Skocz do zawartości

benny88

Użytkownik
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O benny88

  • Urodziny 20.10.1988

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    CDTI 1248cm^3
    51kW
  1. no właśnie ale jakbym całkiem zaślepił egr to też miałbym spokój z tym na zawsze i za dużo mniejsze pieniadze tylko nie wiem czy to nie zaszkodzi silnikowi...
  2. mam taka zaślepkę od roku leży w domu w półce :-) narazie jej nie zakładałem bo przciesz ją się zakłada za EGRem.. czyli przy wlocie do kolektora ssącego więc tylko kolektor nie ucierpi tak bardzo od spalin a EGR wciąż syfu dostawać będzie... dobrze mówię?
  3. Witam. Musze znów poruszyć temat. Mam takie pytanie czy gdybym zaślepił "calkiem EGR" i jeżdził z tym błędem który prawdopodobnie mi wyskoczy to nie spi...le auta?? bo wtedy nie musiałbym dawać mechanikowi za czyszczenie kolektora i egra i bym zaoszczędził a słyszałem że niektórzy całkiem zaślepiają i jeżdżą ... Sam sobie nie wyczyszce bo jestem lewy do mechaniki nawet ostatnio wstyd się przyznać miałem problem z wymianą zarówki halogenowej od swiateł drogowych jak zawsze cięzki dostep
  4. no wiadomo im mniejsza dziura tym chyba lepiej bo mniej wpadnie. wiem tez że całkowicie zaślepić nie ma sensu bo będzie błąd. szkoda że nie umiem sam tego sobie zrobić jak ty bo u mechanika to koszta około 300 zł +
  5. a to jeden otwór zrobić tylko 8 mm? pisałeś wyżej że ty zrobiłeś 9 mm no ciekaw jestem na ile ten zabieg wystarczy czyli po jakim czasie znów trzeba czyścić egr i dolot gdy się ma zaślepkę
  6. O widze ktoś dopioł mój post do juz istniejacego postu o tym samym temacie przepraszam nie wiedziałem że już taki był pisany tak własnie mówiłem o twojej wypowiedzi czyli mówisz że dałeś zaślepke przed wlotem do EGRa i jest wszystko wporządku? ten wlot jest jakby w kształcie jajka dobrze mówie? kurde właśnie tez bym wolał wyłączyć ten EGR i mieć święty spokój na zawsze. A pytanie czy po wyłączeniu EGRa trzeba go potem jeszcze zaślepić całkowicie czy nie trzeba tego robić??
  7. Witam wszystkich forumowiczów ponownie po długiej przerwie. Chciałem poruszyć temat zaślepki częściowej EGRa w Oplu Corsie C 1.3 CDTI 2004 r. 70 KM a wyłączanie EGRa z ECU Wiem że było mnustwo tematów o wyłanczaniu EGRa w sterowniku ECU i o zaślepianiu częściowym i całkowitym EGRa lecz pytanie brzmi co lepiej się opłaca i co mniej zaszkodzi silnikowi ( naszym corsinkom :-) ) ?? Wiem że na chłopski rozum najlepiej wyłączyć w cholere i mieć spokój na zawsze z EGRem ale u mnie w mieścinie chyba nikt tego nie umie tzn jeden młody mechanik kompem zgrywał mi coś pół h z auta na lapka i na drugi dzień stwierdził że jest problem i musi cały sterownik wyjąć z auta i wtedy jakimś programem mógłby go zgrać i zmienić ta mape aby EGR się zamknoł na amen :-) ale za taki manewr mi zaproponował 350 zł za zmiane mapki plus 200 zł za wyjęcie ECU i ponowny jego montaż ( śmich na sali ) i zrezygnowałem z jego usługi zreszta widać ze to amator skoro nie wiedział odrazu jak sie za to zabrać :-) Więc wróciłem do punktu wyjścia z tym że rok temu kupiłem zaślepke częściową do EGRa ( dodam też że rok temu wymieniłem EGRa na nowy gdyż czyszczenie starego i kolektora pomoglo może na miesiąc dwa i znów dławiło przy dodawaniu gazu i puszczał dymek czarny a po zamontowaniu nowego może na 5 miesięcy miałem spokój ) Głownie jeżdze po mieście i może dlatego częste mam problemy z EGRem z tym że na nowym nie mam jeszcze błedów ale traci moc przy dawaniu gazu identycznie jak rok temu tylko rzadziej sie to dzieje. Mam taką zaślepke: http://allegro.pl/31-zaslepka-egr-1-3-jtd-multjet-fiat-1-3-cdti-opel-i3307264909.html powiedzcie tylko co mi da taka zaślepka jak ją się montuje za EGRem między wlotem do kolektora a EGRem?? przecież i tak całe te spaliny będą do EGRa lecieć co w rezultacie zapcha grzyba i znów się bedzię zacinał.. dlaczego nie ma zaślepek przed EGRem?? wtedy wydaje mi się że miało by to sens gdyż ograniczony byłby wlot spalin do samego EGRa oraz kolektora co o tym sądzicie?? Konieczne jest czyszczenie kolektora przed zaślepianiem częściowym?? Czy zaślepianie przed EGRem działało by tak samo jak za EGRem bez żadnych problemów?? ktos już pisał w jakims poście że zaślepil własnie PRZED EGRem i to dużo lepsze rozwiązanie niż te zaślepki z allegro. PS: Z góry przepraszam za wyczerpującego posta Słownik do ręki to po pierwsze. Po drugie scaliłem - nie powielaj tematów. bad
  8. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    do podlogi nigdy nie daje na niskich obrotach. Tylko sie zastanawiam czy bedzie poprawa pracy silnika ( na zimnym silniku jest nierowna praca ) gdy zaslepie egra i ogolnie te lekkie dlawienia sa nieraz jadac wolno i stalym tempem. Takie cos bardzo mialem nasilone gdy pierwszy mechanik sterownik wyczyscil (spsiukal) w rezultacie jest druga opcja ze EGR byl po zakupie auta tak zasyfiony ze nie pracowal (byl nieaktywny) i nie bylo widac jego skutkow ubocznych dopiero po wyczyszczeniu delikatnie sterownika się mógł odciac i znow pracowal egr, blad byl skasowany i smigal ale wtedy cala tragedia sie zaczela jak pisalem wyzej. Nie koniecznie mi cos podmienil moze egr byl nieaktywny i nie widzialem wtedy nierownej pracy ani dymienia to moze byc trop jak sadzicie?? moze na sprzedaz byl tak zrobiony sam nie wiem wkoncu autko od handlarza nabyte ale spytam mechanika sprobuje zaslepic i zobaczymy rezultat. Gdzies na forum ktos opisal na co jest dobre zaslepienie egra i duzo wskazuje ze moze mi to pomoc bez ladowania sie w wieksze koszta. Tylko pytanie czy po zaslepieniu poprawi sie praca silnika na zimnym i czy mniej bedzie dymil badz wogule??
  9. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    Witam ponownie. Mam takie pytanie czy po zaslepieniu czesciowym EGRu moze byc mniej widoczne kopcenie czarnego czy niebieskiego dymu?? i lepsza praca silnika?? bo mam z nim problem od zakupienia auta na dodatek wydaje mi sie ze mi on przerywa bo nieraz sie lekko przydlawia jak gazu daje
  10. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    aha tylko umnie zaczely obroty skakac po spsikaniu sterownika EGR dziwne ze mechanik tego nie zauwazyl ale wsumie jesli cos mi podmienil to dobrze wie co jest nie tak. A slyszysz u siebie tez jak silnik nierowno chodzi na zimnym silniku? tak jak umnie. EGR mi sie nieraz przycina mi sie wydaje ale dopoki bledu nie bedzie to nie tykne go, moze jedynie sprobuje zaslepic. A co do dymu nawet taki siwy zauwazylem dym na trasie ostatnio ale to tak porzadnie deplem mu bo w nerwach bylem juz troche od tych korkow i w switlach tira widzialem siwy dym jakby i w tylnim lusterku pod gorke jak jechalem to tez widzialem.
  11. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    no przy obrotach 1,5tys na drugim biegu jak leci czarny dym po wcisnieciu gazu to tez jest ok? bo wczesniej tego nie zauwazylem albo np przed rozrzadem jak na luzie gazowalem to niebieski dym tylko polecial nigdy czarny. Po rozrzadzie tylko czarny z tym ze przed rozrzadem egr i dolotowy kolektor wyczyszczony byl i chyba niebieski dym ustal jakby. W roznych warunkach pogodowych musze popatrzec to dymienie bo w wilgotnym dniu i deszczowym jasno niebieski dym buchnol po czarnym jak na luzie przygazowalem a jak zgasilem auto to troche wody skapalo albo czegos z rury wydechowej. Bledy to juz kilkakrotnie byly sprawdzone i wiem ze tylko EGR byl blad ale po czyszczeniu i skasowaniu nie ma bledu kontrolka gasnie na 2 pozycji kluczyka przed odpaleniem i nie zapala sie w trakcie dlugiej i krotkiej jazdy No rozumiem czyli sterownika sie mam nie tykac w takim razie dlaczego po wizycie u 1rwszego mechanika (auto mial na dobe u siebie) po odebraniu nierowne obroty na zimnym silniku mial dlawienia w czasie jazdy i kopcil bardzo po odpaleniu na zimnym dopiero na cieplym znikal dym?? a przed wizyta caly tydzien po zakupie jezdzilem i bylo ok tylko kontrolka sie palila. przy odbiorze od 1rwszego mechanika stala z boku o ile pamietam Corsa B czy jest mozliwe zeby cos mi podmienil od tamtej? ze takie mial objawy i te nierowne obroty na zimnym silniku mam do dzis no i te kopcenie niebieskie nie do konca wiem czy wrocilo musze kilka dni obserwowac PS: Przypominam ze po zakupie auta wszystko chodzilo idealnie przez tydzien czasu do poki nie dalem owemu 1rwszemu mechanikowi auta czego do dzis zaluje bo chcialem blad zczytac i usunac usterke to nabawilem sie wiekszych klopotow i wydatkow by go szlak trafil ! PS2: Wstawiam filmik jak obroty skacza na zimnym silniku
  12. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    no wlasnie a ten pierwszy mechanik spsiukal ten sterownik caly EGRa bo byl w szlamie i niby tylko tyle i moze od tego sie zrobilo jakies w nim zwarcie i teraz nierowne obroty na zimnym i niebieski dym nieraz. Dokladnie jest jak mowisz po nacisnieciu gazu poleci czarna mamba i jak sie utrzymuje gaz to niema nic no ale troche czesto puszcza dymka po wcisnieciu gazu.. Tak jak mowicie musze sprawdzic szczelnosci przy dolocie i przy IC bo mogl cos zle poskladac po wymianie rozrzadu i stad sie pojawil czarny dym ktorego wczesniej nie bylo wiec bardzo duzo wskazuje na to ze cos po rozrzadzie wymianie sie pokićkało a doslownie w dwa dni po rozrzadzie zauwazylem czarne kopcenie. Sprawdzalem analize spalin i niby jest ok ale przy wcisnieciu gazu polecial czarny dym potem nic wiec wyglada ok i do normy 3coś tam daleko bylo tylko 0,4 Oleju chyba nie spala skoro na analizie nic nie wyszlo i nie zauwazylem ubytku oleju poki co. Musze elektromechanika dobrego poszukac ktory sprawdzi mi sterownik EGRa czy ten caly komputer ktory nim steruje i sprawdzic szczelnosci w dolotach itd. Jak cos sie dowiem dam znac.
  13. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    no chetnie bym to zrobil ale sie nie znam.. ale mam kolege z technikum bo jestem po samochodowce a nic nie umiem i moze on mi pomoze bo kiedys mi mowil zebym wpadl do niego to sprawdze z nim dostepne mozliwosci. Czyli wygladalo by na to ze ten pierwszy mechanik ktory wyczyscil mi sterownik EGR mogl mi podmienic turbine i dwumase i moze jeszcze cos eh.. bo po zakupie Corsy silnik chodzil plynnie na zimnym i nic nie kopcil i tylko mial blad EGR. Dalem pierwszemu lepszemu mechanikowi bo blisko byl i mi cos namieszal bo jak odebralem auto na drugi dzien to Pojawilo sie kopcenie na niebiesko nierowne obroty na zimnym silniku dlawienia w trakcie jazdy ale to taki innym mechanik to nie ten co robil rozrzad zeby nie bylo. A mam pytanie czy sterownik EGRa to oddzielna część od tego mechanicznego? Mozna wymienic sterownik oddzielnie i tą część mechaniczną oddzielnie?? Bo ten pierwszy mechanik rzekomo spryskal sterownik EGR i blad saksowal i niby ok tylko po tym zabiegu zaczely sie dziac cuda. I nie wiem czy sterownik sam da sie wymienic? bo moze go uszkodzil jak spryskal..?
  14. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    no wlasnie dziwne tylko ze czarny dym pojawil sie po wymianie rozrzadzu.. oleju poki co nie zauwazylem ubytku ale nadal bede obserwowal. Dzis na dodatek z moim majstrem zauwazylem ze idzie czarny dym i tez niebieski jasny sie pojawil ale nmoze to od dzisiejszej pogody bo deszczowo dzis. Najpierw plunol czarny dymek i za chwile niebieski polecial no i wogule dziwny smrut spalin ktory od poczatku zauwazylem. Turbina no nie wiem czy przed 2woma tys obrotow sie wlancza turbina juz? mechanik mowil ze to moze byc od niej bo moze byc uwalona badz trzeba by ja zregenerowac ale mowil po co sie kosztowac jak nie dzieje sie nic powaznego i wsumie troche ma racji za duzo kasy wsadzilem w jego eksplatacje jak na krotki czas uzytkowania. Dodam tez ze faluja obroty silnika na zimnym silniku czy powinienem moze zajac sie EGRem i go zaslepic? sam nie wiem bo niechce sie kosztowac
  15. benny88

    Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi

    aha czyli dpf odpada... hm no wlasnie to jest dziwny przypadek zeby tak przy niskich obrotach przykapcal... ale czekam na dalsze wasze odpowiedzi
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.