Skocz do zawartości

ziunek

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana ziunek w dniu 10 Wrzesień 2015

Użytkownicy przyznają ziunek punkty reputacji!

Reputacja

1

O ziunek

  • Urodziny 19.04.1982

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Model
    Opel Meriva A
  • Inna marka
    fiat
  • Silnik
    z14xep 1.4
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Moja Mery z dwoma szyberdachami waży 30 kilo mniej niż Octavia II kombi z dieslem:D Cały czas szukam ukrytego złota:D
  2. Ja mam z14xep, miałem wrzucić gaz zaraz po zakupie, ale w końcu zostałem na Pb. U mnie średnia to ok.8,5l/100 z czego 85% to miasto i małe przebiegi. W wakacje na trasie spada do ok 7l-7,5l/100. Z tego co rozmawiałem ze specem od Opli to najlepsze pod względem małej awaryjności, ceny części i jazdy na LPG jest 1,8, silnik 1,4 oczywiście też się nadaje fabrycznie pod LPG, ale ma kilka drogich niuansów (moje przygody z rozrządem w innym poście) przez co wypada słabiej. 1.6 pod LPG zdecydowanie odradzał. Co do wysokiego spalania to zobacz najpierw ile waży ta toyota, bo meriva waży więcej od Vectry B i w niektórych wersjach od Vectry C.
  3. Miałem dokładnie tą samą zagwozdkę, ale nie miałem czasu na zakup elementów bagażnika przed wyjazdem, kupiłem tylko dojazdówkę i jak się okazało można ją wsadzić, ale nie centralnie tylko na wcisk, pod nią jest jeszcze sporo miejsca na klamoty( opiera sie na tym środkowym wybrzuszeniu)
  4. Dokładnie tak jak kolega BENY opisał, wyciąga się to bez narzędzi, Rezystor jest po lewej stronie na dole. Właśnie wymieniłem na nowy, na alle są nowe po 23zł, zobaczę jak długo pochodzi i dam znać czy coś z nim dzieje. Podobno są wersje z manualną klimą bez tego opornika i wtedy trzeba kombinować z komputerem.
  5. Wrzucę go w odpowiedni dział jak przejadę 5-10tys, będę widział co się dzieje z motorem.
  6. Odkopię ten temat bo sam się bujałem z głośną pracą tego silnika od kilku lat, dokładnie 4 lata temu wymieniłem rozrząd (łańcuch, ślizgi, napinacz) po tej wymianie miałem błąd czujnika położenia wałka rozrządu, ale wszystko chodziło, "mechanik" powiedział że tak ma być, niedługo po tym silnik (5-10tys km) znowu zaczął klekotać, mówił o popychaczach itp. W końcu dostałem namiar do gościa od opli który z miejsca wskazał rozrząd (ok 40tys przebiegu od wymiany). Z tego co się dowiedziałem to trzeba ładować łańcuch fabryczny i dolne koło z szerszą zębatką, wcześniej "mechanik" zostawił wszystkie koła bo były ładne i założył łańcuch Ruville. Jestem lżejszy dzięki temu o kolejne 1000zł Zobaczę jak teraz się będzie sprawował silnik, bo po wymianie cisza kompletna. Co do wcześniejszych prób to zrobiłem płukankę Liqui Moly i zalałem silnik olejem Dexos 2, po tej operacji silnik pracował zdecydowanie żwawiej i taki olej najlepiej lać do tego motoru. Co do spostrzeżeń tego speca od opli (wymienia takich rozrządów kilka w miesiącu) wina jest w złych klamotach (u mnie łańcuch wyciągnął się o ok 4mm) i nieumiejętnej wymianie, lepiej poszukajcie fachowca, bo będziecie mieć przygody. Na tą chwilę nie chwalę gościa za bardzo, bo dopiero wymieniłem. Jak ktoś chce namiar to na pw (Luboń k. Poznania - pewnie jest gdzieś kontakt na forum)
  7. U mnie wentylator na 1 to słabo czuć, 2 daje już ostro, a przy 3 trudno wytrzymać dłużej niż parę min. Może musisz uzupełnić klimę. Ja przy kupnie miałem klimę, ale przestała chłodzić po miesiącu, więc dałem sobie luz, byłem pewny że jest uszkodzona, nie chciałem nawet sprawdzać. Po dwóch latach podjechałem do majstra i mówię że pewnie nie działa, a on sprawdził i nabił, od zeszłego roku nic nie ubyło:)
  8. Warto, cały czas używam, jest całkiem pojemny, a jak niektóre okulary nie wchodzą, to tylko lekko odstaje..
  9. Ja już olałem wszystkie te dźwięki, gdzieś przeczytałem że mechanicy mówią na tą serię silników Grzechotniki:D Jeżdżę dopóki nie zdechnie:D
  10. Zamiast kombinować z numerami to zmierz na obudowie ile masz centymetrów, łatwo zobaczyć gdzie się mieści filtr, bo dalej obudowa się zwęża. Różnica między większym i mniejszym jest spora ~4cm a po zmierzeniu wyjdzie Ci różnica ~1cm więc spokojnie można tak sprawdzić. Nie pamiętam dokładnie ale ten krótszy ma ok 9cm, a mierząc wyszło mi ok 10cm więc kupiłem mniejszy.
  11. Jak masz oryginalną to nie powinno być problemów z osadzeniem, zadzwoń może do aso i zapytaj jakiegoś mechanika czy czasem nie masz instalacji już wyprowadzonej i wystarczy tylko założyć tą lampkę i podpiąć. Generalnie to podsufitka w każdym aucie mocno pracuje, więc się tym nie przejmuj.
  12. Ostatnio to znajomy przerabiał w najnowszym Clio, dokładnie z tego samego powodu - dzieci. W tym aucie podpieliśmy się do lampki w bagażniku, bo do tej z przodu blokowało nam dojście jakieś wzmocnienie dachu i nie szło przeciągnąć kabli. Jak już wytniesz otwór w podsufitce to musisz przeciągnąć kable do którejś lampki i podłączyć, może dobrym rozwiązaniem byłby zakup jakiejś oryginalnej-używanej z podsufitki, np z merivy a. poniżej masz linka jak wygląda ta lampka tylnia: http://op-meriva.blogspot.com/2014/07/wymiana-zarowki-oswietlenia-wnetrza.html
  13. Odprowadza on powietrze z kapy, z tego co widziałem to ten przewód i ten obok nazywają się odmą, u mnie często zaklejają się majonezem w zimie, czyszczę je zmywaczami uniwersalnymi. W sklepie Opla powienien kosztować ok 30-40zł, sprawdź czy ten gruby też nie pęka. Co do ważności tego elementu to moim zdaniem lepiej go wymień, bo możesz mieć fałszywe powietrze na przepustnicy i nie wiem czy Ci nie zacznie wariować.
  14. Trochę nie w temacie, ale u mnie był problem przy dodawaniu gazu, troche muliło przy ruszaniu. W sobotę zdjąłem obydwa węże wychodzące z pokrywy zaworów i okazało się że są zaklejone konkretnie majonezem, ten mniejszy na amen, po czyszczeniu autko dostało trochę ducha. Może to mieć jakiś wpływ na wyższe zużycie, zimą często jest problem z masłem pod korkiem oleju, tym samym te węże się zapychają. Węże kończą się w przepustnicy więc dają chyba trochę powietrza, dobrze rozumuję?
  15. Właśnie opony mam za duże, zostały mi firmowe po Octavii, jak dobrze pamiętam to rozmiar 195/65 r15. 15tys zrobiłem przez ponad rok, więc są tam zawarte wszystkie pory roku i średnia z tego dystansu to jak podałem 8,7L. Zwróć uwagę że meriva z tym motorem waży prawie tyle co Octavia kombi z 1,9TDI też sie zastanawiałem czy da się ograniczyć apetyt, ale chyba po mieście trzeba przyjąc te 9 litrów. Sprawdź: Filtr powietrza, świece, wyczyść przepustnice, to najczęściej może powodować podwyższone spalanie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.