Skocz do zawartości

tomekc16nz

Forumowicz
  • Zawartość

    360
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana tomekc16nz w dniu 25 Maj 2012

Użytkownicy przyznają tomekc16nz punkty reputacji!

Reputacja

22

O tomekc16nz

  • Urodziny 30.09.1986

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Chojnice
  • Model
    Opel Vectra A
  • Silnik
    c16nz->c20ne
  • Nadwozie
    sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Witam. Wtryski wymienione jest lepiej, wszystko ustawione a silnik dalej faluje. Podmieniem krokowca i dalej to samo. Mierze tps i jakieś dziwne wskazania. Na zamkniętej przepustnicy ma 3,4V i jak otwieram to maleje do 1,5v zupełna kicha, po podmiance to samo czyli tps musi być od c20xe i wtedy zamienione piny bo inaczej tego nie widze...
  2. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Na początku 94, czyli hall, potem na próbe przełaczyłem na lpg i wywaliło 21,56,57-ale tylko na gazie który nie jest ustawiony... najpierw uporządkuje na Pb. Teraz nie wywala czeka ale jak mówił obroty gubi i faluje. Czy może powodować to niepodłączony drogomierz ten z licznika? A stuk przykręciłem lekko małą grzechotką, dynamonetryczny mam ale nie wejdę nim żeby dokręcić jest za duży. Oddalę jeszcze cewkę od dekla czujnika bo teraz jest bardzo blisko halla i też może zakłócać odczyt... po podmianie cewki też jest lepiej a to już trzecia, najgorzej wygląda z zewnątrz a najlepiej działa.
  3. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Lekarstwo podziałało!DZIĘKI! A ja zamieniałem 1 z 2 zamiast 1 z 3 i cały czas go zalewało... Silnik pracuje w miarę normalnie ale... z tym ustawieniem tego czujnika to nie jest tak że jak ustawie na gmp pierwszego tłoka to jest dobrze - wtedy wali czek... jak go wyprzedze o mniej więcej 20* to czek gaśnie ale przy gwałtownym uchyleniu przepustnicy jest czasem dość długi czas zwłoki i powolne wchodzenie na obroty lub strzał w dolot (mam nadzieje że przepływka się nie nadwyrężyła bo jest prawie nowa)... jak manipuluje deklem to cieżko wyczuć ten właściwy moment... ogólnie dół jest dostateczny(ale to jeszcze nie to) ale powyżej 3k jest bardzo dobrze idzie bez zawachania do odcinki. Cewkę podmieniłem na sprawdzoną i jutro coś bede wiedział wiecęj. Poza tym jest mały problem z gwałtownym spadaniem obrotów przy dojeżdzaniu do skrzyżowania-raz mi zgasł. Wcisne sprzęgło i gwałtownie spadają do ok500 chwila zwłoki, dwa trzy razy pofalują i stabilizują ale to jeszcze nie to. W sobote wywalam wtryski bo mam zielone jakieś takie biedne i zakładam te co były na początku w pół sekwencji c20ne (wywaliłem je bo były głośne na fuulgrupie jak waliły wszystkie naraz) a wtedy zobaczymy.
  4. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    No dobra. Motronic2.8 wrzucony i jest problem... Silnik pracuje ale koszmarnie- faluje, jak uchyle przepustnice to kicha i strzela w dolot a o ruszeniu z miejsca można zapomnieć...o mam trzy problemy: 1. Cewka-mam dwie na których silnik pracuje tak samo z tym że z jedną kiedyś był problem w omedze x20se i poszła do gratów ale jak ją podmienie z tą którą mam to nie ma żadnej różnicy... ale na dniach bedę miał trzecią w 100% sprawną 2. Sensor przepustnicy-w c20ne jest numer bosch 0280122001 a w c20xe mot2.8 0280122004... ale w jednych katalogach występują raz że są zamienne a raz że nie-sprawdzałem na iparts że ten od ne nigdy nie występował w xe, ale ten z xe występował w ne??? 3, fot w którym miejscu ustawić ta "łopatke"??? Jak ustwie łopatke byle gdzie to wywala czek 94-wiadomo...ale jak poruszam tym deklem tak jakbym "ustawiał zapłon" to są dwa położenia oddalone od siebie o 180* w których czek gaśnie ale silnik pracuje do dupy! Czytałem gdzieś że 108* przed zz 4 cylindra...czyli jak??? ustawiam 4 cyl w gmp i cofam o 108* dobrze to rozumuje???
  5. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Spoko kumam. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. Chodzi mi sygnał przebytej drogi do MID-a, skąd go pobrać? Niedawno nabyłem deche digital w komplecie z impulsatorem, czy z niego można pobrać sygnał-bedzie miarodajny?
  6. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Czyli teoryetycznie mozna nim korygować zapłon?
  7. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Dzieki za odpowiedz Czyli ustawiam 1 tłok na GMP (czyli rozrząd powinien być na znacznikach) i ustawiam tak czujnik względem łopatki na wałku aby sie pokrywały? A kolega posiada c20xe na m2.8? Co do wiązki to zmodyfikuje istniejąca z mot1.5. Są bardzo podobne, trzeba tylko parę przewodów dołożyć do kostki kompa która jest w pełni rozbieralna, z tego co liczyłem to 12 modyfikacji wiązki. Jeszcze jedno mnie zastanawia...mianowicie czy ten czujnik halla, impulsy z niego, decydują o momencie iskry na poszczególnych świecach czy też o tym kiedy wtrysnąć paliwo, a może o obu tych czynnościach???
  8. tomekc16nz

    c20ne na motronicu 2.8

    Witam. Właśnie o położenie tej łopatki względem czujnika przy ustawienu pierwszego tłoka w GMP mi się rozchodzi. Szukałem szperałem i nic nie znalazłem tylko filmik na jutubie z c20ne który pracował na mot2.8. Wszystkie graty już zebrałem jeszcze dochodzi to tego knocksensor którego mam ale niema go na zdjęciu. Czy któryś z kolegów posiadaczy c20xe na m2.8 mógłby mi podpowiedzieć? A moje c20 ne wygląda teraz tak No i viki po długim czasie
  9. Witam. Właśnie skończyłem swój projekt c16nz->c20ne+lexmaul+4-2-1+tłoki,korby x20se, sterowanie motronic 1.5 z astry f czyli fullgroup. Powoduje to problem z lpg. Nie ma opcji żeby to wysterować(brc sequent). Chce to uruchomić na motronicu 2.8 z c20xe żeby uzyskać pełną sekwencję. Wiem czego potrzebuje tzn sterownik, dis, czujnik stuku i czujnik wałka...i tu mam największą niewiedzę, otóż czy obudowa czujnika wałka XE bedzie pasować do obudowy wałka NE? Jak dużej ingerencji bedzie wymagał wałek tzn ukształtowanie frezu? Szukam i szukam i żadnych konkretów nie mogę znaleźć... Jak ktoś ma wiedzę na ten temat to chętnie "posłucham".
  10. tomekc16nz

    Pytania związane z instalacją LPG

    Na 95% zaciągnął wode do cylindra która spowodowała roszczelnienie upg (jak wiemy woda jest nie ściśliwa i nawet niewielka ilość może nabroić) i teraz "pobiera" płyn chłodniczy do komory czego objawem jest kopcenie jasnym dymem i nierówna praca...w najgorszym wypadku mogło dojść jeszcze do wykrzywienia korbowodu, rozbiórka góry silnika jest niestety nieunikniona- można jeszcze dla pewności zrobić pomiar sprężania aby wiedzieć któremu korbowodowi należy sie dokładnie przyjżeć gdyby doł też był demontowany
  11. tomekc16nz

    2.0 8v ... ale jaki?

    Wyglada jak c20ne ale z jakimś starym podciśnieniowym aparatem, i ta pokrywa wałka rozrządu jakoś na opak (wlew oleju z drugiej strony jak w smallblockach 8v). A ten aparat na patencie bo w tyle by sie nie zmieścił-spotkałem już taką przeróbkę na jakiś fotkach w kadecie C na c20xe... w każdym razie masz starą dobrą osmiozaworówkę które do pewnego stopnia sa "niezniszczalne" i tanie w jakiejkolwiek szerokopojetej obsłudze ...A coś ci nie trybi w nim prawidłowo?
  12. tomekc16nz

    problem z olejem

    Nie lej castrola bo wciągnie jeszcze więcej... nawiązując do wstępu dodaję że sprawa głównie(z akcentem) nęka ecotec-i
  13. tomekc16nz

    problem z olejem

    Nie ma co remont musi być. Pierścionki to podstawa,a wszystko w głowicy musi być szczelne jak papieski sejf! ...ale... ecotec mimo poniesionych nakładów może robić psikusy ale to naprawde trzeba mieć pecha
  14. tomekc16nz

    2.0 100kW 16V X20XEV Maksymala wytrzymałość silnika

    Hmm ale to jest ekotec...bardzo duzo zalezy jaka glowica-jak cossi to luz a jak zwykla to moze byc problem z wytrzymaloscia zmeczaniowa-jest znacznie krotsza
  15. O to zwracam honor...myślełem ze twoj BX ma master/slave-so rózne modele i moj akurat obsluguje... Ale sprobuj tak jak mowisz-to rozsadne rozwiazanie
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.