Skocz do zawartości

zafek

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    134
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana zafek w dniu 14 Lipiec 2012

Użytkownicy przyznają zafek punkty reputacji!

Reputacja

5

O zafek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Mysłowice
  • Model
    Opel Zafira A
  • Silnik
    X2.0 DTL 82 KM
  1. Jest kilka rodzajów układów bezpieczników np Ale sa jeszcze pod maską silnika po prostu użyj google i poszukaj Instrukcja obslugi Opel Zafira A PL.pdf 31mb.
  2. 1 Sprawdź poziom płynu chłodniczego. 2 Termostat już nie domaga. 3 wtyk czujnika popraw lub wymiana
  3. Zdejmujesz osłone plastykową nad przegrodą odkręcasz 4 śrubki zdejmujesz przegrode i masz dostęp od góry wygodny dostęp,dalej kluczyk trox i do góry po wyłączeniu wtyku podgrzewania paliwa.
  4. I co nam z tego przyszło podaj te błędy skąd mamy wiedzieć co ci odpowiedzieć wróżka pojechała na święta. Tak moge gdybać że to świruje czujnik obrotu wału a powiedz jak zachowuje sie obrotomierz.Pisz wszystko żeby my nie musieli cie za język ciągnąć. §3.5. Kolor czerwony w treści postów przeznacza się do dyspozycji Administratorów, bardzo prosimy Użytkowników o wybór innego koloru.
  5. @Tune widzisz zimny bez problemu. Kontrolka sie nie świeci bo ciepły @Tune nie twórz ze bardziej ciepły,letni czy chłodny jak sie zapowietrzy ten silnik to wogule nie zapali.
  6. Jak będziesz zapalał auto a silnik będzie ciepły to zdejm wtyczke z czujnika temperatury silnika jak zapali od strzała to tak jak pisze @kaczy_f1.
  7. Kupić i zamontować to każdy potrafi tylko przed zabudowanie należy sprawdzić szczelność tego termostatu a myśle że kupiłeś ten okrągly to będzie zino on nigdy nie będzie szczelny. Moja walka z termostatem więc tak kupiłem nowy wraz z obudową nowy to nowy 100zł nie sprawdziłem szczelności w sklepie czy jest przedmuch a był i to duży żadnych oporów, więc pojechałem go wymienić ale w sklepie okazało sie że zaden z nowych nie jest szczelny więc zaczęto mi wpierać że musi być taki przedmuch, ale nie skorzystałem z ich podpowiedzi oddałem go i kupiłem sam wkład ten prosty 36zł.Podczas wymiany też okazało sie że ten nie trzyma bo obudowa ma już wżery tak one wyglądały. Więc sie zawziołem od kolegi dostałem paste do docierania zaworów i postanowiłem dotrzeć ten termostat co by był szczelny. Docierałem 20min półobroty lewo,prawo. Po zakończeniu docierania sprawdziłem szczelność wkładając termostat nie dociskając go nalałem wody i nie wydostała sie ani jedna kropla wody. Na fotkach użyłem do docierania starego termostatu ale wkładając nowy szczelność była idealna tak że polecam kupienie samego wkładu i pasty do docierania zaworów koszt pasty 7zł ja akurat dostałem,teraz wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest zimny cały czas aż do otwarcia termostatu,przedtem wąż zagrzewał sie razem z silnikiem choć sam wkład był dobry (ten okrągły) nie polecam go przetestowane poprostu ten płaski dotrzeć szczelność i będzie spokój na długi czas i troche kasy w kieszeni.
  8. Na pewno kody to podstawa zachowane na zaś.Mnie sie wydaje że rozrusznik należy dać do przeglądu i sprawdzić napięcie ładowania ma być ! powyżej 14V na wolnych obrotach.Jak podczas pomiaru nie ma na aku tych 14V to wbijamy szpilki w kable przed klemami i robimy pomiar jak wtedy jest te 14V to klemy do wymiany lub poprawy jak jest taka możliwośc.
  9. Żarzenie kontrolki świec żarowych cały czas świadczy o uszkodzeniu którejś z nich lub sterownika od nich nie ma nic wspólnego z trybem awaryjnym jak piali rano ?. Napięcie pomierz woltomierzem na akumulatorze ma być powyżej 14.V na wolnych obrotach. Świece żarowe grzeją tak 9 sek i wtedy świeci sie kontrolka świec żarowych ale z pomiarów mi wynika że jeszcze po zgaszeniu sie kontrolki świece jeszcze troche grzeją. Turbine zostaw w spokoju. Podaj jakie błędy były chodzi o nr łatwiej będzie coś podpowiedzieć. Ważne to : Szczelność układu podciśnienia. Wydajność pompy podciśnienia -0.9 bara Szczelność siłownika WG od turbo. Szczelność siłownika klapek zawirowań EGR jaki masz pneumatyczny czy elektryczny ?. Czystość czujnika doładowania na kolektorze dolotowym. No i sprawne elektrozaworki. A jeszcze przyczyną może być przepływka (Tryb awaryjny) tak że widzisz jak ważne są nr błędów które odczytał mechanik z resztą powinien ci je napisać.
  10. To czemu nie zastosowano zwykłego opornika tylko opór drutowy i jak dmucha dmuchawa na 4 biegu ? wiadomo duza wydajnośc powietrza w małym tunelu gdzie zabudowany jest opór dmuchawy. Pisałem żebyś wziął szuszarke z zimnym powietrzem i sprawdził co prawda nie będzie tak chłodziła jak dmuchawa na 4 biegu ale sprawdzisz. Patrze na schemat DELPHI i BEHR i tam widać że 4 bieg nie idzie przez żaden opór drutowy tylko bezpośrednio z przełącznika dlatego szybkie obroty ale jak masz załączoną klime to wtedy idzie przez opór 1 i może on ci sie grzeje bo masz może coś ze sprężarką (cewką) nie tak albo przekaźnik od załanczania klimy jest zawarty. Im wyższy bieg tym mniej oporów 4 bez oporu. Tu ci zrobiłem schemacik co byś widział co i jak z oporem.
  11. 1.Powiedz jak widzisz że ta jak piszesz sprężynka (opór drutowy) nagrzewa sie do czerwoności jeżeli on jest zabudowany w tunelu nadmuchu. 2.Po to ten opór jest zabudowany w kanale nadmuchu zaraz po dmuchawie żeby ona schładzała ten opór. A jeżeli oglądasz ten opór na zewnątrz to co ma schładzać ten opór,przynajmniej schładzaj go suszarką do włosów zimnym powietrzem i wtedy popatrz na ten opór. A jak byś zatrzymał silniczek suszarki schładzający grzałke to jak sie zachowuje spirala suszarki ? .
  12. Nigdy nie było w orginale takich pipków w zafirze ktoś sobie to dorobił takie pipki idzie w elektronicznym kupić za 5zł i plus z żarówki cofania minus z blachy może poszukaj koło tego światła wstecznego tego popsutego pipka .
  13. Pobierz to i wszystko będzie jasne. http://speedy.sh/FdMnX/Naprawa-oporu-dmuchawy.pdf
  14. zafek

    biały dym

    Białego no my jego nie widzimy dla jednych biały dla innych szary,niebieskawy zrób fot i zapodaj na forum a walnięta świeca to zawsze dym z rury podczas zapalania silnika rano gdy jest zimno.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.