Skocz do zawartości

lukasnarloch1

Forumowicz
  • Zawartość

    152
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana lukasnarloch1 w dniu 30 Październik 2011

Użytkownicy przyznają lukasnarloch1 punkty reputacji!

Reputacja

1

O lukasnarloch1

  1. lukasnarloch1

    Rozrząd w Kadet 1.6D

    Jakiś czas temu, niesczęśliwie pękł mi pasek rozrządu, pękło 5 dźwigienek zaworowych. Założyłem nowe, wyczyściłem popychacze. Jak to w 1.6D, jako, że były montowane paski ze 146 i 147 zębami, policzyłem zęby na starym pasku. Miał ich 147. Kupiłem nowy paseczek, ustawiłem koła na znaki, poblokowałem, założyłem, naciągnąłem i co? Znak na kole zamachowym mija się z iglicą o 2cm, po odpaleniu stukają zawory. Próbowałem wszystkiego, przekładać zęby w prawo, lewo, było jeszcze gorzej. Sprawdziłem znaki ustawcze, na wale korbowym po prawej i lewej stronie się zgadzają, na wałku rozrządu też nic się nie przestawiło (znak od strony pompy próżniowej i koła pasowego się zgadzają. Na pompie wtryskowej również koło się nie przestawiło, bo byłoby na nim widać ślady przesunięcia. Po założeniu paska ze 146 zębami wszystkie znaki idealnie się zgrały i silnik chodzi jak zegarek, nic nie stuka, nie puka. Czy orientuje się ktoś może co daje ta różnica 1 zęba w paskach do tego silnika? Dlaczego przy poprzedniej wymianie wszystko dało się ustawić na znaki w przypadku paska 147 zębów, a teraz nie idzie? Czy może to zależeć od innego profila zęba? Jakie są skutki kiedy założy się nieodpowiedni pasek? (146, na którym znaki się idealnie zgrywają zamiast 147, który był poprzednio)
  2. lukasnarloch1

    1.6D spalanie

    Witam. Już jakiś czas zaskakuje mnie spalanie mojego kadecika 1.6D, po zalaniu ON pod korek i wyzerowaniu licznika, a potem po ponownym dolaniu pod korek po przejechaniu kilkuset (zbiornik starcza co najmniej na 800km) okazuje się, że spala średnio niecałe 5 litrów/100km. Co najciekawsze mam 4 biegową skrzynię biegów i większość trasy pokonuję w mieście, a silnik nie jest już w zbyt dobrej kondycji ponieważ jak jest chłodniej, pali na 3 gary. Czy możliwe, że licznik jakoś bardzo przekłamuje?( trasę wyznaczoną w GPS-ie na 100km, mój licznik liczy na około 104km). Po wymianie filtra powietrza okazało się, że pali jeszcze mniej, a niedługo okaże się, że w ogóle na powietrze będzie jeździł hehe:D czy ktoś może się pochwalić podobnymi wynikami spalania?
  3. Witam, mój problem wygląda następująco. w czasie jak wszystko śmigało i hulało, przekaćnik świec rozłączał na nich napięcie po jakichś 24 sekundach. Teraz rozłącza po mniej niż 10 sekundach i przy kręceniu rozrusznikiem przy -5 stopniach nawet nie "szczeknie", gdzie wcześniej było wszystko ok. Kopci z rury, więc paliwo dociera. Nie mam zbytnio możliwości sprawdzenia świec. Czy taki objaw, a mianowicie szybsze wyłączanie napięcia przez przekaźnik świec jest objawem spalonych świec?
  4. Witam, czy może któryś z forumowiczów posiada zbędną wkładkę zamka klapy do kadetta e? Jeśli tak, proszę o kontakt na gg 2287037 lub priv. Pozdrawiam
  5. Z tym, że jak jeżdżę w dzień na ledach to jest 14,7. Martwi mnie to ponieważ w karcie gwarancyjnej mojego akumulatora (centra futura 70AH 720A) piszą, że prąd ładowania nie może być mniejszy niż 13,5V i większy niż 14,5V ponieważ może to prowadzić do jego uszkodzenia. Wcześniej było wszystko ok. Ładował 14,5V bez właczonych odbiorników i 14,2 na światłach mijania. Nie chcę po prostu żeby mi padł aku i przepadła przez to gwarancja, dlatego się Was radzę
  6. Zestawy regeneracyjne do pompy hamulcowej kadetta są tanie, a wymiana nie jest trudna. Najgorzej jest z odkręceniem od niej przewodów hamulcowych. Przyczyna może też leżeć w pompie próżniowej. Musisz szukać. Ja wymieniłem gumki w swojej pompie hamulcowej, zregenerowałem zaciski, dałem nowe klocki i już od kilku lat hamulce przechodzą bezproblemowo każdy przegląd.
  7. Po ponad roku od mojego poprzedniego postu w tym temacie jestem zmuszony go odświeżyć. Otóż napięcie ładowania bez włączonych odbiorników (no tylko ledy bo włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika)wynosi 14,7, po włączeniu świateł mijania spada na 14,4. Czy to walnięty regulator napięcia?
  8. lukasnarloch1

    Rozrząd w Kadet 1.6D

    Mam pewne wątpliwości co do wymiany paska rozrządu. Otóż okazuje się bez poprzedniego wymontowania niesposób dobrze ocenić jaki pasek jest prawidłowy. Są paski o liczbie zębów 146 i 147. Podejrzewam, że jak założę nieprawidłowy to rozwalę silnik ale z drugiej strony nurtuje mnie pytanie dlaczego w tabelach części nie ma rozróżnienia liczby zębów i oba paski rzekomo pasują do tych samych roczników aut i tych samych pojemności silników. Może ktoś z Was wie coś na ten temat?
  9. lukasnarloch1

    1.6 40kW 8V 16D/16DA Wyciek spod wtrysku

    Ciężko dostać tą uszczelkę... w żadnym sklepie nie wiedzą dokładnie o co chodzi i chcą abym najlepiej z nią do nich przyjechał. Tak też będę musiał zrobić ale problemem jest to, że jak rozbiorę to nie pojadę Jakoś będę musiał sobie poradzić. Po kilku cięższych rozpaleniach w temperaturze poniżej zera stwierdziłem, że trzeba sprawdzić świece. Wykręciłem wszystkie świece żarowe. Sprawdziłem na krótko. Okazało się, że bardzo wolno się rozgrzewają (po kilku sekundach dopiero zaczynają dymić, a ich czubek czerwony robi się dopiero po kilku kolejnych sekundach). Czytałem na forach, że już po dwóch sekundach sprawna świeca powinna być rozgrzana do maksymalnej temperatury. Czy to prawda? Dotatkowo zmierzyłem natężenie prądu przepływającego przez każdą ze świec prądu. O dziwo wyniki nie były najgorsze - odpowiednio (9A,7A,7A,7A)(świece bosch duraterm). Nie wiem dlaczego ale jak zmierzyłem natężenie prądu na całej listwie 4 świec miernik pokazał tylko 15A. Czasem nie powinno być tak, że suma natężenia wszystkich świec powinna być równa tej na listwie? Jak uważacie? Te świece się jeszcze do czegoś nadają? Już szukałem nowych i znalazłem takie: http://www.czesci.autotrader.pl/produkt/swieca-zarowa,opel,kadett-e-39_-49_-1984-09-1991-08,1-6-d-54km,84-69-627-100152-0-11-0100226229.html jak myślicie? Czy to dobra opcja? Mogę liczyć na czyjąś pomoc??
  10. Witam, dolewając dzisiaj oleju do mojego Kadzia zauważyłem, że mam mokry pierwszy wtrysk od lewej. Po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów znów zajrzałem pod maskę na włączonym silniku i okazało się, że spod wtrysku bąbluje paliwo, ulatniał się również dym. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiania uszczelki pod wtryskiem? Czy orientuje się ktoś czy należy wymienić w takim przypadku wszystkie i jaki mniej więcej jest koszt zakupu takiej uszczelki? Czy taki wyciek wpływa na spadek mocy i wzrost spalania?
  11. Musisz zdjąć przednie wycieraczki, odkręcić 3 śruby mocujące plastik podszybia. Pod spodem jest taka delikatna plastikowa osłona, ją z kolei trzyma nakrętka i uszczelka znajdująca sięprzy komorze silnika. Jak ściągniesz ten plastik to dmuchawę masz na wierzchu... oprócz osłony silnika nie więcej rozbieraj bo to wszystko jest na stałe zaklepane... trzeba popryskać wd40 i rozruszać. Silnik jest na tulejach, a one często lubią się zapiekać powodzenia:D
  12. ile jechałeś? 100-110? samochód w takim stanie w ogóle się do jazdy nie nadaje, jedno awaryjne hamowanie i urwie Ci się koło a co więcej może Ci się stać jak urwie się przy tak dużej prędkości to już nawet nie będę wspominał. Do kadettów ze zgniłymi wahaczami w ogóle się nie powinno wsiadać i potraktować zrobienie blacharki jako priorytet!
  13. z moim miałem ten sam problem ale po dokładnym zbadaniu sprawy okazało się, że mam obie sprężyny złamane. używki ze szrotu załatwiły sprawę i tył stoi delikatnie wyżej niż przód:) całkiem niedawno zauważyłem, że mam wygnite gniazdo sprężyny na podłużnicy i musiałem to wyspawać, więc jak już będziesz miał wszystko rozebrane obejrzyj dokładnie podłóżnice, również przy mocowaniu wahacza do podłużnicy bo tam kadetty niestety lubią przygnić...
  14. no ładnie Ci poszło. Miałem podobnie, tyle, że u mnie to przy awaryjnym hamowaniu praktycznie urwało się lewe koło. całe mocowanie łapy wahacza było wygnite. Wszystko zostało wycięte aż do miejsca gdzie była zdrowa blacha i zrobione nowe wstawki. prawa strona została w tym samym czasie wzmocniona. oczywiście po całej operacji należało ustawić zbieżność. Lewe koło nadal ma odchylenie od pionu ale nic mi nie piszczy i nawet nie żre mi mocno opony ponieważ jeżdżę delikatnie w zakrętach W kadettach podłoga i mocowania wahaczy gniją głównie z powodu trefnych wygłuszeń, które strasznie trzymają wilgoć. mam je wyjęte spod nóg, jest sucho i jeszcze trochę dzięki temu blaszki wytrzymają
  15. W moim hatchbacku linkę hamulca ręcznego podciąga się w okolicach środkowego tłumika. Jest tam taki półksiężyc, na którym zaczepiona jest linka. Z podciągnięciem ręcznego jest trochę zabawy bo w tunelu tłumika nie ma zbyt dużego ruchu kluczem i trzeba się trochę namachać.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.