Skocz do zawartości

cwany

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana cwany w dniu 21 Czerwiec 2019

Użytkownicy przyznają cwany punkty reputacji!

Reputacja

1

O cwany

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Częstochowa
  • Model
    Opel Meriva B
  • Inna marka
    Opel
  • Silnik
    Z16XEP
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. W 80 procentach po stwierdzeniu przyczyny można powiedzieć, że to była pierdoła. Ale znaleźć pierdołę nie każdy potrafi - usterka to nic innego jak po prostu USTERKA. Czasem logika i ciąg przyczynowo-skutkowy zawodzi
  2. Panowie - Meriva - B silnik A14NEL rocznik 2013 model na 2014 - Jakiego Opcoma kupić żeby to obsłużyło. Mam v1.45 próbowałem opcom 08/2010 i Vauxcom 120309 - nie rusza.
  3. Witam. Zastanawiam się nad zakupem Zafiry z silnikiem benzynowym z późniejsza opcją montażu LPG. Raczej auto po 2012 roku. Jakie silniki nadają się do LPG, czego unikać? Silniki z turbiną nadają się do gazu? Ciężko znaleźć jakieś podsumowanie informacji na ten temat. Mam merivę Z16XEP z gazem więc temat zaworów jest mi znany
  4. Zrobiony test kompresji i próba olejowa cylinder 1 2 3 4 kompresja (bar) 13 12 12 12 próba olejowa (bar) 16 15 15 17 O ile kompresja wydaje się raczej w normie jak na silnik powyżej 200k to zastanawia mnie te 3 - 5 bar różnicy przy próbie olejowej Pierścienie itd nieco zużyte, ale czy ruszać?
  5. Test robiony na przemian, około pól czasu na wolnych obrotach, połowa na obr. ok. 1,5 do 2 k Ciśnienie w ciepłym zbiorniku trzyma. Tu się raczej nic nie zmieniło. Po odkręceniu korka lekko próbuje wywalić płyn Ale kompresję trzeba zmierzyć to FAKT Dzięki.
  6. Panowie prosiłbym o ocenę. Robiłem test CO2 - standardowy tester dostępny na aledrogo za 20 kilka zeta. Silnik był zagrzany, po 10 minutach wynik jak na zdjęciu. Przez pierwsze 6 minut praktycznie koloru nie zmieniał. Wg instrukcji przy obecności CO2 powinien być żółty. Z silnikiem nic wielkiego się nie dzieje, jedynie w zbiorniku wyrównawczym niewielkie ilości czarnej mazi, czegoś jakby olej. Osadza się to na ściankach zbiornika. Zaznaczam że nie są do duże ilości. Silnik Z16XEP, 2006r. Nie żre oleju, nie kopci, płynu nie bierze. Skłaniam się ku jeżdżeniu i nie przejmowaniu się
  7. Sprawdź świece - nowe nie znaczy, że dobre, tak z życia wzięte... szczelina poniżej 1mm Dobrze byłoby zmierzyć rezystancję elektrody wewnętrznej - powinna mieć około 4-6 kOhm. Powyżej 10kOhm = złom
  8. Ja mam butlę o pojemności 48 l czyli tankuję ok 38 l gazu - wystarcza mi na min. 420km (silnik Z16XEP) - i mam jeszcze dostepną całą tą drugą podłogę w bagażniku Jeśli dobrze kojarzę to gaziarz mówił, że weszłaby butla o pojemności ok 60 l, ale stwierdziłem że za rzadko robię długie trasy, żeby na co dzień wozić taką dużą butlę Zresztą - jeśli chcesz największą butlę to gaziarz niech przymierzy kilka sztuk i coś dopasuje...
  9. Paproki nie mechanicy. Szlifowali na zwykłej "magnesówce" bo lepszy dostęp do powierzchni górnej szklanki. Nie mieli odpowiedniego freza to zrobili "na sztukę". A druga sprawa to sterowniki w Oplach - co za zbaraniały mechanik twierdzi, że się nie psują?
  10. Kilka dni minęło od wymiany membrany, autko śmiga jak należy. Podczas jazdy z uszkodzoną spaliło mi na odcinku prawie 700km aż litr oleju - musiałem po drodze uzupełnić stan. Membranę kupiłem z alledrogo od sprzedającego VAGSHOP z Kędzierzyna-Koźle za 49,90zł. Cena 199 zł od innego sprzedającego mnie powaliła na kolana. Przed założeniem moczyła się przez 4 dni w oleju syntetycznym - nie zauważyłem zmian w jej wyglądzie... Czas pokaże czy jest dobrej jakości. Generalnie co do samej wymiany - nie polecam jej robić niedoświadczonym forumowiczom. Do pokonania są zatrzaski i obudowa zrobiona z bardzo kruchego tworzywa - pewnie czas i temperatura zrobiła swoje. Ciężko jest otworzyć obudowę membrany, żeby czegoś nie wyłamać - czego i ja nie uniknąłem No i musiałem czyścić świece - spalony litr oleju wystarczył żeby je zapaprać nagarem.
  11. Wujek Google pozdrawia! https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Finelsc.pl%2Fpublic%2Fassets%2Fcar%2FKostka-ISO-schemat-mini.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Finelsc.pl%2Fpl%2Fc%2FZlacza-adaptery-do-samochodowej-instalacji-radiowej%2F657&docid=7zj2QSQ3xQj5RM&tbnid=m_Sc02m-gyPsuM%3A&vet=10ahUKEwjB-JnVoZDVAhXByRQKHT1lA2QQMwg0KAAwAA..i&w=480&h=360&client=firefox-b&bih=952&biw=1920&q=z%C5%82%C4%85cze%20iso&ved=0ahUKEwjB-JnVoZDVAhXByRQKHT1lA2QQMwg0KAAwAA&iact=mrc&uact=8
  12. Ohohohoho Adam - jesteś wielki! Pełen manual - wielkie dzięki i szacun dla Ciebie! Teraz tylko 700km do domu i biorę się za wrzoda
  13. Pytanie dotyczy sposobu regeneracji pokrywy a mianowicie wymiany membrany zaworu odpowietrzania komory wału korbowego - który jest zintegrowany z tą pokrywą. Na alledrogo sprzedają membrany do tego zaworu (od 25 do 199PLN) - pomijam kwestię cena/jakość. Chcę się tylko przygotować do operacji wymiany -- może ktoś już to robił i orientuje się jak zbudowana jest pokrywa zaworów. Żeby wymienić tą membranę trzeba rozpruć pokrywę od środka - tylko czy jest ona klejona, zgrzewana czy skręcana? Jak najlepiej ją rozebrać, żeby później najlepiej ją złożyć do kupy? Jest firma, która regeneruje te pokrywy, można kupić używaną, albo nową w ASO za ok. 1000 PLN - póki co chciałbym sam spróbować ją naprawić. Objawy mam chyba klasyczne - falujące wolne obroty, ogromne podciśnienie - korka wlewu oleju nie mogę odkręcić przy pracującym silniku, świst, brak błędów. Tematu odnośnie regeneracji pokrywy nie znalazłem na forum - a przynajmniej nic konkretnego... W tych silnikach chyba często się zdarza ta usterka ale dla niedoświadczonych jest czasem trudna do zdiagnozowania i niepotrzebnie jeżdżą po mechanikach i wymieniają pół auta... I jeszcze jedno - czym grozi dłuższa jazda z tą usterką? Wiadomo, że ssie lewe powietrze - może nie jest to duża ilość ale zawsze coś... Olej chyba też może odmą nieco zasysać...
  14. Słusznie zauważyłeś że "na razie" Wtryski powinny być montowane możliwie jak najbardziej pionowo - w zależności od ilości miejsca pod maską U mnie też były w poziomie - sam przerabiałem mocowanie po gazowniku. Drugi poważny błąd mojego gaziarza był taki, że źle wkręcił dysze w kolektor dolotowy. Oplowskie (pewnie inne też) silniki z klapkami wirowymi mają po dwa kanały dolotowe na cylinder. Jeden kanał z klapką, drugi bez klapki. Dwie dysze gazowe były wkręcone i skierowane w kanał z klapką, dwie pozostałe dysze skierowane w (wg mnie poprawny) kanał o wolnym przelocie. Przy okazji naprawy klapek w kolektorze dolotowym musiałem to przerobić...
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.