Skocz do zawartości

tuszok

Forumowicz
  • Zawartość

    100
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana tuszok w dniu 14 Marzec 2015

Użytkownicy przyznają tuszok punkty reputacji!

Reputacja

2

O tuszok

  • Urodziny 06.05.1984

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    CAL
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    Z16XER
  • Nadwozie
    GTC
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. TO od gwintowników będzie dobre.
  2. To zależy jak grubym wiertłem rozwiercisz.
  3. Można stosować klej do gwintów aby zapobiec odkręceniu się śrub, chociaż prawda jest taka, że mało kto to robi i śruby się nie rozkręcają.
  4. tuszok

    Temperatura Silnika

    Podaj numer VIN to sprawdzimy jaki masz silnik.
  5. tuszok

    Temperatura Silnika

    To jest jak najbardziej normalne bo właśnie przy takiej temperaturze powinien się włączać wentylator.
  6. tuszok

    Temperatura Silnika

    To zależy od temperatury zewnętrznej. Ja u siebie często podczas jazdy w trasie mam temperaturę 102*C nie raz spadnie do 99 ale to rzadko. Należy tylko pamiętać podczas wymiany płynu chłodzącego aby zastosować odpowiedni np G13
  7. tuszok

    Temperatura Silnika

    Nie rozumiem doszukiwania się problemu tam gdzie go nie ma. Te silniki w Astrach mają termostaty z temperaturą otwarcia 105*C i temperatura pracy na poziomie 102 - 103*C jest jak najbardziej prawidłowa.
  8. Więc tak kierownicy nie zdejmowałem z kolumny kierowniczej tylko odkręciłem całą kolumnę więc teoretycznie powinienem złożyć dokładnie tak samo jak było. Przestawiłem tylko moduł CIM na kolumnie o jakieś 2* ale powrót do pierwotnej pozycji nic nie zmienił Ciągnąc dalej próbę kalibracji czujnika wymontowałem poduszkę, zdjąłem kierownice i podpiąłem kompa aby sprawdzić położenie SASa. Zmieniałem położenie CIMa oraz położenie kierownicy i sprawdzałem czy da się skalibrować i w jakiej jest pozycji i cały czas bez skutku. Wpadłem więc na pomysł, żeby policzyć obroty tego kółka co obraca się razem z taśmą od poduszki i okazało się, że w prawo można zrobić 4 obroty a w lewo skończyłem na 8 więc wpadłem na pomysł, żeby założyć kierownice przy innych obrotach niż 4 od prawej strony. Włączyłem podgląd parametrów i zmieniałem sobie obroty kółka i zakładałem kierownicę w pozycji zero i okazało się, że w pewnym momencie pokazało mi w parametrach "czujnik skrętu poza zakresem - NO" więc podjąłem próbę kalibracji i tym razem sukces o ile się nie mylę to kółko zostało ustawione 5 obrotów do tyłu od max w prawo ale nie jestem pewien na 100% bo nie chciałem ryzykować i już nie sprawdzałem Nie wiem tylko dlaczego tak się stało skoro wcześniej nie było tam nic ruszane.
  9. Dzięki za to info bo już chyba wiem co u mnie jet nie tak tzn jak wszystko składałem do kupy to wydawało mi się, że przełączniki nie są ułożone równo względem kierownicy i przesunąłem samym CIMem na kierownicy w jedną ze stron i to może być mój problem bo w blokach pomiarowych u mnie offset nie jest 0,0 tylko jakaś dodatnia wartość! W sobotę spróbuję wrócić CIMem do pierwotnej pozycji tak aby offset był 0 i wtedy spróbuję wykalibrować SASa.
  10. Była zdemontowana kierownica razem z kolumną itp (odpięty CIM) i odpięty aku przez 2 dni. Innych błędów nie ma poza tym i czujnikiem jakości powietrza. Jeszcze dzisiaj się podepnę pod kompa i spróbuję jeszcze raz zrobić kalibrację ale pewnie się nie uda. Podłączyłem po raz kolejny pod kompa i znów CIM nie chciał przyjąć CARPASSa więc odłączyłem na chwilę aku i wtedy przyjął bez problemu. Odczytane błędy to: B1012- Czujnik kąta obrotu kierownicy nie wykalibrowany-obecny B1020- Kąt czujnika kąta obr kierownicy poza wymaganym zakresem- nie występuje
  11. Więc tak po podpięciu kompa w blokach pomiarowych czas zabezpieczenia był nieaktywny i tym razem CIM za pierwszym razem przyjął CarPass ale nadal nie mogę skalibrować czujnika skrętu. Wciskam aktywuj i mnie ważne czy kręcę kierownicą czy też nie po chwili wyskakuje że kalibracja nie aktywna i dalej mam SAS skalibrowany - NO SAS nieważny - YES Ma ktoś pomysł co z tym mogę zrobić?
  12. Potrzebuję pomocy w skalibrowaniu czujnika skrętu w AH z 2007r. Musiałem zdjąć kolumnę kierowniczą i w tym celu odpiąłem wtyczkę od CIMa oraz odłączony był akumulator przez jakieś 2 dni. Po złożeniu wszystkiego do kupy świeci się lampka od ESP i wywala błąd, że czujnik skrętu jest nie skalibrowany. Próbowałem to zrobić ale bez skutku. Może źle to robię i stąd moje pytanie jak prawidłowo skalibrować czujnik skrętu. Dodam, że CIM zaczął mi odrzucać kod dostępu a inne moduły przyjmują go bez problemu. Coś mogło paść w CIMie?
  13. W zupełności wystarczą do domowego użytku a co do śruby to może być zwykła M6x1 ze stożkowym łbem.
  14. Po co się bawić w gwintowanie skoro można po rozwierceniu wykręcić wykrętakiem.
  15. tuszok

    1.6 85kW 16V Z16XER Astra H - Przyspieszenie, obroty.

    A nie masz problemu z kołami ZFR? Tzn nie klekocze po odpaleniu na zimnym silniku? Cały czas jest zamulony czy tylko w jakichś sytuacjach?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.