Skocz do zawartości

dizel1982

Forumowicz
  • Zawartość

    445
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O dizel1982

  1. dizel1982

    Astra G Z16XEP - olej

    Spoko, dzięki za odpowiedź. Jutro do nich zadzwonię niech mi wymienią.
  2. Witajcie. Chciałem Was podpytać, może mi pomożecie. Jestem posiadaczem między innymi astry G z silnikiem Z16XEP i nadszedł czas na wymianę oleju. Do tej pory zalewałem Motula ale teraz chciałem zmienić na Valvoline. I mi w InterCarsie sprzedali zły olej . Według zaleceń producenta powinienem zalać olej spełniający normę DEXOS 2. Spełnia ją olej Valvoline SYNPOWER C3 MST (5w30). A oni mi sprzedali Valvoline SYNPOWER C4 MST (5w30). I teraz mam dylemat, czy zalewać ten co mi sprzedali i ryzykować uszkodzeniem silnika czy w poniedziałek pojechać do nich i niech mi wymienią na właściwy. Poniżej wklejam jeszcze linki do kart technologicznych obydwu olei. Mam nadzieję że pomożecie w temacie. Najważniejsze dla mnie to żeby nie uszkodzić silnika. Jeśli zalanie tego nie spowoduje jego niewłaściwej pracy i nic się nie stanie to wleje ten co mi sprzedali ale jeśli może coś się stać (a samochód pokonuje rocznie 30kkm) to wolę wymienić. Poradźcie. Dzięki. http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/6015.pdf - ten który spełnia normą DEXOS 2 http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/5616.pdf - ten mi sprzedali.
  3. dizel1982

    Wentylator włącza się i wyłącza

    Wiesz co, nie mam pojęcia. Jest to możliwe. Samochód z 2007r, pojedynczy wiatrak, możliwe że jest dwu biegowy. Dasz wskazówki od czego powinienem zacząć sprawdzanie? To w weekend bym sobie pogrzebał bo nie można tak jeździć. W końcu sprężarka mi się uszkodzi bo jak się nagrzeje to wyje jak dodaję gazu.
  4. Witam. Temat podobny był już niedawno poruszany jednak mój jest nieco inny dlatego zakładam nowy. Astra G, 1.6 16V, klima manualna z 1 wentylatorem. Do tej pory zawsze po załączeniu klmimy startował wentylator. Od ponad tygodnia zauważyłem że temperatura silnika która zawsze oscylowała w okolicach 90 stopni, zaczęła mi gwałtownie rosnąć i podchodzić pod 98 stopni. Postanowiłem zbadać temat. Zapaliłęm auto, klima włączona, otwieram maskę a wentylator stoi. Ok, miałem już zamykać, patrzę, załączył się. Pochodził ze 4s i się wyłączył. I tak regularnie co jakiś czas załącza się i wyłącza. Nawet gdy silnik się nagrzeje to wentylator zawsze chodził dotąc aż go schłodził. Tymczasem teraz tak nie jest, załączy się na te 4 - 5s i się wyłącza pomimo że temperatura nie spadła praktycznie nic. Jest to dość niepokojące dlatego bardzo Was proszę o pomoc, gdzie mogę szukać winowajcy tej usterki?
  5. Ale wiesz co, ten ostatni mechanik mi powiedział że mam walnięty amortyzator. Tylko bujnął samochodem i stwierdził że on trzyma się tylko na sprężynie. Powiedziałem mu na to że pojadę na stację i sprawdzę to mi odpowiedział że szkoda mojego czasu i pieniędzy bo u nich zawsze będę miał dobre. I się nie mylił. Najważniejsze że przyczyna stukania ustalona i wyeliminowana.
  6. Problem stukania wyeliminowany. Co było jego przyczyną? A już odpowiadam. Amortyzator. Wymontowałem wczoraj kolumnę, rozebrałem, łożysko było ok ale za to amortyzator wchodził lekko jedną ręką i natychmiast po puszczeniu odbijał. Wymieniłem oba. Kupiłem KYB bo oryginał GM jeden kosztuje prawie 6 stówek. Porażka .... Po wymianie zawieszenie ucichło i jest spokój
  7. Mądry polak po szkodzie. Szkoda trochę tego sprzęgła nowego bo samochód i tak pewnie w przyszłym roku pójdzie na złom bo jest już jedną wielką kupą rdzy a z drugiej strony to tylko można pozazdrościć części kiedyś montowanych. Samochód eksploatowany głównie z przyczepką. Naprawdę przez te 15 lat naciągał się ton. I wierzcie lub nie ale od początku zrobił już prawie 370kkm i wszystko na jednym sprzęgle. Które sprzęgło w nowych samochodach tyle wytrzyma ....
  8. Dzięki wielkie. Już chyba ze zmęczenia zapomniałem naciągnąć linki . Jak ją dokręciłem, pedał od razu poszedł do góry i wszystko jest dobrze . Tak czy inaczej niepotrzebnie się narobiłem bo sprzęgło pochodziło by jeszcze do końca żywota samochodu a winna była linka która zsunęła się z pancerzem i przez to pedał wpadł. Tak to jest jak się kupuje najtańsze zamienniki. Teraz wziąłem TRW.
  9. A masz może zdjęcie jak to powinno wyglądać? Narobiłem się cały dzień, wywaliłem 500zł, kupiłem nowe sprzęgło, nową linkę, nowy docisk i łożysko, złożyłem a pedał dalej leży. Już pojęcie nie mam co to może być ....
  10. Właśnie jest cały czas na dole. Nie wiem, czy przy tej łapie przy skrzyni powinna być jakaś sprężyna? Bo żeby pedłą wrócił do normalnej pozycji, muszę napinać ręcznie tą łapę a jak zdejmę linkę to ona lata sobie swobodnie.
  11. Witam. Dziś w mojej leciwej już astrze F wpadł mi w podłogę pedał sprzegła. Nie wiem co się mogło stać ponieważ linka jest cała. Jak wciskał tą łapę od sprzęgła łapką to biego normalnie wchodzą i się wsyprzęglają. Dlatego to dla mnie trochę zagadkowe. Czy mieliście już podobny przypadek i ktoś wie co to może być? Pozdrawiam.
  12. Denerwują mnie te stuki bo żeby one były raz na jakiś czas ale to bez przerwy puka. Przejeżdżam przez garby stuka, redukuję stuka, ruszam stuka, hamuję stuka. Jakby samochód miał ze 20 lat. Poduszka silnika nie stuka na pewno. Wymienione obie tydzień temu. Przegub jest sztywny, nawet 1mm luzu nie ma. Poza tym druga osoba słuchała i stuki dochodzą z mcphersona. Wydaje mi się że to przez tą sprężynę ale to jeszcze muszę ustalić z kimś kto się na tym zna.
  13. Dlaczego pytam. Ponieważ mam taki problem. Ok. miesiąca temu wymieniałem poduszkę amortyzatora w prawym kole. Od 2 tygodni dochodzą mnie jakieś takie dziwne puki, strzelania właśnie ze strony prawego mcphersona. Zawieszenie jest bankowo sprawne. Sprawdzało je 3 mechaników i dwie stacje na szarpakach. Wywaliłem już prawie 200zł i dalej nie mogę zdjagnozować stuków. To jest takie pojedyncze puknięcie np podczas ruszania/hamowania albo podczas pokonywania śpiących policjantów ale takich większych (np z kostki) - przy zjeździe. Poduszką na 100% dobrze założyłem. A stuk zdecydowanie dochodzi z prawej kolumny bo już druga osoba się przysłuchiwała i to tam strzela. Na 99% coś się przesunęło bo podczas wymiany poduchy ściskałem sprężynę i to dość nieudolnie bo tam ciasno było - jak się później okazało zupełnie nie potrzebnie to robiłem. W amortyzatorze na dole jest taka wypustka to się nazywa punkt podparcie sprężyny. Czy sprężyna musi koniecznie do tego punktu przylegać? W lewym kole przylega. W prawym jest od tego punktu odsunięta o jakiś 1cm. Myślicie że to może mieć coś wspólnego?
  14. Czyli oba łożyska powinny mieć to oznaczenie skierowane w stronę przodu samochodu? Bardzo proszę aby potwierdził to ktoś kto jest w 100% tego pewien . Pozdrawiam.
  15. Witam Serdecznie. Mam pewien problem ze swoim zawieszeniem ale zacznę od innego pytania. Go kwestii najważniejszej przejdę później ponieważ najpierw muszę wyjaśnić pewną niejasność. Samochód Astra G - 2007r - 1.6 Twinport - 5d. Łożysko amortyzatora ma takie wycięcie które mówi nam jak mamy je zamontować. I teraz pytanie właśnie o jego montaż. Czy to wycięcie powinno być skierowane w kierunku przodu pojazdu czy w kierunku tyłu? Od strony kierowcy mam to wycięcie w stronę przodu samochodu. Czy z prawej strony powinno być identycznie - czyli oznaczenie w stronę przednią? Pozdrawiam.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.