Skocz do zawartości

synchiushyn

Użytkownik
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O synchiushyn

  • Urodziny 20.01.1980

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    NE
  • Model
    Opel Signum
  • Silnik
    1.9 150 KM
  • Nadwozie
    HATCHBACK
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Witam szanownych forumowiczów a w szczególności Moderatorów. Przeszukałem forum i nic na ten temat nie znalazłem. Problem polega na tym, że po podłączeniu pod OP-COM i sprawdzeniu obecności sterowników wszystkie sterowniki są „Obecne” poza sterownikiem „ECC klimatyzacja”, a w kolumnie „Stan” pokazuje komunikat „Brak komunikacji”. Po wejściu w sterownik nie ma możliwości podglądu bloków pomiarowych, pomiarów czy programowania, itp. Natomiast po wejściu w moduł „SAC automatyczna regulacja klimatyzacji ACC” i w bloki pomiarowe pokazuje wszystkie parametry klimy. Nadmieniam, że klimatyzacja działa normalnie tzn. załącza się sprężarka, pokazuje ciśnienie w układzie, temperaturę w nawiewach, nastawy pokręteł, itp. Proszę o podpowiedzi w czym może być problem. Pozdrawiam.
  2. synchiushyn

    Sprzęgło czasami bardzo nisko bierze

    Witam. Z opisu problemu kolegi ja wnioskuję, że problem może polegać w płynie hamulcowym. Płyn jest higroskopijny przez co łatwo wchłania wodę. Często zapominamy o tym, że należy go wymienić w całym układzie. Nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym. Innym powodem może być zapowietrzony układ wspomagania sprzęgła po wymianie wspomnianej pompy. Wystarczy mały bąbelek powietrza. Kolego daj znać jak rozwiązałem problem Pozdrawiam.
  3. OK. Dziękuję za odpowiedz. Kończę sub-temat.
  4. Witam. Pytam się, ponieważ odkąd mam Signum tj. od 6 lat nie miałem takich objawów. Wszyscy piszą o tym wypalaniu filtra DPF, a u mnie nic. Nie zauważyłem aby auto zachowywało tak jak wyżej opisałeś. Kolego Kicaj powiedz mi czy podczas wypalania świeci się jakaś kontrolka na desce rozdzielczej? Pozdrawiam.
  5. synchiushyn

    1.9 cdti 150km temperatura

    Czy te same objawy były przed wymianą płynu chłodzącego?
  6. synchiushyn

    Drganie silnika na wolnych obrotach

    Proponuję zaciągnąć rękawy, podnieść maskę i zaglądnąć do czeluści. Popatrzeć, poobserwować, sprawdzić i wyciągnąć wnioski. Robisz sam albo oddajesz do zaufanego mechanika. No chyba, że chcesz zrobić sobie remont generalny samochodu to koledzy z forum na pewno coś podpowiedzą. Opisz dokładnie objawy Twojej usterki i pochwal się na forum czy udało Ci się to usprawnić.
  7. Mój po jeździe na 6-tym biegu przez cały dzień to tyle nie pali. Rano wstaję to jeszcze kanister paliwa przy nim stoi. Kolego to jest normalne, że na wyższych biegach silnik zużyje więcej paliwa. Nigdzie nie napisali, że czym wyższy bieg i prędkość to mniej pali. Najbardziej ekonomiczne zużycie jest przy około 90-110 km/h na 5-tym biegu, bez tempomatu oczywiście, bez zbędnego hamowania i przyspieszania bez sensu. Tak jest u mnie i ostatnio wykręciłem średnie zużycie na trasie 800 km, 5,5-6,00 L/100km. Kolega mi zdradzi tajemnicę w jaki łatwy sposób można stwierdzić, że wypala się filtr DPF?
  8. Witam. Widzę, że nikt nie odpowiedział na ten problem. Co prawda takiego nie miałem. Myślę, że to nie jest usterka. Sprawdź, czy na drugim komplecie kluczyków dzieję się to samo. Proponuję sprawdzić zaprogramowanie kluczyka. Informacje na ten temat są na YT. Myślę, że w tą stronę trzeba uderzyć. Jeżeli uporałeś się z tym problemem daj znać. Pozdrawiam.
  9. Witam. Od jakiegoś czasu zaczęły pojawiać się komunikaty na wyświetlaczu BID o przepalonych żarówkach. Komunikaty pojawiały się na przemian np.: komunikat o przepalonej żarówce światła mijania tylnego, światła cofania, światła stopu itp. Komputer zwariował. Nie mógł się zdecydować, która to żarówka się przepaliła. Zacząłem drążyć temat tym bardziej, że żarówki były sprawne. Okazało się, że trzeba wyciągnąć wkład lampy tylnej i oczyścić styki wkładu lampy oraz styki żarówek Proponuję wyciągnąć wszystkie żarówki i oczyścić za pomocą papieru ściernego. Na stykach pojawił się ciemny (grafitowy) nalot, który izolował złącze. Komputer myślał, że żarówka się przepaliła. Proponuję przy okazji oczyścić w ten sam sposób styki do kostki elektrycznej. Zapomniałem dopisać, że ten ciemny (grafitowy) nalot izoluje złącze, zwiększa się opór i styki się rozgrzewają do tego stopnia, że topi się plastik i nadpalają się styki. U mnie właśnie tak się stało i dlatego chcę Was przed tym uprzedzić. Więc ruszcie tyłki i do roboty. Udanej zabawy. Łatwe do zapamiętania. W tylnych lampach wszystkie żarówki są tego samego typu P21W (czyli o napięciu 12Volt i mocy 21Waat). Wyjątkiem jest tylko kierunkowskaz gdzie występuje ten sam typ żarówki tylko, że pomarańczowa z oznaczeniem PY21W. Jeżeli włożycie białą zamiast pomarańczowej to nic wielkiego się nie stanie. Pamiętać należy tylko aby z dwóch stron były te same, bo odcień pomarańczowego będzie inny. Pozdrawiam.
  10. Witam. Miałem taki sam problem. Opisałem to na innym forum motoryzacyjnym. Wklejam tekst. Po załączeniu przycisku grzeje prawe lusterko i tylna szyba. Lewe jest zimne. Mam składane podgrzewane lusterka, a lewe dodatkowo fotochromatyczne. Wszystko działa bez zarzutu, tylko jest problem z podgrzaniem. Oczywiście przed napisaniem na forum sprawdziłem temat. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Zdemontowałem wkład lusterka. Oczyściłem styki. Jest przejście na „macie grzejnej”, pokazuje jakąś oporność. Na kabelkach zasilających matę jest bardzo małe napięcie. Więc kabelki nie są przetarte itp. Zastanawia mnie te małe napięcie. Dlaczego jest takie małe? Jeżeli ktoś z forumowiczów miał identyczny przypadek, proszę o podzielenie się doświadczeniem. Pozdrawiam. AKTUALIZACJA Witam. Dziękuję za poradę i sugestię. Kupiłem nowy wkład lusterka i go wymieniłem. Po podłączeniu go do instalacji, sytuacja się nie zmieniła. Zostawiłem auto na noc z odłączonym akumulatorem. Rano auto mnie miło zaskoczyło. Lusterko zaczęło działać. Konkluzja jest taka: po usterce wkładu komputer odciął zasilanie na obwodzie podgrzewania lewego lusterka. Pozostawił tylko niewielkie napięcie, o którym pisałem wyżej. Po to, aby komputer pokładowy mógł zdiagnozować czy usterka nadal istnieje. Po włożeniu nowego wkładu sytuacja się nie zmieniła, bo ciągle istniał w komputerze błąd. Po odłączeniu akumulatora i odczekaniu błąd się zresetował. Po podłączeniu akumulatora i sprawdzeniu czy działa komputer nie stwierdził usterki i odblokował układ. Temat uważam za zakończony. Drodzy forumowicze jakbyście mieli taki sam problem, to informacje w tym wątku na pewno Wam się przydadzą. Miłego majsterkowania. Pozdrawiam. Jeszcze mogą być zaśniedziałe styki. Przed wymianą wkładu lusterka spróbuj jeszcze oczyścić dwa styki zasilające matę grzejną na odwrocie wkładu . Podłącz ją. Odłącz akumulator i zostaw na noc. Rano sprawdź czy będzie działało. Nie zapomnij podłączyć akumulatora. :-) Powyższy opis dotyczy oczywiście Opla Signum.
  11. synchiushyn

    Spalona świeca żarowa

    Witam. Napisałem ten temat po to, aby nie naciągać innych użytkowników tego modelu auta na niepotrzebne koszty w warsztatach samochodowych. Duża cześć użytkowników samochodów nie zna się na mechanice. Wie tylko gdzie jest przód i tył. Gdzie wlać paliwo. I dolać płyn do spryskiwaczy. Choć i z tym mają problem. Wiec oddają samochody do mechaników, a ci ich naciągają. Opisany przez mnie temat nie jest trudny do wykonania we własnym zakresie. Czytając niektóre wpisy o podobnej problematyce można wywnioskować, że najlepiej oddać samochód na złom i kupić nowy. Teorie niektórych użytkowników są zaczerpnięte z „czarnej dziury”. Ja opisałem swój problem, opisałem dokładnie objawy i ustaliłem konkretnie co jest niesprawne. Więc jak ktoś nie potrafi zrobić to sam jedzie do mechanika i mówi „wymień mi panie świece żarowe”. I mechanik wie, że nie ma do czynienia z laikiem. Pozdrawiam, a szczególnie moderatora.
  12. synchiushyn

    poziom płynu spryskiwacza

    Witam. I jak skonczyla się Twoja przygoda z poziomem płynu spryskiwacza? Od kilku dni mam ten sam problem. Pomomo uzupełnienia płynu w zbiorniczku nadal wyswietla się komunikat na panelu, że jest niski poziom płynu. Pozdrawiam.
  13. Witam. Chciałbym podzielić się wiedzą nt spalonej świecy żarowej. Sprawa świeża bo wczoraj ją zrobiłem. Opiszę objawy. Od jakiegoś czasu świeciła mi się kontrolka "autko z kluczykiem". Zacząłem ją obserwować i zauważyłem, że zaświeca się tylko w określonym przedziale czasowym (po około 5 min od uruchomienia zimnego silnika gasła). Czasami po uruchomieniu zimnego silnika lekko szarpnęło nim. Natomiast po uruchomieniu ciepłego silnika kontrolka "autko z kluczykiem" nie zapalała się. Okazała się prosta sprawa. Przepalona świeca żarowa (w moim przypadku 2-ego cylindra). Więc Koleżanki i Koledzy jak macie podobne objawy to na pewno świeca żarowa. Pozdrawiam.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.