Skocz do zawartości

Optimex

Forumowicz
  • Zawartość

    119
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Optimex

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    ?
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Panowie, nie do końca rozumiecie w czym polega problem. Opisałem sytuację w której silnik zapala na wszystkie 4 cylindry, nie trzepie nim, nie tłucze się, wchodzi na obroty. Tylko w pewnych przypadkach czuję jakby kołysanie silnika co wskazuje na jego nietypową pracę i w tym momencie wypuszcza dymek. Ostatnio nawet pracował całkiem normalnie po czym zaczęły się opisane objawy, przygazowałem i zero szarpania po czym spadł na wolne obroty i znów sytuacja się powtórzyła. Poza tym już od dłuższego czasu zauważyłem sytuację że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i wduszę szybko gaz to przy wchodzeniu silnika na obroty w przedziale ok. 800 - 2000 obr/min czuję jakby delikatnie ,, przerywał '' na jeden cylinder.
  2. Świece są odpowiedzialne za podgrzanie komory w celu łatwiejszego zapłonu sprężonej mieszanki. A co mają potem wspólnego z pracą silnika? Wiem za co odpowiadają świece żarowe, ich działanie kończy się po rozruchu i nie mają dalszego wpływu na jego pracę. To nie świece zapłonowe w silniku benzynowym. Czasem objawy utrzymywały się około minuty, już dawno po rozruchu silnika na wszystkie 4 cylindry.
  3. Witam. Panowie mam pewien problem. Zauważyłem że zimny silnik w mojej Astrze po odpaleniu pracuje jakby nierówno generując przy tym niebieskawy dym. Objaw ten nie jest regułą i występuje przy temperaturach w okolicy oraz poniżej zera. Gdy tylko silnik lekko się zagrzeje pracuje idealnie i nie kopci. Również podczas ruszania i jazdy na zimnym silniku, żadne dymienie nie występuje, tylko i wyłącznie na wolnych obrotach. Dodatkową rzeczą jaką zauważyłem to że na mrozie gdy silnik przed rozgrzaniem schodzi z obrotów przy zmianie biegu, obroty spadają do około 800 ob/min, silnikiem zatrzęsie, po czym zaczyna pracować normalnie. Dym poddałem szczegółowej analizie zapachowej , i definitywnie czuć smród niedopalonego oleju napędowego. Nie czuć w żadnym wypadku spalonego oleju silnikowego. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, poziom oleju również bez zmian. W lipcu przy okazji wymiany sprzęgła, łożysk w skrzyni, oraz przelotu sprawdziłem turbo, bez zastrzeżeń. Luz roboczy w tolerancji, brak oznak zużycia Podczas nierównej pracy i przygazowaniu czuję jakby silnik kołysał samochodem, oczywiście generując większe wibracje na wolnych obrotach niż podczas normalnej pracy. Z pozyskanych informacji wynika że lejący wtryskiwacz może generować taki kolor spalin w wyniku nieodpowiedniego spalania mieszanki. Przypuszczam że któryś po prostu leje na zimnym silniku, gdy układ pracuje na ssaniu oraz przy wzbogaconej mieszance. Może to tłumaczyć opisany wcześniej problem utrzymania obrotów przy schodzeniu podczas zmiany biegu lub odpuszczeniu gazu. Nie zauważyłem spadku mocy, kopcenia pod obciążeniem, błędów w komputerze oraz żadnych innych niepokojących objawów. Dziś chcę zamówić oprogramowanie OP-COM w celu dokładnego sprawdzenia parametrów pracy silnika (niestety wcześniej nie miałem potrzeby używania tego sprzętu). Dla informacji, wszystkie naprawy oraz serwis w moim samochodzie ( nie pierwszym i nie ostatnim) przeprowadzam samodzielnie, nic nie jest mi obce, stąd też chcę samodzielnie dojść do przyczyny problemu. Zamówiłem już Liqui Moly Diesel Spulung, w celu bezpośredniego podpięcia pod układ paliwowy i przeczyszczenia wtryskiwaczy. Jeśli to nie pomoże i ewentualne odchyłki dawek korekcyjnych nie ulegną poprawie, wyciągam wtryski i zabieram się za wymianę końcówek. Przy okazji proszę o podpowiedź jak prawidłowo podpiąć Liqui Moly bezpośrednio pod układ paliwowy? Proszę o wskazówki, każda informacja jest bardzo cenna !! Pacjent to ASTRA H Z19DTH . Pozdrawiam
  4. Optimex

    SPRZĘGŁO NATIONAL + SZTYWNE KOŁO - OPINIE

    Nie no k**wa zaraz mnie trafi. Tłumaczę Ci że te silniki nie różnią się mechanicznie, osprzętem itp. Z19DTJ -- DTH tylko ze zmienioną mapą. Zrozumiałeś to?? I wbij sobie to do twojego pustego łba a nie pi***olisz o wykresach ! K**wa stary czy ty jesteś ograniczony umysłowo Tłumaczę ci że wtryski, turbo, kolektory, są takie SAME !! OSPRZĘT TEN SAM ! Chłopie jak można z tobą inaczej rozmawiać ??!!
  5. Optimex

    SPRZĘGŁO NATIONAL + SZTYWNE KOŁO - OPINIE

    Przeczytaj uważnie swój wpis tyle razy aż załapiesz o czym rozmawiamy. Ręce opadają. DTH->M32 DTJ->M32 Wpis z jednego z forum: Witam silnik 1,9 1,3 w oplach pochodzą od fiata i są to silniki multijet . Generalnie pod względem technicznym występują 3 wersje silnika 1,9 : - 16 zaworowy z jedną turbina standardowo 150 km niewielka ilość 120km w astrach h - 16 zaworowy z 2 turbinami 180 km w saabie i 190 km w lanci - 8 zaworowy standardowo 120km, 100 km w oplach i 130 km w fiatach ( wersje sportowe punto) A więc można uznać że fiat wypuścił 2 silniki pierwszy 8 zaworowy o mocy 120km i 16 zaworowy o mocy 150km. pozostałe moce ( pomijając silnik z podwójna turbina) to tylko zmiany w mapie sterującej dawka paliwa i ciśnieniem doładowania i paru innych czynników. Natomiast odnośnie silnika 1,9 w oplu to wersja 8 zaworowa występuje w oznaczeniu z19dtl 100 km z19dt 120km, a wersja 16 zaworowa w oznaczeniu z19dth 150km i 120km. Oznaczenie z19dtj pojawiło się tylko w polskim serwisie i instrukcji obsługi aby odróżnić te dwie moce a na silniku i tak jest zawsze oznaczenie z19dth. Niemieckie instrukcje podają dwa silnik z19dth różniące się mocą a nie ma silnika z19dtj. Należy tez wiedzieć że wprowadzenie słabszej wersji 8 zaworowego silnika było celowe aby zwiększyć wybór mocy silników o zapłonie samoczynnym w vectrach gdzie nie było silnika 1,7 natomiast słabsza wersja 16 zaworowa nie była zamiarem producent bo po co 2 silnik o tej samej mocy lecz ze względów prawdopodobnie nadprodukcji tych silników ( dużo mniejsze zainteresowanie silnikiem o mocy 150 km) w celu oszczędności zmniejszyli moc na drodze sterowania i wypuścili je tylko w bogatszych wersjach astry h z stąd niewielka ilość tych silników i niewiedza na ich temat.
  6. Optimex

    SPRZĘGŁO NATIONAL + SZTYWNE KOŁO - OPINIE

    Kolego mówimy o silnikach 16-sto zaworowych. Ja mam DTJ i kupuję graty od DTH i wszystko pasuje. Możesz podać link do rzekomych różnic bo przewertowałem wszystkie fora i jasno pisze że są to te same jednostki. Te same numery wtrysków, sprężarki itp. Ktoś nawet sprawdzał kolo kompresji i jest identyczne. Więc nie mieszaj bo chyba się nie zrozumieliśmy.
  7. Optimex

    SPRZĘGŁO NATIONAL + SZTYWNE KOŁO - OPINIE

    Tak tylko że sprzęgło przerobi a koło zamachowe nie będzie pasować i pozamiatane : SMILE : Raczej kupie oryginalny zestaw z dwumasą do DTH dla świętego spokoju : SMILE : Teoretycznie silniki Z19DTH i DTJ to te same jednostki różniące się tylko ,,programem'' więc raczej skrzynie będą te same. P.S. Jaką markę polecacie LUK czy SACHS ?
  8. Optimex

    SPRZĘGŁO NATIONAL + SZTYWNE KOŁO - OPINIE

    Panowie skrzynie robiłem miesiąc temu, wymieniłem komplet łożysk i dyferencjał. Nie mam czasu ani możliwości żeby się bawić w wysyłanie sprzęgła itp. Auto oddaje do mechanika i mam odebrać na drugi dzień zrobione : SMILE : Ten zestaw który teraz mam rzęzi, szmera i ślizga się. Ogólnie h****ka A tak poza tym sprzęgło w moim Z19DTJ jest takie samo jak w Z19DTH ?
  9. Witam. Panowie jakie są opinie na temat kompletu sprzęgła firmy NATIONAL oraz sztywnego koła w naszych 1.9 CDTI? Rok temu kupiłem na Ebay-u zestaw sztywnego koła + sprzęgło no name na tej aukcji (http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-SIGNUM-1-9-CDTI-120-M32-SINGLE-MASS-CONVERSION-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-/261044101366?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cc770e0f6), niestety sprzęgło ślizga, tłucze się i wydaję dziwne dźwięki. Na Allegro pojawiły się zestawy firmy NATIONAL bez koła zamachowego. Chciałbym zostawić swój zamach ze starego zesdtawu i założyć wyżej wymienione sprzęgło tylko czy będzie pasować Proszę również o wytłumaczenie dlaczego na allegro są trzy pułapy cenowe tego samego sprzęgła mimo że w opisie podane jest przeznaczenie dla tych samych silników itp?? Pacjent to ASTRA H Z19DTJ dłubnięta na około 170 KM. http://allegro.pl/ck9891-sprzeglo-kpl-astra-1-9cdti-05-i5497239076.html http://allegro.pl/ck9892-sprzeglo-kpl-vectra-1-9cdti-04-05-i5497239289.html http://allegro.pl/ck9891-47-sprzeglo-kpl-astra-1-9cdti-nsc0047-i5497239180.html
  10. Jest ktoś w stanie odpowiedzieć na to pytanie?
  11. Głównie chodzi mi o to czy dzwon z wyżej wymienionych silników w każdej skrzyni M32 od 1.9 jest ten sam i czy będzie pasować do bloku mojego DTJ
  12. Czyli skrzynie z silników Z19DT, Z19DTH, Z19DTJ, Z19DTL są ze sobą zamienne P&P? Mam silnik Z19DTJ i mogę założyć bez problemu skrzynię od np Z19DT? Oczywiście mówię tu o Astrze H, oraz Zafirze B. Czy od Vectry też będzie pasować?
  13. No z tabeli wynika że przełożenie główne wynosi 3.650 chyba że poszczególne biegi są krótsze lub dłuższe ?
  14. Pytanie za 100 punktów, według tej strony http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.htmlskrzynia M32 jest taka sama dla Z17DTH, Z17DTJ, Z17DTR, Z19 DTH/J/L oraz Z20YH. Logika podpowiada że skrzynia z jakiegokolwiek wyżej wspomnianego silnika będzie pasować P&P do Z19DTJ?
  15. Dokładnie AF40 to nie F40 i sprawa rozwiązana
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.