Skocz do zawartości

adamura

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana adamura w dniu 2 Sierpień

Użytkownicy przyznają adamura punkty reputacji!

Reputacja

4

O adamura

  • Urodziny 01.06.1973

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    1.3CDTI
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Temat zamykam. Okazuje się, że w Astrze H można sprawdzić korekty wtrysków tylko dla silnika 1.9CDTI.
  2. Niestety próbowałem wykonać pomiar dla różnych modeli i różnych wersji silnikowych. Przez krótki czas pokazuje napięcie i obroty, ale korekty nie, wszystkie są na zero. Czy może to być jeszcze problem z wersją op-coma, ja mam obecnie wersję China Clone. Gdzie można pobrać inne sprawdzone wersje?
  3. Próbowałem sprawdzić korekty wtrysków w moim silniku Z13DTH programem op-com, ale funkcja jest nieaktywna. Czy ktoś się orientuje czy w tym silniku jest możliwość sprawdzenia op-comem czy tylko techem?
  4. Dobry pomysł, ale przez tą gumę się przecisnąć się byłoby bardzo ciężko,słaby dostęp i lejkowaty kształt gumy zdecydowanie to utrudniają. Wywierciłem otwór i użyłem gumy z demobilu innego auta. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  5. Potrzebuję przejść przewodami od czujników parkowania przednich z komory silnika do wnętrza auta. Ponieważ mam krótkie przewody muszę je poprowadzić jak najkrótszą drogą. Guma nad pedałem gazu więc odpada. Jest też guma za zbiorniczkiem płynu układu chłodzenia i myślałem żeby poprowadzić tędy. Idzie tam gruba wiązka przewodów. Może ktoś wie jak to rozebrać. Od strony silnika jest jakaś kratka, prawdopodobnie plastikowa i nie wiem czy można ją jakoś wyjąć razem z gumą. Próbowałem wyszarpnąć gumę od strony wnętrza, ale nie dało rady. Nie chciałbym czegoś zniszczyć i mieć problem z powtórnym zamocowaniem tej kratki.
  6. Trochę już przejechałem na tym oleju i tak jak pisałem ciszej nie jest,głośniej raczej też nie, ale wydaje mi się, że auto lepiej przyśpiesza i spalanie jest mniejsze. Generalnie im dłużej jeżdże na tym oleju tym bardziej jestem z niego zadowolony. Spokojnie mogę go polecić innym.
  7. Już po wymianie. Zakupiłem LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W30 i do tego płukanę LIQUI MOLY ENGINE FLUSH. Po wymianie nie zauważyłem aby silnik chodził ciszej, mam wrażenie, że nawet głośniej. Wydaje mi się, że pracuje bardziej równo, ale może to tylko sugestia. Zastanawia mnie, czy przy oleju o wyższej lepkości nie chodził by ciszej, bo miałby grubszy film olejowy, no ale wtedy gorzej by był rozprowadzany w zimie itp. Generalnie myślałem,że efekt płukanki i wymiany będzie bardziej pozytywny.
  8. Dzięki za wrzutkę zdjęć. Faktycznie nie ma co się sugerować, ale na naszym rynku tyle jest podróbek, że nie wiadomo na co się trafi. Co do firmy z linku allegro, który podałem wyżej, dopytywałem się przedstawiciela LIQUI MOLY na rejon zachodniopomorski, gdzie można kupić ich oleje i wymienił m.in. tą firmę, określił, że są ich dystrybutorem. Firma więc pewna i kupię u nich. Powiedz mi jeszcze czy masz filtr DPF, zakładam, że tak, bo kupujesz Top Tec 4600,
  9. Też brałem u nich filtry, kiedyś żarówki, ale kto się przyzna,że ma nie oryginalne oleje :-) Aczkolwiek cena normalna, co mogłoby wskazywać na oryginał. Czy jest możliwość weryfikacji oryginalności po numerze i dacie produkcji? Pisałem e-mail do biura Liqui Moly, ale totalna zlewka i cisza w eterze.
  10. Ja ze względu, że nie mam DPF-a wybrałbym jednak Liqui Moly Leichtlauf Special LL 5W30. A masz może jakieś pewne źródło zakupu, żeby nie trafić na jakąś podróbę, chociaż nie wiem czy ten też podrabiają. Ja mam namiar na firmę ze Szczecina z allegro: http://allegro.pl/liqui-moly-leichtlauf-special-ll-5w30-5l-gm-opel-i3190462873.html Nie wiem na ile można im zaufać, bo etykieta jest trochę inna niż na pozostałych aukcjach i stronach niemieckich.
  11. No nie tylko mniej popiołu, bo ma też wyższy TBN, a co za tym idzie bardziej czysty silnik i posiada więcej dodatków uszlachetniających. Generalnie interesuje mnie informacja czy jest to ta sama półka (baza olejowa), czyli inaczej mówiąc: LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30 do aut z DPF LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W30 do aut bez DPF
  12. Poczytałem ciekawe wątki i z Mobila rezygnuję, bo blendowany w Polsce, a Motul, o którym pisałem ma wysokie wskaźniki lepkości, a do Astry wymagany jest olej "lekkiego biegu". Decyduję się na wyższą pólkę i obecnie myślę o LIQUI MOLY. Chwalony był LIQUI MOLY TOP TEC 4600, ale z parametrów wynika, że jest on do aut z DPF, dlatego myślę o LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W30 o parametrach: Density 0.855 g/cm3 Viscosity at 400C -66.4 mm2/s at 1000C - 11.5 mm2/s HTHS at 1500C > 3.50 mPa.s Viscosity Index - 169 Pour point -39oC Flash point 230oC Sulfated ash - 1.15g/100g TBN - 10.5 mg KOH/g Eveporation loss <13,0wt.-% Jak myślicie czy będzie dobry?
  13. Nie wydaje mi się, żeby był to w 100% syntetyk. Oleje takie kosztują ponad 200 PLN np. MILLERS,AMSOIL. Z pewnością jest to liga światowa ale sory nie stać mnie na taką ligę Olej MOTUL 8100 X-Cess posiada bardzo wysoką lepkość w 40oC, co się przekłada się na dłuższy czas rozprowadzenia oleju w zimie przy ujemnych temperaturach. Przy temperaturze roboczej lepkości nie różnią się znacznie, ale w ujemnych temperaturach różnice są już bardzo widoczne, a właśnie w fazie rozruchu zimnego silnika i nagrzewania występuje największe zużycie silnika. Dlatego nie jestem już tak pozytywnie nastawiony co do tego oleju. Większa lepkość przekłada się również na grubszy film olejowy, większe spalanie, gorsze odprowadzanie ciepła itp. Na dzień dzisiejszy bardziej przychylam się ku olejowi MOBIL 1, ale wszystko może się zmienić Z przyjemnością się zapoznam. Dzięki
  14. Witam, przymierzam się do kolejnej wymiany oleju. Wymieniam co 15 tysięcy i obecnie wlewałem GM 5W30. Autko bez DPF-u z przebiegiem 80 000. Ponieważ nie mam DPF-u to rozważam oleje o dużym TBN (liczba zasadowa) i dużym Sulfated ash (popiół siarczanowy), które zapewniają dłuższą żywotność silnika. W grę wchodzą dwa: 1. Mobil 1 New Life 0W40 Viscosity at 400C -75 mm2/s at 1000C - 13.5 mm2/s HTHS at 1500C - 3.8mPa.s Viscosity Index - 185 Sulfated ash - 1.3% TBN - 11.8 mg KOH/g 2. Motul 8100 X-cess 5W40 Viscosity at 400C -86.2 mm2/s at 1000C - 14.2 mm2/s HTHS at 1500C - 3.73mPa.s Viscosity Index - 170 Sulfated ash - 1.09% TBN - 10.1 mg KOH/g MOBIL 1 obecnie to grupa III HC Synthese, a MOTUL prawdopodobnie pełny syntetyk(?). Według parametrów lepkość ma lepszą MOTUL,ale ważniejsza chyba jest HTHS. Pozostałe parametry na korzyść oleju MOBIL. Jakoś bardziej jestem skłonny do oleju MOTUL. Proszę o sugestie w temacie. Może ktoś używa tych olei i podzieli się wrażeniami.Co sądzicie też o zrobieniu płukanki silnika środkiem MOTUL lub LiQUI MOLY przed wymianą.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.