Skocz do zawartości

topiq

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    210
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana topiq w dniu 18 Kwiecień

Użytkownicy przyznają topiq punkty reputacji!

Reputacja

10

O topiq

  • Urodziny 11.08.1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Puławy
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Brak
  • Silnik
    Z18XE
  • Nadwozie
    5D
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Pytanie. Po co wklejać grafikę z google, zamiast dać zdjęcia własnych? Przynajmniej ktoś zdolny manualnie, jakiś elektronik zobaczyłby jak są zamocowane płytki z LEDami. Czy jest możliwość ich demontażu bez rozcinania lampy czy rozklejania jej w bardzo inwazyjny sposób i wymiany spalonych ledów. A może ścieżka jest upalona i nie świeci jedna sekcja? A tak mamy jakieś zdjęcie z internetu i w zasadzie tyle. Pytanie w zasadzie nadaje się bardziej na portal elektroda niż tu.
  2. Jak Ci szarpie na LPG a na Pb nie, to raczej problem instalacji LPG lub układu zapłonowego. Z katem to jest tak, że zaczyna działać jak się nagrzeje do ok. 300 st. C a właściwa temp. to ok. 800 st. C, więc pomiar zaraz po odpaleniu zimnego auta nie pokaże faktycznej pracy. U mnie jest tak, że jak już przejadę kawałek trasy i obroty są równe, pierwsza sonda ładnie oscyluje a druga pokazuje równą linię. Aczkolwiek przy przyśpieszaniu np.ze świateł, czy przy zmianach biegów druga sonda zachowuje się podobnie jak pierwsza. Przyczyną może być chwilowe wychłodzenie kata na wolnych obrotach, albo i też początki końca katalizatora przy tym przebiegu ponad 200 tyś. km. Jeszcze tak mi się przypomniało, że poszarpywanie na LPG pojawiło mi się po zmianie świec na nowe Boscha Iridium i nie występuje w zimie. Dopiero jak się robi ciepło a nawet gorąco na zewnątrz (od 20 st. C wzwyż) zaczyna poszarpywać przy przyśpieszaniu na niskich obrotach właśnie 1,5-2 obr./min. Ale nie zawsze, raczej dość sporadycznie i często np. po tankowaniu i przed końcem gazu w zbiorniku. Na Pb chodzi jak zegareczek. Sprawdzenie kata w Z18XE to pewnie kwestia odkręcenia pierwszej sondy i zajrzenia do wnętrza, np jakąś kamerką inspekcyjną z własnym oświetleniem. Od drugiej strony pozostaje odkręcenie rury i naocznie sprawdzenie czy coś tam jeszcze zostało czy już środkiem wykruszona dziura. Oczywiście na zimnym silniku Niektórzy przedmuchują kata, jeżeli są jakieś osady ze złej jakości paliwa, bo wtedy auto też dość zmulone jest, skoro spaliny nie mają jak uchodzić. U nas w AH Z18XE EGR nie posiada fabrycznie, jedynie jest zaślepka, więc też ciekawe jaki to ma wpływ na katalizator? Może żaden? Obcuję z tym silnikiem dopiero przeszło pół roku więc jeszcze za mało wiedzy o nim mam, ale mechanicy chwalą sobie ten silnik. Za tydzień mam przegląd, więc sam ciekaw jestem co wyjdzie w spalinach. Auto nie dymi, ilość sadzy na wylocie rury wydechowej śladowa. Spaliny nie śmierdzą, na przyłożonej dłoni odkłada się para wodna jedynie. To chyba mniej więcej może świadczyć w jakim stanie może znajdować się katalizator. Zawsze jest jeszcze analiza spalin. Również da pogląd na to czy katalizator spełnia swoje zadanie i redukuje szkodliwe związki.
  3. Przy ciągle otwartym termostacie niekoniecznie. CC bardzo wolno się zagrzewają. Sprawdź gruby wąż od termostatu do chłodnicy, czy jest ciepły. Jeżeli tak, to masz ciągle otwarty termostat.
  4. https://opel.7zap.com/pl/car/a04/f/0/5-1/ po VIN znajdziesz właściwe do Twojej Astry. Jeżeli to jeszcze oryginał, to przetrzyj go. Na oryginale są chyba numery GM. Przynajmniej u mnie są jakieś. Po numerze głównego węża do trójnika dojdziesz i do reszty. Poszukaj jeszcze w innych sklepach, które mają możliwość wyszukiwania po VIN. Jest takich kilka. W dziale chłodzenie namierzysz i węże.Na schemacie jeżeli dobrze kojarzę, to o symbolu DW4 jest cały zespół przewodów, ale dziwne by było, żeby nie można było dokupić zamiennika jednego przewodu.Chociaż patrząc na zdjęcie, to chyba faktycznie jest tam zaciśnięty opaską na stałe na tym trójniku.
  5. Oryginały są drogie a chińczyki z alledrogo często krzywe. https://opel.7zap.com/pl/car/ znaleźć po VIN i połazić po szrotach, bo po lifcie się trochę różniły i nie wiem czy od GTC i kombiaka też nie są inne.
  6. Sprawdź sobie po VIN https://opel.7zap.com/pl/car/
  7. Doradzę dokładne umycie silnika, odpalenie, nagrzanie do temp. roboczej i obserwowanie skąd się zaczyna sączyć. Fotki też mile widziane.
  8. Są AH z RECem i są z małą skrzynką, szczególnie te po lifcie. REC RECowi też nie równy. Są wersje ubogie i są "wszystkomające" wszystko w zależności z jakim konfigiem wyszły. Jak konfig ubogi to i REC nie jest z najwyższej półki. Stąd też może być brak dostępności pewnych opcji w opcomie.
  9. Dokładnie tak to działa. Przy odłączonych zegarach możesz sobie kręcić i nie odpalisz. jak zgasną w trakcje jazdy to można jechać. Roboty przy rozkręcaniu wcale nie jest tak dużo, na Jutubach są poradniki. Zresztą zrób test, jak Ci zegary zgasną przyciśnij zegary w górnym prawym rogu czy zaskoczą. Można je też spróbować docisnąć całą powierzchnią jednocześnie w każdym rogu. Sam zresztą widzisz, że raz jest ok a raz nie ma kontaktu.
  10. U mnie w CC 1.2 nie było żadnej gąbki. Ale to był przedlift, wystarczyło tylko docisnąć żeby wtyczka zatrzasnęła się z gniazdem. Doraźnie pomagało dociśnięcie zegarów w prawym górnym rogu albo walnięcie pięścią w daszek z prawej strony zegarów. jednak lepiej odkręcić te kilka śrubek i zrobić z tym porządek. Z tym, że przy tym problemie gasły zegary ale zapalała się kontrolka hamulca ręcznego. Pojeździ się po wertepach i znów wtyczka wypadnie. Jak czytałem o tym tematy, ludziska różne mody wprowadzali, jakieś sprężynki, grube twarde gąbki podkładali albo zakładali gumki recepturki żeby dociskały wtyk z gniazdem. Ja u siebie za bardzo nawet nie miałem gdzie tej gąbki dołożyć, bo wtyczka przykręcona była do jakiegoś wspornika. Więc i tak była tam na sztywno.Chyba że dało by się tam dać jakieś grubsze podkładki.
  11. U mnie 217 tyś. sondy fabryczne, działają to po co zmieniać? W Corsie dobiłem do ponad 250 tyś. z czego prawie 200 tyś na LPG, sondy również fabryka.
  12. Oryginał Valeo, lampy nówki ale przeleżały w magazynie chyba dość długo, bo pudełka były już co nieco wyblakłe. Najważniejsze, że były dobrze zapakowane i nie było na nich nawet drobinki kurzu. Rzadko się trafia taka okazja więc brałem od razu, bo moje były już tak wypalone i mleczne, że światło ledwo wydobywało się ze środka. Do tego co pół roku upalała się oprawka żarówki mijania. Taka wada fabryczna lamp AL i niewymienialne bez rozcinania obudowy silniczki. Mam je jeszcze w piwnicy do ćwiczenia polerowania lamp. Jak zepsuję to nie będzie żal
  13. Te reflektory się chyba tylko szkłem różnią. Ale jak kupowałem swoje Valeo, to miały różne numery katalogowe. LEWA : 088885, PRAWA : 088886 rocznik 2003-2006, na silniczki wziąłem numer z katalogu i pasowały. Ja numery reflektorów valeo sprawdzałem sobie http://ows-cdn.tecdoc.net/valeo/home.jsp?server=3&time=18/4/2019-9:22:43#50eefdfdd82ee21b2d8e9e139491fc3a Wyszukiwałem w katalogu (można zmienić sobie w ustawieniach na Polski) po roczniku auta i zarówno do 2003 jak i do 2005 wyskakuje ten sam silniczek 1207525. Przedliftowe mają chyba więcej prążków na szkle a poliftowe mniej, są bardziej gładkie szczególnie przy kierunkowskazie. I chyba to tylko taka ich różnica. Niestety na allegro nie zapisała mi się historia zakupów silniczków a tylko reflektorów. Kosztowały mnie nówki po 180 zł za sztukę. Za silniczki używane dałem chyba po 20 zł za sztukę. Ale to było w 2017 roku. Warto po szrotach podzwonić. Oni te lampy rozmontowują na części pierwsze i silniczki sprzedają osobno.
  14. https://opel.7zap.com/pl/car/s07/ w dziale Silnik sprzęgło masz silniki jakie występowały w CD. Z16XEP tam nie widziałem, bardziej w Astrze.
  15. Jak Adam pisze, wpierw pomierz później kupuj. https://opel.7zap.com/pl/car/a04/p/2/5-4/#24 Znalazłem obie sondy w necie bez problemu po numerach katalogowych.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.