Skocz do zawartości

dizel1982

Forumowicz
  • Zawartość

    475
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O dizel1982

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Problem solved. Oczywiście czujnik położenia wałka rozrządu. Kupiłem używany oryginał bo ople mają problem z zamiennikami a nie chciałem inwestować w oryginał bo w ASO kosztuje prawie 7 stówek i nie ma zwrotów na elektronikę więc gdyby okazało się że to nie czujnik to został bym z czujnikiem biedniejszy o 7 stów. Ale jednak czujnik. Jak przyszedł i zrobiłem mu test diodą to ta zaczęła od razu świecić więc miałem 99 procentową pewność że to to. No i to było to. Po wymianie i wykasowaniu błędów, te już nie powróciły. Ale powiem Wam że jestem zaskoczony że walnięty czujnik wałka rozrządu powodował błędy P0103 i P2039.
  2. Czujnik już zamówiłem ale póki co mógłbym Was prosić o wyjaśnienie jeszcze jednej rzeczy? Może pytanie będzie głupie ale nie daje mi ono spokoju. Gdy mam zrobioną całą instalację testową i przyłożę minusową końcówkę multimetra do masy natomiast plusową do przewodu sygnałowego w czujniku do pojawia się na nim napięcie 2,65V a dioda zaczyna leciutko się żarzyć. Gdy odsuwam końcówkę multimetra, dioda gaśnie. Dodam jeszcze że dioda zaczyna się żarzyć bez względu na to czy do czujnika jest zbliżone coś metalowego czy nie. Czy ja robię wtedy jakieś zwarcie? Tak powinno się dziać? Przecież sam multimetr nie wytwarza napięcia więc tym bardziej jest to zastanawiające. Odwrócenie końcówek i przyłożenie plusowej do masy w czujniku a minusowej do sygnałowego nic nie zmienia tzn dioda również się żarzy, jedyna różnica to napięcie na multimetrze który zamiast 2,65V pokazuje -2,65V.
  3. Jutro zrobię ponownie test z diodą na samochodzie. Chyba że nie wiem, może popełniam gdzieś jakiś błąd w swoim testach ale specjalnie dziś wziąłem i sprawdziłem drugi raz nagrywając film abyście zweryfikowali czy dobrze to robię. Podłączenie na milion procent jest dobre, skrupulatnie to sprawdzałem i dodatkowo wpiąłem multimetr aby było widać że na czujniku jest zasilanie. Jeszcze raz: - stały plus 5V z podłączonym plusem diody wpinam do pinu numer 3 w czujniku (pin numer 3 to kabel czarny z białym paskiem w oryginalnej wtyczce) - minus do pinu numer 2 (pin numer 2 to kabel brązowy/pomarańczowy (taki dziwny kolor) w oryginalnej wtyczce) - sygnałowy z minusem diody wpinam w pin numer 1 (pin numer 1 to kabel żółty z lekko fioletowym paskiem w oryginalnej wtyczce) Wydaje mi się że nie popełniam nigdzie żadnego błędu.
  4. Dziś robiłem drugi test. Dioda wpięta plusem do plusa idącego do zasilania czujnika, minusem w pin sygnałowy czujnika. Wczoraj robiłem tak samo, raczej nie ma mowy o pomyłce. Wczoraj też testowałem również to na samochodzie tzn zrobiłem sobie przedłużenie wtyczki i wyprowadziłem z wtyczki zasilanie 5V bezpośrednio pod czujnik z wpiętym dodatkowo plusem diody, masa do czujnika również prosto z wtyczki i minus diody bezpośrednio pod pin sygnałowy. Efekt taki sam. Dioda nawet nie mrugnie.
  5. Sory, ustawił się jako prywatny. Już poprawiłem.
  6. Trochę sam sobie nie ufam czy wszystko dobrze robię dlatego postanowiłem pokazać to na filmie. Podłączyłem też miernik żeby było widać że czujnik jest zasilany napięciem 5V. Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=8knDaqiEoqs&feature=youtu.be Myślisz że to wystarczający dowód na to że czujnik jest padnięty? Dioda rzecz jasna jest sprawna. Po teście podłączyłem ją ponownie i świeciła.
  7. A czy dla pewności dobrym pomysłem było by zasymulowanie działania tego czujnika czy może coś się stać? Zastanawiam się czy na pracującym silniku nie spróbować zwierać cyklicznie kabla sygnałowego z masą. Powinno wówczas pojawić się napięcie i błąd powinien zniknąć. Czy źle myślę?
  8. Ok, rozumiem. Ale to w takim razie skąd jest ten P0103? Z tego czujnika temperatury czy z tego czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym?
  9. Ok, to gdzie w takim razie znajduje się czujnik na który wskazuje ten błąd. Bo P0103 to błąd czujnika masowego lub objętościowego przepływu powietrza. Byłem przekonany że to właśnie ten na rurze dolotowej. Ale skoro to temperatura to gdzie jest ten z który mierzy przepływ powietrza?
  10. Chodzi mi o czujnik powietrza, ten który jest na rurze idącej od filtra powietrza.
  11. Tak jak pisałem w pierwszym poście, prócz błędu P0340 mam jeszcze błędy P0103 i P2039 a to są błędu z przepływomierza.
  12. A jeszcze mam jedno, obiecuję że już ostatnie pytanie. Czy jak chcę sprawdzić miernikiem napięcie na sygnałowym to wpinam go identycznie jak diodę tj + na mierniku do plusa stałego a minus do sygnałowego czy może + na mierniku do sygnałowego a minus do masy?
  13. Ok, faktycznie. Czyli czujnik nie działa ponieważ nic się nie zmienia, dioda nawet nie drgnie a ona reaguje na napięcie 2.3V. Podłączyłem ją pod zwykłego paluszka i działa. A jest sprawna, sprawdzałem jeszcze po wszystkim i świeci. Zatem czujnik padł. Tylko ciekawi mnie jeden fakt. Czy walnięty czujnik wałka rozrządu może powodować też błąd przepływomierza?
  14. Czujnik pomierzony. Teraz pytanie. Gdy czujnik działa poprawnie, jakie powinno być napięcie na kablu sygnałowym? Powinno wzrosnąć do 5V? Jeżeli tak to u mnie wynosi ono zaledwie 2V. Nie wiem czy jest ono prawidłowe czy nie.
  15. Ok, czujnik zdemontowany. Teraz czas na pomiary. Czy mogę zamiast diody użyć opornika 10kohm? Do testów używał będę akumulatora samochodowego z napięciem 10V i rozumiem że to chodzi i obniżenie napięcia do 5V. Czy opornik wpinam dokładnie tak samo jak diodę? Zgodnie z Twoim rysunkiem.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.