Skocz do zawartości

rafalgrzegorz

Administrator
  • Liczba zawartości

    10334
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    107

Ostatnia wygrana rafalgrzegorz w dniu 18 Styczeń

Użytkownicy przyznają rafalgrzegorz punkty reputacji!

Reputacja

309

O rafalgrzegorz

  • Tytuł
    Rafał

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    ok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model
    Opel Sintra
  • Inna marka
    Opel Zafira Z18XE
  • Silnik
    X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie
    VAN "LUNA"
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

14013 wyświetleń profilu
  1. Człowieku co ty piszesz i co porównujesz - W124 na łańcuchu robił 1000000km - ale wtedy budowało się inaczej samochody.
  2. Tak się dzieje jak jest problem z masami, od tego bym zaczął. Bezpieczniki masz w kokpicie po prawej stronie - trzeba otworzyć drzwi prawe przednie (zaślepka). Z tego co piszesz to mam podejrzenie że może być problem z wiązką kokpitu - możliwe że są tam braki izolacji. Na 5 biegu bezpiecznik automatyczny (49 w kabinie) bardzo szybko wyłączy ci wiatrak, potem trzeba dość długo czekać zanim ponownie pojawi się napięcie. Prześlij adres mejlowy to dostaniesz schematy i rozmieszczenie kabli i złączy. Są po niemiecku ale dasz radę.
  3. Wpisz sobie nr VIN - tutaj i sprawdź jaką ci skrzynie zamontowali - https://opel.7zap.com/pl/car/
  4. A sprawdzałeś czujnik wałka rozrządu i jego kable - u mnie tak się działo jak jeden z przewodów był całkowicie przerwany a drugi z trzech czasem łączył czasem miał przerwę (utlenione w izolacji). Odpalał ładnie, ale ciężko wchodził na obroty, strzelał i nierówno pracował.
  5. Archeolog się trafił. Kolego post ma 3,5roku, Pewnie wymienił kostkę u mechanika albo sprzedał autko.
  6. Nie do końca choćby Z22SE, 2,0 turbo też - na łańcuchu czy diesle.
  7. Oj chyba nie jest to ta sama kostka co w "A G" - 90505912 nr części. O ile dobrze pamiętam Vectra B i Corsa B - z Asty były w niektórych F - ach i Omedze B. A i jak Viki B to i Calibra. Astra G ma trochę inne ustawienie tatuśków dlatego immo nie działa.
  8. Jeszcze to może być pomocne - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2974253.html Już wcześniej pisałem że te baryłki w środku nie są jednakowe. A tu jeszcze jedna fotka - strzałka gdzie włożyć śrubokręt żeby wiązkę odpiąć od kostki.
  9. No to tak - można tak zrobić ale chyba pomyliłeś wałki nie są takie same (tym bardziej z zamiennika). Myślę że najlepiej będzie jak kupisz gdzieś używkę i przełożysz da się na pewno ja to u siebie robiłem 2 razy ale trzeba sobie zrobić z drutu śrubokręt żeby odkręcić blokadę. Używka jest dużo lepsza niż zamiennik - mi odcinało na ułamek sekundy zapłon, przestawiała się centralka LPG, kasowały się nastawy ECU, zawieszało się radio. Jak wymienić kostkę i wkład najlepiej podejrzeć na You tube Corsa b i astra f(ale nie wszystkie mają takie same kostki jak i "A G"). Jest trochę filmików Kostka trzyma się na 1 kołku stałym i śrubce która jest utopiona w obudowie stacyjki - trzeba zdjąć manetkę od kierunków żeby je odkręcić (podobnie jest też w Viki B ). Zresztą sam luknij na filmik od ok 22minuty - Gość odkręca kostkę stacyjki. O czym jeszcze trzeba pamiętać - zdejmujemy przewody od wiązki do kostki - wyjdą tylko w jednej pozycji kluczyka, nie trzeba odkręcać kiery i reszty - jest ciężko ale dasz radę, Ja to robiłem raz pod blokiem cienki śrubokręt zrobiony z elektrody zakrzywiony na końcu (śrubki /kołka też całego nie wykręcałem). Wkładki nie wyciągałem (chociaż jest łatwiej - tak jak na filmie) kostka się w końcu poddała od dołu ją podważyłem i wyszła cała. Wcześniej mi się rozsypała gdy zdejmowałem wiązkę do kostki. A tu masz ori kostkę nawet z wiązką - https://allegro.pl/oferta/opel-sintra-kostka-stacyjki-7190539276 W obudowie konektorów żeńskich wiązki jest wycięcie gdzie wkładasz śrubokręt żeby zluzować zaczep (ale można to zrobić tylko w jednej pozycji kluczyka). Na fotce poniżej masz strzałką zaznaczone co trzeba nacisnąć.
  10. I właśnie przy rozruchu najczęściej lubi przeskoczyć. Też podejrzewam że winny może być napinacz jak na tym filmiku (za bardzo się cofał po zgaszeniu silnika). Ale zgodzę się z tobą - Twoje autko, Twoja sprawa, Twoja kaska. Tylko nie rozumiem po co zakładałeś temat jak nie chcesz z tym nic robić. Ja bym przynajmniej zrobił: pomiar ciśnienia oleju, płukankę silnika i przeszedł na Valvoline. Ale to ja tak bym zrobił.
  11. Dziwne - ale mnie to trochę przypomina przedmuch na wydechu - dziwne bo ujawnia się na ciepłym. Adaś osprzęt jest z prawej strony, a to daje ogólnie dość mocno, może być łożysko oporowe sprzęgła ale nie musi - dlatego Grześ pisał o stetoskopie.
  12. Kolego ty jako weteran na tym forum powinieneś zacząć od katalogu opla. https://opel.7zap.com/pl/car/ Tam sobie możesz sprawdzić czy taka opcja była, a jeśli tak to co potrzebujesz innego niż masz na autku.
  13. Kolego ale właśnie od ciśnienia oleju zależy praca napinacza. Sam nie robisz tylko jeździsz do mechanika i teraz tylko pytanie czy mechanik montując rozrząd założył to za co zapłaciłeś, zrobił to tak jak ma być? Resztę już Adam napisał.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.