Skocz do zawartości

dizel1982

Forumowicz
  • Zawartość

    456
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O dizel1982

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. dizel1982

    1.6 77kW 16V Z16XEP Zamiennik sterownika silnika

    Szukałem ale niestety w żadnym grupie nie ma sterownika silnika. Są bezpieczniki, jakieś skrzynki, praktycznie wszystko. Sterownika nie ma nigdzie. Szukałem teraz też w EPC i też nie widzę tego sterownika. Przejrzałem wszystkie działy gdzie by pasował.
  2. Witajcie, Chciałem się Was zapytać, czy sterowniki silnika można stosować zamiennie (mam tu ma myśli oznaczenie) jeżeli pochodzą z tego samego silnika? Pytam ponieważ mój sterownik ma oznaczenie 12249831 ale niestety sterownik o tym oznaczeniu jest bardzo drogi, kosztuje ponad 1000zł. Elektronik powiedział że muszę koniecznie kupić o tym samym numerze, inaczej mi nie będzie pasował. Z kolei na aukcji znalazłem komputer do silnika Z16XEP, identyczny jak mój tylko ma inny numerek i w opisie napisane że może stosować zamiennie między innymi ze sterownikiem z moim oznaczeniem. I cena dużo niższa bo tylko 600zł. Ale nie chcę naciąć się na minę, kupię i później będę się bujał bo nie będzie pasował dlatego wolę dopytać kogoś kto się na tym zna a na tym forum tacy ludzie są o czym już nie raz się przekonałem
  3. Ok, znalazłem. I teraz jest problem ... Do czujnika idą 3 kable, jeden czarny z białym paskiem, drugi czerwony, trzeci żółty. Jeżeli dobrze się domyślam to kabel czarno biały to masa, czerwony napięcie (powinno być po zapłonie czy dopiero po odpaleniu???) trzeci żółty to sygnał. No i wygląda na to że nie ma w ogóle napięcia na czujniku. Sprawdzałem multimetrem czarny i czerwony i nawet po odpaleniu auta, napięcie zerowe. Chyba że źle kable zweryfikowałem. Jednak źle sprawdzałem. Napięcie jest. 5,05V.
  4. Szukać go bardziej od góry czy jest on na dole i dostać się do niego można tylko z kanału? Trzeba dodatkowo odkręcać jakieś osłony etc? Dziś pojawiły się dodatkowe problemy. Samochód po 4km zaczął już szarpać, przerywać, tak jakby miał ochotę za moment zgasnąć.
  5. Sprawdziłem jak napisałeś. Prześledziłem połączeniu przepływomierza ze sterownikiem. Zwaliłem te rynienki od kabli. Rozprułem peszel. Nie znalazłem żadnego pęknięcia czy uszkodzenia izolacji. Jeszcze zweryfikowałem multimetrem czy jest połączenie między wtyczką przepływomierza a sterownikiem. Połączenie jest. Czy mogę prosić kogoś z Was o jakieś zdjęcie, nie musi być dokładne, gdzie zlokalizowany jest czujnik położenia wałka rozrządu w Z16XEP? Szukam i kompletnie znaleźć nie mogę. Może wina tkwi w tym czujniku właśnie a reszta błędów to pochodna uwalonego czujnika. Chociaż napiszcie proszę gdzie go szukać, obok jakiego charakterystycznego elementu. Lepiej będzie go widać z góry czy jednak z kanału?
  6. Ale czy gdyby było zwarcie we wiązce to błąd nie pojawiał by się za każdym razem natychmiast? U mnie tak jak mówię, na zimnym silniku z wykasowanymi błędami póki ssanie się nie wyłączy i obroty nie spadną, zero błędów. Nic się nie dzieje. Wyłącza się ssanie, zapala się kontrolka.
  7. Wszystkie odczyty są prawidłowe bo to już patrzyłem. Nawet odczyt z przepływomierza jest ok. Pokazuje 2,4g/s więc jest prawidłowy. Posprawdzałem już wszystkie możliwe wartości jakie udało mi się odczytać i nie ma nigdzie żadnych odchyleń od normy.
  8. Odciągać nie próbowałem ale zastosowałem metodę którą polecili mi w zakładzie gdzie oddawałem sterownik. Gdy silnik się nagrzeje i błąd wyskoczy to żeby schłodzić sterownik specjalnym sprayem do schładzania elektroniki. Zrobiłem to ale efektu nie było żadnego. Natomiast zauważyłem że to nie temperatura silnika ma wpływ na to. Błąd pojawia się gdy w samochodzie wyłączy się tzw "ssanie". Na zimnym silniku przez jakiś czas obroty są wyższe i wtedy błędu nie ma natomiast gdy spadną to od razu pojawia się błąd. Później na ciepłym to "ssanie" się nie włącza i błąd pojawia się od razu po odpaleniu. Styki w sterowniku i wtykach są ok. Samego czujnika nie sprawdzałem ale wnioskuję że jest ok bo nagle padły by mi wszystkie czujniki? Dziś dodatkowo zamiast błędu P2039 pojawił się błąd sondy lambda więc mam już czujnik położenia wałka rozrządu, przepływomierz i sondę lambda. Ponadto samochód pracuję idealnie, nic się z nim nie dzieje i można nim normalnie jeździć tylko świeci się check :|.
  9. Witajcie, Usterki poszukuję dalej. Dziś odebrałem komputer z naprawy której defakto nie było ponieważ okazało się że jest sprawny. Błędy występują dalej. Chyba że uszkodzenie jest jakieś bardzo nietypowe powiedział elektronik ale wtedy już tylko wymiana sterownika na nowy. Nie wiem co sprawdzać dalej. Czy ktoś z Was orientuje się w jaki sposób można zweryfikować działanie przepływomierza? Mam tu na myśli czy prawidłowo działa czy może jest coś z nim nie tak. Jak prawidłowo go zmierzyć? Proszę o pomoc.
  10. Kasowałem. Wszystkie występują jednocześnie. Gdy samochód jest zupełnie zimny błędów brak. Po przejechaniu kilometra dwóch gdy złapie temperatury od raz kontrolka z kluczem i 3 błędy na raz.
  11. Witajcie, Astra H, silnik Z16XEP. OD wczoraj mam cały czas problem z trzema błędami. Dwa z nich są ze sobą powiązane tj P0103 oraz P2039 gdzie P0103 wskazuje na nieprawidłowe wartości odczytywane z przepływomierza natomiast P2039 to błąd redukcyjnego czujnika ciśnienia powietrza dolotowego (niski poziom sygnału wejściowego). Czy błędy wskazują na dolot. Natomiast trzeci błąd to błąd P0340 który mówi komunikacji czujnika wałka rozrządu z ECU. Czyli ten trzeci błąd nie jest kompletnie powiązany z dwoma pozostałymi. Zastanawiam się czy układ dolotowy może mieć jakikolwiek wpływ na wałek rozrządu? Czy może problemu powinienem szukać raczej w walniętym sterowniku silnika? Sam już nie wiem, poradźcie coś :(. Z góry dziękuję za pomoc.
  12. dizel1982

    Astra G Z16XEP - olej

    Spoko, dzięki za odpowiedź. Jutro do nich zadzwonię niech mi wymienią.
  13. Witajcie. Chciałem Was podpytać, może mi pomożecie. Jestem posiadaczem między innymi astry G z silnikiem Z16XEP i nadszedł czas na wymianę oleju. Do tej pory zalewałem Motula ale teraz chciałem zmienić na Valvoline. I mi w InterCarsie sprzedali zły olej . Według zaleceń producenta powinienem zalać olej spełniający normę DEXOS 2. Spełnia ją olej Valvoline SYNPOWER C3 MST (5w30). A oni mi sprzedali Valvoline SYNPOWER C4 MST (5w30). I teraz mam dylemat, czy zalewać ten co mi sprzedali i ryzykować uszkodzeniem silnika czy w poniedziałek pojechać do nich i niech mi wymienią na właściwy. Poniżej wklejam jeszcze linki do kart technologicznych obydwu olei. Mam nadzieję że pomożecie w temacie. Najważniejsze dla mnie to żeby nie uszkodzić silnika. Jeśli zalanie tego nie spowoduje jego niewłaściwej pracy i nic się nie stanie to wleje ten co mi sprzedali ale jeśli może coś się stać (a samochód pokonuje rocznie 30kkm) to wolę wymienić. Poradźcie. Dzięki. http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/6015.pdf - ten który spełnia normą DEXOS 2 http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/5616.pdf - ten mi sprzedali.
  14. dizel1982

    Wentylator włącza się i wyłącza

    Wiesz co, nie mam pojęcia. Jest to możliwe. Samochód z 2007r, pojedynczy wiatrak, możliwe że jest dwu biegowy. Dasz wskazówki od czego powinienem zacząć sprawdzanie? To w weekend bym sobie pogrzebał bo nie można tak jeździć. W końcu sprężarka mi się uszkodzi bo jak się nagrzeje to wyje jak dodaję gazu.
  15. Witam. Temat podobny był już niedawno poruszany jednak mój jest nieco inny dlatego zakładam nowy. Astra G, 1.6 16V, klima manualna z 1 wentylatorem. Do tej pory zawsze po załączeniu klmimy startował wentylator. Od ponad tygodnia zauważyłem że temperatura silnika która zawsze oscylowała w okolicach 90 stopni, zaczęła mi gwałtownie rosnąć i podchodzić pod 98 stopni. Postanowiłem zbadać temat. Zapaliłęm auto, klima włączona, otwieram maskę a wentylator stoi. Ok, miałem już zamykać, patrzę, załączył się. Pochodził ze 4s i się wyłączył. I tak regularnie co jakiś czas załącza się i wyłącza. Nawet gdy silnik się nagrzeje to wentylator zawsze chodził dotąc aż go schłodził. Tymczasem teraz tak nie jest, załączy się na te 4 - 5s i się wyłącza pomimo że temperatura nie spadła praktycznie nic. Jest to dość niepokojące dlatego bardzo Was proszę o pomoc, gdzie mogę szukać winowajcy tej usterki?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.