Skocz do zawartości

pawelcio

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O pawelcio

  • Urodziny 08.12.1974

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Z14XE+LPG Lecho Sec Eco
  • Nadwozie
    '2003 - Kombi - Enjoy
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Witajcie. Posiadam Opla Astra G Z14XE '2003 z instalacją Lecho stag eco. Pisze w tym dziale, bo problem występuje zarówno na LPG, ak ina PB. Do tej pory samochód nie miał poważnieszych usterek. Dzisiaj pojawiła się kontrolka Check Engine. Podpiąłem interfejs ELM i ...pojawiła się cała lista błędów. P1620 (na czerwono) P0120 P1120 P1122 P1550 P0530 Byłem 10km od domu, samochód przestał reagowąć płynnie na pedał gazu i co chwilę gasł. Wyglądało w ten sposób: Właczam zapłon, uruchamiam, przejżdżam normalnie 200-500m i...pedał gazu przestaje reagować i auto gaśnie - gaśnie również również na wolnych obrotach przy dojeździe do świateł. W pewnym momencie samochód jechał bez dodawania gazu (które nic nie dawało), tylko siłą ciągu na dwójce. Akumulator nie jest w dobrej kondycji, padł dopiero pod domem.... Co może być przyczyną tej awarii? Pozdrawiam. Paweł
  2. To jest tak, że ~9v pojawia się na mierniku na ułamek sekundy i za każdym odpaleniem inaczej, odpalałem z miernikiem trzykrotnie, raz spadło, do 9,5 , innym razem do 8,8, innym razem do 9. Samochód ma mały przebieg roczny ~8500km, poza sezonem wakacyjnym głównie krótkie trasy po mieście, wiec akumulator dostaje w tyłek. Akumulator Bosch S3 jest już leciwy - ok.5 lat i jak na ten samochód, to niskiej mocy (45Ah/400A), wg opisu kwasowo-ołowiowy, ale bez korków, wiec będzie pewnie do wymiany (Instalacja gazowa zajmuje trochę miejsca i wejdzie tylko aku w jednakowym wymiarze (175x175x207), więc wezmę 52Ah/520A - sprzedawca doradził Jenox Gold)
  3. Dziwne pomiary wynikały z tego, ze multimetr okazał się uszkodzony. Zakupiłem nowy multimetr: -napięcie w spoczynku po 1 dniu od jazdy: 12,45 -pobór prądu na parkingu: 0,03A -napięcie podczas pracy silnika na biegu jałowym bez świateł/światła: 14,45/14.35 -podczas uruchamiania silnika przez moment pokazuje spadek do ok 9V
  4. Dzisiaj, przy okazji wizyty u mechanika, zmierzył ładowanie i wyszło 14,35. Czyli mój multimetr pokazuje złe wyniki. Podpiąłem ELM327 do złącza diagnostycznego i ECU - aplikacja Scan my Opel pokazuje podczas jazdy napięcie akumulatora 13,9-14,2. Tak czy inaczej, aku do wymiany, bo ma już dobre 5 lat i po kilku dniach na postoju pada..
  5. Przepraszam, zmierzyłem jeszcze raz i wyszło 0,03A, Zapomniałem dodać, że przy ładowaniu akumulator syczał praktycznie od początku ładowania, jesli ma to jakieś znaczenie, na końcu ładowania było to jednak głośniejsze..
  6. Zmierzyłem multimetrem i wyszło na postoju obciążenie 0,18A 0,03A, więc chyba w normie? Przy okazji sprawdziłem napięcie akumulatora: 12,2:( W poniedziałek sprawdzę ładowanie na akumulatorze kolegi. Czy można to zrobić nie wyciągając aku: tzn zdejmując klemy u siebie i kablami rozruchowymi za te klemy podpięcie do akumulatora w drugim samochodzie, (ale nie zdejmując w tym drugim klem)?.
  7. Czyli niskie napięcie ładowania 13.5-13.7 może wynika ze słabej kondycji akumulatora?
  8. Witajcie. Akumulator ma już 5 lat (Bosch S3 45AH/400A) Ostatnio kilka razy po postojach 48 godzin nie mogłem uruchomić samochodu i musiałem ładować aku. Po wyjęciu z samochodu miał mniej niż/około 11V. Po naładowaniu aku prostownikiem przez 12 godzin, w chwili zakończenia ładowania miał 15,5V, a po kilku godzinach po odłączeniu prostownika napięcie spadło do ok 12,5V (aku stał w ciepłym pomieszczeniu). Zmierzyłem napięcie ładowania na klemach w samochodzie - zaraz po włożeniu akumulatora i odpaleniu silnika było to 14,2V , ale po 2-3 minutach napięcie ładowania spadło do ok 13,7-13,5 V i na takim poziomie się utrzymuje. Przy zapłonie kontrolka ładowania zapala się pełnym światłem, a nie przygasającym i zaraz gaśnie. Czy przyczyną niskiego ładowania może być wadliwy akumulator, czy to zdecydowanie problem z alternatorem? Silnik: Z14XE, przebieg 180tys.
  9. Dzięki za informacje:) Na jaki mniej więcej koszt takiej operacji się przygotować (w warsztacie)? EDIT OK, pogooglałem i widzę, ze koszt niewielki:) Można póki co z tym jeździć?
  10. Witajcie. Około 1500 km temu miałem zmienioną instalacje LPG (w miejsce Kolteca instalacja Lecho Sec, nowe wtryskiwacze - listwa, reduktor, sterownik). Dzisiaj, gdy zdjąłem plastikową osłonę silnika, zauważyłem, że silnik (zdjecie poglądowe) jest mokry z przodu, pod całą szerokością tej pokrywy (niebieska linia). 1. Czy to wyciek spod pokrywy zaworowej? 2. Jaka może być przyczyna? 3. Czy może mieć to związek z montażem listwy wytryskowej instalacji LPG? (tzn reklamować u gazownika?) Pozdrawiam Paweł
  11. Podbiłem dźwięk programowo. Teraz jest głośniej i powinno być słychać -burczenie zaczyna sie po przełączeniu w ok 3 sekundzie: http://youtu.be/H88AkU5HVT4 Próbowałem zlokalizować źródło dźwięki i wydaje mi się, że patrząc od frontu "gra" to gdzieś w okolicy kielicha (po stronie pasażera). Spróbuję jeszcze powalczyć ze stetoskopem:)
  12. W 3 sek. przełączam na PB i od tego momentu słychać jakby głośniejsze burczenie:) Instalacja LPG jest od początku, samochód 160tys ma przejechane, z czego większość na gazie. To chyba po prostu głośniej chodzą wtryskiwacze PB, niż LPG.
  13. Witajcie. Zaobserwowałem, że silnik na LPG pracuje ciszej, niż na bezynie. Tu jest filmik- silnik pracuje na LPG, po przełączeniu na PB silnik pracuje głośniej (ok 0.03): Jaka może być przyczyna? Astra G 1.4 16v, 2003r, silnik Z14XE (+ LPG Koltec), przebieg 162tys.km
  14. Dzięki. Przepustnica wyczyszczona, nie rozłączałem wtyczki, ale kabelek jest na tyle długi, że swobodnie wymontowałem i wyczyściłem na samochodzie. Po wyczyszczeniu obroty nie szaleją, jest OK, wiec rzeczywiście, adaptacja jest niepotrzebna.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.