Skocz do zawartości

CzarnyElo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O CzarnyElo

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    1.2 A12XER
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1454 wyświetleń profilu
  1. Nikt nic nie ma do powiedzenia w tym temacie? Raczej jestem zdecydowany na nową cewkę firmy Delphi, jak w oryginale... Które świece wybrać i czym one się różnią? https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-astra-corsa-mokka-zafira-p-11043.html https://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplonowa-corsa-p-6555.html Niby i te i te pasują do mojego silnika, a różnica w cenie prawie x2... ??
  2. Cześć, koledzy równo 2 lata temu żona mi zgłosiła problem, że jak stoi na światłach to silnik najczęściej jak jest rozgrzany zaczyna nierówno pracować i słychać jakieś takie pykanie, cykanie. Wtedy Corsa miała 50.000km, więc pomyślałem, że zapewne świece nie dotrwały do zalecanych 60.000km. Po demontażu cewki okazało się, że na ostatnim cylindrze sprężynka i fajka jest nadpalona, przytopiona... Przewertowałem forum i odnalazłem, że Opel organizował jakieś akcje serwisowe na wadliwe działanie cewki i w serwisie jest dostępny zestaw naprawczy fajek ze sprężynkami. Wymieniłem świece na NGK + zestaw naprawczy i wszystko śmigało. Równiutko 2 lata + 2 dni i 20.000km żona znowu zgłasza mi podobny problem. Przejechałem się i objaw jest identyczny jak 2 lata temu, na wolnych obrotach pyka, a przy tym nierówno pracuje i czasami przy dynamicznym przyspieszaniu (jeśli można tak to nazwać przy Corsie 1.2... ) z niższych obrotów szarpnie. Co robić? W ASO już nie ma dostępnych zestawów naprawczych za te 50zł, ale czy to nie będzie czasami awaria cewki zapłonowej? Jutro zdemontuję cewkę i zapewne zastanę identyczną sytuację jak 2 lata temu, więc muszę być przygotowany z gratami. Wymieniać cewkę + świece, czy szukać zestawu naprawczego? Jaką cewkę kupić? Obecnie jest oryginał od nowości GM Delphi. Na znanym portalu aukcyjnym są dostępne Delphi, NGK, Bremi, Magneti Marelli w zakresie cenowym 300-400zł, o chińczykach za 150zł nie wspominam z oczywistych względów. Dzwoniłem do dwóch sprzedawców i mówili, że Magneti Marelli ma bardzo dobra jakość, Delphi oryginał, wytrzymuje gwarancję, ale jak widać dość szybko potrafi paść... Co wybrać? Do tego chcę od razu ponownie wymienić świece i polecają Boscha. A może zaryzykować i szukać używki do 100zł i wymienić na razie samą cewkę? Doradźcie coś co zrobić i co wybrać Pozdrawiam!
  3. OK, zdecydowałem, że biorę komplet Sachsa, dla potomnych nr kompletu na przód: Sachs 313 566 x1, 313 568 x1, 802 450 x2, 900 087 x1 - łączny koszt ok. 650zł Pozdrawiam
  4. Cześć, wcześniej sam już zauważyłem jak wymieniałem koła, że dwa amortyzatory z przodu są trochę zapocone. Dodatkowo mechanik przy przeglądzie stwierdził luzy na górnym mocowaniu. Dodał, że tam jest jakieś mocowanie pływające (?) i zawsze jest wyczuwalny niewielki luz, ale u mnie z lewej strony na pewno jest już zbyt duży i warto zrobić komplet amortyzatory + górne mocowania obie strony. Na codzień autem jeździ żona i nic nie zgłaszała ale jak wziąłem Corsinkę na poważniejsze testy to jak dla mnie przód amortyzuje jeszcze dobrze, nic nie dobija, więc amortyzatory chyba jeszcze nie wylały się do końca, ale rzeczywiście słychać czasami na większych nierównościach delikatny puk z lewej strony, najprawdopodobniej od tego górnego mocowania. Zdjęcie amorka: Co to jest w ogóle za firma Cofap? Pierwsze słyszę, może dlatego takie słabe? Wiadomo kto produkuje do Corsy D amortyzatory na pierwszy montaż? Podsumowując Corsa 2012r. niecałe 70.000km pewnego przebiegu i już amortyzatory puściły... Jeżeli oryginały mają tak niską trwałość to jestem raczej zdecydowany na porządny zamiennik. Co możecie polecić z zamiennika? Monroe, Sachs? A może jednak oryginały, tyle, że używane np. z nowszej Corsy E z niskim przebiegiem będą pasowały? Co z tymi górnymi mocowaniami radzicie? Widzę, że są jakieś zestawy naprawce w postaci łożyska i poduszki? Lepiej wziąć komplet nowych zamienników np. Monroe amortyzatory + zestawy naprawcze górnych mocowań + komplet nowych osłon i odbojów (nie żałować), czy jednak używane oryginalne kolumny z Corsy E po niskim przebiegu jeśli pasują do Corsy D? Wszystkie zamienniki są opisane jako gazowe, oryginały były gazowo-olejowe? Sprężyny są jak nowe, zero korozji także na pewno zostają. Proszę o porady...
  5. Cześć, co myślicie nt. malowania czarną farbą w sprayu wysokotemperaturową do 600 st C specjalną do układów wydechowych, która ostatecznie utwardza się po rozgrzaniu (ostatnio były takie w Lidlu) nowego wydechu firmy Bosal przed jego montażem? Chcę pomalować rury i puchę tłumika ze wszystkimi spawami? Czy to ma sens? Czy zaraz i tak zacznie się wszystko łuszczyć? Zaznaczam, że części nowe, stal czyściutka, dodatkowo przed malowaniem zostałaby dokładnie odtłuszczona? Warto tak zabezpieczyć nowy wydech? Pozdrawiam!
  6. Cześć, chcę wymienić tylne lampy w mojej czarnej panterze na przyciemniane, bo jedną mam delikatnie pękniętą po tym jak żona dojechała do otwartej bramy... Wiem, że fabrycznie wychodziły takie lampy w oryginale Valeo GM. Powiedzcie czy lampy w wersji angielskiej na tył różniły się od wersji europejskiej? Znalazłem takie i kazałem sprawdzić sprzedającemu jaka jest homologacja na lampie. Po sprawdzeniu jest E9, a z tego co wyczytałem wersje angielskie mają E11, więc mogę spokojnie brać? Pozdrawiam
  7. Przyszło lusterko fotochromatyczne używane, jak nowe z tego samego rocznika od Corsy po lifcie za ciężkie 30zł... Podłączyłem i wszystko pięknie działa, czyli moje się zepsuło, a że Corsą jeździ żona to nawet nie zauważyła i nic nie powiedziała, ciekawe od jak dawno nie działa...? Dzięki za pomoc Adam!
  8. Zaraz to sprawdzę i dam znać, czy instalacja działa prawidłowo, jutro ma przyjść używane lusterko
  9. Czyli łopatologicznie na: PIN 1 będę miał cały czas napięcie po odpaleniu samochodu PIN 2 nie będzie napięcia nigdy PIN 3 pojawi się napięcie przy odpalonym aucie i otwarciu drzwi lub zapaleniu lampki wewnętrznej PIN 4 pojawi się napięcie w momencie wrzucenia biegu wstecznego ??
  10. Adam zrozum, że nie każdy jest elektrykiem i ma umiejętność czytania schematów elektrycznych... Dlatego piszę na forum, żeby mi ktoś pomógł przez napisanie co i gdzie jest, które przewody, piny itp. Czyli muszę pociągnąć przewody od lusterka z prawego słupka do lewego słupka, tam połączyć dwa lusterka i wpiąć się w sterowanie podgrzewania tylnej szyby gdzieś w lewym boczku + tam dołożyć jakiś bezpiecznik
  11. Adam czyli na jednym przewodzie powinno być napięcie, jeden jest nieczynny (odpowiada za ruch lewostronny) a 2 pozostałe to sterowanie i masa?
  12. Nie mam bezpiecznika, nie ma pinów w tym gnieździe, nie odkręcałem podstawy, żeby sprawdzić czy są jakieś wolne przewody, a jest taka możliwość to odkręcę? Gdzie znaleźć w kabinie blisko boczków przewody, które idą do podgrzewania tylnej szyby?
  13. mati czyli żeby lusterko działało to na dwóch pinach w kostce do lusterka powinienem mieć + napięcie?? 1, czy 4 jest od ścianki kostki? Teraz mnie zmyliłeś, może nie mam zasilania, a lusterko jest sprawne?
  14. Orientujecie się gdzie dokładnie w kabinie idzie wiązka zasilająca podgrzewanie tylnej szyby, żeby w nią najłatwiej wpiąć się z lusterkami bocznymi?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.