Skocz do zawartości

Lukasso

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Lukasso

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Vectra B
  • Inna marka
    Ford
  • Silnik
    1.6 16v 101KM
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Cześć, Proszę o pomoc / poradę Posiadam Astre G 1.6 16v 3d w automacie. 1999r Auto w moich rękach od 4 lat. Jest to mój 1 samochód, który kupiłem sam, i niestety w tamtym czasie dałem się nabić w butelkę. Auto miało być super, a okazało się jedną wielką usterką. W ciągu ostatnich 4 lat wykonałem : Remont silnika wraz z wymianą rozrządu, wymiana wszystkich płynów i filtrów. Obecnie jeździ na syntetyku Castrol 5w40 Wymiana zawieszenia sprężyny x4, amorki x4, końcówki drążków, łączniki stabilizatora x2, sworznie, lewe łożysko, osłony tarcz x4, Nowy tłumik środkowy i końcowy Hamulce: komplet tarcz, klocków, przewody hamulcowe, nowy płyn, zacisk hamulcowy tył Termostat Remont alternatora Mam jeszcze do zrobienia tylne nadkola, coraz więcej korozji, podłoga i progi w stanie dobrym. Byłem pytać w kilku miejscach, koszt tylnych nadkoli 1100-1300 zł (reperaturki) i dobrze by było zrobić poprawki lakiernicze Na szczęście skrzyni automatyczna chodzi bez zarzutów. Do tego mam jeszcze kilka usterek na typu Łożysko, zacisk tył, chłodnica klimy, problem z poduszkami, problem z biegami wentylatora chłodnicy, silniczek obiegu wewnętrznego czyli ponad 1000-1200 zł trzeba włożyć - wiem, normalna eksploatacja Zastanawiam się nad kilkoma opcjami, i chciałbym prosić o poradę czy: 1. Jest sens wsadzać 2500-2800 w 20 letni samochód i nim dalej jeździć aż się rozpadnie 2. Wystawić na allegro/olx tak jak stoi i czekać aż ktoś się pojawi lub zadzwonić po lokalnych handlarzach, oddać auto za pół darmo, ale pozbyć się problemu i szukać czegoś nowszego samochodu np Astra H 3. Naprawić i wystawić za ciut więcej, niby pewniejsza opcja, ale i tak jest się na tym stratnym w relacji cena naprawy a końcowa cena sprzedaży. 4. To co mam zainwestować, dołożyć do oszczędności, dobrać mały kredyt i kupić coś nowszego i pewniejszego. Z 1 strony trochę mi szkoda oddawać na szrot, czy za tysiaka handlarzowi, ale z 2 strony to ładowanie w auto, które staje się trupem. Proszę o pomoc w tym temacie, nie mam się kogo doradzić, a też nie chcę non stop inwestować grubszej kasy. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
  2. Witam, Posiadam Astre G 1.6 16V 99r w automacie. Chciałbym wymienić olej w skrzyni. Czy ma ktoś sprawdzony warsztat który zajmuje się wymianą oleju w skrzyni automatycznej metodą statyczną? Śląsk - Bytom, Siemianowice, Katowice. Będę zobowiązany, jeśli dostałbym namiar na sprawdzony warsztat. Ogólnie jest problem, bo dużo mechaników unika tego tematu, a jak już się kogoś znajdzie to metoda dynamiczna i wysokie koszta usługi.
  3. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik jest. Linka gazu nie ma tu raczej nic wspólnego. Raczej chodzi mi o to, że silnik po krótkim odcinku drogi grzeje się do temperatury ponad 90 stopni, po czym włącza się wiatrak by go schłodzić. Jeszcze przed założeniem nowego rozrządu było cały czas na 70-80 stopni i było ok. Później zmieniony został rozrząd i od tego czasu tak się dzieje. Czy temp w normie? wątpię.
  4. Witam, Vectra 1.6 16v x16xel Mam następujący problem: Podczas zmiany biegów, po wciśnieciu sprzęgła oboroty opadaja dopiero po 3-4sek, jest to trochę niekomfortowy problem, oprócz tego podczas normalnej jazdy, czy to w mieście czy na trasie temp silnika wynosi 90-92 stopnie i włącza wiatrak (na postoju). Nie wywala błędów. Poza tym silnik pracuje równo, nie ma spadku mocy. Czy może być to powód uszkodzonego czujnika temperatury ? Dzięki i pozdrawiam ; )
  5. Vectra powróciła do zdrowia : ) Powód: rozrząd. Przesunięty o 2 ząbki, bodajże napinacze były luźne, i coś jeszcze było wygięte. Już się nie grzeje, najważniejsze, że jest moc ;D Przepraszam za moją niewiedzę, ale nie siedzę w mechanice samochodowej ; ) Pozdrawiam oraz dziękuje za podpowiedzi.
  6. Za kilka dni podam co było przyczyną braku mocy samochodu. Dzięki za odpowiedzi, przydadzą się ; ) Pozdrawiam.
  7. Witam, Chciałbym przedstawić problem mojego opla : Vectra 1.6 16v (x16xel 101KM). Objawy : -Brak mocy, gaz do podłogi, auto ledwo co się zbiera. -Obroty, przy zmianie biegu obroty utrzymują się przez 3-4s, następnie spadają (nie wiem dokładnie ile, bo mam wersje bez obrotomierza). -Szybko się grzeje ( przy spokojnej jeździe) powyżej 90 stopni, nawet w tegoroczną zimę, przy tych mrozach. Wiatrak włącza się na 92 stopniach. -Po odpaleniu na zimnym silniku, w momencie gdy silnik wyłączy ssanie i przejdzie na normalne obroty, za chwile przełącza się na ssanie, potem znowu wyłącza i tak z 2-3 razy, dotąd tego nie było. -duże spalanie (na 10 l, przejechałem 48-49 km.) Byłem 3 razy na komputerze, wykazało tylko błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego. Nikt nie wie co jest grane. Wymienione: -wycięty katalizator, był zapchany. -świece -uszczelka pod głowicą Niech ktoś coś poradzi. Pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.