Skocz do zawartości

krystian78

Użytkownik
  • Zawartość

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O krystian78

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Zafira B
  • Silnik
    1,8 140KM
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Może i racja. Niestety ASO zachowuje się dość dziwnie - tym bardziej, że to nie oni płacą za naprawę.... tylko GM.
  2. hm.. może i "wróżenie" Zadałem kilka pytań, z nadzieją, że inni użytkownicy Zafci też tak mieli - i może będą mi potrafili pomóc (wskazać, czego szukać). Nie chcę dokonać naprawy za mechaników z ASO, chcę tylko wskazać przynajmniej jedną z możliwości dla każdej z wypisanych usterek. Obawiam się, że jak po prostu pojadę i zgłoszę, że "tu stuka a tam puka".... to tradycyjnie potrzymają auto a potem stwierdzą, że "Wszystko OK". Chciałbym dokonać naprawy w ASO w ramach GWARANCJI, która się niestety niedługo kończy.
  3. Szanowni użytkownicy. Zwracam się do Was z ogromną prośbą pomocy w zakresie usterek, które pojawiły się ostatnio w mojej Zafci. model B, 1,8 benzyna 140 KM, przebieg ok. 32500 km, rok produkcji 2014/rejestracja 2015 - jeszcze na GWARANCJI! W ostatnich tygodniach z autkiem dzieją się dziwne rzeczy, które mnie, jako użytkownika drażnią - tym bardziej, że auto jest jeszcze przez dwa tygodnie na gwarancji. byłem z autkiem w ASO - sprawdzone... i nic się niepokojącego nie dzieje (wg ASO). Wybieram się jeszcze raz - chciałbym, z wiadomych względów, zdiagnozować i naprawić to jeszcze w ramach gwarancji. Chciałbym im ewentualnie zaproponować, co mogą sprawdzić - boję się, że znowu będzie "WSZYSTKO OK" a za miesiąc, już bez gwaranci, będę musiał nieźle się wyżyłować, żeby za to wszystko zapłacić. Postaram się opisać dokładnie co się dzieje (jest kilka odrębnych spraw). 1) drgania z przodu, drgania przenoszące się na kierownicę, ostatnio również na fotel kierowcy (mam darmowy masaż) Kilka tygodni temu zaczęło się od pojawiania się krótkiego uderzenia w trakcie ruszania pojazdu (nie za każdym razem). Są to dwa, trzy metaliczne, twarde uderzenia (z bardzo niewielkim odstępie czasowym) - coś, jakby luźna rucha wydechowa uderzało w spód auta (lecz dzieje się to ewidentnie z przodu). Z czasem takie uderzenie zaczęło się pojawiać na drugim i czasami na trzecim biegu (gdy nagle musiałem dodać gazu na w miarę niskich obrotach - np. na skrzyżowaniu przy skręcaniu w prawo, kiedy auto jeszcze jedzie i nie sposób wbić jedynki). Ostatnio poza uderzeniami zaczęły pojawiać się też drgania..początkowo obudowy przedniej, plastików, a potem kierownicy, czy nawet fotela kierowcy. Drgania pojawiają się (okresowo) również na pedale sprzęgła - są bardzo delikatne, ale jest to dość wkurzające, bo mam wrażenia, że pedał lekko lata do przodu i tyłu Drgania kierownicy występują ZAWSZE rano, na zimnym silniku, a potem (po rozgrzaniu) wyłącznie na postoju na luzie (np. w trakcie oczekiwania na czerwonym świetle). Dodatkowo, kiedy podczas postoju kręcę kierownica, drgania zwiększają swoją częstotliwość (są głośniejsze i bardziej "atakują" kierownicę). Drgania występują wyłącznie na luzie, przy niskich obrotach, jak dodam gazu - ustają, jak włączę klimę (jak nie ma mrozu) zmniejszają się. Na moje nieszczęście (lub szczęście) - co jakiś czas objaw ustępuje.. by po kilku minutach, godzinach powrócić. DIAGNOZA - Wyczytałem, że to mogą być objawy uszkodzenia poduszki silnika, lub poduszki pod skrzynią biegów (skrzynia chodzi raczej precyzyjnie, choć czasami mam problem z wbiciem wstecznego... konieczny jest lekki, kliku centymetrowy podjazd do przodu) 2) metaliczne dźwięki z przodu auta pojawiły się ostatnio. Jest mróz, klima się "wyłącza", stąd niższe obroty silnika, wyłączona sprężarka i bardziej cicha praca wentylatora. Więc być może zacząłem słyszeć coś, co było już od dłuższego czasu niesłyszalne. Metaliczny dźwięk słychać w kabinie tylko przy luzie (postój bądź toczenie się w trakcie jazdy, przy hamowaniu silnikiem raczej niesłyszalne). Po podniesieniu maski, ewidentnie słychać to przy pasku kręcącym alternatorem. Dodatkowo ostatnio (przy mroźnych nocach - 5 - : COOL : na zimnym silniku po rozpoczęciu jazdy słychać dziwny dźwięk - podobny do tego, jaki wydobywa się z auta w trakcie zwiększania prędkości na biegu wstecznym). Wrzucam jedynkę i ruszam - ten dodatkowy dźwięk słyszę przez 2 sekundy.... za chwilę wrzucam dwójkę - i znowu ten dźwięk przez chwilkę po dodaniu gazu, trójka to samo... po kilkuset metrach jazdy dźwięk ustaje. Pojawia się następnego ranka DIAGNOZA - alternator? 3) "klekotanie zaworów", klawiatury występuje co jakiś czas na rozgrzanym silniku. Zazwyczaj np. w trakcie jazdy pod delikatne wzniesienie, lub w mmencie kiedy wcisnę gaz (nie do oporu) - ale w miarę z jednostajnym przyspieszeniem. Co to może być? auto nie słabnie, idzie do przodu ... ale ten klekot klawiatury wkurza. 4) głośna praca klimatyzatora zaczął pojawiać się hałas w trakcie pracy sprężarki - w trakcie zatrzymania auta - słychać dziwny, głośny dźwięk wydobywający się (z nawiewów?) - takie turkotanie, mała kosiarka. Dźwięk słyszalny tylko na pierwszym biegu wentylatora... czasem na drugim.. na wyższych słychać już tylko szum. Gdy wyłączę klimatyzator (tryb ECO) turkot ustaje. - w trakcie jazdy - najczęściej dziwny dźwięk pojawia się w trakcie hamowania silnikiem (wtedy silnik pracuje w miarę cicho). Pojawia się wówczas taki specyficzny głośny szum - coś na kształt, jakbym przebywał w pokoju z dużym echem i do tego z przeciągiem. Do tego taki charakterystyczny metaliczny dźwięk (jakby małe opiłki metalu włożyć do metalowej puszki i nimi kręcić wewnątrz tej puszki - dodatkowo cyklicznie zwiększać i zmniejszać prędkość kręcenia tą puszką). Gdy dawno temu miałem małego fiata - coś takiego, takie "metaliczne echo", pojawiało się zawsze, kiedy np. wchodziłem w zakręt, albo ostro hamowałem, a silnik miał za mało oleju.... po chwili olej się "normował" a dźwięk ustawał DIAGNOZA - Łożysko kompresora? ---------------------------------- proszę o pomoc - i wskazanie, co mogę jeszcze "podpowiedzieć" Panom 'specjalistom" z ASO? pozdrawiam
  4. krystian78

    Nowa Zafira - 1,4 120 czy 140KM?

    Dzięki za super szybką odpowiedź. Nie mam niestety możliwości sprawdzenia auta testowego.... bo opel wyposażył wszystkie salony w Polsce w auta za 130 tys. zł (diesle w najbogatszym pakiecie). a jak z kwestią koła dwumasowego w Twoim aucie? Jakaś zmiana przyzwyczajenie w prowadzeniu auta? skoro auto nie powinno jeździć z obrotami poniżej 1500... to rozumiem, że jazda w korkach i na osiedlach tylko na pierwszym biegu?
  5. hej rozglądam się za nową zafirą (po lifcie) - w ofercie są dwa podstawowe silniki benzynowe 1,4 120KM turbo 1,4 140KM turbo Wiem, że obydwa silniki na "downsizingu" - i nie nastawiam się na to, że taki silnik wytrzyma 10 lat. Są to silniki takie same jak w zafirze C i astrze, ale na ich temat co do zafiry C w sieci jest bardzo mało (chyba większość ludzi kupuje je wciąż w dieslu). Czy ktoś z Was ma/miał doświadczenie z tym silnikiem? Obydwa mają ten sam moment obrotowy (200Nm), różnica tylko w ilości koni. Czy ktoś może się wypowiedzieć nt. ich pracy? Obecnie mam zafirę B 1,8 140KM i wg mnie silnik jest naprawdę wystarczający (no może poza jego zapotrzebowaniem na benzynę). Czy w jakiś sposób można porównać ze sobą te trzy silniki? (wiem, że lepiej wybrać 1,4 ze 140 KM niż ten mający 120 KM... ale różnica ponad 3 tys. powoduje, iż zastanawiam się, czy nie wybrać słabszego i w zamian n. doposażyć auto w kamerę cofania?
  6. krystian78

    Zafira 1,8 - duże spalanie auta w mieście

    Hej. Dla wszystkich, którzy byli zainteresowani wątkiem.. po kilku miesiącach użytkowania Zafci spalanie się troszkę unormowało. W jeździe tylko w mieście komputer pokazuje 12,0- 12,4 (ale zawyża). Rzeczywiste odczyty przy tankowaniu są o ok. 0,6 - 0,7 l mniejsze (średnia prędkość na kompie ok 23-25 km/h). Tak więc pali mi niecałe 12 l /100km - w stosunku do pierwszych tygodni zdecydowanie mniej, ale i tak nie udało mi się zejść poniżej 10l, jak to wskazują inni użytkownicy. no cóż...... pozostało lać i jechać
  7. krystian78

    Zafira 1,8 - duże spalanie auta w mieście

    Dzięki za aktywność. Ja jak na razie jeźdzę i obserwuję moje autko. Mam nadzieję, iż "dotrze" się i spalanie spadnie.
  8. krystian78

    Zafira 1,8 - duże spalanie auta w mieście

    Proszę o przeczytanie początku ... wszystko jest opisane w miarę dokładnie.
  9. krystian78

    Zafira 1,8 - duże spalanie auta w mieście

    To wiem - zresztą napisałem to w pierwszym poście..... za każdym razem wynik z komputera konfrontuje z wynikiem przy dystrybutorze (komp zawyża o ok. 0,7-08 l.) Chodzi mi jednak o to, że pojawiła się średnia 16,2 .... i to już wg mnie jest DUŻO... jak to robisz, jaką masz średnią prędkość? jaka to jest jazda przez miasto? (korki, skrzyżowania, długość trasy....) ja nie mogę zejść poniżej 14L (realnie, wg tego co leję na stacji).
  10. krystian78

    Zafira 1,8 - duże spalanie auta w mieście

    Dzięki za odpowiedzi - sprawdzę faktycznie te "gorące koła" A to co wczoraj zobaczyłem na wyświetlaczu. Normalnie Witki opadają
  11. Cześć Od prawie 3 miesięcy posiadam zafirkę 1,8 140 KM. Choć długu szukałem odpowiedniego diesla, w końcu wybrałem benzynę (jazda głównie w mieście + kilka wypadów "wczasowych" w ciągu roku). Generalnie jestem zadowolony z tego wyboru.... gdyby nie spalanie auta w mieście. Według komputera spalanie średnie (w cylku tylko miasto) - to wartość od 14,6 do 14,8 (oczywiście troszkę zawyża) - z obserwacji własnych pod dystrybutorem wychodzi mi troszkę mniej - około 14L. Analizując zakup liczyłem się raczej z wartościami mniejszymi. Na różnych forach (w tym Waszym), a także na stronach z raportami spalania nie znalazłem raczej wartości wyższych niż 10-11. Co może być przyczyną takiego dużego spalania? Warunki jazdy: - samochód ma przebieg ok. 3500 km, - dom - praca (ok. 8 km) - po drodze zatrzymania na "wyrzucenie" dzieci - - trasa - (droga do centrum miasta) - troszkę na miejskich drogach dwupasmowych, troszkę na jednopasmowych (wg znaków max. 50km/h), - kilka skrzyżowań ze światłami (czasami trafiam na czerwone - jednak zazwyczaj wyjeżdzam ze skrzyżowania na pierwszym zielonym). - korki miejskie raczej ograniczone, - w drodze powrotnej kawałkiem drogi z jazdą nawet do 70km/h (V bieg), - średnia prędkość wg komputera 20-21 km/h - styl jazdy wydaje mi się raczej normalny... biegi zmieniam przy 2400-2500. Staram się również nie jeździć na obrotach mniej niż 1500-1700 (ale jednocześnie nie piłuję autka). - Auto podczas każdego dłuższego postoju jest wyłączane. - Klima działa na ok. 50 procent drogi. Auto sprawdzone w ASO (żadnych błędów). Panowie z ASO przegonili auto (prawdopodobnie poza miastem) - średnia prędkość 49km/h, spalanie 6,5 Poprzednie auto (meriva) na tej samej trasie paliło 8-8,5. Co robię nie tak? Co mogę sprawdzić? Co wyeliminować? Jak jeździć Zafirą, żeby nie paliła tak dużo? pozdrawiam
  12. krystian78

    ZAKUP ZAFIRY - pytanie dot. silnika 1,8 - 140 i 120 KM

    Hej. Odświeżam temat. Czy ktoś zna slnik 1,8 120KM? Czy ma zmienne fazy rozrządu? A może ktoś coś wie nt. spalania w stosunku do 1,8 140KM? Ponoć (informacja z jednego salonu Opla) - silnik 120KM, w przeciwieństwie do 140KM, nie ma faz zmiennych. Dla mnie jest to ważna informacja - bo wybierając 120 KM pozbyłbym się jednego z problemów silnika 140 KM (oczywiście pod warunkiem, że silnik 120KM rzeczywiscie nie ma zmiennych faz). Moje pytanie dotyczące porównania silników wynika też z faktu, że autem 140KM miałem mozliwość odbyć jazdę testową. 120KM niestety nie prowadziłem. pozdrawiam Edytowałem i scaliłem dwa posty a zbędna część dyskusji powędrowała do kosza - proszę o konkretne odpowiedzi. bad
  13. krystian78

    ZAKUP ZAFIRY - pytanie dot. silnika 1,8 - 140 i 120 KM

    Czy nikt z obecnych na forum nic nie wie na temat tych dwóch silników?
  14. krystian78

    ZAKUP ZAFIRY - pytanie dot. silnika 1,8 - 140 i 120 KM

    Po kilku odpowiedziach typu - NIE MA. Wyraźnie napisałem że chodzi mi o samochód NOWY (!) - post 5 A skoro część użytkowników tego forum - pisze chyba tylko, żeby pisać (i nie spradza dokładnie o czym jest temat) - no to nie moja wina. Wyraźnie napisałem że chodzi mi o samochód NOWY (!) - post 5 więc chyba tym wpisem wyjaśniłem, co chę kupić! W każdym razie - moim celem jest się dowiedzieć co to jest za silnik, a nie bawić się czy zafira B to famili czy też B. A na tym forum proszę o radę dotyczącą silnika, a nie typu - "Nie ma takiego"
  15. krystian78

    ZAKUP ZAFIRY - pytanie dot. silnika 1,8 - 140 i 120 KM

    a proszę: oerty dielerów - http://otomoto.pl/opel-zafira-family-1-8-okazja-C34107106.html - http://otomoto.pl/opel-zafira-C34107486.html i najawzniejsze: oficjalny cennik ze strony opla http://www.opel.pl/content/dam/Opel/Europe/poland/hq/pl/14_Local_Assets/pricelist/PR_14_MY_14/zafira_f/cennik_zafira_family_rp14_14B_01.pdf tak jak pisałem... auto 140 konne widziałem i jeździłem nim. Pytam, czy ktos wie coś na temat 120 KM? ma taki sam moment obrotowy.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.