Skocz do zawartości

tomas

Użytkownik
  • Zawartość

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O tomas

  • Urodziny 31.08.1980

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Model
    Opel Astra I
  • Silnik
    X16XEL
  • Nadwozie
    kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. tomas

    łańcuchy śniegowe

    Z takiego założenia wychodzę - że raczej na wszelki wypadek. Stąd też nie chciałbym wydać na nie większych pieniędzy. Ale jak już taki wypadek by się zdarzył, to wolałbym żeby łańcuchy nie zawiodły.
  2. tomas

    łańcuchy śniegowe

    Rok temu nie kupiłem tych łańcuchów, pogoda zresztą nie dopisała i nie było śniegu. Ale wiedza może się przydać. Rozmiar kół zimowych 175/65 R14.
  3. Witam! Planuję zimowy wyjazd w góry z rodziną. Słyszałem opinie, że warto kupić na taką okoliczność łańcuchy śniegowe. Przejrzałem ofertę i ogólne porady, z których wynika, że łańcuchy ze średniej półki to wydatek rzędu 300-400zł. Dla mnie to dość duża kwota, więc zastanawiam się nad zakupem czegoś z niższej półki, powiedzmy do 200zł. Zresztą myślę, że będę ich używał raczej sporadycznie i na niewielkich odcinkach. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakiś konkretny produkt? Być może ktoś używał takich tańszych łańcuchów i może wyrazić opinię na ten temat. Jeżdżę oplem astrą f kombi (o ile to ma jakieś znaczenie dla tematu). Będę wdzięczny za wszelkie merytoryczne uwagi.
  4. tomas

    problem z olejem

    Po wymianie oleju z mineralnego na półsyntetyczny i przejechaniu około 2,5tys km stwierdzam, że ubytek oleju jest minimalny, żadne dolewki nie są na razie potrzebne. Wielce mnie to zdziwiło, gdyż jeżdżąc na mineralnym musiałem kontrolować i uzupełniać poziom oleju i spodziewałem się że tak samo będzie po tej wymianie. Tak jak pisałem wcześniej silnik pracuje poprawnie i ogólnie na razie nie mam żadnych uwag. Także, przynajmniej w moim przypadku, operacja przebiegła poprawnie, jak na razie bez negatywnych skutków.
  5. tomas

    problem z olejem

    W zeszłym tygodniu zmieniałem olej i jednak zalałem opelka półsyntetycznym 10W40. Póki co przejechałem niewiele, więc jak na razie trudno orzec jak kształtuje się zużycie oleju. Jak będę miał jakieś miarodajne wyniki, to dam znać na forum. Pierwsze wrażenie jest takie, że silnik pracuje lepiej, ale być może to tylko subiektywne odczucie.
  6. tomas

    problem z olejem

    W takim razie przy najblizszej wymianie zmienię olej na jakiś półsyntetyczny 10W40 i zobaczymy jak będzie pracował silnik i czy zmieni się zużycie oleju. Z drugiej strony czytałem gdzieś artykuł dotyczący olejów silnikowych i tam pisali, że jeśli chodzi o skład to olejom półsyntetycznym bliżej jest do mineralnych niż do w pełni syntetycznych.
  7. tomas

    Problem z odpaleniem i nie tylko! Pomocy!

    A jak auto chodzi na benzynie? Jaka jest tam instalacja i kiedy była zakładana?
  8. tomas

    problem z olejem

    Autem jeżdżę bardzo spokojnie, nie wkręcam go na wysokie obroty. Na te przejechane przeze mnie 3tys km dolałem może jakieś pół litra. Nie chcę robić eksperymentów, chciałbym tym autem jeszcze parę lat spokojnie pojeździć. Potoczna opinia jest taka, że nie zmienia się oleju mineralnego na półsyntetyczny lub półsyntetycznego na syntetyczny. A w tym wypadku auto jeździ już dłuższy czas na oleju mineralnym, który nie jest zalecany przez producenta. Tu jest temat w którym forumowicze piszą, że mineralny olej w tym silniku doprowadzi do przyspieszonego zużycia hydraulicznej regulacji luzów zaworowych (co to znaczy i dlaczego i w ogóle skąd taka wiedza, tego już nie piszą): http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum,pt980_jaki-Olej-do-astry.aspx
  9. Witam! Jeżdżę obecnie oplem astrą F z silnikiem X16XEL. W silniku jest olej Lotos 15W40. Samochód przejeździł na tym oleju co najmniej 10tys km (wg informacji poprzedniego użytkownika), a zapewne jeszcze więcej (bo jeszcze poprzedni też pewnie jeździł na takim oleju). Na kilku forach czytałem, że ten silnik nie powinien pracować na oleju mineralnym. W instrukcji samochodu olej o takich właściwościach także nie figuruje jako zalecany do eksploatacji. Samochód ma przejechane licznikowe 195tys km. Moje pytanie jest takie: czy rozsądna będzie teraz zmiana oleju na półsyntetyczny 10W40? Może lepiej pozostać przy mineralnym albo zmienić olej na mineralny innej marki? Na razie przejechałem jakieś 3tys km i nie mam uwag do pracy silnika. Oleju trochę ubywa, ale zużycie mieści się w normie.
  10. Ostatnio ceny poszły szybko w górę, szczególnie gazu . W Zamościu na Statoil: LPG 1,82 PB95 4,65
  11. tomas

    wymiana rozrządu

    Znalazłem rozrząd z pompą wody firmy SKF, całość za 320zł, więc myślę że to atrakcyjna cena. I muszę przyznać, że dobrze że wymieniłem tą pompę, widziałem bowiem jak wyglądała ta stara. Mechanik też zwrócił uwagę na to, że była już w kiepskim stanie.
  12. tomas

    wymiana rozrządu

    Na allegro znalazłem taki zestaw rozrządu z pompą: http://moto.allegro.pl/item453899332_rozrzad_z_pompa_wody_opel_astra_vectra_tigra.html Pasek GATES, więc z tego co wiem jest to dobra firma, tylko nie wiem co kryje się za określeniem "fabryczny" dotyczącym pozostałych elementów.
  13. Witam! Ostatnio wymieniałem rozrząd w swojej tigrze 60k temu, więc czas na kolejną wymianę. Pamiętam że gdzieś czytałem, że pompę wody wymienia się co drugą wymianę rozrządu. Jednak kiedy zadałem to pytanie w ASO w Łodzi otrzymałem odpowiedź, że "teraz" wymienia się ją z każdą wymianką rozrządu (poza tym zaśpiewali ok. 800 zł za usługę ). Co Wy na to? Wymieniać z pompą czy bez? Pozdrawiam!
  14. Siła jaką musisz wkładać w kręcenie kierownicą zależy m.in. od szerokości opon. Zauważam różnicę kiedy zmieniam z letnich (195) na zimowe (175). Ale abstrahując od tego czynnika, wspomaganie w tigrze faktycznie jest dość słabe. Jeździłem kilkoma innymi samochodami ze wspomaganiem i w każdym przypadku było pod tym względem lepiej niż w moim oplu. hehe, nie wiedziałem że jest tu jakaś automatyczna cenzura - ale cóż to za filtr przekleństw? zdawało mi się, że słowo "a b s t r a h u j ą c" nie należy do obraźliwych
  15. Witam! Jak ten czas szybko mija - jeszcze niedawno kupowałem Tigrę, a teraz mój samochodzik ma ponad 10 lat na karku. Tak sobie myślę, że wielu użytkowników Tigry jeździ takimi staruszkami. Osobiście nie narzekam, bo wciąż śmiga i na razie (odpukać) nie mam z nim większych problemów. Nurtuje mnie jednak pewna kwestia - otóż corocznie wykupuję pełny pakiet ubezpieczeniowy, a ponieważ samochód jest zarejestrowany w Łodzi, więc stawki płacę największe z możliwych. W ten sposób za same składki na ubezpieczenie mógłbym już sobie kupić drugą tigę. Pomyślałem więc sobie, że mógłbym zrezygnować z AC i w zamian za to zainwestować w dobry system zabezpieczający przed kradzieżą. No i tu pytanie do Was, drodzy koleżanki i koledzy (bowiem osobiście jestem zupełnie zielony w tej kwestii): ile musiałbym przeznaczyć $ na przyzwoity "system przeciwkradzieżowy" i czy jest coś co możecie mi polecić, a co nie da się w prosty sposób obejść. Pozdrawiam!!!
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.