Skocz do zawartości

zz1986

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O zz1986

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    twinport 1.4 16V
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. dzięki za szybką odpowiedź, czyli ten "trudniejszy" typ. chciałem jeszcze zapytać czy ktoś w swoim samochodzie z tym silnikiem robił popychacze, ile to kosztowało czy wymieniając popychacze, dźwigienki też są do wymiany
  2. Witam, Przymierzam się do wymiany popychaczy w mojej Astrze 1.4, z14xep, twinport, (rano po odpaleniu na zimnym silniku słychać klepanie, z okolicy wałków rozrządu - im zimniej, tym głośniej, na dobrze nagrzanym silniku praktycznie nie słyszalne, rozrząd niedawno wymieniony). Chciałem zapytać jaki typ popychaczy jest w tym silniku, dokładniej chodzi mi o to czy jest to popychacz szklankowy, taki jak opisany tutaj: http://www.zssplus.pl/transport/budowa/popychacze/popychacze02.htm czy popychacz z dźwigienką http://www.zssplus.pl/transport/budowa/popychacze/popychacze03.htm czy wymiana jest możliwa bez demontażu wałków?
  3. Witam, chciałem zapytać czy wymieniając rozrząd w silniku z14xep trzeba wymienić też płyn chłodniczy (widzę, że przewód od chłodnicy wchodzi w obudowę rozrządu) i drugie pytanie czy łańcuch rozrządu w tym silniku wchodzi do miski olejowej? Pytam bo mechanik policzył mi uszczelkę pod miską a z tego co widzę to olej nie był wymieniany.
  4. dzięki, pomogło, w sobotę sprzątałem samochód i przekręciłem pokrętło. Nigdy wcześniej tego nie używałem.
  5. Witam, dziś rano wsiadając do samochodu, normalnie odpalam, włączam światła i widzę, że zegarek nie działa. Do tego nie ma podświetlenia deski. W momencie jak wyłączę światła a kluczyk jest jeszcze w stacyjce wraca oświetlenie. Z tego co znalazłem w necie to coś podobnego się trafia, ale nie trafiłem na przypadek gdy wszystko wraca do normy po zgaszeniu świateł.
  6. u mnie jest podobnie, najgłośniej( i wtedy to najbardziej denerwuje człowieka) jest zimą przy mrozach. Teraz praktycznie tego nie słychać, no chyba, że samochód postoi dłużej dlatego też obstawiałbym popychacze. Nie trzymają oleju.
  7. sprawa już załatwiona, czujnik wymieniony, kontrola przestała migać - na szczęście. U mnie też ciekło jak z kranu, sprężarka oczywiście była cała w oleju, nowy czujnik 36PLN
  8. Witam, Może ktoś będzie mógł pomóc, co to element, który zaznaczyłem w czerwonym kółku? cieknie z niego olej. Mam jeszcze drugie pytanie, mianowicie podczas ruszania mruga mi kontrolka oleju, nie tak, że świeci cały czas. Czy to oznacza panewki? Dodam że silnik to z14xep, astra z 2008, przebieg 135,5
  9. Jeśli u ciebie jest coś podobnego jak na filmiku wyżej to może jest to ukręcona szpilka, bo w tym przypadku właśnie to się okazało przyczyną
  10. Masz coś podobnego jak na tym filmiku?, chociaż to trochę inny silnik, Mogą być popychacze; problemy z utrzymaniem ciśnienia oleju, stąd ta świecąca się kontrolka. W momencie jak dodasz gazu ciśnienie oleju zwiększa się i kontrolka gaśnie. Ja mam ten sam silnik (domyślam się, że Z14EXP?) i u mnie po odpaleniu po nocy też przez chwilę słychać jakby coś stukało, po chwili to ustępuje, zasada jest taka, że im zimniej tym głośniej i dłużej to słychać.
  11. Mam ten sam silnik, u mnie jest podobnie. Więc nie przejmowałbym się tym za bardzo. ps. przy jakim przebiegu zmieniany łańcuch?
  12. Dzięki za odp. Pocieszylo mnie trochę. Z tym lodem i ciemnym nalotem to byc moze rzeczywiście tak jest. przewody miękkie.
  13. Nalot jest czarny, jak sadza, dlatego pomyślałem że to spaliny się dostały do układu chłodzenia i stąd. Lód pewnie stąd, że płyn traci soje właściwości bo jest stary i ma mniejszą temp. krzepnięcia. Wody nigdy nie dolewałem.Co do tego masła, a raczej ciała stałego, bo wygląda to jak zamarznięty olej to pojawia się tylko przy niskich temp, ok -15, powyżej tej temp na korku nie ma nic. Chyba kijowy ojej, ma wlany 5w30GM. Faktem jest że od jesieni ubyło jakieś 3 mm płynu w zbiorniczku. Mama świadomość, że to może być uszczelka, już to kiedyś przerabiałem w golfie, ale tam masła było mnóstwo, piana na bagnecie i bąbelki. najbardziej zastanawia mnie ten czarny nalot
  14. Witam, Mam problem z układem chłodzenia, mianowicie w zbiorniczku płynu chodzącego, na ścianach zauważyłem ciemny nalot, coś jakby sadza. Do tego wczoraj przy dużym mrozie około -20 na korku i ściankach był też lód, sam płyn nie zamarzł-to chyba wynik tego, że płyn ma już kilka lat i może traci właściwości. Kolejny objaw to na korku wlewu oleju do silnika pojawił się osad- coś jak znane pewnie większości masło pod korkiem z tym że u mnie w konsystencji ciała stałego - jakby zamarznięte. Podobnie na bagnecie. Od jesieni płynu ubyło, nie dużo ale jednak. Do tego ubywa też oleju, około 1l/4000 km. Myślicie, że to uszczelka po głowicą, może chłodniczka oleju? Czy ewnentualna wydmuchana UPG może też być przyczyną ubywania oleju? Samochód to: Opel Astra II, 2008, 1.4 Z14XEP, przebieg 105 tys. Dzięki za pomoc
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.