Skocz do zawartości

R610

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O R610

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    Z16SE
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Wracając do tematu. Meriva się uspokoiła jak temperatura powietrza się zmieniła. Od ponad miesiąca jest OK. Nie pisałem wcześniej żeby nie zapeszyć . Czyżby czujnik powietrza na dolocie miał przekłamania ?
  2. Po wlaniu płynu można stanąć autem pod lub z górki tak aby zbiornik wyrównawczy był w najwyższym punkcie. Zależy od położenia zbiornika. Zawsze coś pomoże.
  3. Jak to sprawdzić ? Odepnę klemę akumulatora i zrobię adaptację do załączenia się wentylatora.Wcześniej wyłączę LPG. Adamie czy masz może taką ściągę jak powinny wyglądać parametry w oknie interfejsu na zimnym silniku i wolnych obrotach oraz na rozgrzanym ? Gdybym coś takiego widział to może było by łatwiej ustalić co tej Merivie dolega. Brak wiedzy niestety wychodzi. Dzięki.
  4. Adamie Nie uspokoiło się. Telepanie silnika na zimnym jest jak było. Może ten czujnik temperatury. Mam interfejs. Dzisiaj kasowałem błędy po pomiarach. Popatrzyłem trochę na parametry. Nie podoba mi się wskazanie mapsensora. Waha się bardzo płytko 30 do 50. Podmiana wtrysków? Odpalałem na gazie tzw. awaryjne i to samo. Telepie. Uspokaja się przy temperaturze 50st.
  5. Panowie W końcu się wziąłem za to auto. Sprawdzona szczelność dolotu.Błędu p303 już od dawna nie wywala. Zmierzyłem kompresję. Pomiar na zimnym silniku. Pompa paliwa odłączona, zapłon też. Pedał gazu do podłogi. Po wykonaniu pomiaru odpaliłem auto. Na Pb i LPG bez zmian czyli lekkie telepanie silnika. Oto wyniki: 1 - 16,5 atm., 2 - 16 atm., 3 - 16 atm, 4 - 15 atm. Zastanawia mnie wygląd świec na 1 i 4 cylindrze. Coś za ubogo. 2 i 3 wydają się ok. Poniżej zdjęcia świec, wyników pomiarów oraz przyrządu.
  6. Adamie Głowicę dałem do planowania, wymiany uszczelniaczy i dotarcia zaworów. Resztę robiłem sam.Wymiana pierścieni też. Wtedy był wyciek oleju na zewnątrz pod kolektorem wydechowym.
  7. Wnioskuję z Waszych podpowiedzi że w tym silniku jest jeden czujnik temperatury. W najbliższych dniach zmierzę kompresję. Uszczelka była robiona 1,5 roku temu.
  8. Dzisiaj rano odpaliłem auto, był objaw telepania silnika i brak mocy. Po przejechaniu ok. 2 km auto odpala już bez tych objawów. Może na początek czujnik temperatury od ECU. Czy on jest gdzieś pod DIS - em? Instalacja LPG Lovato Smart.
  9. Witam Panowie wyskakuje błąd p303 jako nie występuje.Auto poszarpuje, brak mocy. Świece wymienione 2 tys. km temu na irydowe.Po odpaleniu zimnego silnika lekkie wibracje.Jak się nagrzeje jest ok. Od czego zacząć? Kable WN ? Czy w tym silniku są dwa czujniki temperatury, jeden na zegary a drugi na ECU? Jeśli tak to proszę o lokalizację. Pozdrawiam
  10. Ja mam taką teorię na te światła: Chodzi być może o ekologię żeby silnik nie pracował jak się nie jedzie.Nie dające się zgasić światła zmuszają do zgaszenia silnika i tyle.Innego wytłumaczenia nie widzę.No chyba że projektanci: Epoka samochodów które były samochodami minęła bezpowrotnie.Teraz produkują kompy z silnikami.
  11. No comment... Pytanie zadałem dlatego że z tymi katalogami to różnie bywa.Dla przykładu: Kupowałem tarcze i klocki na tył podając wszystkie dane auta.Sprzedawca dał mi katalogowe.A u mnie są takie jak w Astrze G.Katalog "mówił" coś innego.Dlatego wolałem zapytać praktyków. Wracając do tematu. Sonda kupiona.Jest dokładnie taka sama jak pierwsza.Długości kabelków też. Poprzednia praktycznie stała w miejscu na napięciu 500mV i więcej.Wyskakiwał błąd - P0136 (O2 za wysokie napięcie obwodu sensora 2). Dziękuję Panowie.
  12. Dzięki Panowie za szybkie info. Pozdrawiam
  13. W mojej Corsie było tak: Nie schodził z obrotów aż wyłączyłem silnik.Po ponownym odpaleniu obroty wzorowe.Nie zawsze się tak działo i dlatego ciężko było namierzyć sprawcę. Działo się tak przy ujemnych temperaturach.Chociaż nie zawsze.Loteria.Pierwsze to do sprawdzenia lewe powietrze i nieszczelne wężyki. Winowajcą okazał się TPS (czujnik położenia przepustnicy), wymieniłem i od miesiąca jest OK. Silnik w tej Corsie mam 1,2 X12SZ. TPS pasuje od Poloneza np:http://allegro.pl/potencjometr-czujnik-przepustnicy-opel-polonez-tps-i5875227860.html
  14. Witam Meriva A 2003r. silnik 1,6 8V Z16SE Czy sonda lambda za katalizatorem jest taka sama jak przed ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.