Skocz do zawartości

geble

Użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O geble

Informacje o profilu

  • Model
    Nie Opel
  • Inna marka
    muscle car
  1. geble

    Astra G 2.0 dti TURBINA

    Faktem jest że pierwsze co trzeba zrobić to odczytać powód zaświecenia kontrolki . Natomiast objawy które opisujesz sugerują problem z regulacją ciśnienia turbiny którym może być nieszczelność w układzie podciśnienienia lub zacierające się cięgno ograniczenia ciśnienia sprężarki .
  2. ja obstawiam że w jednej z tylnych lampach ktoś wsadził żarówkę jednowłuknową w miejsce żarówki stop-pozycyjne
  3. geble

    1.7 60kW 8V 17DT/TC4 wysokie obroty

    Bez podglądu parametrów i błędów za wiele się nie powie . Wzrost obrotów do 1500 jest możliwy przy usterce np potencjometra pedału gazu lub jego zasilania które jest współdzielone z innymi czujnikami . I tak np zwarcie w czujniku ciśnienia klimatyzacji także może być przyczyną braku zasilania pedału gazu mimo że nie wynika to ze schematu tylko z źrudła napięcia w samym komputerze. Trzeba zobaczyć parametry czujników temperatury , pedału gazu i przepływomierza czy są w normie . Jeśli są ok a błędów sterownik nie zgłasza to pozostaje usterka sterownika pompy (ten z tyłu silnika z żółtą błyskawicą) które są dośc wadliwe w tych silnikach a w 90 % nie zgłaszają usterek . Jeśli sterownik pompy będzie uszkodzony to mogę Ci go naprawić .
  4. Niepotrzebnie wyłączyłeś silnik jeśli zaczoł regenerację filtra . Procent zapełnienia filtra musiał być na tyle duży a warunki pracy silnika wystarczające aby sterownik zaczoł proces regeneracji .Ale nie martw się bo przerwanie nie niesie za sobą żadnych negatywnych konsekwencji . Oczywiście w tym przypadku należało by jednak zregenerować filtr . Można to wymusić diagnozerem lub zrobić jakąś rundke z bardziej dynamiczną jazdą ale ten pierwszy sposób jest skuteczniejszy . Te silniki są bardzo podatne na szybkie zatykanie ze względu na wolne nagrzewanie silnika i znaczną moc szczególnie w miejskim trybie jazdy na krótkich odcinkach. Ostatnio miałem przypadek że w takim aucie kobieta doprowadziła do takiego stopnia filtr że nieprzepuszczał zupełnie spalin i nie dało się uruchomić silnika ale miała do pracy 3 km i strach w oczach
  5. W większości starszych opli sterowanie centralnego zamka jest masą więc przepnij różowy i pomarańczowy do masy zamiast do +12 i będzie śmigał
  6. geble

    1.4 66kW 16V X14XE Co to za część? - zdjęcie

    Na zdjęciu przedstawiasz tak jak koledzy powiedzieli regulator ciśnienia paliwa . Logiczny jest fakt poprawy funkcjonowania silnika z powodu nieszczelności przewodu podciśnieniowego ale nie bezpośrednio . Regulator ma utrzymywać ciśnienie około 3 barów plus minus 0,5 bara w zależności od podciśnienia co jest często proporcjonalne do faktu przyspieszania . Niedziałanie regulacji ciśnienia bez problemu kompensowane jest regulacją czasu wtrysku . Nieszczelność natomiast bezpośrednio wpływała na podciśnienie w kolektorze ssącym które jest mierzone przez MAP sensor i przy twoim silniku ma dość znaczący wpływ na skład mieszanki . To tak na chłopski rozum jak by kogoś ciekawiło ...
  7. Nie wiem czy sobie już poradziłeś ale mogę pomóc w temacie . Transponder trzeba zaprogramować do immobilizera . Potrzebny będzie kod PIN a transponder musi być odpowiedniego rodzaju - ID 33 jak pamiętam lub w nowszych ID 40 . Nie wiem czy dysponujesz jakimś sprzętem i czy posiadasz pin . Napisz jeśli temat aktualny lub opisz go zamykając temat.
  8. Co do szyb to normalne jest w tym aucie że trzeba je zaprogramować po każdym rozłączeniu lub rozładowaniu akumulatora . Robi się to w ten sposób że każdą szybę należy otworzyć i zamknąć trzymając przycisk na tyle długo po dojechaniu do końca żeby zadziałała przeciążeniówka a wtedy słyszany jest dzwięk rozłączanego przekaźnika . Chodzi tu o nauczenie pozycji krańcowych i prądu przeciążenia . Jeśli chodzi o akumulator to żeby nie wydawać niepotrzebnie kasy na akumulator lub naprawe alternatora to zrobić trzeba pomiary ładowania , stanu akumulatora i wykluczyć sprawe drożności przewodu prądowego . Kontrolka ładowania może gasnąć normalnie mimo problemów z ładowaniem bo nie jest sterowana bezpośrednio z alternatora jak w starych modelach . Jeśli ładowanie jest ok czyli pomiędzy 14 a 14,4 V to bardzo prawdopodobne jest że akumulator ma zwarcie wewnętrzne z powodu opadu masy płyt. Ale do tego też są przyżądy ... Pozostaje jeszcze możliwość poborów prądu jeśli poprzednie pomiary wyjdą ok . Standartowo po kilku minutach po wyłączeniu stacyjki i zamknięciu drzwi pobór prądu nie może przekraczać 80 mA ... ESP ma pewnie zapamiętany błąd napięcia zasilania i wystarczy go skasować diagnozerem jeśli nie to komputer powie Ci w czym problem Tak że miernik do łapki i wszystko jasne
  9. geble

    zapala a po chwili gaśnie

    Też mi się wydaje że problem leży w tym przewodzie jeśli w zbiorniku paliwa nie masz pompy wstępnej . Nawet jeśli nie ma w miejscu przetarcia wycieku paliwa to nie znaczy że jest szczelny gdyż pompa wtryskowa wytwarza podcisnienie zasysając paliwo a że zbiornik i pompa jest pewnie niżej to po zgaszeniu paliwo cofa się do zbiornika a przez niewielką nieszczelność przewód wypełnia sie powietrzem . jedno milimetrowi twardziele - motoryzacja.sosnowiec.pl
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.