Skocz do zawartości

anonimeczek

Użytkownik
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O anonimeczek

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra I
  • Silnik
    1.4.16V
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Witam, Mam wrażenie, że z mojej Astry F ubywa oleju. Kilka miesięcy temu był wymieniany cały silnik wraz z rozrządem. Mechanicy zaklinali się, że nic nie cieknie. Płynu chłodniczego rzeczywiście nie ubywa. Problem jest jednak chyba z olejem i bardzo boję się o zatarcie silnika. Zawsze, gdy przejadę co najmniej kilka kilometrów widzę następujący wyciek: http://pokazywarka.pl/d56630/ Gdy sprawdzam poziom oleju, wytrę dokładnie miarkę, włożę ją z powrotem tylko raz i wyciągnę to poziom minimalny jest chyba osiągnięty, ale wyżej jest zazwyczaj z jednej strony sucho, a z drugiej tylko trochę oleju. Dodam również, że ostatnio silnik chyba coraz głośniej chodzi i z czasem wzrasta spalanie gazu. Zalewam olej GM 15W-40. Chciałbym też dodać, że silnik osiąga czasem temperaturę ponad 100 stopni, a z miejsca wycieku ostatnio leci taki delikatny dymek. Czy spotkaliście się w swoich Astrach z podobnym wyciekiem? Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam :-)
  2. Operacja wymiany silnika dobiegła końca. Póki co działa i to jest najważniejsze. Dla potomnych! Nie kupujcie silnika od Corsy B lub Tigry z myślą o włożeniu go do Astry F bo najzwyczajniej się to nie opłaca. Wiąże się to z dodatkową robotą mechanika/Waszą, która polega na przełożeniu kolektora oraz pokrywy zaworów i bodajże kilku innych utrudnieniach. Mimo tego samego oznaczenia X14XE silniki różnią się od siebie. Mam nadzieję, żę moją Astrą pojeżdżę jeszcze długo i szczęśliwie. WYMIENIAJCIE PASKI RORZĄDU NA CZAS - TO SIĘ OPŁACA :-) @majq1 - chyba rzeczywiście remont starego silnika bardziej by się opłacał, ale zdawało mnie się, że wymiana silnika nie będzie kosztować tyle ile kosztowała. Oczywiście są też tego małe plusy - np. wymiana sprzęgła przy okazji. @Mały 25 - na pasku miałem przjechane około 45 tys. kilometrów lecz był on dość stary, bo miał już ponad 5 lat. Planowałem go wymienić, gdy się ociepli, ale niestety pech mnie to uniemożliwił. Mam nadzieję, że nowy silnik nie rozkraczy się na drodze :-) Pozdrawiam serdecznie drodzy forumowicze!
  3. Witam serdecznie drodzy forumowicze, Pech chciał, że niedawno w wyniku spóźnionej wymiany rozrządu, do której nie doszło - zerwał mnie się pasek rozrządu. Postanowiłem wymienić silnik. Oczywiście w kupionym silniku chciałbym od razu wymienić rozrząd. Mam następujące części: - pasek rozrządu Gates - rolki INA - pompa wody firmy statim W.522 Mam pytanie - czy słuszne są moje obawy, że z pompą wody statim szybko zaczną się dziać niepokojące rzeczy? Mechanik, któremu postanowiłem powierzyć naprawę przestrzega przed tą firmą. Czy ktoś z Was miał do czynienia z tą firmą i czy śmiało mogę zastosować powyższe części rozrządu do nowego silnika? Czy rzeczywiście ewentualne uszkodzenie pompy wody może spowodować poważne uszkodzenia? Dodatkowo mam pytanie czy silnik z Corsy B (rocznik 1996) 1.4 16V 90KM X14XE będzie pasował do mojej Astry (rocznik 1997) F 1.4 16V 90KM X14XE Silnik z Corsy B, który kupiłem wygląda poglądowo tak: Mój uszkodzony silnik z Astry F wygląda poglądowo tak: Czy dobrze rozumuję, że silniki te różnią się jedynie kolektorem? Czy po przekręceniu kolektora z mojego starego silnika, nowy silnik będzie w 100% pasował? Sprawdzałem wizualnie i zdaje się, że kolektor z astry powinien bez problemu pasować? Silniki mają oznaczenia X14XE, pojemność 1,4l i moc 90KM oraz są 16 zaworowe. Chciałbym się w 100% upewnić, że nie powinno być problemów z przekładką silnika o tych samych parametrach (oprócz innego kolektora) z Corsy B do Astry F. Z góry dziękuję za wszelką pomoc :-) Pozdrawiam!
  4. Co jest lepszym rozwiazaniem w takim przypadku: 1. Remont silnika (wymiana uszczelki, rozrządu itd.) 2. Zakup używanego silnika z rozrządem i jego montaż. Jak to mniej więcej wygląda cenowo? Pozdawiam
  5. Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od razu przejdę do opisania swojego problemu, z którym trochę czasu się już zmagam. A więc tak: Kupiłem niedawno Astrę 1.4 16V z LPG. Opiszę najpierw w jakim stanie było auto bezpośrednio po zakupie: - w zbiorniczku płynu chłodniczego była woda destylowana na dnie - była pęknięta chłodnica - zardzewiały tłumik - poziom oleju na minimum - przebieg 130 tys. (raczej prawdopodobny) Po zakupie bardzo szybko ubywało płynu chłodniczego ze względu na pękniętą rurkę w chłodnicy. Co do tej pory udało mnie się naprawić: - wymieniony olej - wymieniona chłodnica - wylana całkowicie woda destylowana z układu chłodniczego i zalany nowy płyn chłodniczy - wymieniony tłumik Opis problemu: Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z łączenia stalowych rurek (dodam za chwilę zdjęcie gdzie dokładnie). - Obecnie auto bardzo delikatnie dymi na biało - napewno dymi na LPG, na benzynie raczej nie występuje. - Zdaje się, że w zbiorniczku płynu chłodniczego występują bąbelki - również zauważone raczej na LPG. - Po dłuższej jeździe można usłyszeć lekkie syczenie z korka zbiorniczka płynu chłodniczego - pożyczyłem od kolegi korek zbiorniczka z tej samej Astry i zobaczę, czy nie będzie na nim syczeć. - Najgrubszy z przewodów idący od górnej, lewej strony chłodnicy (połączony bezpośrednio ze źródłem wycieku) twardnieje dość mocno gdy silnik się nagrzeje. Potem po odpowietrzeniu układu robi się miękki i potem znowu twardy (dodam niedługo zdjęcie tego przewodu). Diagnoza mechanika (nie wiedzącego jeszcze o zauważonym wycieku): Mechanik włożył do zbiorniczka płynu chłodniczego urządzenie, które chyba zassało płyn, po czym po przygazowaniu (jednoczenie chyba przełączeniu na LPG) płyn zmienił kolor z niebieskiego na żółty (dwutlenek węgla/spaliny w zbiorniczku płynu) - diagnoza: pęknięta uszczelka pod głowicą. Pytania: 1. Czy uważacie, że rzeczwiście jest to uszczelka pod głowicą. 2. Czy wyciek płynu nie może powodować podobnych objawów. 3. Czy nie może mieć to związku z nieodpowiednim montażem instalacji LPG itp.? 4. Jaki przewidujecie koszt naprawy tj. uszczelka pod głowicą, rozrząd i pewnie uszczelniacze zaworów. Z góry bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc - drodzy forumowicze
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.