Skocz do zawartości

Adikk

Użytkownik
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Adikk

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1.6 z16xe
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. U mnie też taki problem czasem występuje, podejrzanym był czujnik temperatury, ale po podłączeniu do kompa rano nie zauważyłem rozbieżności między temp. zewnętrzną a tą na czujniku, a nie bardzo mam z rana czas by podłączać kompa i jeździć z nim aż się problem pojawi U mnie zamulenie (mimo wciskania gazu silnik nie wchodzi na obroty, auto nie przyspiesza, po chwili kop i jest ok) nie występuje zawsze, częściej jak jest chłodno, natomiast w miesiącach letnich w ogóle. Jak na razie to olałem sprawę obserwuję i tyle. Gazownik stwierdził że to czujnik temp. bo od niego zależy początek pracy silnika (po odpaleniu) po parudziesięciu sekundach pojawiają się dane na lambdzie i stąd problem przestaje występować.
  2. Udało się kupić używkę w dobrym stanie teraz oczyścić, pomalować i zabezpieczyć, jakieś polecane środki do pomalowania i zabezpieczenia?? jakiś podkład epoksydowy na początek będzie chyba ok?
  3. Czyli co bawić się w szukanie używki i zabezpieczenie tego czy te nówki NTY?
  4. Odkopię trochę temat. W mojej merivie też sanki zjedzone i trzeba to wymienić, ceny używek od 200 do 500 dostępność słaba, do ceny zakupu piaskowanie i malowanie i w sumie wyjdzie to + 150 do 200 zł. Stan używki wyjdzie przy czyszczeniu jak wyjdą dziury to znowu w punkcie wyjścia. Z drugiej strony znalazłem nowe z firmy NTY 680 z wysyłką, zapewne chińszczyzna ale jednak nowe. Ktoś miał styczność z tymi sankami NTY?
  5. Jest zimniej i problem przestał występować, ale już się dowiedziałem że czujnik w ASO kosztuje około 100 zł także przy wymianie oleju go wymienię. Testowałem go też przez komputer to niby pokazuje w miarę ok, ale z drugiej strony wszelkie objawy wskazują na niego, niby wystarczy że w pewnym zakresie temperatur będzie fałszował pomiar i stąd później taki cyrk (jak silnik zimny to dawka paliwa opiera się na tym czujniku a po chwili dochodzą dane już z lambdy i wtedy silnik już działa normalnie)
  6. rano nie bardzo chciał współpracować by się odpalić na lpg na zimnym wolałem nie kręcić za długo. Natomiast później po dwugodzinnym postoju odpaliłem i przy ruszaniu znajomy objaw, wyłączyłem silnik i wtedy odpaliłem awaryjnie na lpg i brak wkręcania na obroty nie wystąpił. Może problem z pompą paliwa? która wymieniałem w sumie dwa lata temu, muszę zmierzyć to ciśnienie paliwa. Który wybrać? bo jak szukam na portalu aukcyjnym to wychodzą manometry do testowania stopnia sprężania w cylindrze, nada się taki? Dobra znalazłem "tester ciśnienia paliwa w układzie wtryskowym"
  7. dokładnie to opisałem post powyżej przecież
  8. silnik odpala się na benzynie przecież, natomiast próbowałem przełączyć na chwilę na benzynę przed wyłączeniem silnika żeby nie było w dolocie gazu ale nic to za bardzo nie dało
  9. Mam kabel, podpiąłem odczyt temperatury z czujnika pokrywa się w miarę z temperaturą otoczenia 16 stopni, różnica była ze dwa stopnie (auto stało od wczorajszego wieczora aż do teraz). Błędów nie ma żadnych, jakieś pomysły? sprawdzić ciśnienie paliwa przy silniku?
  10. Silnik chodzi raczej równo, nawet podczas tej chwili jak nie chce wchodzić na obroty. Dziś rano zmierzyłem oporność czujnika, wyniosła około 3310 Omów (multoimetr ustawiony na 20k wskazanie 3.31) przy 16 stopniach, samochód stał od ponad 12 godzin wydaje mi się to coś dużo, będę jeszcze to sprawdzał. Co myślicie?
  11. Na lpg silnik działa normalnie. Byłem tydzień temu na przeglądzie lpg i jest ok (pisałem w pierwszym poście o tym). Temperatura przy jakiej się przełącza na lpg to chyba z 30 stopni ale nie pamiętam. Przypadłość dzieje się po dłuższym postoju, najczęściej jak wilgoci dużo na dworze (po deszczu, gęsta mgła, po umyciu i spłukaniu myjką ciśnieniową też na drugi dzień miał problem). Jednakże raz przy zawożeniu żony do pracy o 5 rano było wszystko ok, a później ja jechałem koło 8 i wtedy świrował. Jak może być rozgrzany silnik przy dłuższym postoju?? Sprawdzę w wolnej chwili oporność czujnika
  12. Płynu nie ubywa, filtr paliwa wymieniony w czerwcu razem z olejem, termostatem i innymi filtrami, świece też wymienione, przepustnicę czyściłem. Przy okazji ten czujnik odpowiada też za wskazania temperatury na liczniku??
  13. Od pewnego czasu auto rano (po dłuższym postoju) nie chce się wkręcać na obroty, trwa to czasem pół minuty czasem ze dwie, trzy. Po tym czasie silnik pracuje normalnie. Na początku był pomysł przeczyszczenia wtrysków (jest LPG), także zakupiłem odpowiedni środek z firmy liquid molly, paliwo do pełna i na autostradę, jakby trochę pomogło (może zbieg okoliczności) ale dalej od czasu do czasu się problem pojawia. Na przeglądzie LPG mechanik zaproponował żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy, że może fałszować pomiar jak silnik jest zimny. Znalazłem czujnik (zaraz przy termostacie) i z tego co wyczytałem, wystarczy sprawdzić jest rezystancję tylko jaka ona powinna być? Znalazłem takie wartości jak poniżej Temperatura Rezystancja 0°C - 4,8 do 6,6 kΩ + 20°C - 2,2 do 2,8 kΩ + 40°C - 1,0 do 1,4 kΩ + 80°C - 270 do 380 Ω
  14. Byłem w kontakcie ze sklepem na przeguby.pl i dwoma jeszcze co przeguby wewnętrzne mają w ofercie i w żadnym takiego nie było, szukałem przez google to 22/22 zęby to wyskakuje jedynie kulowy. No teraz już nieistotne bo założone używki w dobrym stanie.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.