Skocz do zawartości

topiq

Forumowicz
  • Zawartość

    176
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana topiq w dniu 12 Luty

Użytkownicy przyznają topiq punkty reputacji!

Reputacja

5

O topiq

  • Urodziny 11.08.1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Puławy
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Brak
  • Silnik
    Z18XE
  • Nadwozie
    5D
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Jak już to tu https://opel.7zap.com/pl/car/x15/c/6/ Poprzedni link dotyczy Corsy D chociaż tam chyba jest identyko. Jak to zwykle bywa w Oplach, prawdopodobnie ta zaślepka filtra jest pod schowkiem pasażera. Wiadomo ASO musi zarabiać nawet na takich banalnych sprawach. Z tego co widziałem w katalogu, nie ma chyba większego znaczenia czy auto z klimą czy bez, jedynie za filtrem będzie parownik lub go brak. Jak się ma w miarę szczupłe i sprytne ręce, to można bez demontażu schowka wypiąć zaślepkę i wyjąć filtr. Z wyjmowaniem schowka więcej partolenia, bo tam ponoć wsadzili kostkę od wyłączenia poduchy. Przy takiej czynności lepiej mieć wyjęty kluczyk ze stacyjki. Jakby co Mniejsza o język, obraz się liczy
  2. Witam. Szukam porządnego i ogarniętego i przede wszystkim uczciwego serwisu klimatyzacji w Lublinie lub okolicy Puław, który ogarnie climatronik i ewentualną regenerację sprężarki WA 6993 w Astrze H 2004 r. Z18XE.
  3. Witam. Ostatnio pojawiły się jakieś nowe irytujące reklamy, które zajmują miejsce w treści posta i częściowo nachodzą na tekst. Nie da się ich ani zwinąć ani zamknąć, bo kliknięcie w prawą strzałkę na reklamie od razu ją otwiera. Specjalnie mam wyłączony uBlock na tej stronie, by forum zarabiało na utrzymanie ale o ile reklamy między postami są ok to już w treści to lekkie przegięcie. Printscreen w załączniku.
  4. Witam. Troszkę odkopuję ale temat zbieżny. Pierwszy raz posiadam auto z klimą i od razu z klimatronikiem. Oczytałem się, że w klimatroniku na zimę klimy się nie wyłącza, bo klimatronik sam sobie reguluje i włącza co trzeba. Oczytałem się również informacji, że klima nie załącza się poniżej +5 stopni na zewnątrz. Ok. Tylko pytanie, czemu u mnie klimatronik załącza sprężarkę nawet jak jest 0,5 st. C na zewnątrz a ja mam włączone grzanie powiedzmy na 22 st. C i czuję jak załącza się sprężarka, rośnie spalanie z 0,9 l/h na 1,2 l/h. Żeby nie było, że coś mi się wydaje, odpalam ScanMyOpelCAN, wchodzę w parametry live i patrzę na klimatyzację. Z 384 kPa ciśnienie rośnie do ok. 1000 kPa. Przekaźnik klimatyzacji aktywny. Czujnik temperatury zewnętrznej działa, prawidłowo wyświetla na GID. Sprężarka to WA 6993, bezsprzęgłowa. Czy gdzieś można ustawić temperaturę, od której sprężarka zaczyna dopiero chłodzić? Czy po prostu tego typu sprężarki tak mają? Czytałem, że w tak niskiej temperaturze może dojść do oblodzenia. Póki co przełączam na eco i uruchamiam klimę raz czy dwa w tygodniu, żeby olej nieco pokrążył i układ się nie rozszczelniał. Ale przyznam, że nieco mnie to niepokoi, bo wszędzie podają te +5 st. od której dopiero klima się załącza. W planach i tak mam przed wiosną wizytę w serwisie klimy, bo jak już pisałem w innym temacie, wg mnie sprężarka działa zbyt głośno, załączona wyje aż słychać w kabinie. Pewnie czeka mnie regeneracja i przy okazji konserwacja, odgrzybianie i takie tam, póki nie ma jeszcze kolejek. Na razie szukam ogarniętego warsztatu w Lublinie, który uczciwie podejdzie do sprawy.
  5. Troszeczkę odkopię temat, żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Mam taki nietypowy problem. Jak kupowałem auto, czujnik zapiętych pasów działał dla kierowcy i pasażera. Jako że mam nawyk zapinania pasów zanim nawet włożę kluczyk do stacyjki, to u siebie raczej dawno tej kontrolki nie widziałem i pingania nie słyszałem. U pasażera jak najbardziej działa. Ostatnio tak potrzebowałem na szybko zmienić miejsce parkingowe więc nie zapinałem pasów. Zdziwiłem się, bo nie świeciła się kontrolka ani nie pingało. Nic ostatnio nie grzebałem kompem, więc raczej nie wyłączyłem sobie przypadkiem. Pytanie, co się mogło stać, że w fotelu kierowcy czujnik przestał działać? Można to jakoś przetestować opcomem? Siadam, nie zapinam pasów, ruszam i nie świeci się kontrolka ani nie pinga. Nie żeby mi to do szczęścia było potrzebne, bo ta funkcja bardziej denerwuje i dobrze, że jest tylko u pasażera. Przynajmniej zapinają pasy. Ale sama ciekawość mnie zabija, co się mogło tam stać. Może coś się zwarło na stałe w zapięciu pasów? Zaglądałem tam ale niczym się nie różni od tych od pasażera. A może to czujnik zajętości fotela zdechł? Trochę boję się na własną rękę tam pod fotelem gmerać, żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia i nie wyzwolić napinacza pasów czy poduszki fotela. mam nadzieję, że softowo można gdzieś odczytać, czy czujnik zajętości się uaktywnia przy siadaniu? Jakby to nie działało od zakupu to bym temat olał, ale nie lubię jak coś działa i nagle bez powodu przestaje. Bezpiecznik to raczej chyba nie jest, bo by obydwa fotele przestały działać a bezpiecznik z tego co czytałem w REC jest jeden a nie oddzielnie na każdy fotel. Jakby ktoś miał już takie zdarzenie i udało mu się rozwiązać niech śmiało pisze. Każda sugestia mile widziana. Pozdrawiam.
  6. A w sumie racja, bo spojrzałem odruchowo w profil a tam Posiadasz LPG: NIE i ostatnie zdanie o gazie mi z głowy wypadło
  7. topiq

    Kłopoty z odpaleniem Astra h 1.6 16V

    Posprawdzaj masy, może pordzewiałe i nie ma styku. W Astrach często pada kabel masowy, szczególnie na styku klemy z przewodem. Jak jest słaba masa to się będzie mocno nagrzewał przy obciążeniu. Na YT jest od groma filmików jak pomierzyć masy multimetrem. Akumulator też do sprawdzenia.
  8. Najlepiej to by było się podpiąć do kompa, odczytać błędy, wykasować stare. Pojeździć i jak się znów zapali, odczytać i podać tutaj albo sprawdzić w internecie. Skoro świece wymienione to jeszcze pozostaje cewka, układ paliwowy do sprawdzenia no i nie zaszkodzi zmierzenie kompresji na tym cylindrze.
  9. topiq

    1.6 16V-74KW/101KM Z16XE Nie mogę odpalić auta

    Zrób jak Ci radził Adam a później pytaj. Swego czasu miałem problem z ładowaniem akumulatora. Po włączeniu klimy, świateł, szyby ogrzewanej ładowanie spadało do 13 V. Pomaleńku akumulator już leciwy szlag trafił. Winnym okazał się przewód minusowy na połączeniu z klemą. Grzał się pod takim obciążeniem na tyle, że można się było oparzyć. Warsztat zdjął mi klemę z przewodu, oczyścił i zalutował. Teraz ładowanie mam 14,6 V i zero problemów z odpalaniem, nawet po 2-3 dniach na postoju na mrozie akumulator trzyma 12,4 V a jeżdżę tylko po mieście. Zacznij od pomiarów, sprawdzenia minusowej klemy czy się nie grzeje, poboru prądu miernikiem (tu musisz poczekać kilka minut aż się wszystkie urządzenia wygaszą od momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki).
  10. topiq

    Zbiorniczek płynu spryskiwaczy

    Wg katalogu u mnie jest GM 13118158. Nie ma żadnych adnotacji, czy przedlift czy nie. https://opel.7zap.com/pl/car/a04/p/11/7-0/
  11. Ja bym jeszcze piny we wtyczkach posprawdzał czy nie zaśniedziałe. Trochę za nowe auto, żeby już kable przegniły. Jednak nie można wykluczyć wszystkiego. Teraz wilgotna pogoda to różne kwiatki mogą się zdarzyć.
  12. A my mamy zgadywać po zdjęciu jaki silnik masz pewnie? Bo w profilu masz Zafirę A, piszesz w dziale Astry. Wypełnienie profilu i wpisanie tam typu silnika to kilkanaście sekund. Strzelam że to Z14XEP, a szukaj w dziale Silnik i sprzęgło / wentylacja skrzyni korbowej.
  13. topiq

    Opel Astra GTC, opony , felgi

    Jeżeli masz taki sam rozstaw w aucie to raczej tak. Otwór centralny 65 mm.
  14. topiq

    Opel Astra GTC, opony , felgi

    A ile ma otwór centralny i rozstaw śrub? Z opisu jak GM-owska 15-stka. Typowa opona dla Astry H 15" ma 195/65R15. Adam podał tabelkę i link na tacy. Wystarczy skorzystać.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.