Skocz do zawartości

rafalgrzegorz

Administrator
  • Liczba zawartości

    10153
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    101

Ostatnia wygrana rafalgrzegorz w dniu 12 Wrzesień

Użytkownicy przyznają rafalgrzegorz punkty reputacji!

Reputacja

298

O rafalgrzegorz

  • Tytuł
    Rafał

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    ok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model
    Opel Sintra
  • Inna marka
    Opel Zafira Z18XE
  • Silnik
    X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie
    VAN "LUNA"
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

13719 wyświetleń profilu
  1. W sintrze mam za nagrzewnicą, w Zośce równolegle ale reduktor ma zredukowany przelot czyli i tak więcej przepływa do nagrzewnicy, nie czuję mniejszego ogrzewania.
  2. Wariat - kolega pisze że bęben jest cały zardzewiały i trze o tarcze kotwiczną - dlatego tak doradzałem - chciał wymieniać bębny.
  3. Ja pytam o filtr p/pyłkowy (kabinowy). Ale skoro nowy - to trzeba by było sprawdzić czy coś nie wpadło do kanału, spróbować wyciągnąć silnik i samemu się przekonać. Poniżej masz link który może być pomocny. https://opel.7zap.com/pl/car/p12/c/6/26-1/
  4. Kolego to jest tylko ruda - szczotka druciana, przecinak itp. Obstukać delikatnie i wyczyścić druciakiem, później można przedmuchać sprężonym powietrzem. Tam ma być niewielka szczelina by pył i brud mógł się wydostawać. Ja tak to widzę.
  5. Te blaszane tarcze nazywają się tarcze kotwiczne szczęk. Może zanim wymienisz bębny (jeżeli są dobre wymiary) wystarczy je wyczyścić z rudej.
  6. Chyba przód i tył są takie same, w katalogu części brak w wykazie tylnego odpowietrznika. https://opel.7zap.com/pl/car/apv/j/0/15-0/ Jest tylko przedni (nr 9) - https://opel.7zap.com/pl/car/apv/j/0/12-0/#9 Jak nie potrzebujesz tego na zapalenie płuc to spróbuję poszukać w sobotę bo mam kompletne zaciski.
  7. Sam sobie sprawdź - https://opel.7zap.com/pl/car/s93/q/9/ A po nr VIN - możesz tam sprawdzić z jakim radiem twoje autko wyjechało z fabryki.
  8. To pozostało płukać samą nagrzewnice. Najczęściej wlot do nagrzewnicy jest na dolnym króćcu - ma to pomóc odpowietrzeniu układu. Czyli bliżej głowicy dolny przewód - wlot, bliżej pompy wody - wylot. Ja bym spróbował jednak płukać samą nagrzewnice. Ja płukałem w Sintrze bez kanału - układ bez zaworu - wypinałem wlot przy silniku i łącznik przed reduktorem do niego przewód z kranu i wlot do wiadra, leciało trochę błota. Później układ zalany wodą DEMI i przez tydzień tak jeździłem 2x wymieniałem wodę demi w układzie i dopiero zalane płynem. Zasilanie reduktora mam za nagrzewnicą - czyli głowica, nagrzewnica, reduktor, kolektor chłodnicy olejowej, pompa wody - silnik X22XE.
  9. A ja piszę o płukaniu samej nagrzewnicy - bez układu chłodzenia. Ciśnienie i przepływ płynów w układach zamkniętych. Kolego średnica króćca nagrzewnicy jest sporo mniejsza niż reszty układu, to dlatego trudno ją wypłukać. Dlatego pisałem o wypięciu jej z obiegu. O wadliwych (szajsowych) termostatach i spadających wirnikach pomp wody też jest sporo opisane na forum. I jeszcze jedna rzecz - niektórzy "mechanicy" ładują silikon zamiast nowych uszczelek co też może się przyczynić do zapchania układu chłodzenia - a zwłaszcza nagrzewnicy. A jeszcze jedno - rozumiem że autor tematu jest pewny że autko nie ma zaworu nagrzewnicy a klapy ciepło - zimno pracują prawidłowo.
  10. Może to będzie pomocne - https://www.auto-krak.pl/opel-silniki/opel-2-0-dtl-dth/kody-bledow-dtc-dla-pompy-psg-16-2-0-dti-2-2-dti-2-2tid-w-oplach-i-saabie/
  11. Ja bym sprawdził samą nagrzewnicę. Wypiąć z układu i próbować płukać od tyłu choćby wodą z kranu - nie za wysokim ciśnieniem bo jednak nagrzewnica jest dość delikatnym urządzeniem. Jak jest jakiś zator w nagrzewnicy to płókając cały układ chłodzenia i tak jej nie przebijesz, potrafi się dość mocno zaczopować.
  12. Twoje auto i twoja kaska - więc i wybór należy do ciebie. Ale myślę że lepiej usunąć teraz przyczynę niż za chwilę robić z motorkiem. Bo skutkiem może być problem z układem rozrządu (zawory), czy nawet wypalone tłoki.
  13. Myślę że bez sprawdzenia się nie obejdzie. Wirtualnie można tylko zgadywać.
  14. Może to będzie pomocne - https://opel.7zap.com/pl/car/ A tak w gwoli wyjaśnienia - myślę że powinieneś zapoznać się z regulaminem tego forum by móc się tu sprawnie poruszać - Twoje pytania w sumie nie dotyczą silnika tylko głównie nadwozia i elektryki - jest taki dział w twoim modelu autka gdzie ten temat przenoszę.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.