Skocz do zawartości

tremens

Użytkownik
  • Zawartość

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O tremens

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Głogów
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 CDTI ECOTEC 150KM
  • Nadwozie
    kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Witam , wracając do mojego problemu z opadającym pedałem sprzęgła muszę wszystkich wymieniających koła dwumasowe z kompletnym sprzęgłem ostrzec aby nigdy nie nie stosowali zamienników orginalnych częsci.Ja wymieniłem koło i sprzęgło na nowe firmy LUK .Wysprzęglik zaś wcisnęli mi w sklepie firmy Samko , mówiąc że to nie żadna chińszczyzna tylko porządny włoski producent.Nigdy więcej nie kupię żadnej części tej firmy.Musiałem kupić drugi wysprzęglik LUK i problem znikł.Tak problem znikł tylko że musiałem jeszcze raz płacić za demontaż skrzyni biegów co jak wiemy dużo kosztuje.
  2. Witam , mam problem z opadającym pedałem sprzęgła po wymianie koła dwumasowego (GM - LUK nowe) , kompletnego sprzęgła ( nowe LUK) i wysprzęglika (nowy SAMKO - Italy) i oringu na wale.Po rozgrzaniu silnika pedał opada mi co jakiś czas do połowy i czasami muszę wręcz go stopą podnosić.Myślałem że powodem jest zapowietrzony układ sprzęgła lecz po odpowietrzeniu dobrze było tylko dwa dni.Mój wspaniało myślny mechanik stwierdził , że kupiłem zły ( za tani wysprzęglik 350 zł) bo mogłem przecież oryginalny za 500-600 zł!Nie chce mi się wierzyć bo przecież jest jeszcze pompka sprzęgła o której nic nie wspomniał , ale dlaczego zaraz po wymianie padła?Proszę o poradę bo już nie wiem co robić , dziękuję.
  3. tremens

    Silnik słaby na niskich obrotach

    Witam dziękuję za precyzyjne wskazówki.Jestem z Głogowa (dolnyśląsk) , Meriva jest z 2004 roku.Mój znajomy mechanik ponoć jeździł autem z podpiętym komputerem ( wielokrotnie) i nie został wyświetlony żaden błąd (awaria).Tak do końca niechce mi się w to wierzyć ,bo ostatnio ma dużo samochodów do naprawy.Proszę o jakiś namiar do dobrego mechanika w okolicach Głogowa.
  4. Witam , jeżdże Merivą z silnikiem diesla ISUZU 1,7 74Kw od prawie dwóch lat .Ostatnio bardzo osłabł mi silnik poniżej dwóch tysięcy obrotów.Jazda do dwóch tysięcy jest wręcz nie do zniesienia gdyż auto praktycznie nie przyspiesza tylko się toczy.Problem zwiększa sie po rozgrzaniu silnika.Po przekroczeniu dwóch tysięcy obrotów silnik jakby przebudził się i jazda przypomina sportowego bolida.Zauwarzyłem jakby zwiększone dymienie przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu.Mój mechanik rozłożył ręce (specjalizuje się w Oplach) przeczyścił zawór EGR , sprawdził przepustnicę i sprawdzał auto na komputerze podczas jazdy i nic nie wskazuje na awarię.Polecił mi jeszcze wyczyszczenie turbiny , gdyż łopatki mogą źle pracować przy jak określił zmiennej geometri.Proszę o poradę bo już mi cierpliwości brakuje.Dziękuję.
  5. Witam mam ten sam silnik i powiem wprost wszystko jest ok .Te silniki po prostu tak mają.
  6. Witam mam ten sam problem z biegami, powodem jest luz na wybieraku ( znajduje się tuż pod dźwignią zmiany biegów).Nie wiem dlaczego Niemcy odwalili taką fuchę i wybierak zrobili plastikowy , ponoć w późniejszych modelach był już stalowy.Mam jak na razie mały luz lecz czasami zmiana biegów podnosi mi ciśnienie ,gdyż zmiana biegu szczególnie na zimnym silniku przypomina jazdę jakimś ciężarowym STAREM z lat 80'.Szukanie biegów to też normalka.Poprawiłem ten problem w 20% smarując smarem kulkę i linki.Pojeżdżę jeszcze trochę , ale pewnie wymiana wybieraka mnie nie minie.Koszt regenerowanego to jakieś 200-250 zł.Nowy 800-1000 zł.
  7. tremens

    1.7 74kW 16V Z17DTH Wymiana paska rozrządu

    Witam problem z paskiem rozwiązał się po czwartej próbie.Najpierw wymieniłem pasek Dayco na Gatesa przy rolkach TNT.Niestety po wymianie żadnych zmian tzn po rozgrzaniu silnika do temperatury 70 stopni C zaczynała się głośna praca rozrządu (wyraźne wycie paska).Następny etap wymiana rolki napinającej TNT na INNA.Mała poprawa tzn. pasek wyje ale trochę ciszej lecz nadal uciążliwie.Kolejny demontaż i tu uwaga wymiana paska Gatesa na Contitecha (Continental) ,czyli rolka napinająca INNA ,rolka prowadząca TNT i pasek CONTITECH dopiero wyciszyły rozrząd.Moja dobra rada dla innych użytkowników silnika ISUZU 1,7 CDTI ( Z 17 DTH ) zakładajcie tylko rolki INNA i pasek CONTITECH-a jak nie chcecie wyjść z siebie po wymianie ,wycie silnika na wolnych obrotach było głośniejsze niż sama jego praca.Zaznaczam że mechanik który mi dokonywał wymiany to doświadczony pracownik serwisu Opla.
  8. tremens

    1.7 74kW 16V Z17DTH Wymiana paska rozrządu

    Witam pompy nie wymieniałem ,ale mój dżwięk jest inny niz ten z filmiku.Jak silnik jest zimny paska nie słychać , słyszalny jest w zakresie temperatur od 70 do 80stopni Celcjusza.Gdy silnik ma już 85 stopni znów sie prawie wycisza.
  9. Witam.Mój problem polega na tym że po wymianie paska (Gates)i rolek (TNT)słyszę wyraźne wycie z układu rozrządu.Głośna praca wzmaga się wprost proporcjonalnie do rosnącej temperatury silnika.Mój mechanik myślał że to wina paska więc wymieniłem pasek Dayco na Gates-a i nic to nie pomogło.Na pasku Dayco wył tylko na biegu jałowym , teraz na pasku Gatesa wyje cały czas.Proszę o poradę bo już nie wiem co robić.Dziękuję.
  10. tremens

    Kontrolka ciśnienia oleju silnika

    Witam na zakrętach i podczas normalnej pracy nigdy nie zapala się.
  11. Witam , jestem od niedawna posiadaczem Opla Merivy 1,7 cdti (101 km).Samochód coraz bardziej mi się podoba , lecz mam jeden niepokojący mnie problem.Chodzi o czas gaśnięcia kontrolki smarowania silnika.Rano gdy odpalam auto kontrolka gaśnie po jakiś trzech sekundach ,za nim zgaśnie słychać że silnik głośniej pracuje.Sytuacja ta powtarza się po jakimś dłuższym postoju (np.15-20min).Czytałem gdzieś na forum że te silniki tak mają ,ale gdyby nie ta głośna praca do czasu zgaśnięcia pewnie nie zwracałbym na to uwagi.Proszę o konsultację i opinie osób które mają bądź znają ten silnik czy to nie jest szkodliwe dla silnika.W silniku mam zalany olej Shell Helix Ultra Diesel 5W/40.Dziękuję.
  12. Jeżeli mogę wypowiedzieć się w temacie jaką merivę kupić to polecam 1,7 cdti.Moc taka jaką powinno mieć bezpieczne auto XXI wieku.Wyprzedzanie TIR-a [przy prędkości 100 km/godz to dla niej żaden problem , do tego te spalanie to wręcz bajka jak na dzisiejsze ciężkie ceny paliw.Mój pali obecnie średnio 5,3-5,6 litrów ON na 100 km.W trasie schodzi poniżej 5l/100km.Trochę głośny silnik ,ale tylko na zimno po rozgrzaniu już chodzi jak normalny diesel( za znaczę że dieslami jeżdżę od 15 lat)
  13. tremens

    Radio CDR 2005 VDO

    Witam , dziękuję za pomoc aktywacja wyświetlacza komputerem pomogła , wszystko już działa jak należy.Pozdrawiam. Szkoda tylko że w serwisie takie problemy stwarzają ,znajomy mechanik zrobił mi to w 5 min.Pozdrawiam.
  14. Powiedz tremens, czy twoje radio już działa? Czy faktycznie komputer aktywował radio? Czy tą operację można zrobić poza serwisem Opla?

    Dzięki z góry

  15. tremens

    Radio CDR 2005 VDO

    Witam , dziękuję za podpowiedzi i schematy.Chyba jestem na dobrej drodze do rozwiązania mojego problemu , znajomy mechanik podpowiedział mi że jest to tylko i wyłącznie sprawa aktywacji wyświetlacza poprzez komputer.Moje auto nigdy nie posiadało radia i mój wyświetlacz fabrycznie nie został aktywowany.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.