Skocz do zawartości

Sasha

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    165
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana Sasha w dniu 12 Lipiec 2013

Użytkownicy przyznają Sasha punkty reputacji!

Reputacja

1

O Sasha

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Świnoujście
  • Model
    Nie Opel
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. ANMAX, nie każdy ma dojście do kanału i czas, żeby od razu kłaść się pod autem. Czasem lepiej zebrać trochę informacji i wiedzieć czego szukać ;>
  2. Sasha

    Wpadki konstruktorów opla

    Ryfle w omedze B Pięknie robiły się żółte po pewnym czasie. Kajetan, Opel to jest dobra marka wbrew pozorom. Myślę, że wielu się zgodzi ze mną jak powiem, że wątek nie ma na celu krytyki odnośnie koncernu, tylko wytknięcie potknięć konstruktorów. Z autem jest jak z babą, każda zmora znajdzie swego amatora. Co dla jednych jest niekoniecznie atrakcyjne, dla innych okaże się spełnieniem marzeń. Każda jedna marka, każdy jeden model ma w sobie coś, co pospolity użytkownik zauważa z czasem i chciałby poprawić i my właśnie o tym głośno tutaj myślimy
  3. bad, moze też czytać nie w tym bloku pomiarowym co trzeba i błędu nie widzi. Może nie wie gdzie go znaleźć.
  4. W dieslu świece to trochę inny wynalazek niż w benzynie więc Ich bym się nie czepiał, raczej coś z powietrzem lub paliwem. Odczyt danych na żywo powinien pokazać usterkę. Jeśli kontrolka silnika się zaświeciła to i błąd powinien się zapisać.
  5. A wentylator jest wyważony ? Może któreś ramie wiatraka jest pęknięte lub go brak.
  6. Pewnie robił w sobote, gdzie kierownictwo śpi.
  7. Jak się okazuje, ASO nie koniecznie musi żyć z serwisu. Z racji wykonywanego przez siebie zawodu mam kontakt z ludźmi, którym dostarczam wszelakiej maści towar, niekiedy części samochodowe. Grom z Nich prostu o dostarczenie od razu do ASO Renault w Świnoujściu, mówiąc że dobry mechanik, dobry lakiernik to czy tamto. No i chwali Im się wiedzą co robią to i ludzie na nich nie gadają. Przykład tego mechanika już kiedyś podawałem, zarówno Jego jak i pani, która powiedzmy "odbiera telefony i zapisuje do terminarza" - chodzące kompendium wiedzy. W Świnoujściu ASO Renault sprzedaje około 1-2 samochodów tygodniowo, to jest bardzo dobry wynik jak na 40to tysięczne miasto. Więc ze sprzedaży też mogą zarobić. To zapewne nie słyszałeś o "tajemniczym kliencie". Motyw taki jest dosyć często i to nie tylko na dziale części, sprzedaży ale potrafią umówić się na termin w przyszłym miesiącu z jakąś z góry wymyśloną akcją z samochodem i ocenić wyniki pracy mechanika, elektryka i wszystkich, którzy biorą udział przy serwisie pojazdu. W każdym stadzie jest czarna owca. Może w naszym kraju jest ich więcej niż białych, ale jakość usług oferowanych przez ASO stale się poprawia. Jako, że nie mam blisko ASO Opla to nie wiem jak to funkcjonuje aktualnie, ale w Renault widzę znaczny progres. W Szczecinie Opel kiedyś mnie zniechęcił do siebie, ale to była jedna jedyna sytuacja, późniejsza współpraca układała się już na "dobry z plusem", choć kontakt telefoniczny z Nimi to tylko i wyłącznie lakoniczne informacje, ale to co najważniejsze da się uzyskać. Podobną sytuację miałem właśnie z Renault w Świnoujściu, obserwowałem rozwój działu serwisowego na przestrzeni około 7-8 lat i jestem pod olbrzymim zdumieniem. Co do ASO Wawrosz to miałem okazje się spotkać z Waszym klientem, który właśnie chwalił sobie Wasz serwis i był zadowolony, ale niestety tą corsą, którą jeździł do tej pory już do Was nie wróci bo roztrzaskał się na moim aucie około dwa tygodnie temu i nie ma co zbierać, a mój kręgosłup do dziś pamięta to spotkanie ...
  8. Nowy nie oznacza sprawny i to chyba nie tylko moje zdanie.
  9. Oczywiście mechanik podłączył czujnik temperatury ? Patrzyłeś pod maską czy nie ma nigdzie latających kabelków ? Czasem jest tak, że po mechanikach trzeba trochę popoprawiać.
  10. Z drugiej strony jest coś nie tak. Od czegoś jest ten cholerny termostat tak ? Jeśli ma np temperaturę puszczania wody na 87 stopni to na tylu powinien otworzyć duży obieg i przytrzymać temperaturę. Ja wiem, że diesle i pb mają inne termostaty, inne temperatury robocze no ale bez przesady. W dodatku kolega wyżej napisał, że nie załącza mu się jednak wentylator, co znaczy, że albo jest uszkodzony albo jakiś czujnik odpowiedzialny za jego włączanie, np temperatury płynu chłodzącego. Miałem omege b x20se, która przy max 95 stopniach włączała wentylator i chłodziło. Nie sądzę, żeby 100 stopni to był odpowiedni moment ani w benzynie ani w klekocie na załączanie chłodzenia. Spotkałem się zaś z teorią, że w oplach to normalne. No ale człowiek nie chce zagrzać powyżej 100 stopni samochodu, żeby sprawdzić czy jednak się włączy i co będzie dalej. Ad. wentylatora to sprawdź bezpieczniki, wtyczki, wyciągnij czujnik temperatury przy chłodnicy podgrzej opalarką i zobaczysz czy działa, jak tak to wentylator walnięty, spróbuj go na krótko odpalić, Co do termostatu, zobacz czy góra i dół chłodnicy jest gorąca czy tylko część, no i czy układ odpowietrzony i czy aby na pewno masz płyn a nie wodę w chłodnicy, bo one mają inne temperatury wrzenia.
  11. Słyszałem o tym, że powyżej 200 kkm już mineral, ale to jakaś stara szkoła, której raczej nie praktykuje. W książkach serwisowych niektórych samochodów, w tym od Trafica przeczytałem, że olej na cały zakres działania silnika ma być 5w40 i tyle. Ja jak kupiłem trafica taki olej tam był i taki lałem aż do dachowania. Jak kupiłem vivaro był mobil 10w40 i wlałem castrola 5w40 i auto zaczęło lepiej chodzić, ciszej. Nie robiłem żadnego płukania przy zmianie, ale rozgrzany silnik i po spuszczeniu z korka spustowego około 40 minut ściekało sobie, tyle co trwała wymiana zacisków z klockami na tyle.
  12. P0730 to jest błąd automatycznej skrzyni, nieprawidłowe przełożenie. Czasem jest to wina sterownika skrzyni a czasem zaworów sterujących. Też się z tym zmagałem i jakoś wymiana oleju, filtra + zawóry + selektor i problem zniknął. Ale tylko dlatego, że miałem drugą skrzynie. Ten błąd to temat rzeka.
  13. A czemu ma się rozpaść ?? Jeśli ja w swoim samochodzie miałem mobila półsyntetyk i tak jeździł sobie na tym oleju i ja aktualnie zalałem mu castola pełen syntetyk to co silnik ma sie rozwalić ?
  14. Nie, po około 5-6 latach współpracy przeniosłem się do DPD i zdecydowanie sobie tą przeprowadzkę chwale. Mówią mówią, ludzie mówią dużo póki czegoś nie doświadczą, a ja w chwili dachowania miałem całe życie przed oczyma i nawet nie wiem jak to zrobiłem bo pasów nie miałem zapiętych a z fotela mnie nie ruszyło. Auto wytrzymało i dużo części jeszcze z niego wykorzystałem. Tyle, że Trafic to tak naprawdę Vivaro, bo to ponoć Opla projekt był ale na częściach Renault. Zresztą kto to naprawdę wie, bo na każdym nawet kablu jest znaczek renault, na desce od spodu, na każdym plastiku, drzwiach, rolkach, zamkach ... wszędzie.
  15. To było jakieś, 4-5 lat temu. Prosta droga, ekspresowa, wyprzedzałem dwa samochody lewym pasem, ten drugi zajechał mi drogę z wciśniętym heblem. On dostał po zderzaku i uciekł a ja do rowu 4 koziołki i trochę skasowanych drzew. Wyszedłem cały z uszkodzonym zębem przednim. Auto o własnych siłach wjechało na lawete, oczywiście po tym jak zostało wyciągnięte z rowu. Szacun dla konstruktorów, bo pudełko naprawdę dużo wytrzymało.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.