Skocz do zawartości

domagalag

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana domagalag w dniu 20 Listopad 2014

Użytkownicy przyznają domagalag punkty reputacji!

Reputacja

1

O domagalag

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Frontera
  • Silnik
    2.0
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Cześć. Progi dziurawe, nie mogę nigdzie znaleźć w sprzedaży progów, reperaturek, do Frontera A Sport 3 drzwiowej, są ale do modelu dłuższego 5 drzwiowego, do krótkiej Frontery nie ma nigdzie, są tylko stopnie i te rury ozdobne. Ktoś wie czy idzie to gdzieś kupić, czy pozostaje sobie cos samemu wspawac, zanitowac itp. ?
  2. Witam. Zastanawia mnie coś takiego, chociaż mam też inny samochód i jest tak samo. Dużo osób pisze, że ciepły zapala pięknie a zimny nie może, a u mnie taka ciekawostka, że tak trochę na odwrót. Bo np. we Fronterze 2.0 benzyna - jak jest zimny silnik, to bez względu czy na dworze jest +20 stopni czy minus 20 stopni to zapali od strzała, ale jak jest ciepły silnik to też zapali, ale trzeba albo chwilkę dłużej pokręcić rozrusznikiem, albo odpalać z lekko naciśniętym pedałem przyspieszenia. Oczywiście mnie to nie przeszkadza bo zapala zawsze, ale sama ciekawość mnie przywiodła aby o tym napisać, i dowiedzieć się co to może być za przyczyna. Tak samo mam w Audi 80 1.9E benzynowym na wtrysku.
  3. Witam. Jakie są kompatybilne wysprzęgliki do sprzęgła do Frontery A Sport z 1996r. 2.0 benzyna? Chciałem kupić na razie używany, lecz nie mogę nigdzie znaleźć żadnego do modelu z silnikiem 2.0. A po zdjęciach od innych modeli nie potrafię się rozeznać na 100%. Zestaw naprawczy kupiłem, ale nie wchodzi w grę, był kiepskiej jakości i nie pasował nawet, jedynie założenie gumek od czegoś innego poratowało sytuację, ale niestety tylko na 200 km.
  4. Posłuchałem się rad Benego. Założyłem nowy dekiel na uszczelniaczu - czerwonym silikonie wysokotemperaturowym o nazwie RED, przystosowanym do tego typu uszczelniania pokryw, dekli itp. Dostęp do tych górnych śrub ułatwiłem podnosząc podnośnikiem tył samochodu za zaczep haka. Jakoś już ponad dwa tygodnie mija i brak wycieków, więc jest ok.
  5. Rozumiem... Czyli zamiast docinać tę gumę lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie silikonu uszczelniającego olejoodpornego? Chociaż się trochę pogubiłem, Znajomy mi polecił zastosować uszczelkę gdyż rozwiązanie z silikonem jest podobno krótkotrwałe? Ale jeśli tak sprawa wygląda to z silikonem będzie łatwiejsza.
  6. Witam. Potrzebuję wzór uszczelki pod dekiel dyferencjału do Opla Frontery A Sport z silnikiem 2.0 z 1996 r. Chciałem sobie odrysować bo będę dekiel w tylnym moście zmieniał, niestety trochę jestem zaskoczony, że auto jeszcze nie takie stare bardzo i jeszcze trochę popularne, i części powinno być w sklepach mnóstwo, lecz po przeszukaniu internetu i zamówieniach złożonych w sklepach stacjonarnych nie można nigdzie dostać oryginalnej uszczelki pod ten dekiel... No chyba, że są zamienniki od jakiegoś Isuzu ale ja takiej wiedzy już nie mam? Kupiłem więc gumę olejoodporną i właśnie z tej gumy chcę dociąć sobie uszczelkę, tylko potrzebowałbym wzór w skali 1:1 do odrysowania. Jesli ktoś ma taki wzór to proszę o pomoc. P.S. I takie małe pytanie, gdyż nieco trudny jest dostęp do górnych śrub od tego dekielka, czy jeśli odkręcę dolne mocowania amortyzatorów i podniosę auto na podnośnikach to most obniży mi się na tyle, że będzie lepszy dostęp do tych śrub?
  7. Mikro dziurka była na chłodnicy na górze, dopiero było widać, że coś się leciutko pieni gdy się dobrze nagrzał, dobry klej, odporny na wysokie temperatury i jest od tej pory ok.
  8. Nie wiem jak to się stało, po odpowietrzeniu nie pomogło nic, ale raz na jakiś czas wyjeżdżałem z garażu, aby mi przypadkiem nie zazgrzytało w skrzyni przy dawaniu wstecznego to nogą podpompowałem sprzęgło kilka razy , ale i tak brało bardzo nisko, ale już od dłuższego czasu samo się naprawiło, no jaja normalnie, sprzęgło działa teraz dobrze, też może trochę nisko chwyta ale nie tak jak dawniej , że przy samym prawie końcu wciśniętego pedału.. Samo się od siebie odpowietrzyło i dopasowało? No nic, stary to temat, a rozwiązał się sam...
  9. Witam, Luz mam na przednim lewym kole, ale podobno można delikatnie dokręcić docisk łożyska i skasować luz, bo powinien być taki mikroskopijny, ledwo wyczuwalny aby było prawidłowo? A moje pytanie, jak się za to zabrać i co zrobić krok po kroku? Ktoś mówił, że można to nawet zrobić bez zdejmowania koła, ale ja mam te felgi z tymi kopułkami więc koło trzeba odkręcić. Tam jest łożysko stożkowe? Czyli można luz zniwelować dokręcając? Jak to zrobić krok po kroku?
  10. Witajcie, Dzisiaj miałem więcej czasu i popatrzałem i dołączę jeszcze inne nowe wnioski.. Czujnik temperatury to nie to samo co termowłącznik wentylatora, naczytałem się w internetach, czujnik temperatury jest zamontowany przy silniku i służy tylko do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej, dla pewności zrobiłem test, ciepły silnik, wskaźnik pokazuje połowę, odpiąłem przewód i spadło do zera na wskaźniku, on tylko jednak służy do wskaźnika na desce rozdzielczej. (zdjęcie poniżej) Co do termowłącznika to zależy od modelu auta, sugerowaliście abym go szukał na chłodnicy, w internecie gdzieś pisali, że jest zamontowany na bloku silnika, a wyobraźcie sobie, że ja go znalazłem jeszcze gdzie indziej - na wężu gumowym hydraulicznym dopiętym do chłodnicy :-) Nawet pewny jestem bo wygląd i 3 piny są zgodne z tym co jest narysowane i napisane w sklepie internetowym. (zdjęcie poniżej). No ale to wszystko to chyba coś z elektryką/elektroniką jest nie tak... Odpiąłem od termowłącznika kostkę, załączyłem zapłon, zwierałem odpowiednio styki w tej kostce (na jednym pinie było prawidłowo 12 V ), lecz wszelkie kombinacje zwierania styków nie powodowało załączenia wentylatora, mimo, że było słychać charakterystyczne "tykanie" przekaźników, odpiąłem kostkę od wentylatora, tam zapiąłem miernik, jedynie po zwarciu pinów kostki termowłącznika napięcie jakie docierało do wentylatora to 5,5 V, więc teraz chyba wiem, że takie napięcie nawet nie ruszy wentylatora, ale przy okazji sprawdziłem wentylator "na krótko", no i działa pięknie.. więc gdzieś na elektryce coś chyba glebło? No ale gdzie mam szukać powodu w elektryce? Poza tym w komorze silnika jest bodajże 4 bezpieczniki do wentylatorów, do klimy chyba 2 , do wentylatora chyba chłodnicy i wnętrza, z czego widzę, że jednego bezpiecznika niema wpiętego... obok zbiorniczka płynu chłodzącego jest pusty pin do przekaźnika , którego niema, zielony kolor.. Nie wiem co teraz zrobić, niby jak jeździłem po szosie zimą i latem to się nie przegrzewał i gdyby nie jazda ostatnio w terenie to bym nie wiedział nawet , że mam coś zepsute. A jak z tą klimą, napisaliście, że po włączeniu klimy wentylator na przedniej chłodnicy powinien ruszyć od razu? Włączam klimę i nie działa wentylator, może jak się ciecz przygrzeje w klimie to zadziała?? Bo ogólnie klima działa mi bardzo dobrze, chłodzi tak, że w upały nie chce się wychodzić z auta po skończonej trasie :-). Ogólnie zima idzie, na razie się nie ma co przegrzewać, ale poproszę jeszcze o poradę co z tym fantem zrobić, teraz mam więcej czasu to zawsze coś zajrzę do auta.
  11. Witam. Wróciłem, dodałem poniżej zdjęcia z różnych perspektyw, auto ma klimę, z obserwacji moich oraz to co na zdjęciach to jest tak, że z przodu samochodu jest chłodnica z wentylatorem na przodzie olejowa, tak twierdzę, ponieważ przewody hydrauliczne tejże chłodnicy prowadzą w miejsce gdzie znajduje się filtr oleju. za tą chłodnicą jest większa chłodnica wody z wentylatorem po wewnętrznej stronie, pasek główny na silniku napędza alternator, chyba pompę wodną, sprężarkę klimy i jeszcze jedno jakieś koło, ale nie wentylator chłodnicy. No chyba, że jak to auto używane to silnik został wstawiony od innego Opla? Dodałem też tabliczkę z Vin, sam się pogubiłem.
  12. Dziękuję,. W tygodniu posprawdzam, bo ostatnio mało mam czasu, Czyli tam do tego wentylatora na chłodnicy napięcie 12 V powinno być na pinach cały czas, bo kabelki są pod niego podpięte, a zacznie się kręcić dopiero jak chłodnica się nagrzeje i sprzęgło wiskotyczne zadziała? Tak to działa w mojej wersji? dobrze rozumiem? Bo u mnie to nie jest napędzane paskiem tak jak np. w BMW E36, dlatego może nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi. Czyli jak napięcie będzie na tych pinach, to oznaczać może tylko tyle, że sprzęgło wiskotyczne nawaliło i wentylator do wymiany?. Obejrzę to wszystko w wolnym czasie i napiszę tu dokładnie.
  13. Tam nie ma wentylatora wiskotycznego, bardziej się przyjrzałem bo lepsze światło skombinowałem, po prostu z przodu jest chłodnica oleju i na niej wentylator elektryczny a głębiej jest chłodnica wody z wentylatorem elektrycznym,. tylko nie mogę nigdzie zlokalizować tego czujnika przy chłodnicy , żeby sprawdzić czy wentylator działa, ciasno i nic nie widać, przewód idzie do wiązki głównej i na tym się kończy sprawa lokalizacji, rozkręcić pod spodem tę metalową osłonę czy jakoś gdzieś można wyczaić ten czujnik bez odkręcania na dole tej pokrywy? A może rzeczywiście wskaźnik przekłamuje? Przy wysokiej temperaturze może i by się włączył wentylator? Wskaźnik na czerwoną kreskę na górze idzie, ale chodnicę da się na chwilę dotknąć ręką, więc jak by było 120 stopni, to bym się przecież porządnie oparzył dotykając chłodnicy... P.S. A jak sprawdzić czy czujnik przy chłodnicy jest dobry? Bo zwarciem pinów to tylko wentylator da się sprawdzić..?
  14. Witam. Auto - Frontera A Sport 1996 r, 2.0 benzyna. Moje pytania: 1. Jak jeżdżę na szosie tak jak autem osobowym, to bez względu czy zima czy lato to temperatura na wskaźniku praktycznie zawsze jest w połowie, auto szybko się nagrzewa zarówno silnik jak i ogrzewanie wnętrza, ale w połowie to nie za mało? 2. Jak działają te wentylatory na chłodnicy? Razem czy osobno? jeden jest z przodu a drugi od strony silnika? Oba mają się włączać przy wysokiej temperaturze? 3. No i dzisiaj dopiero po półtorej roku odkąd posiadam Fronterę, to miałem tak, że przez kilka km musiałem akurat polnymi drogami przewieź przyczepkę cegieł jadąc po wertepach powoli tylko na jedynce, no i nagrzała się Frotka i temperatura skoczyła na wskaźniku dotykając już na górze czerwone pole. Lecz dlaczego te wentylatory nie zaczęły hulać? One oba mają się włączać i kiedy? Może po przekroczeniu czerwonego pola dopiero czy jak? Bo w innym aucie Audi to jakoś wcześnie się włączają a tu dotyka czerwonego pola wskaźnik, silnik pracuje ok, ale wentylatory nie włączyły się ani kontrolka czerwona się nie zapaliła ani nie zamrugała mimo, że pali się przed rozruchem silnika?
  15. Witam. Zauważyłem we Fronterze Sport A z silnikiem 2.0 benzynowym 1996 rok, że w komorze silnika są gniazda na przekaźniki a przekaźników w nich nie ma mimo, że przewody do gniazd są doprowadzone. Chciałem zapytać jakie tam przekaźniki były zastosowane i do czego służyły? Poniżej zdjęcia - brak przekaźnika w czerwonej kostce przy prawym reflektorze obok filtra powietrza, oraz brak przekaźnika w zielonej kostce obok zbiornika płynu chłodzącego. Czy to może mieć coś wspólnego z tym, że nie działa mi tylna wycieraczka i regulacja wysokości lewego reflekora? I tak niestety nie wiem jakie przekaźniki tam wpiąć, jaki model i symbol.? https://docs.google.com/file/d/0Bwz751OgKOkselhOaEZmTmd1WFk/edit?usp=sharing https://docs.google.com/file/d/0Bwz751OgKOksVndzcUFGTnRKVUE/edit?usp=sharing
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.