Skocz do zawartości

marti82

Forumowicz
  • Zawartość

    364
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana marti82 w dniu 2 Sierpień 2015

Użytkownicy przyznają marti82 punkty reputacji!

Reputacja

22

O marti82

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Ł-ca
  • Model
    Opel Corsa B
  • Silnik
    1.2 16v X12XE
  • Nadwozie
    Hatchback 3D
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Mnie akurat motor nie brał Mobila w ogóle, także myślę że i tego GM-a nie powinien;) tak jak mówię pojeżdżę trochę na GMie i zobaczę i przekonam się jaka będzie występować kultura pracy silnika, jak nie będzie gorzej niż na Mobilu to będzie oK, zaaplikuję dodatki o których wspomniałem i jak coś to podzielę się na ten temat spostrzeżeniami odnośnie czy nastąpiła poprawa czy nie;)
  2. Ostatnio wymieniałem olej, poczytałem na forum i przeszedłem po namyśle i rekomendacjach forumowiczów z Mobila 1 10W40 na GM-a 10W40, bo na Mobilu spadła kultura pracy silnika, zaczęły się odzywać hydro-popychacze itp., na chwilę obecną się nie wypowiem na temat tego oleju ale poczytałem głębiej w sieci i szkoda w sumie że wcześniej tego nie zrobiłem;( bo lepiej dmuchać na zimne, ale już po fakcie bo GM 10w40 zalany, znalazłem takie info: odnośnie Oleju GM 1Ow40 "Mam info na temat olejów GM Opel Semi-Synthetic 10W40 jakiś czas temu dałem próbkę tego oleju koledze, który jest przedstawicielem - serwisantem w dużej firmie produkującej oleje dla przemysłu, nazwy nie zdradzam, ale to duży zachodni koncern. Próbka tego oleju została przebadana w ich laboratorium w Polsce i okazało się, że ten olej GM Opel 10W40 to zwykły olej mineralny o lepkości 10W40, oparty na bazach z hydokrakingu i w zasadzie nie zawiera baz syntetycznych, bo jedynie śladowe ilości ok. 3 %. Olej ten ma bardzo słabe właściwości na zimno i już w temp. -5 stopni robi się bardzo gęsty, nieco lepsze właściwości ma na ciepło. Tak więc ta nazwa Semi-Synthetic to totalna bajka i jest to zwykły olej mineralny, stąd pewnie taka niska cena" /KIC do poczytania to może być info tu na stronie i ta informacja trochę mnie zmartwiła;( bo ciekawe jak ten olej będzie zachowywał się w warunkach zimowych tj. -15c czy -20c, z badań wynika że przy -5c staje się już gęsty także nie wiem czy zrobiłem lepiej czy gorzej przechodząc z Mobila na GM-a, dodam że znajomy mechanik przekazał mi też taką informację odnośnie oleju GM oraz to że w ASO leją najgorszy szit! i tyczy się to min. Opla, Skody, Renault itp. oraz że oleje i płyny chłodzące pochodzące z ASO są najczęściej tanie i nie najlepszej jakości:( pojeżdżę na tym świeżo zalanym GM-ie i zobaczę jak będzie, zamierzam dolać też dodatek do tego oleju odnośnie wyciszenia hydraulicznych popychaczy od Liqui Moly HYDRO-STOSSEL ADDITIV, słyszałem o tym preparacie bardzo dobre opinie, pomyślę też nad produktem od Liqui Moly Cera Tec, ewentualnie wymienię olej jeszcze raz i albo to będzie Liqui Moly MoS2 Leichtlauf Super 10W-40, ewentualnie po wcześniejszej płukance Liqui Moly zaleje silnik Elfem Evolution 900NF 5w40 czemu akurat tym? - ELF EXCELLIUM LDX 5W-40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu itp.
  3. marti82

    remont silnika?

    2000zł to zdecydowanie za dużo, sama robótka max 700zł plus części i planowanie głowicy
  4. "Po zakupie musiałem uzupełnić olej bo było sucho na bagnecie, ale wyczytałem że corsy lubią brać olej" Bzdury! na jakim oleju aktualnie jeździsz? 10w40 czy 15w40? od kogo kupiłeś to auto? od osoby prywatnej na umowę czy auto zostało sprowadzone i kupiłeś od handlarza czy z komisu?, auto nie kopci? piszesz że płyn chłodniczy wsiąka, sprawdź korek wlewu oleju czy mie ma mazi w kolorze kawa z mlekiem, sprawdź czy w zbiorniczku wywrównawczym nie ma kropel rosołu, myśle że nawet przy słabym akumulatorze corsa jest w stanie odpalić, a jak długo kręci a nie odpala, na pych też nie chce odpalić to jest coś na rzeczy.....niesprawny EGR bardzo utrudnia odpalenie tego silnika
  5. marti82

    opel corsa c problem z silnikiem

    EGR musi być sprawny elektrycznie aby go zaślepić, wyczyszczony itp. Sprawdź przepływomierz, skombinuj na podmiankę, a czyszczenie przepływki z reguły nie przynosi porządanych efektów
  6. marti82

    Corsa C problem z sondą

    Wymieniony przepływomierz ok ale na oryginał Bosch-a? czy jakiś zamiennik bo to jest istotne i ważne w tym przypadku:)
  7. Ok temat uważam za rozwiązany! tak jak przypuszczałem, problemem który powodował owe anomalie podczas odpalania w mrozie tj. poniżej -10c i więcej był......Rugulator biegu jałowego! Obecnie mam zamontowany Oryginalny i zregenerowany przeze mnie regulator biegu jałowego marki Bosch! problem z : P0505 - zablokowana regulacja biegu jałowego nie występuję! ps. na filmie zamontowany był regulator biegu jałowego marki Getz , nie Getze;) Pozdrawiam:)
  8. marti82

    1.0 43kW 12V Z10XE Klekotanie

    Rozrząd do wymiany
  9. Auto kupiłeś od osoby prywatnej która tym autem jeździła w Polsce czy z komisu lub innego handlarza który sprowadził z Niemiec? pytanie z ciekawości, a ile dałeś za auto to twoja sprawa, pompę wody bym wykluczył ale łożysko alternatora lub napinacz paska klinowego wziąłbym pod uwagę, motor może łapać gdzieś lewe powietrze, masz jakiegoś plaka w posiadaniu? jak masz to uruchom silnik i podczas pracy na biegu jałowym zacznij psikać w okolicach przepustnicy, kolektora dolotowego i jak usłyszysz zmianę kultury i obrotów w pracy silnika, układ będzie miał nieszczelność którą trzeba będzie naprawić, po co pod EGR-a dawać nową uszczelkę? lepiej jest to ustrojstwo dobrze wyczyścić i zaślepić profilaktycznie, ewentualnie zrobić chip tuning i problem EGR-a rozwiązany raz na zawsze;)
  10. marti82

    Dziwne klekotanie po wymianie pompy wody

    Chcesz nalać przeszło 4 litry? to byś stanowczo przesadził, kupujesz bańkę oleju 4Litry, i z tego jeszcze będzie reszta bo nie wlewasz całych 4 litrów, wg. katalogu liqui molly pojemność układu smarowania w twinporcie to 3 litry ale do tych silników wlewa się więcej oleju czyli tak 3/4 poziomu bagnetu czyli powyżej środka ale nie dobijać do max http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
  11. marti82

    Dziwne klekotanie po wymianie pompy wody

    Sprawdź jakie spaliny wydostają się z rury wydechowej, tzn. kolor spalin które wydostają się z tłumika, sprawdź korek wlewu oleju czy nie ma tam takiej mazi w kolorze kawa z mlekiem, sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym nie podniósł sie poziom płynu chodniczego, i czy płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym nie posiada kropel rosołu, sprawdź na bagnecie olej ile go jest i jak pachnie, możesz zrobić też tak - jak motor będzie po nocy zimny, podnieś maskę, odkręć korek wlewu płynu chłodniczego - uruchom auto i zobacz jak się zachowa, jak normalnie i nie wuczujesz wówczas jakiś zmian w pracy silnika możesz być dobrej myśli ale sprawdź też to co napisałem wcześniej - chodzi o to czy nie zagotowałeś silnika i nie wywaliło UPG
  12. marti82

    Corsa b. Problem z silnikiem. help.

    Sprawdź regulator biegu jałowego zwany inaczej nastawnikiem biegu jałowego lub silniczkiem krokowym;) jak masz możliwość podepnij pod komputer i sprawdź błędy.
  13. marti82

    Dziwne klekotanie po wymianie pompy wody

    Tak jak mówie handlarzowi bym nie wierzył, przebieg tak czy siak cofnięty! auto 9 letnie i przebieg niecałe 80tys? myślisz że dziadek jeździł corsą do kościoła? a później płakał jak sprzedawał w Niemczech się jeździ nie tak jak w Polsce, wymień olej na 10w40 Castrol Magnatec, VALVOLINE MaxLife 10W40 czy Mobil 1
  14. marti82

    Dziwne klekotanie po wymianie pompy wody

    Handlarzowi to ja bym nie wierzył, wszystko powie żeby sprzedać auto jak wyczuję że klient chętny jest. Podaj rocznik auta a i myślę że licznik masz spokojnie cofnięty nawet jeśli masz auto z 2001r. to przez okres eksploatowania lat 14 nie jest możliwe żeby kupić auto z takim przebiegiem tym bardziej z niemiec gdzie są super autostrady
  15. marti82

    Corsa 1.4 8v pracuje jak traktor

    Myśle że na 10w40 by nie klekotał, ale jak już się uparłeś na ten mineral no to twoja sprawa.....
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.