Skocz do zawartości

misci

Forumowicz
  • Zawartość

    266
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana misci w dniu 24 Lipiec 2011

Użytkownicy przyznają misci punkty reputacji!

Reputacja

3

O misci

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Agila
  • Silnik
    Z12XE
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. ... czy trudne, możliwe, opłacalne byłoby domontowanie takiego ABSu. W 14 letnim aucie? Wyluzuj. Poza tym ingerowałbyś w UKŁAD HAMULCOWY. Mówi ci to coś? Sam jeżdżę Agilą bez ABS i nie czuję z tego powodu dyskomfortu. W końcu nie jest to auto wyścigowe.
  2. Zrobiłbym sobie kontrolkę - niebieska dioda led i rezystor 2,2kOhm w szeregu i podłączyłbym równolegle po kolei do wszystkich wtryskiwaczy aby sprawdzić czy są sterowane. Jeśli napięcia brak (dioda nie błyska) to komp ich nie zasila albo nie mają podłączenia do, jak dobrze pamiętam, plusa zasilania.
  3. Jak wyżej. Czujnik położenia wału ok. Inaczej nie byłoby iskry. P0170 "niemożliwość wyregulowania składu mieszanki" mógł zdarzyć się wcześniej, przed obecną usterką. Wtryski się nie otwierają.
  4. misci

    Agila 1.2 16v nie pali jeden gar

    W moim przypadku to była pęknięta sprężyna zaworowa na jednym zaworze wydechowym. Tak, wiem, że kompresji by nie było, ale z tego co pamiętam są dwie sprężyny na zawór. Statycznie jedna ze sprężyn zamknie zawór, ale przy dużej częstotliwości już niekoniecznie. Koszt sprawdzenia niewielki. Godzina roboty + uszczelka pokrywy. Każdy zawór nacisnąć i sprawdzić czy siła naciskania jest podobna. P. S. Nie należy jeździć z niepracującym cylindrem. Komputer co prawda wyłączy sterowanie wtryskiem (co może mylić podczas diagnostyki), ale rzozrząd będzie się strasznie telepał, a to łańcuchowi nie służy.
  5. Przebiłem się przez gumę uszczelniającą przepust linki sprzęgłą, albo wiązki kabli, nie pamiętam dokładnie. W każdym bądź razie nad pedałami.
  6. Widzę w mojej szklanej kuli, że pozycyjne przednie i tylne zasilane są przez jeden bezpiecznik na stronę. Ciężko będzie to rozdzielić. Tak na szybko myśląć można by pozycyjne przednie przełączać ze światłami dziennymi i całość włączać osobnym przekaźnikiem z kilkoma stykami. Oryginalny przekaźnik do świateł pozycyjnych jest nad skrzynką bezpieczników znajdującą się w kabinie po lewej stronie kierownicy. Trochę druciarstwa z tym jednak będzie. Będzie się świecić także podświetlenie wskaźników. Moim zdaniem lepiej jest jednak pociągnąć do tyłu kabel i zasilić tylne żarówki z oryginalnego i dodatkowego kabla wstawiając po jednej diodzie na każdy kabel tak, aby prąd z każdego z nich nie przenikał do drugiego. Pozycja -------|>|----| Masa |--------- X --------------|| Dzienne-------|>|----| Żarówka tył. Do tylnej lewej lampy leci czerwono-niebieski, a do tylnej prawej czerwono czarny. Jakby je zidentyfikować w kabinie to diody możnaby zamontować w dostępnym miejscu i dodatkowy kabel byłby krótki. P. S. W starszych autach dopuszczalne jest świecenie lamp tylnych razem z dziennymi. Polecam przestudiowanie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy.
  7. misci

    Gaśnie na zakrętach, prostej i podczas ruszania

    Trzeba wyjąć zbiornik, odkręcić zespół z pompą, wymienić pompę i złożyć wszystko do kupy. Agila, przynajmniej moja, nie ma odkręcanej pokrywy pozwalającej dojść do zespołu pompy. Bez kanału/podnośnika będzie trudno.
  8. Mój spali ok. 1/2 miarki na 20kkm. Na liczniku 170kkm, ponad 140kkm na LPG.
  9. Jeśli świece zapłonowe są dobre to może to być wina cewki zapłonowej. Najlepiej byłoby ją podmienić od znajomego z podobnym silnikiem.
  10. 0340 - "Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka" 0300 - "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" 0303 - "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" Zacząłbym od czujnika położenia wału rozrządu. Rozpiąć złącze, wyczyścić, połączyć, spróbować ponownie. Jeśli będzie nie tak to odpiąć czujnik Halla i sprawdzić czy silnik pracuje normalnie. Komputer zgłosi błąd, ale jeśli czujnik jest wadliwy to bez czujnika silnik powinien pracować bez zarzutu.Czujnik Halla znajduje się na głowicy z prawej strony auta w okolicy pokrywy rozrządu.
  11. Gaz i hamulec w podłogę, włączasz zapłon (bez rozrusznika) i liczysz błyski lampki przy liczniku. 10 błysków oznacza zero. Cztery kolejne cyfry to kod błędu, cztery następne - kolejny błąd i tak aż do końca. Później tabela błędów z netu i mniej więcej wiesz o co chodzi. W większości Agil to działa. Na mój gust to wypadanie zapłonów. Zacząłbym od wymiany świec, później cewka zapłonowa, a na samym końcu rozrząd. Miganie lampki to bład krytyczny. Może chodzić o przedostanie się paliwa do katalizatora. Najpierw jednak sprawdź błędy, albo jak opisałem, albo komputerem.
  12. Jeśli to faktycznie przekładnia to chyba tylko używka na zamianę. Na All widziałem 2 szt. Nowa Agila ma przekładnię zespoloną ze wspomaganiem. Ciężko to będzie naprawić. Zanim jednak się skusisz to podnieś auto z przodu za karoserię i spróbuj kręcić kierownicą (z odpalonym silnikiem - włączonym wspomaganiem - i bez). Staraj się słuchać czy to aby nie łożyska oporowe kolumn. Czy podczas skręcania kierownica daje jednolity opór? P. S. Miałem dużego fiata, malucha cinquecento i seicento. Problem żadnej przekładni kierowniczej nigdy nie zaistniał. Teraz zepsuć potrafi się wszystko. Maglownica w mojej Agili 1 już po naprawie.
  13. Często "w prawym kole" stuka przekładnia kierownicza. Możesz zdjąć osłonę, chwycić za listwę i szarpać przód-tył. Jeśli będzie luz to trzeba go wyeliminować. Pisałem o tym już.
  14. misci

    Agila- głośna praca pompy paliwa

    czyli syfu żadnego który może utrudniać ssanie nie przewidujesz? Nie dokońca kumam o co chodzi i moje auto też nie kuma bo zrobiło już tak 3 rundy wokół kuli ziemskiej.
  15. misci

    Agila- głośna praca pompy paliwa

    Pompę słychać z tyłu jako pisk nawet jak jest nowa. Ćwiczyłem to na sobie bo musiałem ją wymienić po 40000km. Do domu dojechałem bo mam LPG. W samej pompie nic się nie wygrzebie. Wymiana i po sprawie. Trzeba wymontować zbiornik paliwa. Obecnie przekaźnik odłącza mi pompę jak auto przejdzie na LPG. Myślę, że dzięki temu nowa będzie dozgonna.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.