Skocz do zawartości

lolek257

Użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana lolek257 w dniu 26 Grudzień 2015

Użytkownicy przyznają lolek257 punkty reputacji!

Reputacja

3

O lolek257

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra I
  • Silnik
    1.4 benzyna,LPG 44kW-60KM
  • Nadwozie
    CARAVAN
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. cześć wszystkim, to moja następna przygoda z samochodem. problemem był rezystor dmuchawy ale działający tylko na 2 i 3 biegu. do wymiany potrzebowałem tylko klucza nasadowego, śrubokręta i nowego rezystora (kupiłem używany na szrocie:) ) tak wyglądała moja wymiana: odpiąłem akumulator w razie czego, nie odkręcałem podszybia, dało się ominąć ten krok, choć trzeba się nagimnastykować trochę. 1. zdejmujemy uszczelkę i plastikową osłonę która odprowadza wodę na zewnątrz samochodu 2.mamy przed sobą filtr kabinowy, wyciągamy go 3. naszym oczom ukazuję się coś takiego, na żółto mamy zaznaczone śruby które trzeba wykręcić aby zdjąć osłonę, na czerwono strzałkami oznaczone są dwie pozostałe śruby znajdujące się w środku a tak wygląda śruba w środku, ta sama 4. po odkręceniu wyciągamy plastikową osłonę ( tu trochę gimnastykowania bez odkręcania podszybia ale do zrobienia) u mnie wypięty już wcześniej kabel od dmuchawy, łatwiej później wyjąć osłonę plastikową 5. teraz z innej perspektywy, 2 oznaczona jest osłona silnika dmuchawy którą też zdjąłem, jest zapięta na zatrzaski więc szybko idzie. z tego co pamiętam chyba blokowała rezystor, ale możliwe że można go wyjąć beż ściągania tego plastiku, sprawdźcie tak wygląda po ściągnięciu 6. no i już końcówka, odpinamy wszystkie kable oznaczone zieloną strzałką oraz kostkę, ale to zrobiliście wcześniej. czerwoną strzałką zaznaczony jest mały wkręt, który trzyma rezystor na miejscu, wykręcamy go, wyjmujemy rezystor, wkładamy nowy i składamy wszystko do kupy. Blaszka która znajduję się na dole rezystora jest tylko i wyłącznie po to aby trzymać go na miejscu, wchodzi w plastik na dole, można zajrzeć do środka i zobaczyć. KONIEC, składamy wszystko do kupy w druga stronę, ale dla pewności sprawdźcie czy dmuchawa działa jak powinna przed złożeniem, żeby nie było że coś innego szwankuje albo rezystor na wymianę też nie działa :-)
  2. sporo wskazówek oraz kilka zdjęć w necie zmotywowało mnie do wymiany wkładu stacyjki, która już się bardzo cięła :-) u mnie problemem była już wytarta stacyjka i/lub klucz, dlatego się cięło, sporo jest przypadków ze złym nasmarowaniem lub jego brakiem ODPIĄĆ AKUMULATOR (żeby poduszka nie wystrzeliła) 1. rozkręcamy żeby się dostać do środka, śrubki pod spodem jak i pod kierownicą są na krzyżaka 2. tak wygląda okręcona puszka, w środku widać zaciski, więc nie ma co spinać d... i można spokojnie pociągnąć do góry 3. tak wygląda goła stacyjka ze zdjętą otoczką osłoną (wystarczyło pociągnąć) 4. odłączcie też akumulator żeby wam poduszka zębów nie rozwaliła :-) po odłączeniu jeszcze dla bezpieczeństwa odpiąłem poduszkę, rozpiąłem połączenie które jest na zdjęciu, był łatwiejszy dostęp do niego. jak widać na pierwszym zdjęciu, pod spodem jest mała zapadka którą trzeba odgiąć (mi niestety się złamała, ale nie przeżywałem:) ) później wyciągamy to coś żółtego jak pokazane "śrubokrętem" na obrazku i jednocześnie rozpinamy wtyczkę z wyciąganiem zabezpieczenia 5. kluczyk imbusowy posłużył mi jako wskaźnik, ale też dzięki niemu wyciągnąłem stacyjkę. kluczyk musimy przekręcić w pozycje I wtedy włożyć śrubokręt, imbus w moim przypadku lub jakiś drut i nacisnąć na zapadkę która trzyma wkład stacyjki, po wciśnięciu powinna sama wyskoczyć ze względu na sprężynę w środku, wtedy pociągnąć za kluczyk/stacyjkę i wyciągnąć. U mnie pozycja do naciśnięcia zapadki była pomiędzy położeniem kluczyka I i II, najlepiej, tak jak ja to zrobiłem, naciskać na klucz,imbus,czy drut jakiś i w tym samym czasie szukać pozycji do wyciągnięcia stacyjki przekręcając klucz pomiędzy I i II pozycją bardzo powoli. 6. Przed włożeniem nowego wkładu musimy nacisnąć blokadę kierownicy w duł co jest pokazane na imbusem jak zwykle :-) 7. Później już tylko wkładamy nowy wkład, przekręcamy kluczyk do pozycji zero i wyciągamy aby się zablokował w środku, zapadka wpadła na swoje miejsce, ja podjąłem kilka prób zanim zaskoczyło, ale można to zrobić za pierwszym razem :-) Tak wygląda nowa stacyjka po włożeniu i podpięciu akumulatora oczywiście :-) 8. Tutaj dodatek w postaci transpondera, tak rozkładamy kluczyk, wyciągamy transponder, przekładamy do nowego w to samo miejsce i zamykamy, gotowe.
  3. szukałem długo po necie, ale ciężko było znaleźć manual lub coś podobnego, raczej same zasady, jakieś podpowiedzi. Zabrałem się więc za to sam i oto jak wyszedł manual w moim przypadku: WĘŻYK ZNAJDUJE SIĘ W PRAWEJ LISTWIE WZDŁUŻ DACHU :-) mój problem wyglądał tak, zimą sprawdzałem spryskiwacz, nie działał, więc się do niego przyzwyczaiłem i później nie używałem, aż do teraz kiedy przyszło lato zobaczyłem gdzie jest wyciek po użyciu i tak się zabrałem do pracy. U mnie wyciek był na podszyciu dachu z prawej strony nad pasażerem na tylnej kanapie. 1. trochę odkręcania, aby nie ściągać całego podszycia ale sobie jakoś pomóc: okręciłem też uchwyt nad tylnym pasażerem, dla lepszego dojścia oraz listwę z prawej strony szyby (tego zdjęcie niestety nie ma,ale spokojnie se każdy da radę :-) ) 2. tak wygląda po rozkręcenie, tutaj też znalazłem koniec wężyka, wiedząc gdzie jest wyciek 3. łączenie listwy z klapą z tyłu, do szybkiego rozebrania 4. przez dziurę na łączeniu przecisnąłem nowy wężyk, mniej więcej takiej długości której mi brakowało, później tylko sprawdzałem w dziurach w podsufitce, przeciągnołem i połączyłem ze starym 5. po połączeniu przeciągnołem do tyłu i w sumie to by było na tyle. U mnie wyszło śmiechowo, bo wyszło na to, że wężyk jest tylko był przecięty już raz przy wymianie klapy i się schował głęboko, więc nowego wężyka użyłem 10 cm i dwie złączki no i efekt końcowy jak widać powyżej. Się może przyda komu :-)
  4. Przejdźmy do roboty:) 1. Tak wygląda nasze lusterko. 2. Ściągamy z uchwytu tą gumkę, wystarczy pociągnąć i spokojnie wyjdzie. Tak wygląda po: i w tym miejscu wyciągamy plastikową osłonę, jest ona zamocowana na 2 kołeczki rozporowe plastikowe, wystarczy pociągnąć do siebie z odpowiednią siłą i mamy osłonę w ręku (wyciągajcie ją powoli, ponieważ kołek plastikowy może nam uciec i wpaść do wnętrza drzwi, co stało się u mnie:) ) 3. Tak wygląda zdjęta osłona oraz to co się pod nią znajduje: 4. Teraz tylko wykręcić wkręty, stare lusterko wyrzucić, przyłożyć i przykręcić nowe. Proste:) A tak wygląda po: POWODZENIA!
  5. lolek257

    zmiana biegów - jakie prędkości

    to nie pierwze auto, a prawko zrobiłem normalnie jak trzeba ) jeżdżę na słuch, bo podobnie miałem w poprzednim aucie, i jestem przekonany że jeżdże dobrze, chciałem poznać tylko opinie innych kierowców, może coś ciekawego powiedzą. zmiana warunków jazdy to sprawa naturalna, chodziło mi tylko o uniwersalne prędkości, resztę i tak sie dostosuje na drodze
  6. Powiedzcie mi przy jakich prędkościach zmieniać biegi w moim samochodzie 1.4 benz+LPG 44kW? (nie ma obrotomierza) chodzi mi o standardową jazdę aby samochód dobrze się spisywał i nie robił problemów.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.