Skocz do zawartości

holcu

Administrator
  • Liczba zawartości

    1160
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana holcu w dniu 28 Czerwiec

Użytkownicy przyznają holcu punkty reputacji!

Reputacja

22

O holcu

  • Urodziny 16.03.1985

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Astra II
  • Inna marka
    Kia
  • Silnik
    1.6 16V 103KM
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Temat zamknięty, wątek z 2015 roku, mija się z sensem jego kontynuacja w połowie 2019r. Link z ostatniego postu usunięty, jak ktoś będzie chciał to sobie znajdzie w wyszukiwarce
  2. Czy warto zdecydować się na zakup tarcz hamulcowych Zimmermann? Czy są one godnym polecenia zamiennikiem oryginalnych części? Warto odpowiedzieć sobie na te pytania. Niemiecka marka Otto Zimmermann na rynku tarcz hamulcowych obecna jest już od roku 1990. Wówczas nie istniało wiele współczesnych firm działających w branży motoryzacyjnej. Na przestrzeni lat asortyment marki uległ jednak pewnym zmianom. Co w ofercie firma Zimmermann ma dzisiaj? Jak prezentuje się asortyment tej niemieckiej marki? Zapytaliśmy w oficjalnym sklepie marki - https://brakestock.pl/tarcze-hamulcowe.zimmermann/ Przede wszystkim produkty marki Zimmerman stanowią pełnowartościowe zamienniki elementów oryginalnych. Produkty niemieckiej firmy posiadają tym samym takie same właściwości i cechy, jak tarcze oryginalne. Są tak samo żywotne i wytrzymałe. Mają również takie same rozmiary i kształt. Podstawowa serią marki Zimmermann jest Coat Z. Są to gładkie, klasyczne tarcze, ale pokryte dodatkowo specjalną, antykorozyjną warstwą w kolorze srebrnym. To obecnie zdecydowanie najpopularniejsza seria niemieckiego producenta tarcz hamulcowych. Seria Zimmerman Sport bazuje z kolei na gładkiej serii Coat Z, ale dodatkowo tarcze w tym przypadku posiadają nawiercenia. Dopisek "Sport" nie oznacza jednak, że odlew tarczy został w szczególny sposób wzmocniony. Ponadto wspomniane już perforacje również nieco osłabiają całą konstrukcję. Warto jednak pamiętać o tym, że z uwagi na wysoką jakość wykonania tarcze Zimmermann Sport nadają się doskonale do standardowej jazdy ulicznej. Szersze zastosowanie znalazła seria Fusion Z. Zawiera ona dodatkowo podserie - Formula Z, Formula S i Formula F. To linia dwuczęściowych tarcz, które występują w wersji gładkiej, z perforacjami lub z nacięciami. Sprawdzają się one w przypadku samochodów takich marek jak Mercedes, BMW czy Audi, gdzie dwuczęściowe tarcze hamulcowe są standardem. Mimo wysokiej jakości wykonania i doskonałych właściwości seria Fusion Z nadal jest jedynie dobrej klasy zamiennikiem oryginalnych części. Dwuczęściowe tarcze marki Zimmermann montowane są w przypadku modeli, w których takie tarcze montowane są seryjnie. Mimo sporej oferty i wielu różnych funkcjonalności tarcze hamulcowe niemieckiej marki są zamiennikami, które sprawdzają się przede wszystkim podczas jazdy na ulicach. Z uwagi na dobry stosunek ceny do jakości stanowią one idealne rozwiązanie dla wielu kierowców. W tym przypadku warto zwrócić uwagę na wiele elementów - wysoką jakość wykonania, dopracowanie szczegółów. Tarcze Zimmermann nie są jednak polecane do jazdy ekstremalnej i sportowej.
  3. Teraz tylko opinia rzeczoznawcy a nie mechanika się dla nich liczy.
  4. Jakąkolwiek cenę w umowie wpiszesz zostanie to zweryfikowane. Kwestia tylko mniej lub bardziej cynicznego uśmiechu osoby weryfikującej cenę
  5. W Niemczech nikt nie będzie mieć problemów jeśli rodzina sprzeda Ci auto za 100 czy 200 eur. Chyba, że tydzień wcześniej kupiła to auto za 30 tys eur z salonu. Pani czy Pan w urzędzie celnym zakwestionuje tą wartość i naliczy Ci od wartości rynkowej, którą poda mu jego komputer po wprowadzeniu danych Twojego auta. Jeśli silnik mniejszy niż 2.0 wówczas stawka akcyzy 3.1% jeśli pojemność silnika większa niż 2.0 wówczas wchodzisz na 18.6. Jeśli uznasz, że wartość rynkowa jest za wysoka do Twojego auta np. podobne pojazdy w PL kosztują koło 20 tys a Twój jednak ma masę rzeczy do zrobienia i według Ciebie wartość jego jest dużo niższa, wówczas musisz mieć ekspertyzę rzeczoznawcy jako podkładkę w urzędzie celnym. Weź też pod uwagę, że czasami korzystniej przed wymeldowaniem auta z Niemiec jest najpierw przyjechanie nim do kraju a dopiero odesłanie tablic i wymeldowanie. Niż kupowanie okresowych tablic zjazdowych 14 dniowych.
  6. W zach-pom podajesz Pani/Panu dane auta, wyposażenie i Pani wylicza Ci wartość rynkową od której należy zapłacić akcyzę dla aut z UE lub podatek od umowy cywilno prawnej dla aut z PL. Nie biorą pod uwagę wartości wpisanej w umowie, również nie biorą pod uwagę przebiegu auta. Kupiliśmy auto z dużym przebiegiem, ale w fajnym stanie technicznym po dużej obsłudze w ASO, generalnie udało się jeszcze coś wynegocjować. W umowie była wartość rzeczywista jaką zapłaciliśmy, byliśmy w stanie nawet dać link do ogłoszenia, które wisiało od miesiąca w necie a mimo wszystko wartość została podważona o 3 tys zł. Wspomniałem, że auto ma ponad 300 tys km, aczkolwiek oni nie biorą przebiegu do wyceny. Wobec tego nakazano nam poprawienie deklaracji i zapłacenie 60 zł podatku więcej. Jeśli jednak stwierdzisz, że nie zapłacisz masz możliwość oszacowania wartości auta przy pomocy rzeczoznawcy. Rzeczoznawca to koszt ok 100 zł a więc bilans prosty lepiej przystać na propozycję z US. W naszym przypadku był to ford focus z 2011 roku kupiony w PL. Analogicznie rzecz się ma urzędzie celnym, bo w tym samym czasie kolega kupił Passata i również została podważona wartość i takie same procedury odwoławcze zostały zaproponowane. Matematyka bardzo prosta, jeśli faktycznie kupiłeś auto np. uszkodzone, kolizyjne, którego wartość jest niższa od wartości auta sprawnego rynkowego a koszt rzeczoznawcy niższy niż to co możesz ugrać to warto. W przeciwnym wypadku płacz i płać Inne fakty, które jeszcze wiążą się z zakupem aut. Jeśli auto jest wymeldowane z np. w Niemczech, ma niemieckie tablice lecz bez jednej naklejki wówczas mimo zakupu polisy OC w PL autem nie masz prawa poruszać się po drogach publicznych mimo zapewnień sprzedających. Innym przypadkiem jest zakup czasowych tablic zjazdowych w DE np. 14 lub 30 dniowych - na tych tablicach możemy jeździć do daty wytłoczonej na tablicy. Wczoraj wszedł przepis, że jeśli auto nie zostanie przerejestrowane w ciągu 30 dni od daty kupna - wówczas zostanie nałożona karta na kupującego w wysokości 1000 zł, które zasili budżet samorządów. Jeszcze jedno niebezpieczne zjawisko czyha na kupującego auto w Polsce, które nie zostało jeszcze przerejestrowane. Mianowicie zdarzają się jeszcze sprzedający, którzy ściągnęli samochód np. z Niemiec i sprzedają w PL. Gdy już jesteś zdecydowany za zakup takiego auta - proponują Ci spisanie umowy bezpośrednio z Niemcem, mamiąc Cię informacją, że w Cepiku będziesz 1 właścicielem w kraju. Znam sytuację, w której ktoś się na to zgodził. Auto miało być opłacone z dokumentami do rejestracji - pomijam już, że taki zakup jest złamaniem prawa. W urzędzie komunikacji Pani poprosiła o akcyzę, której kupujący oczywiście nie miał. Dzwoniąc do sprzedającego usłyszał, że musi ją sobie opłacić w tym przypadku była stawka za silnik większy niż 2.0 więc do ceny, którą zapłacił musiał dołożyć 16.7% wartości rynkowej. Chcąc zwrócić to auto sprzedający zapytał - a komu ty chcesz zwrócić to auto. Pozostałą część historii możecie sobie już sami uzupełnić.
  7. holcu

    Fotografia dla ciekawych

    Ajj tam, ajj tam od razu wyjadacze , zwykli zjadacze chleba A tak serio myślę, że masz rację z tym działem - postaram się tym zając na dniach
  8. holcu

    Fotografia dla ciekawych

    Zagadaj do ArKosa
  9. holcu

    Klimek vs Duda

    Moim zdaniem właśnie ciekawa odpowiedź Adama Klimka na SWAP Grzegorza Dudy. Jeśli chodzi o 101 napraw - według mnie bardzo fajnie prowadzone, ciekawe pomysły i rozwiązania. Auto Marzeń Kup i Zrób - również oglądam z przyjemnością, dużo można się dowiedzieć. Ale jeśli chodzi o Klimek vs Duda, tutaj zdecydowanie bardziej przypada mi do gustu pomysł i jego realizacja w wykonaniu Adama Klimka i jemu kibicuje.
  10. holcu

    Klimek vs Duda

    Warsztatowy pojedynek dwóch mechaników znanych z anteny TVN Turbo. Oglądacie, komu kibicujecie ?
  11. Grabka - ważne, że zadowolony jesteś. Pozdro 600 a nawet 700
  12. Bad uświadomiłeś mnie, że ten czas leci !! nieubłaganie szybko. Pamiętam jak wczoraj, że szukałem myszki a to już ponad 2 lata temu Ponieważ nie podsumowałem tematu, więc: Kupiłem Logitech M330, nie ma mocowania ale też jest przyzwoita i cena tańsza. Szczerze mówiąc nie wiem czemu, ale tych z mocowaniem nie mogłem znaleźć
  13. Szczerze mówiąc cały czas mam wrażenie, że winnym powinien być srebrny samochód. Nie rozumiem dlaczego taksówkarz zamierzając skręcać w lewo uczynił to z prawej krawędzi. Nie wyobraził sobie wirtualnego drugiego lewego pasa ruchu. Na kursie uczono mnie, że jeśli szerokość jezdni na to pozwoli wówczas możemy wyodbrębnić 2 pasy nieoznaczone w tym samym kierunku. Wobec czego kierujący taksówką popełnia wykroczenie wymuszenie pierwszeństwa i niewłaściwego skrętu w lewo tak ja bym to zinterpretował
  14. a nie masz linku do YT bo FB strasznie dużą kompresję narzucił, przez co nie zidentyfikować znaków
  15. Podobna kolizja była ostatnio niedaleko mojego miejsca pracy, z tą różnicą że była podwójna ciągła i skrzyżowanie - 3 auta uczestniczące w kolizji. Z tego co wiem, również winną zajścia była Pani wyprzedzająca pojazdy na podwójnej ciągłej a nie osoba, która skręcała w lewo. Wracając do filmu, moim zdaniem w tym filmie kierowca, który wyprzedzał dostaje mandaty za popełnione wykroczenia, ale winnym powinien być skręcający w lewo.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.