Skocz do zawartości

topiq

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    270
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana topiq w dniu 25 Maj

Użytkownicy przyznają topiq punkty reputacji!

Reputacja

18

O topiq

  • Urodziny 11.08.1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Puławy
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Brak
  • Silnik
    Z18XE
  • Nadwozie
    5D
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ja dorobiłem wtyczki i podpiąłem podwójny od VW. Niestety drugi okazał się być spalony i działa tylko jeden, ale i tak jest lepiej niż było. Ciężko to było klaksonem nazwać, jakieś takie buczenie z pojękiwaniem. Nie żebym jakoś często używał, bo nie lubię trąbić. Ale być musi i działać, więc niech przynajmniej będzie słyszalny.
  2. Oplowski oryginalny GM to DOT4+ dostosowany do układów ABS/ESP. Zwykły DOT4 jest za lepki. Dziwne, bo u mnie w instrukcji obsługi jest napisane jaki ma być.
  3. Albo najprościej kupić lub samemu zlutować odpowiedni moduł zmniejszający siłę silniczka. Mam taki od prawie 2 lat i cieszę się działającym obiegiem wewn. bez łamania klapki. Na szczęście teraz zamienniki klapki są dostępne po ok. 50 zł na alledrogo. Jak swoją naprawiałem niestety ich nie było i poszła metoda druciarska. Najważniejsze że działa. Przykładowy moduł http://www.astra-h.ru/zaslonka.html U mnie poprzedni właściciel odłączył silniczek, zapalała mi się dioda na przycisku ale nic się nie działo. Podłączyłem silniczek i już się dowiedziałem, czemu ktoś go odłączył. Ośka była pęknięta jak w temacie na rosyjskiej stronie. Odpowiednio spreparowany zacisk, wywiercenie dziurki jak w temacie. Zaciśnięcie popnitem i trzyma jak nowa. Warto też w tej klapce wymienić sypiącą się gąbkę od strony wlotu powietrza z zewnątrz. Po latach sypie się przy dotknięciu. Polecam cienkie pianki samoprzylepne.
  4. No wiadomo, że można to naprawić. Ale nie pamiętam, żeby w innych autach ciągle korki spustu płynu z chłodnicy tak padały jak w oplach. No goowienko plastykowe Jak się obrobi nakrętka to całkiem lypa.
  5. A to czerwone to nie jest czasem korek chłodnicy? U mnie też przeciekał w Corsie C, szczególnie jak robiło się zimniej. W Astrze jak odkręcam to też nie tylko spustem leci ale i bokami. Plastykowe oplowskie g..no.
  6. Kolega raczy sobie żartować? Podany na tacy link post wcześniej i jeszcze mało? http://www.elcats.ru/opel/Parts.aspx?Model=96aeab5b-7240-4fb4-8373-ba2935b6d29b&Unit=26bb8136-7a36-496b-bfa7-577e3ab1ff3a&Title=Подгруппа 1 Jak nie zerkniesz pod maskę, czy masz ABS, czyli to: http://www.elcats.ru/opel/Parts.aspx?Model=96aeab5b-7240-4fb4-8373-ba2935b6d29b&Unit=dc92a5d9-9470-4dbc-b7c0-ec97052daf30&Title=Подгруппа+20 to się nie dowiesz, którą masz zakupić. W kodach po VIN nie zawsze jest wszystko. EPC GM podaje te same kody i numery części, co na rosyjskiej stronie. Chrome + wbudowany tłumacz i wszystko jest. Nie wyobrażam sobie z tych lat auta bez ABSu, prędzej bez ESP.
  7. Spróbuj u Rosjan. http://www.elcats.ru/opel/Group.aspx?Model=96aeab5b-7240-4fb4-8373-ba2935b6d29b&Title=VIN W0L0TGF48X5057569 ja wieczorem zerknę w EPC.
  8. Z naklejki albo podszybia ten VIN podaj, zdjęcie zrób czy coś. Chłopaki sprawdzą w EPC. Czasem ta starsza wersja EPC lepiej działa niż te nowe. Ten katalog online czasem niestety fiksuje. Ostatnio chciałem kilka aut sprawdzić i też nic nie chciał wypluć.
  9. Do tarczowych jest cała, do bębnów jak w CB i CC, czyli cała łączy się z tą krótką, co idzie do bębnów. Ten link to wkleiłeś jak tytuł wskazuje dla tylnych bębnowych. https://opel.7zap.com/pl/car/t98/j/0/34-2/ ten jest do tarcz z tyłu. Niestety ten patent jest również w AH. A mocowanie linki do dźwigni ręcznego pod osłoną termiczną tłumika środkowego Tak że żaden ulep. Fabrycznie jest tak wujowo... U mnie w CC te krótkie się urwały w obydwu kołach Wymiana prosta na parkingu za blokiem. A że robiłem obydwa hamulce, to i te linki powymieniałem parami. I tak zerwane były. A w zasadzie jedna naderwana a druga się zerwała jak wymieniłem tą pierwszą, bo się z obydwoma kołami w jeden dzień nie wyrobiłem, bo najpierw musiałem dać bęben do przetoczenia lekkiego. Ale to w sumie dzień po dniu Drogo nie kosztuje, a spokój duszy, że się stara nie zerwie.
  10. Zestaw małego druciarza: taśma srebrna i trytytki obowiązkowy i niezawodny Ale też w aucie targam zestaw kluczy w metalowej kasecie + nasadki torx, bo dużo nie zajmuje, jakieś kombinerki itp. Oczywiście płyny do dolewek w razie w. Lewarek w plastiku z resztą oryginalnego osprzętu w zapasie jak najbardziej. Ale po mieście to w sumie od biedy by mi chyba wystarczył kompresorek, w razie gdybym jakiś wkręt wyhaczył na drodze. Byle dopompować i do najbliższego gumiarza. Swego czasu woziło się jeszcze pasek klinowy w Fiacie 125p. W zasadzie to wypadało by taki zakupić i wrzucić do bagażnika. Bez ładowania za daleko się nie dojedzie. Na szczęście pompa wody na rozrządzie się kręci w moim silniku.
  11. Febi syntetyk ma numer 06161. Taki dolałem rok temu i żadnych problemów ze wspomaganiem. Ale mi nie ubywa w zasadzie. Brakowało może z 1 cm poziomu wg nowych wytycznych do modelu 2005 z pompą ZF. Ja bym nie mieszał minerała z syntetykiem. Pooglądaj od spodu węże od wspomagania. Sam z siebie płyn nie paruje więc gdzieś musi być wyciek.
  12. https://opel.7zap.com/pl/car/x01/p/8/10-0/ dla pewności odfiltruj po VINie. Ale chyba różnicy między przed i polift nie było.
  13. topiq

    Filtr oleju

    https://opel.7zap.com/pl/car/ szukaj wg VIN. MANN chyba robił filtry dla GM, przynajmniej powietrza, więc pewnie i oleju. Oznaczenie producenta znajdziesz w analogach. Czasem ten katalog się przywiesza ale po numerze części znajdziesz odpowiedni.
  14. Na aukcjach ogłaszają się jakoby Valeo obecnie był oryginał GM pod ten silnik. Mam taką u siebie, w zasadzie działa tak samo jak Sagem. Za sam znaczek GM nie warto przepłacać.
  15. Co prawda miałem Z12XE, ale to praktycznie co samo. Zmiana na Valvoline pomogła na terkotanie przy starcie. Wszelakie inne oleje, czy to GM czy Mobil, Castrol, wszystko to terkotało. Fakt faktem, że przy 250 kkm to już tam 10W40 był zalany i po zakupie nie zmieniałem na 5W40. Ale rozrząd był jeszcze fabryczny. 1,5 roku wynik jak na nowy rozrząd nieduży. Dla świętego spokoju zmierzyłbym ciśnienie oleju jak koledzy tu wyżej podają. Zmiana oleju też powinna pomóc. Grzebanie w rozrządzie w Z12XE/XEP to kupa rozbierania. Napinacz może być dobry, ale kanały olejowe do niego już zanagarowane i jest lag, zanim ciśnienie dotrze i napnie łańcuch. Wydaje mi się, że po zgaszeniu silnika powinien być napięty. Widocznie puszcza i po postoju olej z niego spływa. Gdzieś oglądałem fajny filmik na YT o działaniu napinacza tego typu. Ale nie mogę sobie przypomnieć na którym kanale. Fajnie przystępnie podane. Nigdy się tym specjalnie nie interesowałem, zresztą teraz mam w aucie rozrząd na pasku i ciszę. Wieczne rozrządy na łańcuchu to już lata temu się skończyły, kiedy producenci aut nie lecieli w ch... Pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.