Skocz do zawartości

challenger

Forumowicz
  • Zawartość

    128
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O challenger

  1. challenger

    1.6 52kW 8V X16SZ Nierówna praca silnika

    Podepnę się do tematu. Moim problemem jest nierównomierna praca silnika, Nie jest to typowe falowanie, ale raczej drobne niecykliczne przyspieszenie albo zwolnienie silnika, słabsze nawet od tego chwilowego wachnięcia obrotów, które towarzyszy włączeniu jakiegoś odbiornika elektrycznego(gdybym miał to określić, powiedziałbym że jest to zmiana o nie więcej niż +/- 50 obr/min.). Nie jest to też nic, co miałoby związek z pracą na 3 cylindrach - najprościej to chyba określić tak, że auto nie pracuje jak przysłowiowy zegarek - silnik nie biegnie jednym tempem, tylko co jakiś czas delikatnie przyspiesza lub zwalnia. Nie jest to jakiś bardzo uciążliwy problem- podejrzewam że gdybym się wybrał do jakiegoś mechanika to stwierdziłby że nie ma problemu- ale dla kogoś o wyższej wrażliwości technicznej może być już trochę denerwujące Chciałbym po prostu wiedzieć, czy to jest normalny objaw silnika auta 20-letniego, czy też może ktoś miał podobny problem i w jakiś sposób się z nim uporał. Problem powtarzalny na gazie i benzynie, z tym że nie wiem czy dobry trop, bo prawdopodobnie mam trochę zapieczony wtryskiwacz od benzyny. Silnik X16SZ, prawdopodobny przebieg około 250 tys. km, w tym 70 na gazie, stan generalnie dobry na swój wiek, pali na dotyk, ciągle jeździ na Mobilu 5W50 i na 1000 km bierze około 250 ml tego oleju, kable bez przebić, świece zmieniane w zeszłym roku, robiona uszczelka pod głowicą i przy tej okazji też sprawdzana szczelność zaworowa, było ok. Silniki krokowe gazu i benzyny wyczyszczony, przepustnica też czysta.
  2. Wiem że nie ma co oczekiwać kultury pracy tego silnika, tyle że te odgłosy są dosyć niepokojące. nie brzmi to jak klepanie szklanek czy wtryskow, tylko wlasnie jakby panewka. Pytanie czy takie dźwięki mogą pochodzić z rozrządu.
  3. Ja się podepnę pod ten temat. Problem dotyczy agili 1.0. Po odpaleniu silnika oprocz opisywanego wciąż terkotania które zanika po rozgrzaniu silnika słychać z dołu silnika postukiwania, po rozgrzaniu są one cichsze, ale wciąż je słychać. Problem zanika przy wyższych obrotach. Zastanawiam się, czy źródłem tych hałasów może być rozrząd, czy też może któraś panewka, przy czym auto ma 130 000 udokumentowanego przebiegu, silnik odpala na cyk, nie pali oleju, analiza spalin także wyszła pozytywnie, więc raczej obstawiam rozrząd. Czy miał ktoś podobny przypadek? Czy w każdej agili 1.0 był łańcuszek rozrządu? I czy jeśli to rozrząd byłby źródłem hałasu, to trzeba się tym przejmować, czy można tak jeździć? I ostatnie pytanie: czy był tylko jeden typ silnika 1.0 w agili, jeśli tak to jakie jest jego oznaczenie?
  4. challenger

    Czyszczenie hydropopychaczy

    mam takie pytanie: podczas czysczenia szklanek zauważyłem, że w jednych ten "cycek" na górze kompensatora chodzi luźno, a w innych jest zablokowany. czy ma to jakiś wpływ na działanie szklanki?
  5. challenger

    Coś ze skrzynią biegów ? Sprzęgłem ?

    sluchaj, takie pytania to do najstarszych górali to częsty objaw że nie wszystkie biegi można wrzucić, czasem jest to sprawa regulacji i to może pomóc, ale jeżeli wrzucasz bieg, puszczasz sprzęglo a nie jedziesz, to wg mnie nic tylko jechać do jakiegoś majstra i wypytać go o kosztorys, podejrzewam że nic mądrzejszego niż sprzęglo nie wymysli. Zwlaszcza że skrzynie biegów w kadettach są malo awaryjne - ja osobiście nie spotkalem się z padniętym w/w podzespolem
  6. challenger

    Coś ze skrzynią biegów ? Sprzęgłem ?

    mnie to wyglada na koniec sprzęgla - prawdopodobnie do wymiany tarcza, docisk i lożysko.
  7. Mialem ten sam problem, przewertuj sobie mój temat, może Ci pomoze http://forum.opel24.com/wyskakujacy-cylinderek-hamulcowy-vt41365.htm u mnie problemem byly szczeki hamulcowe - za pierwszym razem szczęka miala ubytek elementu ciernego, a za drugim miala zly rozstaw otworow na sprezyne dolna i byla ona luzna. Ewentualnie jak juz wcześniej ktoś zauważyl, zużyty beben moze powodowac zbytnie rozchodzenie się szczęk. Wniosek z tego jest taki, że co jak co ale szczęki warto kupić porządne, a nie od jakiegoś rzemieślnika
  8. Ale z gsi zwyklego czy bertone? bo od bertone podejda tylko do sedana
  9. Prześledź sobie ten temat: http://forum.opel24.com/ogrzewanie-tylnej-szyby-vt23353.htm
  10. challenger

    papiery od gazu lpg

    no ja też Cie rozumiem bo bylem w tej samej sytuacji, ale to niczego nie zmienia, musisz postąpic tak jak napisaliśmy, innej opcji chyba nie ma
  11. challenger

    papiery od gazu lpg

    musisz pojechać na jakiś konkretniejsząy punkt obslugi gazu , spiszą numer ze zbiornika i sciagna ten papier od producenta. Ja zaplacilem za to 9 dych w nagazie w Lodzi na 1 maja, nie mam pojecia czy gdzieś blizej w Twoich okolicach to zalatwisz. A tak na marginesie to na niektórych stacjach przymykają oko na ten papier
  12. challenger

    Remont czy nowy silnik

    Przerzucenie silnika z gsi to ciężka robota, bo to konstrukcyjnie zupelnie różne silniki (poczytaj na forum o swapach na 2.0 - tak na szybko to do wymiany komputer, wiązka, pompa paliwa, kombinowanie z belką żeby chlodnica weszla, skrzynia wraz z pólosiami, macphersony, przy tej mocy przydaloby się także usztywnić zawieszenie i wzmocnić hamulce, pewnie cos jescze). Generalnie bardziej oplaca się zmieniać silnik niż remontować, zwlaszcza że silnik ten byl w corsach, kadettach, astrach i vectrach, ale w Twoim przypadku, jeżeli przebieg rzeczywiście ma 94 tys km moze warto zastanowić się nad remontem- z tego co mówisz mi to wygląda na uszkodzone pierścienie na cylindrze, na którym zalewa świecę olejem. Najlepiej na początek pomierzyć kompresję - jeżeli tylko na tym jednym cylindrze wyjdzie za niska, to może oplaci się go wyremontować
  13. podjedź na jakąś stację na pomiar kompresji to będziesz wiedzial czy silnik jest do remontu, lub prędzej wymiany , 1.4 to częste i tanie silniki, więc jeśli już taniej będzie podmienić. Wcześniej możesz spróbować wyczyścić odmę(to ten gumowy przewód idący od pokrywy zaznaczonej na czerwono do pokrywy monowtrysku, czyli tego czarnego plastiku), ale wątpie czy to pomoże. A na przyszlość nadmiar oleju najlepiej jest odsysać strzykawką przez otwór bagnetu.
  14. jesli dwie grzeją to znaczy że albo cala reszta jest poprzerywana, albo jest przerwa na tych grubych paskach lączących ścieżek. Sprawdź wg uznania pod światlo albo omomierzem
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.