Skocz do zawartości

misiek775

Forumowicz
  • Zawartość

    140
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana misiek775 w dniu 19 Grudzień 2014

Użytkownicy przyznają misiek775 punkty reputacji!

Reputacja

6

O misiek775

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    Z16SE
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. misiek775

    Gaśnie na zimnym silniku

    Gazownik zepsuł klapki bo nie zdjął kolektora i wwiercił się w klapki?
  2. Ewentualnie trzeba przesmarować gęstym smarem silnik EPS
  3. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Tego to raczej nikt się nie dowie, trzeba zmierzyć luz i po wyjeciu szklanki mikrometrem zmierzyć grubość jej dna
  4. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Nie trzeba demontować głowicy, trzeba zdemontować wałki i wyjąć szklanki i wymienić/szlifować na odpowiedni wymiar. I tak jak pisałem co 40-50 tys kontrola luzu
  5. misiek775

    Silnik Z16SE błąd p303

    Ile na gazie przejechane? Może instalacja za ubogo ustawiona i korekta w +. Wtedy na zimno zalewa
  6. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    To i tak dlugo głowica wytrzymała bez regulacji zaworów. Po regulacji zaworów obowiązkowa regulacja instalacji gazowej i pózniej kontrola luzu po 40-50 tysiacach
  7. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Z twoich pomiarów wynika, że wydechowe do regulacji, a ssące w dolnej granicy tolerancji (też warto zrobić). W Tym silniku nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego - są szklanki popychaczy o różnych grubościach dna i właśnie to jest element regulujący luz. Są 2 szkoły: Pierwsza (droższa): trzeba wyjąć wałki i szklanki popychaczy, zmierzyć mikrometrem grubość dna i kupić (pewnie w oplu) szklanki o takich grubościach dna aby luz mieścił się tolerancji producenta. Druga (tańsza): również zdemontowanie szklanek i i szlifowanie/frezowanie dna szklanki (od strony zaworu) tak aby uzyskać odpowiedni luz. Każda metoda jest dobra. Osobiście robiąc regulację zrobiłbym jak największy luz (oczywiście w tolerancji producenta) czyli 0,29 ssące i 0,35 wydechowe. Po regulacji trzeba wyregulować instalację lpg. Jaki przebieg na gazie masz? jaka instalacja?
  8. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Już parę razy spotkałem się że na zimno zawory były niemal podparte (silniku suzuki grand vitara 2,0, toyota corolla 1,8, accord chyba 2,0, astra H 1,6 i jeszcze kilka. Wszystkie gasły na zimno ew ciężko na zimno zapalały. wszystkie miały aluminiowe głowice i zawory regulowane mechanicznie. Wydaje mi się że zależy to od konstrukcji silnika np. w motocyklach chodzonych powietrzem na ciepło luzy rosną, przy chłodzonych cieczą maleją. Oczywiście nie ma reguły - są to moje obserwacje a forum jest po to aby dzielić się wiedzą i doświadczeniami i przy okazji nie bulić na mechaników Tak więc ja zacząłbym od kontroli luzów zaworowych - przy z16xep i gazie to podstawa.
  9. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Ja spotkałem się z sytuacją dokładnie odwrotną - na zimno brak luzu na ciepło luz większy (fakt że nie w oplu tylko w japończykach). Aluminiowe głowice tak mają. Do poczytania identyczna sytuacja: https://op-meriva.blogspot.com/2017/01/gasnie-na-zimnym.html
  10. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Zależy w jakim stanie uszczelka jest - twarda i spękana. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pokrywy w samochodzie vw i po 10 latach była plastikowa i pękała w rękach. Jeżeli luzy będą w normie daj nową uszczelkę. Jeżeli okaże się że są do roboty i za kilka dni będziesz sciągać ponownie to złoż na starej i jak będzie regulacja właściwa daj nową. A jak w portfelu bida do stara uszczelka i silikon
  11. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Pisałem o tym na 2 stronie wątku. Na zimno zawory zawsze są ciaśniejsze i gaśnie, przerabiałem to u znajomego - okazało się że zawory mialy tak maly luz ze listek 0,05 nie wchodził Jak by było za niskie ciśnienie paliwa to powinien zapalć chceck engine ze składem mieszanki lub korekta dawki paliwa
  12. misiek775

    Meriva Z16XEP LPG gaśnie

    Jeżeli gaśnie na zimno to możliwe że luz zaworowy się skończył - warto skontrolować.
  13. Trzeba zdjąć głowicę, bez tego to wróżenie z fusów. Co do usterki to niestety tak to już jest z używanym samochodem - usterka pojawia sie nagle i już będzie
  14. misiek775

    Problem z odpalaniem - zalewanie świec !

    Kompresja sprawdzona? Może rozrząd przestawiony?
  15. Może wczesniej jak byly luzy zużyło lekko opony i teraz muszą sie na nowo ułożyć.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.