Skocz do zawartości

topiq

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    244
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana topiq w dniu 5 Lipiec

Użytkownicy przyznają topiq punkty reputacji!

Reputacja

13

O topiq

  • Urodziny 11.08.1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Puławy
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Brak
  • Silnik
    Z18XE
  • Nadwozie
    5D
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. A po co z chomika jak na stronie Opla są normalnie dostępne? I to nawet w kilku wersjach. https://www.opel.pl/twoj-opel/instrukcje-obslugi.html
  2. Nie lepiej było zamówić online? Wahler taki se a OEM nawet za 95 zł w renimixie + wysyłka.
  3. Drogo mają. Zazwyczaj idzie wyrwać do 70 zł. Tak patrzę to za 116 zł możesz kupić oryginał GM
  4. @basteeqTo przynajmniej kup coś porządnego, bo te gówniane zamienniki tak się właśnie otwierają. Chociaż nie zawsze to chodzi o otwarcie a raczej o wpasowanie do oryginalnej obudowy. Jak jak swój zmieniałem ostatnio, to gotowałem go w garnku i testowałem ciśnieniowo czy trzyma. A i tak na koniec uszczelka się rozwaliła i poszedł Victor Reinz Akurat w 1.4 dostęp jest elegancki. Pod blokiem idzie wymienić. Tylko nie pamiętam czy kupowali mi Behra czy Mahle. @deodekabokat co byś polecił? Behr to w sumie do 1.8 robił, widziałem sztuki ze spiłowanym znaczkiem GM Nie mogę namierzyć zdjęcia, ale termostacik był świetny i na zimę trzymał temperaturę jak trzeba a nie gdzieś pod 90 st. Dobra, znalazłem zdjęcie i to Behr u mnie siedział.
  5. @ja37 zawsze pozostaje kwestia ceny takiej usługi Skoro świeci, to może zaśniedział styk i wystarczy poprawić. Jak się rozszczelni to lubi tam sobie zaparowywać i o śniedź nie trudno. Po zabiegu skasować błąd i obserwować.
  6. Na postoju to nawet mi się zagrzewa do 100 i to normalne jest. Jaki problem wyjść, dotknąć węża od termostatu i sprawdzić czy idzie gorący płyn do chłodnicy? Uwierz w tym silniku jakby Ci się zaciął termostat w pozycji zamkniętej to by Ci wywaliło płyn choćby przez pompę. A już na pewno nie spadła by temperatura do 87-90. Na postoju to mi się nawet Corsa C 1.2 (podobny konstrukcyjnie silnik), potrafiła tyle zagrzać na postoju a podczas jazdy ledwo 90, szczególnie w zimniejsze dni. Jaka pompa była wstawiona? Mi się Dolz posypał jeden po roku, druga zaliczyła zgon przez właśnie zacięty termostat, jak płyn wyszedł właśnie nią. Jak będziesz zmieniał termostat, to zainwestuj w coś dobrego pokroju Behra. Jako jedyny mi trzymał temperatury 92 st. bo niestety zamienne wkłady w oryginalnej obudowie to tak sobie pasują. Pomyśl na logikę, jakby był zacięty termostat, to jakim cudem wentylator wiejący na chłodnicę, przez którą płyn by nie szedł, zrzucałby temperaturę? @wesoltak tam w 1,4 XEP jest łańcuch i pompa jest na pasku wielorowkowym. Nie wiem jak 1.4 ale 1.2 bardzo słabo się dogrzewały, a że to bardzo podobne konstrukcje to i silnik pewnie ma podobnie. Do 100 st. bym się w ogóle nie przejmował. W silnikach XER to nawet 115 st. jest normą Płyn temperaturę wrzenia też raczej ma ponad 106 st. a pod ciśnieniem pewnie i więcej.
  7. Te mikropęknięcia są tylko powłoki UV a nie kloszy. Jak kolega sam nie ogarnie to dać do jakiegoś zakładu detailingowego, niech wypolerują i pomalują klarem albo nakleją specjalną folię na klosze.
  8. topiq

    Check

    No to się zdecyduj czy świeci czy nie, bo już zgłupiałem. Gaśnie to żółta z kluczykiem po lewej, jeżeli nie to znak że jest zapisany błąd. Check po prawej gaśnie po uruchomieniu silnika.
  9. I zmień mechaników przede wszystkim. Na bank są jakieś błędy do odczytu.
  10. Pewnie gdzieś w tych miejscach jak na obrazku https://opel.7zap.com/pl/car/h00/p/1/21-1/
  11. topiq

    obd2

    Szerszą stroną trapeza do góry i nie ma bata, musi wejść. Fakt, że w CC to schowali to gniazdo dość głęboko i za pierwszym razem ciężko dobrze trafić.
  12. Kolega czyta daty napisania postu, bo wątpię że ktoś przez 2 lata jeździ z taką usterką
  13. Widzę, że masz włączone powiadamianie o spalonych żarówkach czy coś takiego. Sprawdzałeś fizycznie żarówki, czy aby nie zaśniedziałe styki są? Może idzie mniejszy prąd i CAN sygnalizuje mu błąd. Warto przeczyścić wszystkie styki, wtyczki, piny. Przepłukać kontaktem. Ja bym jeszcze pod pedał hamulca do automatu zajrzał i też tam przeczyścił styki. Jeżeli światło hamowania jest, zarówno w lampach lewa prawa jak i na środku, to jeszcze trzeba by sprawdzić w czasie wyskakiwania tego komunikatu. Może to być chwilowe zjawisko i kiedy sprawdzaliście wszystko mogło być ok. A w ruchu kiedy występują drgania, to coś może nie stykać. Np. blaszka w lampie jest już na tyle wygięta, że powoduje jakiś słabszy styk. Tylko jak byś chciał podginać te styki, to czymś plastykowym lub drewnianym, nieprzewodzącym. Tam się lubi dostawać woda i może czasem co nieco zaśniedzieć.
  14. Możesz je zmniejszyć nawet systemowym Paintem do wymaganych rozmiarów. Wybierasz Zmień rozmiar i ustalasz o ile % lub do ilu pikseli z zachowaniem proporcji. Zapisujesz kopię i nie ma problemu. Uwierz, wielu przejdzie obok tematu, bo nie będzie pobierał archiwum.
  15. Czemu zdjęcie jest spakowane w archiwum? Nie będę ryzykował pobierania potencjalnego wirusa. Można je zmniejszyć i wrzucić, tak by każdy kto wejdzie do wątku od razu widział o co chodzi.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.