Skocz do zawartości

maciek1024

Użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O maciek1024

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Corsa B
  • Silnik
    1.4 16v
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. maciek1024

    Meriva z16se - problem z ogrzewaniem

    Termostatu jeszcze nie zdemontowałem, ale założenie go było skutkiem ciągle niedogrzanego silnika oraz braku ogrzewania (niewiele się w tym temacie zmieniło) Z uwagi na problemy, wcześniej oczywiście termostat sprawdziłem jak ładnie się otwiera i zamyka w gorącej wodzie (nawet mierzyłem temperaturę wody pirometrem) Dzisiaj szok, sprawdzam stan płynów w Merivie żony, a tam brak płynu - dolałem ok 1,5-2 litrów - o co chodzi ?
  2. maciek1024

    Meriva z16se - problem z ogrzewaniem

    http://allegro.pl/termostat-vernet-dacia-1300-1310-1-3-i5798376543.html Nawet nawierciłem otwór 1,5mm jak radzą na zagranicznych forach.
  3. maciek1024

    Meriva z16se - problem z ogrzewaniem

    Nie jestem pewien na 100%, ale to co mogłem zrobić sprawdziłem i raczej odrzucam uszczelkę: - płyn pod korek na zimnym silniku, brak bąbelków powietrza - płyn czysty, nie śmierdzi spalinami - płynu nie ubywa - auto nie kopci na biało - pod korkiem wlewu oleju brak "masełka"
  4. maciek1024

    Meriva z16se - problem z ogrzewaniem

    Nagrzewnicę czyściłem octem i płynem do chłodnic, jest czysta i drożna - mam zamienić wlot z odpływem
  5. maciek1024

    Meriva z16se - problem z ogrzewaniem

    tak, jest zaznaczone w poście :-) Wlot do nagrzewnicy gorący, powrót letni (nagrzewnica drożna !) (brak obiegu, zapowietrzona ?) termostat Vernet 4495.89J (zmieniony już 2x ! temperatura otwarcia 89 stopni)
  6. Mam problem którego nie mogę zwalczyć od dłuższego czasu. Meriva 1.6 8V Z16SE - brak, albo bardzo słabe ogrzewanie w środku samochodu. Termostat pod rozrządem - więc zamontowany dodatkowy od Reno na wylocie wody z silnika. na postoju: Autko grzeje się do temperatury 80-90 stopni, termostat otwiera - woda idzie na chłodnicę, następnie zaczyna gotować się w zbiorniczku wyrównawczym (na wskaźniku ok. 95 stopni), po dłuższym czasie załącza się wentylator i delikatnie schładza wodę. Kiedy zaczynam jechać, temperatura na wskaźniku opada do minimum ! Co ciekawe, jadąc wskaźnik pokazuje brak temperatury (wskazówka oparta o lewą stronę), a kiedy się zatrzymam i zgaszę, a następnie odpalę silnik to natychmiast podnosi się na 80-90 stopni (czy jest możliwe ze w okolicy czujnika temperatury zbiera się powietrze ?) Z nawiewów ZAWSZE, niezależnie od sytuacji leci chłodne lub delikatnie letnie powietrze. W nagrzewnicy wlot jest gorący, a powrót letni. - zmieniłem płyn w układzie - usiłowałem odpowietrzać - odłączyłem nagrzewnicę - odkamieniłem nagrzewnicę (zapobiegawczo, była czysta) - przelewałem wodę przez nagrzewnicę i jest drożna - odłączyłem powrót z nagrzewnicy i gdy zapalę silnik to woda leci (pompa działa prawidłowo) - uszczelka pod głowica wygląda na dobrą (brak objawów uszkodzenia) Już siły do tego nie mam - to jest banalny układ, a zwalczyć go nie mogę. ps. pisząc o wodzie mam na myśli płyn odpowiedni do układu chłodzenia Moim zdaniem zapowietrza się powrót do silnika tam gdzie wchodzi również powrót z nagrzewnicy - ale czy to możliwe i dlaczego ? Dlaczego na wskaźniku temperatury mam 95 stopni, a woda się gotuje ? Może być uszkodzony czujnik, ale wentylator również włącza się z dużym opóźnieniem... Myślę o wymianie oryginalnego termostatu, ale jestem przekonany że to nic nie zmieni... Zamówiłem nowy korek - ale małe szanse aby to była przyczyna problemów. Pomocy !
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.