Skocz do zawartości

misci

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    267
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana misci w dniu 15 Marca

Użytkownicy przyznają misci punkty reputacji!

Reputacja

4

O misci

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Śląsk
  • Model
    Opel Corsa E
  • Silnik
    D14XEL (1,4 90KM)
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Ale są zweryfikowane. Kontrolka ciśnienia oleju świeci lub nie świeci. Jeśli świeci przy rozruchu, a później gaśnie to jest OK. Czujnik nie mierzy ciśnienia tylko wskazuje czy jest powyżej określonej wartości czy nie. Gdyby następował pomiar analogowy to ten olej mógłby wnosić jakieś przekłamanie.
  2. Te dane do komputera to jest włącz lub wyłącz masę. To wszystko. Wtyczkę zaś rzeczywiście można by włożyć do słoika z benzyną i trochę zamieszać. Cieknące po czasie czujniki to norma. Trochę ich już wymieniłem. Nigdy nie miałem problemów z zaolejoną wtyczką.
  3. Jeśli czujnik działa to ten olej niczemu nie przeszkadza. Zaizoluj kabelek i nie przejmuj się wtyczką.
  4. ... czy trudne, możliwe, opłacalne byłoby domontowanie takiego ABSu. W 14 letnim aucie? Wyluzuj. Poza tym ingerowałbyś w UKŁAD HAMULCOWY. Mówi ci to coś? Sam jeżdżę Agilą bez ABS i nie czuję z tego powodu dyskomfortu. W końcu nie jest to auto wyścigowe.
  5. Zrobiłbym sobie kontrolkę - niebieska dioda led i rezystor 2,2kOhm w szeregu i podłączyłbym równolegle po kolei do wszystkich wtryskiwaczy aby sprawdzić czy są sterowane. Jeśli napięcia brak (dioda nie błyska) to komp ich nie zasila albo nie mają podłączenia do, jak dobrze pamiętam, plusa zasilania.
  6. Jak wyżej. Czujnik położenia wału ok. Inaczej nie byłoby iskry. P0170 "niemożliwość wyregulowania składu mieszanki" mógł zdarzyć się wcześniej, przed obecną usterką. Wtryski się nie otwierają.
  7. W moim przypadku to była pęknięta sprężyna zaworowa na jednym zaworze wydechowym. Tak, wiem, że kompresji by nie było, ale z tego co pamiętam są dwie sprężyny na zawór. Statycznie jedna ze sprężyn zamknie zawór, ale przy dużej częstotliwości już niekoniecznie. Koszt sprawdzenia niewielki. Godzina roboty + uszczelka pokrywy. Każdy zawór nacisnąć i sprawdzić czy siła naciskania jest podobna. P. S. Nie należy jeździć z niepracującym cylindrem. Komputer co prawda wyłączy sterowanie wtryskiem (co może mylić podczas diagnostyki), ale rzozrząd będzie się strasznie telepał, a to łańcuchowi nie słu
  8. Przebiłem się przez gumę uszczelniającą przepust linki sprzęgłą, albo wiązki kabli, nie pamiętam dokładnie. W każdym bądź razie nad pedałami.
  9. Widzę w mojej szklanej kuli, że pozycyjne przednie i tylne zasilane są przez jeden bezpiecznik na stronę. Ciężko będzie to rozdzielić. Tak na szybko myśląć można by pozycyjne przednie przełączać ze światłami dziennymi i całość włączać osobnym przekaźnikiem z kilkoma stykami. Oryginalny przekaźnik do świateł pozycyjnych jest nad skrzynką bezpieczników znajdującą się w kabinie po lewej stronie kierownicy. Trochę druciarstwa z tym jednak będzie. Będzie się świecić także podświetlenie wskaźników. Moim zdaniem lepiej jest jednak pociągnąć do tyłu kabel i zasilić tylne żarówki z oryginalnego i d
  10. Trzeba wyjąć zbiornik, odkręcić zespół z pompą, wymienić pompę i złożyć wszystko do kupy. Agila, przynajmniej moja, nie ma odkręcanej pokrywy pozwalającej dojść do zespołu pompy. Bez kanału/podnośnika będzie trudno.
  11. Mój spali ok. 1/2 miarki na 20kkm. Na liczniku 170kkm, ponad 140kkm na LPG.
  12. Jeśli świece zapłonowe są dobre to może to być wina cewki zapłonowej. Najlepiej byłoby ją podmienić od znajomego z podobnym silnikiem.
  13. 0340 - "Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka" 0300 - "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" 0303 - "Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów" Zacząłbym od czujnika położenia wału rozrządu. Rozpiąć złącze, wyczyścić, połączyć, spróbować ponownie. Jeśli będzie nie tak to odpiąć czujnik Halla i sprawdzić czy silnik pracuje normalnie. Komputer zgłosi błąd, ale jeśli czujnik jest wadliwy to bez czujnika silnik powinien pracować bez zarzutu.Czujnik Halla znajduje się na głowicy z prawej strony auta w okolicy pokrywy rozrządu.
  14. Gaz i hamulec w podłogę, włączasz zapłon (bez rozrusznika) i liczysz błyski lampki przy liczniku. 10 błysków oznacza zero. Cztery kolejne cyfry to kod błędu, cztery następne - kolejny błąd i tak aż do końca. Później tabela błędów z netu i mniej więcej wiesz o co chodzi. W większości Agil to działa. Na mój gust to wypadanie zapłonów. Zacząłbym od wymiany świec, później cewka zapłonowa, a na samym końcu rozrząd. Miganie lampki to bład krytyczny. Może chodzić o przedostanie się paliwa do katalizatora. Najpierw jednak sprawdź błędy, albo jak opisałem, albo komputerem.
  15. Jeśli to faktycznie przekładnia to chyba tylko używka na zamianę. Na All widziałem 2 szt. Nowa Agila ma przekładnię zespoloną ze wspomaganiem. Ciężko to będzie naprawić. Zanim jednak się skusisz to podnieś auto z przodu za karoserię i spróbuj kręcić kierownicą (z odpalonym silnikiem - włączonym wspomaganiem - i bez). Staraj się słuchać czy to aby nie łożyska oporowe kolumn. Czy podczas skręcania kierownica daje jednolity opór? P. S. Miałem dużego fiata, malucha cinquecento i seicento. Problem żadnej przekładni kierowniczej nigdy nie zaistniał. Teraz zepsuć potrafi się wszystko. Maglownica
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.