Skocz do zawartości

Mariusz_760301

Zasłużony
  • Zawartość

    2049
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Mariusz_760301 w dniu 21 Styczeń 2012

Użytkownicy przyznają Mariusz_760301 punkty reputacji!

Reputacja

1

O Mariusz_760301

  • Urodziny 01.03.1976

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Gliwice
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Y20DTH 101KM
  • Nadwozie
    Hatchback
  1. Mariusz_760301

    Wymiana tranzystora pompy VP44 problemy i uwagi

    @puhomega.pl Ciekawi mnie, dlaczego uszkadzają się te sterowniki pomp? Czy psuje się jeden element? Gdy kupiłem samochód, sterownik miał już odcięte kable (był naprawiany) - podczas dużych mrozów przez kilkadziesiąt sekund występował tzw. "martwy pedał". W takim stanie samochód zrobił ponad 40 tys km., po czym bez ostrzeżenia (latem), podczas gwałtownego przyspieszania, silnik zgasł. Dał się uruchomić ponownie 2x i za każdym razem gdy tylko dodałem gazu silnik gasł. Potem silnik zamilkł. Pompę oddałem do Boscha - wymienili sterownik, zregenerowali pompę - bez słowa prośby oddali mocno wytarty tłoczek reg. wyprzedzenia wtrysku. Po naprawie pompy i wymiany sterownika, silnik stał się wyraźniej dynamiczny - nabrał wigoru i szybkości reakcji na gaz. Dopiero wtedy dostrzegłem przepaść między pompą (być może kiepsko) naprawianą a sprawną. Dynamika samochodu ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze - więc jeśli naprawiać pompy to tylko ze 100% pewnością zachowania jej oryginalnej dynamiki. Po co to piszę? - są różne przypadki - u mnie w końcu padła "mechanika" pompy i naprawa sterownika nic by nie dała. Na zakończenie dodam - zawsze będę umiarkowanym optymistą jeśli chodzi o takie naprawy - niejednokrotnie widziałem jak naprawiana automatyka przemysłowa ponownie się psuła lub działała odmiennie w niektórych warunkach. Natomiast rzeczy od których zależy bezpieczeństwo ludzkie "z zasady" nie powinno się naprawiać - gdy w dieslu "stanie pompa" to samochód może wpaść w poślizg. Właśnie dlatego kraje zachodu nie kładą na szali, za jakieś marne pieniądze, zdrowia i życia swoich bliskich.
  2. No i wkład za 28 zł wytrzymał 5 lat. Teraz szykuję się do wymiany, również wkład Termotu - bo termostat lekko nie domyka. Podejrzewam, że stara obudowa, do której go włożyłem może mieć już dosyć. Nic to, mam przecież tą, w której wkład wytrzymał zaledwie 2 lata. Reasumując Termot to dobra, znacznie tańsza alternatywa dla drogiego oryginału.
  3. Mariusz_760301

    Buczenie tłumika końcowego Astra H.

    ehh - to powinna być akcja naprawcza Opla, a nie czekać aż kierowca sam przyjdzie.
  4. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    Wlej 5W40 Texaco S lub podobny z certyfikatem Opla
  5. No panowie bez przesady z tą pochyłością drogi. Miałem podobny problem - winna była opona. Po zamianie letnich na zimówki problem ustał. Jeśli masz 2 komplet kół to zmień 4 szt i zobacz.
  6. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    Bzdury - nie powinno się mieszać (dolewki) 5W30 z 5W40 oraz olei HC z full syntetykami. (różne bazy olejowe) Natomiast jeśli chodzi o wymianę - to śmiało można, w całości, stosować (nawet 2x w roku) oleje różnych producentów byle by spełniały specyfikację producenta silnika. Pozdrawiam bajkopisarzy.
  7. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    Fakt - w porównaniu do Mobil 3000 5W30 ma mniejsze lepkości zarówno przy 40 jak i 100 st C. Kiedyś miałem ten olej i przy wlewaniu lał się jak woda (strasznie rzadki) jednak silnik pracował na nim poprawnie. Do tej pory w moim Y20DTH używałem: Texaco 5W30; 5W40 - pomimo braku specyfikacji B4 (turbo diesel) polecam te oleje - silnik dobrze na nich pracuje - jednak ich dostępność jest kiepska (tych zwykłych nie do dpfów) GM 5W30 - g...o jakich mało - silnik zaczął terkotać jakbym zalał go naftą - nie polecam w/w Elf - nie mam zastrzeżeń Obecnie używam Mobil 3000 5W40 i być może przejdę znów na Mobil 3000 5W30 - aksamitniejsza praca silnika Reasumując - polecam oleje, które mają specyfikacje producenta samochodu. (oprócz w/w GMa) Turbodiesle powinny jeździć na syntetykach (lepsza stabilizacja cieplna oleju podczas smarowania turbiny)
  8. Polecam rozeznać temat wymiany samego termostatu bez zrzucania rozrządu http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=35747 wiem, że jest to możliwe. Poszukaj szczegółowych zdjęć i opisu jak to zrobić.
  9. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    Zatem masz odpowiedź. Spróbuj kupić jakąś używkę - z zastrzeżeniem zwrotu, gdyby się okazało, że jest zużyta. np - (pierwszy link z allegro) http://allegro.pl/pompa-vacum-astra-g-vectra-b-zafira-a-20-dti-dtl-i4975863453.html
  10. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    Na jakiej podstawie? Błędy: P0400 - EGR P1125- elektrozawór turbiny Objawy - gdy dodawany jest gaz (czyli zwiększa się podciśnienie) check znika. Czyli albo nieszczelność układu podciśnienia, albo pompa vacuum nie wyrabia przy niskich obrotach.
  11. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    Tak - pompa vacuum pobiera i wyrzuca olej pod pokrywę zaworów. Do poprawnej pracy tej pompy wymagana jest tzw poduszka olejowa. Gdy pompa jest niesprawna olej dostaje się do układu podciśnieniowego. Jeśli poziom oleju jest ok. to nie szukałbym tutaj przyczyny problemu. Ja jeżdżę na 5W40 Mobil 3000 - syntetyk HC - ma aprobatę Opla do turbo diesli z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
  12. Kontrolka ABS świeci się również, gdy w układzie elektrycznym samochodu jest za niskie napięcie. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora oraz sam akumulator, bo od tych rzeczy mogą dziać się różne cuda w w aucie. Do gaziarza swoją drogą i tak bym podjechał, by przywrócił sprawność kontrolkom układu LPG.
  13. Mariusz_760301

    Mój pierwszy OPEL - ASTRA J

    Obstawiam, że Tech powinien dać radę. Oczywiście w jakichś granicach, bo odczyt jest od czujnika zmierzchu.
  14. Mariusz_760301

    Astra G 2.0 Dtl P0400 .Pomocy :/

    To prosty układ: - pompa próżniowa - musi być wydajna i dawać podciśnienie powyżej 0,6 bar (czym większe tym lepsze) po to by układ dobrze działał - elektrozawory sterujące siłownikami klap wirowych, turbiny i EGRa - elektrozawór EGRa - musi podawać podciśnienie na zawór EGR - przepływomierz, który, gdy EGR się otworzy, to wykaże zmniejszenie powietrza zasysanego o ilość spalin zassanych przez EGR - zawór EGR - membranowy siłownik + podnoszony przez niego metalowy grzybek zaworu - membrana musi być cała, grzybek nie może być zatarty. Te wszystkie elementy musza być szczelne, wydajne i sprawne, by móc poprawnie sterować zaworem EGR Do diagnozy pompy próżniowej użyj vacuometru i wepnij go w gumowy trójnik na wężykach. Zmierzysz nim podciśnienie. Próżnia z pompy używana jest także do zasilania serwa hamulców - zdarzało się, że wężyk od serwa pękał - kradnąc próżnię układowi EGRa. Jak sprawdzałeś szczelność układu próżniowego?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.