Skocz do zawartości

PatrykS

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    55
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana PatrykS w dniu 28 Sierpień 2018

Użytkownicy przyznają PatrykS punkty reputacji!

Reputacja

8

O PatrykS

  • Urodziny 08.08.1977

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Gdańsk
  • Model
    Opel Ampera
  • Silnik
    el. 150KM + 1.4 86KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

4935 wyświetleń profilu
  1. To drugie - benzyna znika z baku i jest lżejszy samochód, z aku masy nie ubywa :-) Bo generalnie różnicy wielkiej nie będzie, o ile przed wyjazdem podgrzałeś samochód/baterię z gniazdka.
  2. W temacie jaka to Ampera jest spalinowa - ile robicie na jednym baku? Bo ja na małym 35l póki co 18346km i przybywa :-) Trochę statystyk: - ostatnie 1000km - 0,0l 0,00l/100km - ostatnie ~5000km - 0,8l 0,02l/100km dwa automatyczne nieuniknione włączenia silnika - konserwacyjne - ostatnie 18346km - 33,5l 0,18l/100km - ostatnie 55521km - 305,3l 0,55l/100km - ostatnie 145284km - ~1888,7l 1,30l/100km czyli od wyprodukowania Zacząłem moją Amperę odzwyczajać od paliwa w momencie zakupu w 2015r. przy przebiegu ~51000km i średniej 3,7l/100km.
  3. Rzuć okiem tu: http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=1763 Ponoć po którejś aktualizacji softu zmniejsza się dostępna pojemność i powinna powoli rosnąć przy każdym pełnym cyklu rozładowanie/ładowanie.
  4. Oj przykra sprawa zwykle - jesli nie uda się skasować błędu przez OBDII to niestety trochę zabawy jest z aktualizacją softu kilku sterowników w samochodzie, w poniższym wątku jest o tym sporo: http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=520
  5. W Anglii można względnie tanio kupić używane stacje Chargemaster Homecharge, występujące też pod nazwami Polar i British Gas. Mowa o tych najmniejszej mocy - jednofazowych 3,7kW/16A, takie z kablem Type 1 da się kupić poniżej 500zł, te z gniazdem jak powyższa ciut droższe - z 700zł trzeba mieć. Te z gniazdem można łatwo i małym kosztem (nawet i 40zł) przerobić na trójfazowe - wystarczy tanio dorwać używany stycznik dwupolowy na 20A (Allegro, OLX). Tu wykorzystałem stycznik trójpolowy 40A - pozostałość z jednego z przerabianych na trójfazowe Roleców. Oprócz n
  6. Zachęceni powodzeniem eksperymentu wykonaliśmy tego dnia jeszcze jeden - ładowanie tego 230V pakietu 58 ogniw na szybkiej ładowarce CHAdeMO. Znowu sukces :-) W bagażniku pakiet, po prawej stronie samochodu skrzynka z przekaźnikami (tam w czasie testu izolacji przeprowadzanego przez ładowarkę pojawia się na chwilę 500V ), na niej kontroler ładowania zbudowany na Arduino. Znowu jak widać ani grama druciarstwa Stacja dogadała się z naszym kontrolerem i zgodnie z jego żądaniami podała 10A przez 3 minuty Potrafi ona do 125A dowolnie długo, ale to w następnym odcinku.
  7. Amperę można też naładować w szczerym lesie czy polu bez dostępu do sieci elektrycznej - wystarczy wziąć ze sobą baterie. Poniżej parę fotek z eksperymentu dokonanego wspólnie ze znajomym właścicielem Nissana e-NV200. Wspomniane baterie - pozbieraliśmy co znaleźliśmy (pakiet z power banka - czarny po lewej, ogniwa z Outlandera PHEV - zielone, i z trzech różnych Leafów - srebrne). Razem 58 ogniw dało 230V. Połączenia jak widać pełna profeska, żadnego druciarstwa Do pełni szczęścia powinna wystarczyć ładowarka (EVSE) przenośna, do wejścia której podłączamy pakiet og
  8. Jestem zodiakalnym lwem - uwielbiam się chwalić :-) Nie wiem czy takie szczegóły elektryczne kogokolwiek interesują na tym forum - jeśli tak to mogę przygotować opis. Oczywiście najlepiej jak ładowarkę podłączy elektryk. Na zdjęciu ma ona podłączony kabel ze zwykłą wtyczką, było to tylko na czas testu. Poniżej przedłużacz CHAdeMO w akcji - ładuje żony i-MiEVa, w skrzynce jest parę drobiazgów umożliwiających podejrzenie komunikacji stacji z samochodem:
  9. Zmajstrowałem znajomemu taką ładowarkę naścienną: Oryginalnie to jednofazowy Rolec 16A z gniazdem Type 2 - uniwersalna opcja, w sensie można ładować samochody zarówno Type 1 (azjatyckie/amerykańskie), jak i Type 2 (europejskie), podpinamy się po prostu własnym kablem. Stosunkowo tanio można dostać takie używane (500-700zł), ale to najwolniejsza możliwa opcja ładowania - tylko 3,7kW. Małym kosztem (wymiana różnicówki i stycznika, 100-200zł) można tą stację przerobić na trójfazową - i mamy już 11kW, co w przypadku europejskiej Tesli, ZOE czy nowszego BMW i3 oznacza trzykrotne przyspieszeni
  10. Poniżej trzy różne ładowarki przenośne / EVSE od Ampery. Dla mnie najciekawsza jest ta lewa, bo jest rozbieralna i dokładając sobie do niej przełącznik możemy ustawić cztery prądy ładowania - 8, 10, 13 i 16A. Zwykle używamy największego prądu (najszybsze ładowanie - 3,5-4h), jeśli jednak gniazdko, do którego się podłączamy, jest wątpliwej jakości (lub "wisi" na bezpieczniku 10 lub 6A) to żeby go nie usmażyć (lub nie wywalić bezpiecznika) możemy prąd ograniczyć. Pozostałe dwie są nierozbieralne (przynajmniej nie w sposób w pełni odwracalny :-) ), ładują prądem 10A, wbudowanym przyciskiem możemy
  11. Co do ładowania - dość tanio można dostać zezłomowane ładowarki/EVSE przenośne Tesli, tzw. UMC - były masowo wymieniane swego czasu na gwarancji ze względu na wadę. Tu przykład takiej zezłomowanej ładującej z powodzeniem moją Amperę: Druga ma niestety bardzo krótko ucięte kable, test działania wypadł jednak pozytywnie :-) I jeszcze dość unikalne dzieło - przedłużacz do ładowarki CHAdeMO, wprawdzie Ampera nie ma takiego złącza, ale całkiem sporo samochodów ma :-) Zdjęcie wnętrza wtyczki:
  12. Czasami w celu osiągnięcia możliwie największego zasięgu w zimny wilgotny dzień chciałoby się włączyć jedynie nawiew na szybę - bez ogrzewania i klimy. Niestety w trybie ręcznym ustawienie nawiewu na samą szybę powoduje włączanie się klimy. Jest na to obejście - włączenie nawiewu również na "twarz" - klima się już nie włączy, ale duża część powietrza leci w twarz zamiast na przednią szybę. Rozwiązaniem jest zamknięcie kratek nawiewu - całe powietrze poleci na przednią szybę, a z twarzy możemy już zdjąć kominiarkę :-)
  13. Mała aktualizacja - po kilku miesiacach przyciski w przednich drzwiach przestały działać, nie wiem dlaczego. Te w tylnych działają, dzięki czemu nie chce mi się rozbierać tych w przednich :-) I jeszcze jedno - nie zatrzaskujcie drzwi po wykręceniu klamki, nie dają się potem otworzyć zbyt łatwo - szczegóły tu: http://forum.opel24.com/topic/75290-jak-otworzyc-tylne-drzwi-zatrzasniete-po-wykreceniu-klamki-zewnetrznej/
  14. Rozwiązanie ma jedną małą wadę - w większości przypadków trzeba najpierw podłączać kabel do stacji ładowania, a dopiero potem do samochodu, w przeciwnym wypadku stacja za szybko uruchamia blokadę wtyczki i nie daje się jej wsunąć.
  15. Część stacji ładowania samochodów elektrycznych wyposażona jest w europejskie gniazdo Type 2 / IEC62196 / Mennekes: Do takiego gniazda można podłączyć zarówno samochody z gniazdem europejskim, jak i takie z japońskim/amerykańskim Type 1 / J1772 / Yazaki, wystarczy odpowiedni kabel: Inne stacje zamiast gniazda mają od razu kabel z wtyczką Type 1 lub Type 2 - poniżej Type 2: Jeśli do takiej stacji podjedzie samochód Type 1 to niestety kabel nie pasuje. Jak widać gniazdo w stacji i wtyczka Type 2 wyglądają identycznie, wydaje się więc, że wystarczy podłączyć swój kabel do kabla
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.