Skocz do zawartości

jarek65w

Użytkownik
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O jarek65w

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódź Janów
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    Corsa C
  • Silnik
    Z14XEP
  • Nadwozie
    kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Dzięki dla Adama , cały problem zamknął się w cytacie jak wyżej . Nie chcialem dać wiary ze pompa po 2 tygodniach zaczęła szwankować . Niestety wychodzi że 1000% prawdy , wymieniona i na tą chwile spokój . Pozdrawiam
  2. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Dobra może komu się przyda , wiec opisze swój przypadek z końca zeszłego i początków tego roku. Zaczęło się dość podobnie jak u założyciela - autko sobie jeździło u mnie 5 latek praktycznie niezawodnie i tanio bo z gazem. Przed świetami jadę do sklepu i jak chce wracać nie chce odpalić , rozrusznik kręci , podlewam troszeczkę paliwem do przepustnicy łapie ale po chwili gaśnie .Nie słyszę pompy wiec pada podejrzenie ze jej wina. Następnego dnia zawieram styki w miejscu przekaźnika , słychać odpalam i jadę do domu. Tam przegląd bezpieczników , 8 i przekaźników R13 i 14. Autko następnego dnia odpala ale za 2 dni już nie. Korzystając z poradnika na samnaprawiam , diagnozuję wszystko i wychodzi ze pompa - wymiana i 2 tygodnie spokoju. Jadę sobie na działkę 30km , odpalam autko startuje słabo , trochę przerywa ale po lekkim przegazowaniu wyglada ok. Dojechałem bez uwag zgasiłem , chcemy wracać i zonk .Auto odpala ale za chwile gaśnie , jakby nie dostawał paliwa. Całe szczęście było jeszcze ciepłe wiec przeskoczyło na gaz i wróciłem , zaparkowałem zgasiłem - myśle odpalę i zobaczę . Nie ma opcji by załapało , kufa co jest ? Pompa znowu ale paliwo na listwie jest ? Wiec czujnik położenia wału może , wymiana na ori Bosch za 2 dni powtórka z tego co wcześniej. 2 opcje , może parownik mi nie trzyma i po zgaszeniu zalewa cylindry gazem a jak dostaje na starcie jeszcze paliwa to już za dużo . Wykręcam 2 świece bo 2 nie chcą , błoto paliwowo nagarowe - No może być ze zalewany , odłączam wiec lpg zobaczymy jak będzie na samym PB.Autko ze 2 dni prawie bezproblemowo , prawie bo wyskoczył mi P0170. Żeby było zabawniej na gazie nie wywalało żadnych błędów a teraz 170 , czeszę wiec autko op-comem i nic poza tym. Wykasowałem i kolejne 3 dni w spokoju , dziś sobie jadę z 15 km coś zobaczyć i znów P0170 ?? Ale auto jedzie normalnie wiec po powrocie biorę ELM-a z domu żeby zobaczyć czy coś jeszcze , autko rozgrzane do załączenia wentylatora kasuje błąd , ten co wyżej gaszę i próbuje odpalić ponownie. &€#@ nie da rady , lekko łapie i gaśnie , kręcę rozrusznikiem dłużej , załapuje , czasem reaguje na gaz a w innej chwili nie i taśmie. Auto gorące bez gazu bo zakręcony na butli nie odpala , odkręcam świece bo chce zobaczyć czy zalane - suche , wentylek na listwie paliwowej naciskam paliwo tryska .Wiec nie podają wtryskiwacze chyba . Pozostały mi chyba 2 opcje , wariuje elektryka , przekaźniki/ bezpieczniki albo ECU ? Auto nie wyrzuca żadnych błędów poza tym 170 . Da się zdiagnozować walnięte ECU bez wyciągania jakoś , jeśli nie pokazuje żadnych dziwnych błędów . Wstawić do warsztatu jakiegoś , tylko gdzie żeby zdiagnozowali taka usterkę . Auto odpala po 2 , 3 bez problemów a z jakiś czas nie , trzeba je eksploatować żeby wiedzieć o czym piszę. No i jeszcze 3 opcja o której Adam wcześniej pisał - za niskie ciśnienie podaje nowa pompa paliwa , chyba muszę poszukać warsztatu który sprawdzi mi ciśnienie na listwie .Ale czy to może być przyczyna tego ze auto nie chce odpalać ? Pozdro
  3. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Ja mam z 50 cm rurki klucz solidny , niestety mam wrażenie ze jestem blisko granicy zerwania gwintu a tego nie chcę. Zwłaszcza że autko powstało , choć sądząc po stanie wykreconych świec to te 2 pozostałe maja przerwę z 1,5 mm. Na tą chwilę podlewam te świece naftą i opukuję trochę , muszę także rozpiłować 15 bo mam wrażenie że moj klucz i te 2 świece coraz bliżej granicy własnej tolerancji.
  4. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Adam Ja także zawsze to robiłem na chłodnym silniku i zawsze się jakoś dawało . Teraz kurtka nie idzie i jedyna szansa ze korzystając z rożnej rozszerzalności materiałów puści. Nie widzę innej możliwości już .
  5. A nie jest tak przypadkiem że w sekwencji nie ma takiej opcji właściwie - bogato/ubogo ?O ile instalka jest choć troszeczkę prawidlowo złożona to nie może być na stałe bogato czy ubogo Błędy przy kiepskim ustawieniu zawsze jakieś wywali ale o awarie wcześniejsza kata czy głowicy to bym się nie bal .
  6. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Super , dzięki. Najlepszego w Nowym .
  7. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Kto mi powie jak sprawdzić czy zasilanie na cewkę dochodzi ? Cewka jest sprawdzona i ok. Jak mam sprawdzić bez wyciągania świec i oplatania kabelkami czy dostaje prąd ? Coś da się pomierzyć na wtyczce cewki ? Już nie mam pomysłu żadnego co może być nie tak , nawet samostart nie pomaga odpalić auta a bez odpalenia nie wyciągnę tych świec bez ukręcenia . Pozdro
  8. jarek65w

    Corsa D z fabrycznym LPG i rutynowa jazda na benzynie

    Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy. Jedyne z tym objawy miałem podczas odpalania bo trzesło silnikiem ale potem mapy sobie chyba korygował sterownik ? Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.
  9. jarek65w

    Corsa D z fabrycznym LPG i rutynowa jazda na benzynie

    Dobra instalka w silniku który ją „toleruje” bez takich zabiegów zrobi 200kkm. Janusze motoryzacji śmigają na rezerwie w baku i odpalaniu praktycznie na gazie jak cieplej. Tego nie polecam zawsze niech startuje na PB , popracuje trochę pompa i wtryski a będzie zdrowiej.
  10. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    No tego to już nie sprawdzę sam , ale pompuje dosyć intensywnie bo sprawdziłem. Jeszcze jeden problem mi się trafił kurtka , nie mogę wykręcić 2 świec . Tak sobie pomyślałem że po takim męczeniu silnika który nie chciał zapalić będzie warto świece wyczyścić. Na tych 2 co się dały było generalnie błoto paliwowo/nagarowe. Ale 2 nie chcą drgnąć , gdzieś z rok temu do nich zaglądałem i czyściłem wszystko miedzianą szczotką. Narazie zalałem je trochę ropą licząc ze może coś spenetruje , nie chce ich ukręcić . Kurczę jeszcze nie miałem takiej sytuacji żeby świecy nie odkręcić która sam przykręcałem 😖. Pozdro
  11. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Adam Nie jest to Bosch czy inny ori ale kupiona w sklepie Oplex , oni się specjalizuja w cześciach do Opla. Jutro załaczę ją z na krótko zdejmując przekaźnik , jeszcze sie zastanawiam czy masa gdzieś nie zawodzi. Auto ma gaz więc ona pracuje ze 2 km a potem odłączona , przejechała pewnie z 60 km max i nie pracuje na sucho. Zawsze mam w baku miedzy 1/4 a 1/2 paliwa , nie czekam aż zapali się rezerwa nigdy. Co gorsza auto nie generuje żadnych błedów silnika . pozdro No i jestem w czarnym tyłku , paliwo niby na listwie jest - trochę tryska jak nacisnę wentylek. Przekażnik niby dobry bo sprawdziłem. Pompa na krótko chodzi bo ja słychać , nie słychać jej jak wstawiam przekaznik , a raczej czasem słychać a czasem nie. Jutro chyba ściagnę wężyk przy pompie i zobaczę czy leje paliwo jak kręcę z kluczyka. Innych pomysłów juz nie mam .
  12. jarek65w

    Corsa Combo Z12XEP nie odpala

    Heh Jakbym czytał swojego posta , 2 tygodnie temu miałem to samo . Także wymiana wkładu i auto śmigało , do wczoraj .... znów nie słychać pompy ale do cholery chyba nie padła po 2 tygodniach. Tak się zastanawiam czy prawdziwym problemem jest czujnik położenia wału. Auto wyraźnie nie dostaje benzyny ale na gazie jedzie , wczoraj niedomagało trochę po odpaleniu ale po złapaniu temperatury przełączyło się na gaz i 30 km zrobiłem bez problemu .Zgasiłem auto i gasło jak chciałem wracać - jakby nie dostawało paliwa. Odpalał i się dławił po chwili , całe szczęście że był ciepły i jakoś udało mi się męcząc aku przełączyć na gaz i wrócić do domu. Dziś to samo , odpala i za chwilę gaśnie. Wk... mnie to strasznie bo nie wiem ostatecznie jaka przyczyna , pompę czasami na chwilę słychać , na gazie ciepły jedzie ale wyraznie nie dostaje benzyny.. Wymienie filtr paliwa , czujnik halla jutro jak z betonu pod blokiem dam radę ale Corsina nadużywa mojej cierpliwości. Nie pora na takie zagrywki teraz / pozdro
  13. Witka Czy dobrze zrozumiałem że mimo fabryczne podwieszonej wtyczki czujnika sprzęgła - nie wystarczy tylko kupić i podpiąć. Trzeba jeszcze coś w skrzynce podłączyć przed programowaniem tempomatu ?? Bo manetkę z czujnikiem zamontowałem , zaprogramowałem op.com 3 pozycje i tempomat - nie działa .
  14. jarek65w

    Corsa B 1.2 szarpie na benz. i gazie

    Ja to miałem ten komfort że oba silniki które posiadam maja wiele wspólnych części - instalacje gazowe to samo. Więc podmianka , cewki , EGR-u , wtrysków itp. Jak nie było zmiany to wiadomo że szukamy dalej , dużo powiedzą błędy jakie auto łapie. Jak był check i potrzebny był restart silnika to z pewnością wypadanie zaworów i p0170 - ale tu przyczyn jest wiele. Ja na starcie dałem nowe świece Boscha irydowo-platynowe bo niby są dostosowane do gazu. W jednym aucie był EGR- do wymiany i w obu go zaślepiłem finalnie.W drugim parownik do wymiany. W obu czyszczenie wtryskiwaczy gazowych (ale u mnie to było łatwe bo Matrixy) i dużo literatury z LPGforum. Kilka razy regulacja parownika i zmiana dysz. Teraz już mi nie zmienia (teoretycznych) czasów wtrysku benzyny podczas zmiany zasilania PB/LPG. Jeszcze by się przydało skorygować dynamicznie , ale nie mam 2 kierowcy i auta zachowują się na tyle dobrze że mi się nie chce.
  15. jarek65w

    Corsa B 1.2 szarpie na benz. i gazie

    No widzisz - wiesz tyle co ja na początku. Teraz Ci powiem że wiele w silnikach z rozbudowana elektroniką jak seria XEP , nie wiem co jest w twoim. I jaka tam jest instalka. Zacznij więc od podstaw , świece stan i przerwa do gazu 0,7 , cewka (ew.przewody). Poganiaj trochę na benie samej , jak nie będzie dobrze to trzeba szukać dalej - przepustnica luzy zaworowe itp. Gotowego rozwiązania nikt ci nie da na odległość , eliminujesz kolejno wszystkie możliwe nieprawidłowości.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.