Skocz do zawartości

domagalag

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana domagalag w dniu 27 Marzec

Użytkownicy przyznają domagalag punkty reputacji!

Reputacja

3

O domagalag

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Olkusz
  • Model
    Opel Frontera
  • Silnik
    2.0
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. A ja nie daję lajk. Czeka mnie mnóstwo roboty, żeby się do tego ustrojstwa dostać, trzeba jednak cały kokpit zdemontować bo ani tego nie widać przez szpary ani ręki nawet małej chińskiej nie idzie nigdzie wsadzić. No trudno, wiem gdzie to jest i wiem, że trzeba rwać cały panel, jeszcze było by w miarę ok gdyby auto było w garażu a jest w innej miejscowości i trzeba robić dorywczo w wolnym czasie.
  2. Super, dziękuję Ci bardzo za ten katalog, jest to bardzo dobra baza, co prawda na początku nie mogłem znaleźć, ale już wiem. Tu jest: https://opel.7zap.com/pl/car/u92/p/10/35-0/ Faktycznie ukryty w okolicach tak jakby pod zegarkiem na środku deski. Spróbuję się tamtędy dostać do niego, bo jeśli tędy nie dam rady, to rzeczywiście będę miał sporo pracy aby podejść z innej strony.
  3. W plastikowej zabudowie przy kierownicy jest tylko plastikowa wypustka z diodą led. Cztery przewody, ta wypustka to ta cewka immobilizera. Przed uruchomieniem auta trzeba dotknąć transponderem w kształcie breloka i dioda led gaśnie i wóz odpala. Zaczerpnąłem wiedzy i wiem, że to jest fabryczny immobilizer tec-tus, bo kiedyś myślałem, że to dokładane ustrojstwo i łatwo się go będzie pozbyć w razie czego, a tu niestety nie. Nigdzie nawet w Googlach nie mogę znaleźć info, gdzie ta puszka może być. Na obcych stronach coś ktoś napisał, ale jestem zielony w niemieckim, coś o środkowym panelu, jutro jeszcze więc poszukam pod zegarkiem na środkowym panelu lub może dostanę się pod plastikiem wajchy zmiany biegów. Albo napisać do sprzedawców części, gdyż sprzedają do fronter sterownik ECU wraz z puszką immo. Bardzo proszę o informację i poradę.
  4. Witam. Gdzie jest ukryta puszka immo w Oplu Fronterze 2.0 benzyna z 1996 roku? Rozkopałem pół auta i nie mogę znaleźć. Immo działa na zasadzie dotykowej pastylki tec-tus. Zgubiłem kluczyki i oddałem komputer z auta do fachowca żeby zdjął immo. Odebrałem komputer ale dostałem informację, że muszę kostkę od puszki immo odpiąć, a ja jej znaleźć nie mogę, przewody od cewki immo wprowadzone są w oplot innych przewodów i dalej trasa ginie bo wolę zapytać niż może niepotrzebnie nie zdejmować całej deski rozdzielczej.
  5. Cześć. Progi dziurawe, nie mogę nigdzie znaleźć w sprzedaży progów, reperaturek, do Frontera A Sport 3 drzwiowej, są ale do modelu dłuższego 5 drzwiowego, do krótkiej Frontery nie ma nigdzie, są tylko stopnie i te rury ozdobne. Ktoś wie czy idzie to gdzieś kupić, czy pozostaje sobie cos samemu wspawac, zanitowac itp. ?
  6. Witam. Zastanawia mnie coś takiego, chociaż mam też inny samochód i jest tak samo. Dużo osób pisze, że ciepły zapala pięknie a zimny nie może, a u mnie taka ciekawostka, że tak trochę na odwrót. Bo np. we Fronterze 2.0 benzyna - jak jest zimny silnik, to bez względu czy na dworze jest +20 stopni czy minus 20 stopni to zapali od strzała, ale jak jest ciepły silnik to też zapali, ale trzeba albo chwilkę dłużej pokręcić rozrusznikiem, albo odpalać z lekko naciśniętym pedałem przyspieszenia. Oczywiście mnie to nie przeszkadza bo zapala zawsze, ale sama ciekawość mnie przywiodła aby o tym napisać, i dowiedzieć się co to może być za przyczyna. Tak samo mam w Audi 80 1.9E benzynowym na wtrysku.
  7. Witam. Jakie są kompatybilne wysprzęgliki do sprzęgła do Frontery A Sport z 1996r. 2.0 benzyna? Chciałem kupić na razie używany, lecz nie mogę nigdzie znaleźć żadnego do modelu z silnikiem 2.0. A po zdjęciach od innych modeli nie potrafię się rozeznać na 100%. Zestaw naprawczy kupiłem, ale nie wchodzi w grę, był kiepskiej jakości i nie pasował nawet, jedynie założenie gumek od czegoś innego poratowało sytuację, ale niestety tylko na 200 km.
  8. Posłuchałem się rad Benego. Założyłem nowy dekiel na uszczelniaczu - czerwonym silikonie wysokotemperaturowym o nazwie RED, przystosowanym do tego typu uszczelniania pokryw, dekli itp. Dostęp do tych górnych śrub ułatwiłem podnosząc podnośnikiem tył samochodu za zaczep haka. Jakoś już ponad dwa tygodnie mija i brak wycieków, więc jest ok.
  9. Rozumiem... Czyli zamiast docinać tę gumę lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie silikonu uszczelniającego olejoodpornego? Chociaż się trochę pogubiłem, Znajomy mi polecił zastosować uszczelkę gdyż rozwiązanie z silikonem jest podobno krótkotrwałe? Ale jeśli tak sprawa wygląda to z silikonem będzie łatwiejsza.
  10. Witam. Potrzebuję wzór uszczelki pod dekiel dyferencjału do Opla Frontery A Sport z silnikiem 2.0 z 1996 r. Chciałem sobie odrysować bo będę dekiel w tylnym moście zmieniał, niestety trochę jestem zaskoczony, że auto jeszcze nie takie stare bardzo i jeszcze trochę popularne, i części powinno być w sklepach mnóstwo, lecz po przeszukaniu internetu i zamówieniach złożonych w sklepach stacjonarnych nie można nigdzie dostać oryginalnej uszczelki pod ten dekiel... No chyba, że są zamienniki od jakiegoś Isuzu ale ja takiej wiedzy już nie mam? Kupiłem więc gumę olejoodporną i właśnie z tej gumy chcę dociąć sobie uszczelkę, tylko potrzebowałbym wzór w skali 1:1 do odrysowania. Jesli ktoś ma taki wzór to proszę o pomoc. P.S. I takie małe pytanie, gdyż nieco trudny jest dostęp do górnych śrub od tego dekielka, czy jeśli odkręcę dolne mocowania amortyzatorów i podniosę auto na podnośnikach to most obniży mi się na tyle, że będzie lepszy dostęp do tych śrub?
  11. Mikro dziurka była na chłodnicy na górze, dopiero było widać, że coś się leciutko pieni gdy się dobrze nagrzał, dobry klej, odporny na wysokie temperatury i jest od tej pory ok.
  12. Nie wiem jak to się stało, po odpowietrzeniu nie pomogło nic, ale raz na jakiś czas wyjeżdżałem z garażu, aby mi przypadkiem nie zazgrzytało w skrzyni przy dawaniu wstecznego to nogą podpompowałem sprzęgło kilka razy , ale i tak brało bardzo nisko, ale już od dłuższego czasu samo się naprawiło, no jaja normalnie, sprzęgło działa teraz dobrze, też może trochę nisko chwyta ale nie tak jak dawniej , że przy samym prawie końcu wciśniętego pedału.. Samo się od siebie odpowietrzyło i dopasowało? No nic, stary to temat, a rozwiązał się sam...
  13. Witam, Luz mam na przednim lewym kole, ale podobno można delikatnie dokręcić docisk łożyska i skasować luz, bo powinien być taki mikroskopijny, ledwo wyczuwalny aby było prawidłowo? A moje pytanie, jak się za to zabrać i co zrobić krok po kroku? Ktoś mówił, że można to nawet zrobić bez zdejmowania koła, ale ja mam te felgi z tymi kopułkami więc koło trzeba odkręcić. Tam jest łożysko stożkowe? Czyli można luz zniwelować dokręcając? Jak to zrobić krok po kroku?
  14. Witajcie, Dzisiaj miałem więcej czasu i popatrzałem i dołączę jeszcze inne nowe wnioski.. Czujnik temperatury to nie to samo co termowłącznik wentylatora, naczytałem się w internetach, czujnik temperatury jest zamontowany przy silniku i służy tylko do wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej, dla pewności zrobiłem test, ciepły silnik, wskaźnik pokazuje połowę, odpiąłem przewód i spadło do zera na wskaźniku, on tylko jednak służy do wskaźnika na desce rozdzielczej. (zdjęcie poniżej) Co do termowłącznika to zależy od modelu auta, sugerowaliście abym go szukał na chłodnicy, w internecie gdzieś pisali, że jest zamontowany na bloku silnika, a wyobraźcie sobie, że ja go znalazłem jeszcze gdzie indziej - na wężu gumowym hydraulicznym dopiętym do chłodnicy :-) Nawet pewny jestem bo wygląd i 3 piny są zgodne z tym co jest narysowane i napisane w sklepie internetowym. (zdjęcie poniżej). No ale to wszystko to chyba coś z elektryką/elektroniką jest nie tak... Odpiąłem od termowłącznika kostkę, załączyłem zapłon, zwierałem odpowiednio styki w tej kostce (na jednym pinie było prawidłowo 12 V ), lecz wszelkie kombinacje zwierania styków nie powodowało załączenia wentylatora, mimo, że było słychać charakterystyczne "tykanie" przekaźników, odpiąłem kostkę od wentylatora, tam zapiąłem miernik, jedynie po zwarciu pinów kostki termowłącznika napięcie jakie docierało do wentylatora to 5,5 V, więc teraz chyba wiem, że takie napięcie nawet nie ruszy wentylatora, ale przy okazji sprawdziłem wentylator "na krótko", no i działa pięknie.. więc gdzieś na elektryce coś chyba glebło? No ale gdzie mam szukać powodu w elektryce? Poza tym w komorze silnika jest bodajże 4 bezpieczniki do wentylatorów, do klimy chyba 2 , do wentylatora chyba chłodnicy i wnętrza, z czego widzę, że jednego bezpiecznika niema wpiętego... obok zbiorniczka płynu chłodzącego jest pusty pin do przekaźnika , którego niema, zielony kolor.. Nie wiem co teraz zrobić, niby jak jeździłem po szosie zimą i latem to się nie przegrzewał i gdyby nie jazda ostatnio w terenie to bym nie wiedział nawet , że mam coś zepsute. A jak z tą klimą, napisaliście, że po włączeniu klimy wentylator na przedniej chłodnicy powinien ruszyć od razu? Włączam klimę i nie działa wentylator, może jak się ciecz przygrzeje w klimie to zadziała?? Bo ogólnie klima działa mi bardzo dobrze, chłodzi tak, że w upały nie chce się wychodzić z auta po skończonej trasie :-). Ogólnie zima idzie, na razie się nie ma co przegrzewać, ale poproszę jeszcze o poradę co z tym fantem zrobić, teraz mam więcej czasu to zawsze coś zajrzę do auta.
  15. Witam. Wróciłem, dodałem poniżej zdjęcia z różnych perspektyw, auto ma klimę, z obserwacji moich oraz to co na zdjęciach to jest tak, że z przodu samochodu jest chłodnica z wentylatorem na przodzie olejowa, tak twierdzę, ponieważ przewody hydrauliczne tejże chłodnicy prowadzą w miejsce gdzie znajduje się filtr oleju. za tą chłodnicą jest większa chłodnica wody z wentylatorem po wewnętrznej stronie, pasek główny na silniku napędza alternator, chyba pompę wodną, sprężarkę klimy i jeszcze jedno jakieś koło, ale nie wentylator chłodnicy. No chyba, że jak to auto używane to silnik został wstawiony od innego Opla? Dodałem też tabliczkę z Vin, sam się pogubiłem.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.