięki za podpowiedzi.. Dziś auto odstawiłem do mechanika dam znać czy cos pomógł..pozdrawiam..
  11. Witam Koledzy... Posiadam auto sprowadzone 3 lata temu, przebieg 190tyś,2004r z DPFem Otóż borykam się z takim problemem: po odpaleniu auta na zimnym silniku słyszę taki dziwny lekki rezonans(jakby ktoś dosłownie pierdział w metalową tubę), dzwięk ten słychać jak auto schodzi z obrotów , a także stoi na wolnych obrotach. Wszystko wraca do normy gdy śilnik się nagrzeje, a chwilowe spalanie na wolnych obrotach wróci do wartości 0,4-0,5..Na poczatku zlekceważyłem to zjawisko, ponieważ tłumaczyłem to sobie zimą i czekającą mnie dwumasą-do chwili gdy na ciepłym silniku obroty zaczeły mi wariować, a chwilowe spalanie skakało między 0,9 aż nawet do 1,9-2,1!-wiem że to nie jest wypalanie dpfu(w tym monencie znów pojawił sie ten rezonans).Oczywiście brak błędów!!.Mechanik sprawdził nasycenie dpfu i nasycenie wskazywało 70%, a ostatnie wypalanie było jakieś 460km wcześniej.. Wypalił drania techem i wszystko wróciło do normy, ale co jakiś czas przy przyspieszaniu pojawia się lekkie zaduszenie..Od tego czasu proces wypalania techem musiałem powtórzyć jeszcze 3 razy(przy różnych nasyceniach dpfu) bo problem powtarzał sie , a wypalanie pomagało i przebiegało bez problemów..Przy ostatnim razie gdy obroty zaczeły wariować,a chwilowe spalanie wzrastało-silnik zgasł 2 razy:(.. Panowie macie może jakieś pomysły co to może być za ustrojstwo?? Naczytałem sie o czujnikach różnicy ciśnień i o tym że tech podaję błędne odczyty z nasycenia, ale u mnie nie ma żadnych błędów! Mechanik wspomniał też że w niemieckich warsztatach mechanicy zamiast czujnika róznicy ciśnień montowali jakieś emulatory, które miały wskażywać zapisane im parametry, błedne do rzeczywistości??-nie wiem co o tym myśleć?? ..myślicie że tu szukać przyczyny?? Jutro odstawiam auto do mechanika na dokładny przegląd pod tym kątem..Chcę zaznaczyć że miałem już wymienianą plecionkę i mam nowy egr od prawie 2 lat, a także nowy kolektor.. Bardzo dziekuję za jakąkolwiek pomoc:)będę informować czy udało sie coś zaradzić. Pozdrawiam
  12. Witam Wolf80. Zawór na listwie podmieniony i sytuacja jest bez zmian, ale zrobiłem tak jak poradziłeś i muszę przyznać że auto odpala o wiele lepiej na zimnym silniku. Powiedz proszę co to może byc za przyczyna??egr mam nowy od jakiegoś 1,5roku...oprogramowanie mam wgrane najnowsze,tech wskazuje na dobrą pracę egru jak i sterownika komputera-czyzby czas go zaślepić czy jest jakieś wyjście??gdzie szukać??
  13. witam.. w poniedziałek odstawiam auto do mechanika.. dzis zapisał się błąd-nieprawidłowe ciśnienie na listwie paliwowej. całkiem możliwe że ten zaworek pada i trzeba go wymienić, a do tego jeszcze dwumasa się odzywa więc źródło mam nadzieję zostało zlokalizowane..Dam znac jak wyjadę z warsztatu. pozdrawiam
  14. Witam.. niestety brak błędów..przypomnę że auto jak osiągnie temperaturę 85oC i bedę go odpalał nagrzanego objawy te nie wystepują..
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.