Skocz do zawartości

CNA_Viki

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O CNA_Viki

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Vectra B
  • Silnik
    z18xe
  • Nadwozie
    hatchback
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Trcoche z deszczu pod rynne... Zregenerowalem ECU (fachmani mowili ze byl strasznie pokiereszowany) i .... Poprzednie bledy juz nie wracaja, za to jest nowy - 130 - sonda lambda.... i mam dylemat czy to jakis hochlik wkradl sie w instalacje elektryczna czy rzeczywiscie sonda bruzdzi od poczatku... Roznicy w jezdzie i spalaniu nadal zadnej procz nie gasnacego check'a...
  2. Termostat - calkiem mozliwe, chociaz jeszcze jesienia bylo wszystko ok i temp sie wahala a wentylator huczal az milo.... Co do czujnika temp cieczy - styki i przewód też u mnie wygląda nieciekawie, więc skorzystam ze wskazówki i zajmę się tym. Nie mam żadnych problemów z falujacymi obrotami - w żadnym momencie niezależnie od temperatury. Silnik pracuje normalnie w calym zakresie obrotów, nie bierze oleju (na 10 000 km / 300 ml oleju), przepustnica czysciutka, spalanie wzorcowe (ok 7l gazu). Jutro jade wymienic filtr gazu (chociaz wiem ze na pewno nie on jest przyczyna, bo po skasowaniu bledu na benzynie tez sie zapalil). Czy masz stuki w silniku na Lpg?Na Pb silnik drzy idealnie, natomiast na Lpg sa jakby delikatne wybuchy, dlatego chce ustawic gaz.
  3. Niestety nie, check sie pali, różnicy w jeździe żadnej, no i wzbogaciłem się o drugi przepływomierz. Chciałem wyczyścić przepustnice, ale lśni. Prawdopodobnie jest to błąd elektryczny w sterowniku silnika, który nie ma wpływu na jazdę, bądź tylko wywołuje błąd poprzez odczyt z jednego z czujników, ale nie zamierzam gdybać i wymieniać połowy osprzętu silnika.... Znajomy mechanik mówił, że czujnik temp wody może mieć z tym coś wspólnego...na trasie przy -5 -15 na dworze temp silnika wychyla się do 82', rzadko kiedy rośnie bardziej na trasie 30km. Jaka powinna byc temp przy takiej pogodzie? Zienius, masz jakieś objawy?Coś wymieniałeś/sprawdzałeś/robiłeś?
  4. Jak w temacie, mogłby ktoś pożyczyc na testy? Siemens 5WK9606 Jak tak pisac na henas_ik@o2.pl
  5. Dzisiaj odwiedziłem ASO Bydgoszcz- błędy zczytane, złączka sprawdzona, nie mieli na miejscu przepływomierza od z18xe więc nie sprawdzony...Elektryk proponuje sprawdzać, jeśli nie przepływomierz to pewnie sterownik silnika (ała!). Stąd moje pytanie - jest ktoś z okolic Nakła nad Notecią (30km od Bydgoszczy), kto miałby pożyczyc na szybki test sprawny przepływomierz od z18xe(siemens 5wk9606)? Pomocy, bo nie chce na razie kupowac, jesli nie wiem, czy to on jest niesprawny.... Czy można elektrycznie/przy pomocy (czego??) sprawdzic przeplywomierz, sterownik silnika oraz sonde lambde? Czy tylko przewodnictwo wtyczek/pinow i kabelkow? Przepływomierz sprawdzony, bo wymieniony. Kontrolka nadal się świeci.Szukam dalej...
  6. Przepływomierz sprawdzony - aż lśni (bo lsnił wcześniej), filtr paliwa czysty, świece były wymieniane 3 tys. km temu, silnik pracuje równiutko zarówno na benzynie, jak i gazie, przepala mieszankę do końca (spaliny czyste, bez zapachu niespalonego gazu bądź benzyny) (opinia mechanika). Pozostaje mi chyba już tylko ASO... Chyba że ktoś ma lub zna kogoś kto ma (okolice Bydgoszczy) dobry sprzęt diagnostyczny, tzn. lepszy komputer i sprzęt do mierzenia oporowości czujników, itp... Spotkałem się z opinią, że w tych Vectrach wadliwe są komputery...i czasami wystarczy wgrac nowy soft...
  7. Nowe dane: Po wyzerowaniu błedów, zalałem Pb 98 (wg zaleceń producenta leje Pb 95), i po ok 20km na samym paliwie check znowu sie pali.... Różnicy w jeździe nadal żadnej. Czy przyczyną może byc przewód,nagar/zabrudzenie na przepływomierzu lub uszkodzony pin przy podłączeniu (czujnik spalania stukowego)?Bo przypadkowośc zapalania się błedu raczej eliminuje bezpiecznik(?!). Pomóżcie, panowie elektrycy dajcie jakiś trop, bo w tych tematach jestem zielony... No i gdzie znaleźc te 2 części w moim silniku (z18xe), ma ktoś jakieś schematy/rysunki?Pogoda nie rozpieszcza, jednak będę musiał chyba zajrzec do autka...
  8. Witam, czy ktos miał do czynienie z pojawieniem się równoczesnie 2 błędów P0325-008 (czujnik spalania stukowego) oraz P0100-002 (przepływomierz? Błąd po wyzerowaniu pojawił się po przejechaniu ok.50km w trasie, na rozgrzanym silniku przy normalnej pracy i obrotach (100km/h, 5 bieg). Po zaswieceniu się kontrolki z symbolem silnika nie ma żadnej odczuwalnej różnicy w jeździe ani spalaniu (bład był zerowany po zalaniu zbiornika gazem z Orlenu). Czy pojawienie się tych błedów może byc winą złej jakości paliwa?Czy mrozy i wilgoć (samochód stoi pod chmurką) może też mieć wpływ na ww problem? W zwiazku z cenami powyzszych częsci oraz (póki co) problemie jawiacym się tylko i wyłącznie w świecącej się kontrolce, proszę o porady, czy ktoś miał podobny problem...
  9. Witam, troche jestem laikiem w tych sprawach dlatego pytam - przyszedl czas na wymiane swiec, no i nie wiem co tu zakupic... Chodzi o silnik Z18XE z instalacja LPG. I nigdzie nie moge znalezc informacji producenta nt. wartosci cieplnej oraz polecanych swiec do tego silnika (jedno czy wielo- elektrodowe). ASO Opla tez w tym temacie ma podzielone zdanie (kontaktowalem sie z 4 ASO i dostalem 4 odpowiedzi hehe). Irydowe wg katalogu NGK maja wartosc cieplna 9, zwykle 6...Dodam ze Viki robie ok 400km/tydzien, 50km dziennie jadac 25km trase z normalnymi predkosciami. Miasto rzadko, silnik dogrzany. Czy warto inwestowac np w platynowo - irydowe (cena ok 60zl/sztuka) czy raczej zwykle najzwyklejsze (ok 17zl/sztuka)? Pomocy....
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.