Skocz do zawartości

sebamx

Użytkownik
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O sebamx

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva A
  • Inna marka
    VW Golf 3
  • Silnik
    1.6 16V 77kW
  • Nadwozie
    MiniVan
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Co do mojej usterki to odebrałem auto od gazownika z diagnozą zamontowanych złych świec tj miałem zamontowane nowe świece też do Merivy 1,6 ale do silnika Z16XE a powinny być do Z16XEP. Ponoć inna "ciepłota" świec sprawiała że samochód gorzej palił na LPG i czasami wywalał błąd wypadania zapłonu 3 lub wszytkich 4. Na razie testuję i sprawdzam czy to było powodem moich problemów póki co jest OK. Jeżeli ktoś chce kupić świece NGK BKR5EK mało używane z przebiegiem 1 tyś km to proszę na priva.
  2. Dzięki Grucha za info ja po podczas ostatniej jazdy utwierdziłem się w tym że to własnie wina "zacinania się" listwy wtryskowej LPG (jeżeli wtryski w ogóle mogą się zaciąć). Próba jazdy na benzynie non stop ponad 400 km i zero problemów po przejściu z powrotem na LPG i przejechaniu 30 km zapaliła się kontrolka. Dodatkowo coraz częściej przy przelaczaniu na LPG silnik pracuje na 3 gary i brak mocy. Z początku myslałem że to wina za zimnego silnika (gazu) bo wystąpił problem gdy na dworze było poniżej -5 dC no ale ostatnio to prawie za każdym razem nawet kiedy jest powyżej +5dC mam ten problem. Nawet zmiana ustawień przełączania się na LPG z 20 na 25 dC nie pomogła. Przy przełączaniu na LPG czasami silnik pracuje na 3 gary gdy nie wyłączając silnika wyłącze LPG ten sam problem na 3 gary ale gdy wyłącze silnik i odpale jeszcze raz to benzyna OK a LPG problem, musze poczekać kilkanaście sekund lub tak jak ostatnie 2 jazdy przejechać z 500-700 metrów na początku chodzi jak traktor ale z każdym metrem po mału odzyskuje moc aż do w miare regularnej pracy na 4 gary. Gazownik stwierdził że to wina cewki chce mi na próbę założyć używaną Delphi (jedną załatwił ale szybko zdemontował bo okazała sie wadliwa) miał załatwić drugą ale ma problem. Dzisiaj chciałem mu przedstawić całą styuacje i odwieś go od wymiany cewki na próbę podmiany listwy wtryskowej no ale jest na chorobowym no i muszę poczekać do przyszłego tygodnia. A jaką listwę wtryskową masz ? ile kosztowała ?
  3. Dziękuję za podpowiedzi, na razie pojeżdżę tylko na benzynie z jakieś 400 km i zobaczymy czy błąd się pojawi, jeżeli nie to wrócę do zasilania LPG. Przy błędzie na LPG odwiedzę gazownika by wyregulował. Co do LPG to jest mój 3 a polo 4 samochód zagazowany. poprzednie 2 w starszej generacji instalacji LPG. Na golfie III przejechałem 150 tys bez problemów a teraz mam sekwencje. golf, polo i meriva LPG było zakładane w tym samym warsztacie bo byłem zadowolony no i miał też dobrą opinię inny użytkowników. Przyznaję że tylko z Merivą mam problemy i to od samego początku. Golf i teraz Polo to generalnie tylko instalacja i okresowa kontrola z wymianą filtrów. A w Merivie to tylko albo regulacja dawki bo wywala błąd a to coś się popsuło (wtrysk a latem przetwornik ciśnienia) więc nie wiem czy instalacja im nie wyszła czy coś innego. BENY72 możesz się rozpisać dlaczego ten silnik nie lubi gazu ? Znam innego szczęśliwego użytkownika zagazowanego Z16XP w merivie? Czy kontrola i regulacja luzu w zaworach to drogi interes? Może warto to zrobić auto ma prawie 70 tys jeżeli wierzyć komisowi i książce serwisowej ?
  4. Po dzisiejszej wizycie u mechanika okazało się że wywaliło wszystkie 4 zapłony - czyli ostatnie 3 alarmy które były tylko kasowane bez żadnych napraw i wymian to 1 raz wypadł 3 zapłon i 2 razy wypadły wszystkie 4 zapłony. Mechanik rozłożył ręce i nie ma zielonego pojęcia co to może być. Na siłe nic nie chciał wymieniać bo sam nie jest przekonany że to pomoże. Zasugerował na razie również jazdę na benzynie i sprawdzenie czy pojawi się błąd - ewentualnie wizytę u innego mechanika. W drodze powrotnej próbowałem sobie odtworzyć to co ostatnio robiłem i przypomniało mi się że przecież po wymianie cewki zapłonowej odwiedziłem 3 dni później też gazownika na wymianę filtrów gazu i ewentualną regulację. No i gazownik zrobił wtedy jak to określił "bardzo minimalną korektę" no a dalej cała reszta historii jak wyżej opisałem. Więc chyba masz rację misiek775 najwyrazniej musze pomęczyć gazownika bo problem mógł powstać po jego korekcie. Co do instalacji to wielozawór tomasetto, ECU diego G3 a wtryskiwacze gazu to Valtek notabene już raz wymienione na gwarancji bo padł jeden z nich po 15 tys jazdy na LPG ale wymienili całą listwę czyli wszystkie 4. Teraz mam przejechane jakieś 30 tys po montażu więc mam nadzieję że nie jest to objaw ustarki wtrysków LPG. Mam też drugie auto z LPG Polo i tam te same wtryski gazu VALTEK i autko pali dobrze - zero problemów.
  5. Witam serdecznie nie będę zakładał nowego tematu bo wydaje mi się że mam coś podobnego ale zacznę od początku. Mam Merivę 2006 1.6 105 koni z LPG i chyba z 2 miesiące temu miałem problem podczas jazdy przy rozpędzaniu się około 70 km/h samochód zaczął się dziwnie zachowywać (wyczuwalny spadek mocy i szarpanie) po chwili wszystko się nasiliło i nagle zapaliła się kontrolka układu emisji spalin (ta żółta wygląd silnika). Oczywiście samochód tak samo reagował na LPG jak i benzynie szarpanie i brak mocy jakby palił na 3 cylindry. Diagnoza uszkodzenie cewki na jednym cylindrze (nie pamiętam dokładnie na którym możliwe że 3). Warsztat wymienił cewkę na nowa i skasował błędy. Po jakimś czasie problem podobny samochód zaczął lekko szarpać przy jeździe, zapaliła się ta sama kontrolka, po chwili praca silnika wróciła do normy. Odczyt błędu przez ten sam warsztat wypadły zapłon/zapłony ale nie pamiętam które. Mechanik skasował błąd i poprosił sprawdzić u gazownika czy wszystko jest ok z systemem LPG i ewentualnie wymienić świece. W drodze powrotnej od mechanika do domu pojawiły się znowu lekkie szepnięcia i kolejny raz kontrolka emisji układu spalin się zapaliła. Na drugi dzień jadę do gazownika ten stwierdza wypadnięcie wszystkich 4 zapłonów, z LPG wszystko jest OK. Kasuje i zaleca wymianę świec. Wymieniam świece na nowe NGK i myślę że to koniec historii. Niestety po tygodniu znowu to samo tym razem żona jedzie i mówi że samochód zaczął szarpać (brak mocy) no i ta sama kontrolka. Z brakiem mocy w silniku zawraca do domu. Ja następnego dnia odpalam samochód i silnik chodzi normalnie (bez szarpania i braku mocy). Jadę do tego samego warsztatu do sprawdzenia odczyt błędu (wypadł 3 zapłon) tylko reset błędu i mam dalej obserwować. Przez kilka dni OK aż tu nagle odpalam samochód i znowu kontrolka (nie zauważyłem by silnik nie właściwie pracował). Jutro jadę kolejny raz do sprawdzenia. Mechanik na razie przez telefon powiedział mi że jeżeli znowu wypadł zapłon to spróbuje wymienić czujnik drgań no ale działania podejmie po odczycie obecnego błędu. Czy ktoś wie co może dolegać ? Czy taka wymiana czujnika jest zasadna ? Może gdzieś indziej jest problem ? Może jestem już przeczulony ale czasami na jałowym biegu czuje bardzo delikatne drgania\wibracje na gałce zmiany biegów (nawet jeżeli nie pali się kontrolka układu emisji spalin) no i nie wiem czy to już moja nadwrażliwości czy to też jest jakiś objaw? Drugi samochód VW polo (1.4 benzyna) tak nie pracuje ale wiadomo inny producent inny typ silnika. Proszę o rady.
  6. sebamx

    Prośba o rozkodowanie numeru VIN

    Witam a czy da się rozkodować VIN od mojego drugiego samochodu VW wvwzzz9nz7b020548
  7. sebamx

    Prośba o rozkodowanie numeru VIN

    Ale tempo super wielkie dzięki i pozdrawiam
  8. sebamx

    Prośba o rozkodowanie numeru VIN

    Witam Proszę o rozkodowanie nr VIN W0L0SDL6874107212 Z góry dziękuję
  9. Udało mi się na razie odkręcić półkę po stronie pasażera i ta ilość plastiku mnie przeraziła. Kręcenie pokrętłem pozwoliło mi na stwierdzenie która to linka ale nic poza tym. Sama linka działa i się nie haczy. To co zauważyłem pokrętło przy ustawieniu na maksa grzania robi takie delikatne "klik" na maksymalnym zimnie tak nie jest. Muszę jeszcze zobaczyć jak jest w aucie u teścia. Jestem ze Stęszewa 20 km od Poznania
  10. sebamx

    kody do radia

    Witam W mojej Merivie mam oryginalne radio opla CD 30 MP3. Narazie działa OK. ale niestety nie ma kodu do niego ani karty. Wiec w przypadku jakieś naprawy z rozłaczeniem aku będzie problem. Czy jest możliwość wygenerowania kodu? Nie wiem jaki jest numer seryjny radia bo go nie demontowałem. Czy da się to zrobić po numerze VIN auta?? W0L0XCE7564288176
  11. OK dzięki za podpowiedź. A gdzie się znajduje wspomniana klapka ?? Czy dostane się do niej demontując maskownicę a poźniej cały sterownik od ustawiania nawiewu, czy może gdzieś indziej rozkręcać ??
  12. Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to w kwietniu był wymieniany podczas serwisu klimatyzacji. Byłem przy wymianie i stary filtr nie wyglądał najgorzej. Co do siły nie zwróciłem na to uwagi wydaje mi się że jest OK. Z tym zimnym nadmuchem jest coś nie tak bo mój teściu ma też Merivę tylko 2009 i wszystkie osoby które jechały w moim i teścia samochodzie zwróciły na to uwagę. Teścia Meriva chłodzi lepiej. Zapomniałem dopisać, że czasami pokrętło od ustawiania temperatury przy maksymalnym ustawieniu na zimno trochę odskoczy więc nie wiem czy blokuje się jakieś cięgno czy linka. Nie rozbierałem tego jeszcze, nie wiem za bardzo jak do tego podejść - wolę się zapytać bardziej doświadczonych użytkowników Merivek niż coś zniszczyć wbrew zasadzie "Polak mądry po szkodzie" Za każde podpowiedzi z góry dziękuję
  13. Witam użytkowników Merivy Mam małe pytanie / problem, Otóż zauważyłem że w mojej Merivie nawiew zimnego powietrza nie działa chyba zbyt dobrze. W sytuacji kiedy w samochodzie zrobi się ciebło przestawiam pokrętło na nawiew zimnego powietrza (bez załączania klimatyzacji) no i bardzo długo trzeba czekać aż się zacznie schładzać w kabinie w daklszym ciągu powietrze jest raczej letnie niż zimne. Zaznaczam że taka sytuacja była w zimie. Z ciepłem nie ma problemu grzeje aż za dobrze. Dodam że auto kupione w komisie (po kolizji naprawiane) więc pewno coś jest skopane. Czy ktoś wie od czego zacząć szukanie i jak się do tego zabrać??
  14. Super za podpowiedź a gdzie kupowałeś (jaki portal) i jaka wersja?

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.